CEO Magazin
szakértõi és cikkírói

Dr. Szeles Péter

PR tanácsadó,
fõiskolai docens

Dr. Szeles Péter

 Született: 1954. október 11.


Tudományos minõsítés és elismerés:
 
1984 doktori fokozat - Summa cum Laude minõsítéssel
1991 Nívódíj a szakoktatásért
1991 PRSA Prezident Citation
1996 IPRA elismerés: "Code of Athens" dokumentum


Szakmai tagság:
 
1995 - 1998 CERP (Európai PR Konföderáció)
1993 - Public Relations Society of America (PRSA)
1993 - PRSA Educators Academy
1991 - 1998 International Public Relations Association (IPRA)
1990 - Magyar Public Relations Szövetség, alapító és örökös tag, háromszor újraválasztott elnök, a Szakmafejlesztõ Bizottság tagja


Tanulmányok:
 

1990 Brian Tracy College: Phoenix szeminárium - "A teljesítmény lélektana" -
1979 Karl Marx Közgazdaságtudományi Egyetem, Piac- és Reklámkutatás Szakág, - okleveles közgazda
1973 Hunfalvy János Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest - külker. ügyintézõ


Publikációs jegyzék:

  1. Az idegenforgalmi reklám és propaganda fõbb elméleti kérdései
    Doktori disszertáció, 161 old. MKKE Bp. 1984.
  2. Marketingkommunikáció az idegenforgalomban
    Jegyzet, 475 old., MKKE-KTI, Bp. 1984. Társszerzõ: Dr. Sándor Imre
  3. Marketingkommunikáció az idegenforgalomban
    Szakkönyv, 184 old., IPV, Bp. 1985. Társszerzõ: Dr. Sándor Imre
  4. Az építõipari ágazat marketingkommunikációjának sajátosságai
    Jegyzet, 137 old., BTI-ÉTI, Bp. 1986
  5. A speditõr naptár ( Médiaelemzés a készíttetõ és felhasználó vállalat szempontjából ), Tanulmány, 35 old., Innomárk, Bp. 1986.
  6. Agrit Bank - Egységes vállalati arculat, Tanulmány, 25 old., Innomárk, Bp. 1987.
  7. Az AGROBANK RT piaci bevezetését célzó reklámakció tervezet
    Tanulmány, 19 old., Innomárk, Bp. 1987.
  8. AGROBANK - Egységes vállalati arculat, Tanulmány, 110 old.
    Innomárk, Bp. 1987.
  9. UNICBANK RT - A vegyesvállalati tevékenység fejlesztésére irányuló komplex ösztönzõ rendszer, Tanulmány, 46 old., Innomárk, Bp. 1987.
  10. UNICBANK RT - Ösztönzõ eszközök és módszerek a vegyesvállalat alapítási tevékenység fejlesztéséhez, Tanulmány, 22 old., Innomárk, Bp. 1987.
  11. Magyarország image-ének alakulása a minõségi turizmusban kutatást lezáró tanulmány, 27 old., MKKE, Bp. 1987. Társszerzõ: Dr. Sándor Imre
  12. A transznacionális vállalatok és a magyar gazdaságpolitika Jegyzet, 49 old., Politikai Fõiskola, Bp. 1988.
  13. A Videoton Computer Vállalat egységes vállalati arculata
    Tanulmány és CI-Manual, Videoton C.V. Bp. 1989.
  14. Az egységes vállalati arculat elmélete és gyakorlata
    ( Corporate Identity ), Tanulmány, Bp. 1989.
  15. Marketingkommunikáció, Kereskedelmi és Vendéglátóipari fõiskola a gyõri Szaküzemgazdász képzés "Vállalkozás és Marketing" szakjegyzete 1990. Társszerzõ: Dr. Sándor Imre, Hemberger Sándor
  16. "Hatékonyságnöelés pénz nélkül..." Public Relations avagy az "emberi tényezõ" szerepe a gazdálkodásban marketingkom- munikációs megközelítésben c. elõadás az V. Ipar- és Vállalatgazdasági Tudományos Konferencián (Bp. 1990. IX. 12-14.), Megjelent: Ipargazdasági Szemle, 1990. 3/4. sz.
  17. Public Relations, avagy az uralkodás titka, Szakkönyv Mercurius Kiadó, Bp. 1990.
  18. Direct Marketing, Kézirat, Samling Kft. 1991.
  19. A Magyar Public Relations Szövetség Hosszútávú Szakmai Programja, MPRSz, Budapest, 1991.
  20. Public Relations Magyarországon
    Cikk, Werbung Aktuell, 1991. november
