Arculatmenedzsment, mint vállalati erőforrás |
Interjú Wally Olins-szal
Ahogy a vállalatok felépítése egyre komplexebbé, termékeik egyre hasonlóbbá, a szervezetek egymás közötti kapcsolatai pedig egyre szövevényesebbé válnak, a vállalati arculat egyenesen kötelező erőforrás-elemmé lép elő. Ez ad ugyanis választ a „kit“, „mit“, „miért“ és „hova“ kérdésekre a cég működésével összefüggésben. A szervezeteken belül folyamatosan működő más menedzsment-rendszerekhez hasonlóan a vállalati arculatépítés folyamatát is ki kell alakítani, ami lehetővé teszi az ügyfelek oldaláról érkező vállalati percepciók rendszeres felülvizsgálatát és a vállalat jövőképének átalakítását vagy újraértelmezését, ha az feledésbe merült volna, vagy elavulttá vált. Ez pedig hozzájárul a szervezet versenyképességének megőrzéséhez egy olyan világban, melynek elemzése egyre több nehézséget okoz.
Wally Olins a világ egyik vezető szakembere a vállalati arculat és branding terén. 2006-ban megkapta a Reputation Institute életműdíját. Ebben az interjúban a CEO Magazinnal beszélget arról, hogy a cégeknek miért kell az arculatmenedzsmentet potenciális és hatékony vállalati erőforrásnak tekinteni.
|