CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:30  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2011-03
Az empowerment értékelése

Kevin Barham:

Az empowerment értékelése

Az empowerment fokának mérése a szervezetben

 Napjaink üzleti világa túl gyors ahhoz, hogy a menedzserek mindennel tisztában legyenek, ami körülöttük történik, elég gyorsan cselekedjenek, vagy elégszer igazuk legyen ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak irányítani, tartva az irányt. Ám a megoldás nem csupán az, hogy még több nem-menedzser alkalmazottat vonnak be a döntéshozatalba, hanem az, hogy tényleges jogkört kapnak a saját munkájukkal kapcsolatos döntések meghozatalához. Remélik, hogy ez a megnövelt empowerment reagálókészebbé teszi a szervezetet a változásokra, és proaktívabbá az ügyfelek kiszolgálása terén.

Kevin Barham menedzsment-kutatással és tanácsadással foglalkozik, Londonban. Az Ashridge Business School társigazgatója, ahol korábban kutatási igazgatóhelyettesként tevékenykedett. Tanácsadóként nemzetközi menedzsment- és szervezet-fejlesztéssel foglalkozik, különös hangsúlyt fektetve a vállalatok társadalmi felelősségére és azok nemzetközi vonatkozásaira. Ebben a cikkben arról beszél, hogy az empowerment miért olyan fontos a szervezetek sikere szempontjából, és egy praktikus önértékelő kérdőívvel is előáll, ami alkalmas eszköz a szervezeti empowerment mérésére és fokának megállapítására.

 

18.

 
Benchmarking nemzetközi partnerekkel

Benchmarking nemzetközi partnerekkel

A gyakorlat és a nemzetközi alkalmazás előnyei – interjú Robert Camppel

A nemzetközi szervezetek kulcsszerepet játszanak a benchmarking tudományának és világméretű felhasználásának terjesztésében – azon túl, hogy elő is készítik a talajt a módszertan alkalmazásához. Ahogy a Robert Camppel készült mostani interjúból kiderül, a nagy nemzetközi cégek nem sajnálják az eszközöket és szakismereteket azon érdekelt csoportoktól, melyek segítenek a helyi cégeknek saját benchmarking-kompetenciát kialakítani. Ez pedig – a benchmarkingot meghatározó „mindenki jól jár“ szellemével kiegészülve – azt eredményezi, hogy e cégek túlléptek már saját leányvállalataik világszínvonalú teljesítményének biztosításán, és világméretekben is lehetővé teszik más szervezetek számára is a legjobb gyakorlatok módszeres tanulmányozását. A benchmarkingnak, mint menedzsment-eszköznek ez a széles körű elfogadása megkönnyíti a hozzáférést az információkhoz és azok megosztását a nemzetközi leányvállalatok között.

 Robert Camp a benchmarking egyik vezető szaktekintélye, beleértve annak felhasználását a legjobb módszerek megismerésére és a kiváló teljesítmény elérésére. Camp az ithacai székhelyű (New York állam) Best Practice Institute elnöke. Ez egy nemzetközi kutató, oktató és tanácsadó szervezet, melynek főtevékenysége a legjobb módszerek összegyűjtése, megosztása és alkalmazása világszerte, a benchmarking segítségével. Gyakran nevezik őt a “benchmarking atyjának”. Camp 23 évet töltött a Xerox Corporationnél. Ő volt a felelős a benchmarking széles körű elterjesztéséért és intenzív alkalmazásáért a Xerox minden részlegén, továbbá ő irányította a cégnél azt a belső hálózatot, amelynek feladata a vásárlók elégedettségének és a növekvő üzleti eredményeknek a kivívása volt, a termékek, szolgáltatások előállításába és az üzleti folyamatokba beépített legjobb módszerek révén.

A Xerox képviselőjeként Camp közreműködött az International Benchmarking Clearinghouse létrehozásában a Texas állambeli Houstonban. Jelenleg a Global Benchmarking Network elnöki posztját is betölti, amely a világ 20 mérvadó benchmarking kompetencia-központjának társulása. Alapművét, a Benchmarking: The Search for Industry Best Practices the Lead to Superior Performance (Benchmarking: a kiváló teljesítményhez vezető legjobb módszerek keresése) 14 nyelven adták ki.

Ebben az interjúban a nemzetközi partnerekkel folytatott benchmarking kérdéseiről beszélget a CEO Magazinnal.