  21. Megalakult a Magyar Public Relations Szövetség
    Cikk, Propaganda-Reklám, 1991/2-3. szám
  22. Nem csodafegyver - avagy a PR és az Elefánt
    Tégy jót és beszélj róla!
    Cikk, Magyar Sajtó, 1991/14. szám
  23. A kapcsolatépítés mûvészete
    Cikk, Trend-Váltó, 1991/augusztus 15., 9. szám
  24. Ugródeszka Uralkodóknak
    Cikk, Cash-Flow, 1991/szept. (8.szám)
  25. Média Almanach
    Szakkönyv, Szépíró Kft., Bp. 1991.
  26. Hewlett Packard - Controll marketingkommunikációs stratégiai koncepció, Tanulmány, HPC, Bp. 1991.
  27. A Dunaferr Public Relations stratégiája, Tanulmány, Dunaferr, 1992.
  28. Direkt Marketing, Cikksorozat, Marketing c. lap, 1993./I-IV.
  29. "Divatos Gumicsont/avagy egy Elmélet anatómiája"
    Cikk a Marketing-PR-rõl, Marketing Világ, 1993.
  30. A magyarországi villamosenergia fejlesztés társadalmi elfogadtatását célzó hosszú távú kommunikációs program stratégiai koncepciója és célrendszere, Tanulmány, IKM, 1993.
  31. A speciális információ átvitel, Tanulmány, Honvédelmi Minisztérium, 1993.
  32. A megdolgozás mûvészete: Public Relations, Cikk, Kápé, 1993. augusztus 26.
  33. "Legyõzött ellenfelek", Cikk, Kreatív Világ, 1993. II. évf. 3. szám
  34. ISO 9000 - Minõségbiztosítás a kommunikációban, Fogyasztói Elégedettség - Public Relations, Star PR Ügynökség, 1996.
  35. Hogyan tovább ? avagy a magyar public relations szakma és az MPRSz jövõje, MPRSz, 1997.
  36. Összefoglaló helyzetértékelés a public relations szakma magyarországi helyzetérõl, az MPRSz megalakulása óta folytatott tevékenységérõl, az MPRSz hosszú távú szakmai programjának teljesítésérõl (1990 - 1997.
    MPRSz, 1997.
  37. Lesz Új a Nap alatt ?, Nyílt levél a public relations szakma megosztóihoz, PR Herald, 1997.
  38. A Magyar Public Relations Szövetség prezentációja 1997.
  39. A rossz hír kommunikációja, Consensus/Phare Tanulmány, 1997.
  40. Szakmai ajánlás a Public Relations tevékenység szervezeti integrálására, MPRSz "Fehérvári Nyilatkozata" - 1994. prezentációja
  41. Ország-logo cikk, Marketing, 1996.
  42. Minõség a Public Relations-ben, A public relations szakma nemzetközi minõsítésének minimum standardjai, Star PR Ügynökség, 1997.
  43. A sajtókapcsolat, Könyv a publicitás stratégiájáról
    Star PR Ügynökség, 1997., Társszerzõ: Kjell H. Eriksson
  44. A "magyar ipar imázsa" programterv, Tanulmány,
    Magyar Ipar Konzorcium, 1997.
  45. A hírnév ereje / Image - Arculat, Star PR Ügynökség, 1997.
  46. Kormányzati arrogancia - avagy a parlamenti választások kommunikációs tapasztalatai (társszerzõ: Dr. Komor Levente)
    cikk, Marketing, 1998.
  47. A Dunaferr vállalatcsoport 2003-ig szóló kommunikációs stratégiája, Stratégiai terv, 1998.
  48. Public relations és a nemzetközi kiállítások / vásárok címû fejezet a "Globális Marketing" c. szakkönyv "Felkészülés" fejezetében
    Mûszaki Könyvkiadó, 1998.
  49. Public Relations / Asszisztensi kézikönyv, Távoktatási jegyzet, 1999.
  50. Public relations a gyakorlatban, Geomédia, Budapest, 1999.
  51. Public relations alapismeretek, Olvasókönyv, Külkereskedelmi Fõiskola, 2000.
  52. A hírnév ereje / Arculatelmélet, Alapítvány a Public Relations Fejlesztéséért, 2000.
  53. IT, avagy a toffleri világkép
    CEO Magazin 2000/1. szám
  54. A hírnévrõl (I)
    CEO Magazin 2000/2. szám
  55. A hírnévrõl (II)
    CEO Magazin 2000/3. szám


Levél Dr. Szeles Péternek: levelek@ceo.hu

Home

PR rovat