CEO Magazin

PR (Public Relations) rovata
 

 

Az elnök-vezérigazgató (CEO) imázsa, avagy hogyan hat ez az elismertség a szervezet teljesítményére és megítélésére.
 

Egy szervezet imázsa nem más, mint az emberekben a szervezetrõl kialakuló benyomások, érzések és attitûdök összessége. Ahhoz, hogy ezek a megnyilvánulások pozitívak legyenek, minden szervezetnek fokozott figyelmet kell szentelnie arculatának kialakítására.

Arculat alatt leegyszerûsítve azt értjük, hogy mit mond, és mit tesz a szervezet tudatosan, milyen magatartást tanúsít környezetével és közvéleményével szemben, valamint hogyan építi fel kifelé és befelé irányuló önábrázolását.

A cég elismertségének hajtórugóiról különbözõ vélemények alakultak ki. Egyesek szerint ide sorolható a vállalat kultúrája, filozófiája és jövõképe, mûszaki potenciálja, innovációs tevékenysége, struktúrája, emberi erõforrás- szociális- és termékpolitikája és végül, de nem utolsósorban következetes, profi kommunikációja. Mások kiegészítik ezt a szervezet és termékeinek/szolgáltatásainak megfelelõ pozicionálásával, differenciálásával, határozott és érthetõ küldetésével és értékeivel, következetességgel a belsõ és külsõ magatartás között, valamint a menedzsment "erõsségével".

Ugyanígy az elismertség egyik kulcsfontosságú mozgatórugója maga az elnök-vezérigazgató is, akinek kedvezõ hírneve pozitívan hat a szervezet hírnevére. Különbözõ szakmai konferenciákon hallható, hogy a CEO legalább 50 % -ban felel a szervezet hírnevéért. Ez az elismertség az egész világon számít: a CEO megközelítõen a szervezet hírnevének feléért tehetõ felelõssé az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában. A német vezetõk az elnök-vezérigazgató elismertségét még ennél is magasabbra értékelik. (64 %!)
Az elnök-vezérigazgató kedvezõ hírneve kifizetõdik. Az elismertség növelése átütõ eszköz, amelynek nyilvánvaló eredményei vannak.

A CEO hírnevét befolyásoló legfontosabb tényezõ a stratégiai gondolkodásmód. Ezután jönnek a kihíváskezelõ- és empátiás készségek, a hitelesség, a magas etikai normák betartása, a viselkedés, a világos jövõkép kommunikálása a vállalaton kívül és belül egyaránt, a munkatársak motiválása és inspirálása, valamint a hatékony krízismenedzselés. Ezeket kiegészítik a személyes adottságok, a kommunikációs készségek, a személyiségi jegyek, az örökölt tulajdonságok, a "fittség-térkép" (testi edzettség, a pszichés állapot és szociális megelégedettség), a kinézet, az ápoltság, az öltözködési szokások, a jó humorérzék, a dolgozószoba, a cégautó és még ezernyi apróság, amire nem is gondolna az ember.

A világ legsikeresebb elnök-vezérigazgatóinak van néhány közös vonásuk. A CEO-k általában mindig vállalják a felelõsséget azért, hogy a vállalat "arca" legyenek, teljesítik, amit felvállalnak, határozott döntéshozók, ugyanakkor érzékenyek is. Közvetlen, gyakran baráti kapcsolatban állnak a dolgozókkal, a vevõkkel, a vállalat részvényeseivel és az érdekgazdákkal. Ezen kívül az erõs vezetõk általában a legjobb és a legokosabb vezetõkkel veszik körül magukat.

 Turóczi Gábor
kommunikációs szakértõ



 Tanulmányok

PR Link



(c) CEO Magazin 2000-2008