CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:32  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Barát Tamás - A bizalom tolmácsai

MEDIPEN, 2002


Megjelent Barát Tamásnak a Magyar PR Szövetség örökös tagjának, korábbi ügyvezető alelnökének, új könyve, "A bizalom tolmácsai". A könyv több mint 400 oldalon keresztül a bizalomról, annak megteremetéséről és fenntartásáról, a kommunikáció tudatos megszervezéséről, azaz, a Public Relationsról szól.

A public relations kifejezést egyre többen használják Magyarországon. Ez a kifejezés annyira divatossá vált, mint korábban a marketing. Sokan használják a péer és még többen a piár kifejezést. Egyre-másra találkozni olyan emberekkel, akik névjegyükre ráírják: "public relations menedzser", hiszen az olyan jól hangzik. Azonban többen nem is tudják, hogy mit is jelent e két szó.
Nagyon sokan azt hiszik, hogy a public relations, az újságírás valamely ága. Mások úgy vélekednek, hogy a marketing egy része, valami újfajta marketingeszköz.
Sokan úgy gondolják, hogy a pr egy csodaszer. Pedig nem csodaszerről van szó, hanem olyan tudatos tevékenységről, amely nélkül egy korszerű szervezet vezetése nem tud meglenni.
Ezek után mi lehet az a valami, amit public relations- nek neveznek?
A könyv hasábjain a kedves olvasó, megismerkedhet a válasszal. A könyv írójának szándéka az volt, hogy a könyvből alapvetően a public relations elmélete legyen megismerhető de azért essék szó a pr gyakorlatáról is.
A public relations a szervezetek kommunikációjának tudatos megszervezése. A pr-t a bizalom kialakítása művészetének, tudományának is szokták nevezni. A pr-szakember ennek a művészetnek és tudománynak a műveloje. Ehhez hozzátehető, hogy a pr-szakember a megértés, a bizalom tolmácsa, a bizalom építője.
A könyv tizenkét fejezete bevezeti az olvasót a public relations tevékenység elméletébe, részleteibe, gondolkodás és szemléletmódjába.
Míg a könyv első fejezetéből kiderül, hogy a pr-szakember számára mit jelent a kommunikáció, a második fejezet bevezet a public relations elméletébe, leírja a public relations néhány fontos meghatározását.
A könyv harmadik fejezete egyértelműsíti, hogy mit jelent a reputáció, az elismertség, az elfogadottság, a megbecsültség, avagy mit is szeretne elérni a public relations szakembere.
A negyedik fejezet röviden áttekinti a pr történetét, a kezdetektől napjainkig.
Az ötödik fejezet bepillantást enged abba, hogy mivel is foglalkozik a pr-szakember. Itt megismerkedhetünk a pr "hídelméleté"-vel, valamint azzal, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki jó pr-es legyen? Láthatjuk, hogy mit jelent a pr, mint szakma, mik egy szervezeti pr-részleg feladatai, és megismerhetjük a pr,,spirál" elméletét. Ez a fejezet megmutatja, hogy hol a pr helye a szervezetek életében.
A hatodik fejezetből kiderül, melyek a public relations alapformái, irányai? Hol a public relations helye a társadalomban?
Hetedik fejezetből megtudható, hogy mi a szervezeti kultúra és mi is az a corporate identity és az image, avagy mi a különbség az arculat és a kép között?
A nyolcadik fejezetben megismerkedünk a szervezetek belső kommunikációjával és annak szervezésével, a vertikális és horizontális kommunikációs modellekkel.
A könyv kilencedik fejezetében láthatjuk, hogy a nem profit orientált és a civil szervezetek területén is működik a pr. Itt ismerhetjük meg a társadalmi célú kommunikáció területeit is. A könyv tizedik fejezete a public relations legfontosabb eszközeiről szól. Itt ismerkedhet meg az olvasó a pr "technológiájá"-val, valamint azzal, hogy mi a "mi-ho-ki-ho-me" elv. A pr tervszerű tudatos tevékenység, ezért ismertetésre kerül a public relations tervezés információs bázisa és egy ismert tervezési módszer a "Zero base planning system" is. Itt esik szó az eszközök kiválasztásának néhány elvi szempontjáról, illetve arról, hogy hogyan történik a hírértékű üzenetek eljuttatása közvetítőkön keresztül a kibocsátótól az olvasóig, a nézőig, a hallgatóig. A könyv befejező részeiben az olvasó megismerkedhet a public relations jelentősebb szervezeteivel, etikájával, a pr szakemberek magatartási szabályaival, és végül néhány jó tanács is olvasható, hogyan legyünk a bizalom tolmácsai. A könyv végén néhány fontos pr dokumentum is megtalálható.

A könyv két dologról szól: a pr-ről mint szemlélet és gondolkodásmódról, illetve mint tevékenységről. A könyv egyértelműsíti, hogy a public relations valójában ahhoz szükséges, hogy kialakulhasson a felek közötti kölcsönös megértés, az egymás elfogadása. Az elfogadottság, az elismertség és a megbecsülés, egyrészt annak eredménye, amit teszünk, másrészt, ahogyan mások látnak bennünket, és amit mások mondanak rólunk. Ennek következtében alakulhat ki a felek egymás iránti bizalma.

A könyv hátsó-borítóján található két vélemény a könyvről:

A könyv bevezeti az olvasót a public relations szemlélet és gondolkodásmódjába, bemutatja a pr tevékenység elméletét és gyakorlatának alapjait. Ennek elsajátítását nagyon hasznosnak tartom foként a vállalat vezetok számára, a szervezet hatékonyabb muködtetése, foként a szervezet vezetés és fejlesztés szempontjából.
Szalai Piroska Foszerkeszto CEO Magazin


A könyv olvasója megismerkedhet a bizalomépítés muvészetével, a reputáció-menedzselés, az informálás és informálódás elvével, a kölcsönös elonyökön alapuló, tudatos kommunikáció szervezés tudományával. Ez pedig elengedhetetlen minden üzletember, és nemcsak a jó szervezeti vezeto, de minden munkatárs számára is.
Varga Zsolt Lapigazgató CEO Magazin

Gajda Mária
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data