A humánerőforrás-menedzsment feladata a vállalat krízismegoldásában |
Vitežslav Hálek:
A humánerőforrás-menedzsment feladata a vállalat krízismegoldásában a Cseh Köztársaság feltételei között
A krízis a megfigyelt rendszer paramétereinek csökkenését jelenti. Esetünkben olyan vállalatról van szó, ahol az alapvető funkciók biztonsága veszélybe kerül. Az egyszerűség kedvéért a vállalat alapvető funkciója alatt a jövedelem-termelést fogjuk érteni. A vállalati krízis a társadalmi krízis különleges, többnyire gazdasági téren kialakuló jelensége. Habár a vállalati krízis a kereskedelmi versenyre épülő piacrendszer kísérőjelenségeihez tartozik, a menedzserek sora gyakran úgy viselkedik, mintha a krízis lehetősége a vállalatukat egyáltalán nem érinthetné. Más társadalmi krízisekkel szemben ezekre a vállalati krízisekre nem fordítanak jelentősebb figyelmet, arra utalva, hogy kimondottan csak a vállalat és menedzsereinek a magánügyéről van szó − függetlenül attól, hogy a továbbiakban a vállalkozás balsikereinek következményei az egész társadalmat fogják érinteni (munkanélküliség, szükséges szociálpolitika, bűnözés), ami csak egy a kor paradoxonjai közül. Ezért joggal kérhető, hogy a kétségtelenül össztársadalmi kihatású vállalati kríziseknek is megfelelő figyelmet szenteljenek, és a megoldásukhoz használjanak fel minden hozzáférhető menedzseri és egyéb eszközt.
|