CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. január 19. péntek 04:40  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Január 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Why do good companies set bad strategies?

Why do good companies set bad strategies?

Errors in company strategy are often self-inflicted

A singular focus on shareholder value is the ”Bermuda Triangle” of strategy, according to Michael E. Porter, director of Harvard's Institute for Strategy and Competitiveness.This was one of the takeaways from a recent talk by Porter – titled ”Why Do Good Managers Set Bad Strategies?” – offered as part of Wharton's SEI Center Distinguished Lecture Series During his remarks, Porter stressed that managers get into trouble when they attempt to compete head-on with other companies. No one wins that kind of struggle, he said. Instead, managers need to develop a clear strategy around their company's unique place in the market. Porter´s core field is competition and company strategy. He is generally recognized as the father of the modern strategy field, and his ideas are taught in virtually every business school in the world. He has also re-defined thinking about competitivenes,
economic development, environmental policy, and the role of
corporations in society.
When Porter started out studying strategy, he believed most strategic errors were caused by external factors, such as
consumer trends or technological change. ”But I have come to the realization after 25 to 30 years that many, if not most, strategic errors come from within. The company does it to itself.”

Hivatkozás a cikkre:
Why do good companies set bad strategies? Errors in company strategy are often self-inflicted. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 3. szám. 42-44. pp


 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data