CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:31  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Lövey Imre - Manohar S. Nadkarni - Az örömteli szervezet

Egészség, betegség és öröm a szervezetek életében

HVG Kiadó, 2003

A legtöbb ember azért dolgozik szervezetekben, hogy biztosítsa a megélhetését - az öröm kérdése a munkahelyüket illetően nemigen merül fel. Még kevésbé jellemző, hogy a vezetők azt mérlegelnék, vajon embereik találnak-e örömöt a munkavégzés során.

Ez a könyv viszont azt állítja, hogy a valóban erős szervezetekben az emberek munkájukban örömüket lelik, ami arra inspirálja őket, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák. Ahhoz viszont, hogy egy szervezet örömtelivé válhasson, egészségesnek kell lennie - az emberi szervezethez hasonlóan. Az egészséges szervezet képes a felmerülő problémákat megoldani, mielőtt még akuttá válnának, a körülményeknek nem áldozata, hanem aktív alakítója, a környezetével állandó kiegyensúlyozott kapcsolatban van, növekszik és fejlődik
A szerzők a szervezetfejlesztésben együttesen eltöltött 60 év alatt, öt kontinensen szerzett tapasztalataikra alapozva a szervezeti egészség és betegség holisztikus értelmezésével járulnak hozzá a szervezeti valóság jobb megértéséhez. Ez az újszerű elemzési keret segítheti a szervezeteket abban, hogy örömtelivé váljanak, és ezáltal megvalósítsák a víziójukat, illetve az egyéneket abban, hogy egy teljesebb, kielégítőbb élet éljenek.

A szerzők vitatják a nézetet, mely szerint a menedzsment elsőszámú feladata a prioritások beazonosítása, és eredmény realizálása rövidtávon.

Szerintük a szervezeti egészség abban nyilvánul meg, hogy megtalálja és fenntartja az egyensúlyt az alapvető szervezeti célok: a gazdasági, a vevői és a munkatársi szükségletek kielégítése között.

A könyv azt is feltárja, hogy a szervezetek miért nem egészségesek. Összességében 21, gyakran előforduló szervezeti betegséget jellemez, többek közt a "Szervezeti paranoia", a "Pénzmánia", a "Döntésképtelenség", az "Énközpontú vezetés" szindrómáit írja le. Ez a megközelítés lehetővé teszi a szervezeti betegségek okainak elemzését, amelyeket módosítva vagy megszüntetve a szervezet egészségesebbé válhat.

A szerzők tapasztalatai szerint, ahol a szervezet minden fontosabb dimenzióban egészségesnek bizonyul, ott megteremtődnek azok a feltételek, amelyek között az emberek hinni tudnak egy közös jövőképben, egy önmagukon túlmutató, számukra is fontos cél közös elérésében. Energiáikat fókuszálni tudják saját feladataikra, melynek átadva magukat, sikerélményhez, önbecsüléshez, örömhöz jutnak mindennapi munkájuk során.

A hat egészségkritérium, illetve a hozzájuk kapcsolódó szervezeti betegségek ismertetésén túl azt is vizsgálják a szerzők, hogy e paradigma szerint mi a vezetés szerepe, felelőssége a szervezet egészségi állapotát és az örömre való képességét illetően. A szervezeti egészség csak szükséges, de önmagában nem elégséges feltétele annak, hogy egy szervezet örömteli legyen. Ehhez olyan vezetés kell, amely egyrészt felismeri a személyes meggyőződésének hatását a szervezetre, másrészt explicit módon célul tűzi ki maga és munkatársai elé azt, hogy örömteli szervezetté váljanak. Az ilyen vezetés biztosítja azokat a mechanizmusokat, amelyen keresztül valóban közös, transzcendens céljai lesznek az embereknek, valamint azoknak a feltételeknek a kialakulását, amelyek között a munkatársak átadhatják magukat feladataiknak, értékesnek érezhetik magukat, mert folyamatosan megtapasztalják saját értéküket értékteremtő munkájukon keresztül.

A mondandót több országban, például Magyarországon, az Egyesült Államokban, Indiában, Thaiföldön szerzett tapasztalatok, példák színesítik és világítják meg. A könyv egyidőben nyújt elméleti megalapozást és praktikus útmutatót mind a szervezetek, mind pedig az egyének számára. Különösen érdekes lehet vezetőknek, stratégiaalkotóknak, humán erőforrás szakembereknek, szervezetekkel kapcsolatos tanulmányokat folytatóknak, és bárkinek, aki szervezetben dolgozik és szeretné jobban megérteni, tudatosabban irányítani szervezeti létét.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data