 
A technológiai úttérképezés módszertani tapasztalatai

ImageDr. Pataki Béla – Dr. Szalkai Zsuzsanna – Dr. Bíró-Szigeti Szilvia:

A technológiai úttérképezés módszertani tapasztalatai

Előző cikkünkben (Pataki – Szalkai – Bíró-Szigeti, 2010) a technológiai úttérképezés (TRM) szervezeti feltételeivel, megszervezésével kapcsolatos szakirodalmi ismereteinkről és saját tapasztalatainkról számoltunk be. Az alábbiakban a TRM néhány fontos módszerének alkalmazásáról összegyűlt tapasztalatainkat ismertetjük saját tanácsadói gyakorlatunk alapján.

6.

 
Professzionális ügyfélkezelés Don Peppers-módra

Professzionális ügyfélkezelés Don Peppers-módra

Piaci részesedés helyett fogyasztói részesedés

 

Don Peppers az ügyfélközpontú kapcsolatmenedzsment stratégiáinak egyik vezető szaktekintélye, a one to one (1:1) marketing megalkotója. A londoni The Times Dont „Az üzleti élet 50 legnagyobb koponyája” között, a Chartered Institute for Marketing, az Egyesült Királyság első számú marketingszervezete „a marketing és az üzleti élet terén az 50 legbefolyásosabb gondolkodó” között említi. Keresett előadó és menedzsment-tanácsadó, akinek tanácsát rendszeresen kikérik a Fortune 500-as listán szereplő vállalatok vezetői.

Martha Rogersszel közösen írt sikerkönyveit 18 nyelvre fordították le. Return On Customersm (ROC) című művük 2005-ben a 800-CEO-Read egyik sikerkönyve volt, amelyet a Fast Company a 15 „legfontosabb olvasmány” egyikének nevezett. A mű az Amazon eladási listáján bekerült a 20 legkeresettebb üzleti könyv közé, 2007-ben pedig újra felkerült az üzletről szóló 25 „Legjobb könyv” listájára. A One to One Future-t az Inc. magazin szerkesztője „minden idők egyik legfontosabb üzleti könyvének”, a BusinessWeek „az új marketing egyik bibliájának”nevezte. Az Enterprise One to One-t a The Wall Street Journal ötcsillagosra értékelte. A One to One B2B egy hónap alatt felkerült a The New York Times sikerlistájára. A Managing Customer Relationships című, szintén Martha Rogersszel közösen írt könyve a legelső, a mai napig használt CRM-tankönyv.

 

Don Peppers az IIR meghívására hamarosan Budapestre látogat. A CEO Magazin ebből az alkalomból a professzionális ügyfélkezelés titkairól kérdezte.

 
Kényelmes megoldás munkaadóknak és elfogadóhelyeknek egyaránt

Kényelmes megoldás munkaadóknak és elfogadóhelyeknek egyaránt

A magyar piacon először, 2011. júliusában az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. útjára indította az OTP Széchenyi Pihenőkártyát (OTP SZÉP). Az azóta eltelt időszakban tömegesen csatlakoztak a hálózathoz elfogadóhelyek és szerződött munkáltatók egyaránt. Szeptembertől már az OTP SZÉP kártya honlapján keresztül is fizethetnek ügyfeleik kártyájával a szolgáltatók. A multifunkcionális kártya ráadásul számtalan további béren kívüli juttatást képes kezelni, kézenfekvő megoldást kínálva a munkáltatóknak teljes Cafeteria rendszerük kártya alapúvá tételére.

21.

 
Csúcsteljesítmény paranoiával - Andrew Grove-tól 2.

Csúcsteljesítmény paranoiával - Andrew Grove-tól

2. rész: Csak a paranoidok maradnak fenn

„... az érzelmi tényezők következtében a legtöbb vezető túl keveset tesz túl későn, ezért elszalasztja azt a védelmet, amelyet a jelenlegi üzlet egyébként biztosíthatott volna vállalata számára. Rá kell bírnunk magunkat, hogy legyőzzük ezt a hajlamunkat: túl keveset tenni, túl későn!”

„Visszatekintve a karrieremre, egyetlen kemény változtatást sem hajtottam végre..., melyről később nem gondoltam, hogy jobb lett volna egy évvel korábban lépnem.”

27.

 
Csúcsteljesítmény paranoiával - Andrew Grove-tól 1.

Csúcsteljesítmény paranoiával - Andrew Grove-tól

1. rész: Csúcsteljesítményű vezetés

 

Kétrészes cikkünk Andrew Grove két sokat mondó könyvére épül. Az elsődleges kapocs, amely a két könyvet összeköti, bizonyára szembetűnő: azonos a szerző. Van azonban más összefüggés is közöttük: milyen szervezeti kultúra teszi azt lehetővé (Csúcstelejsítményű vezetés), hogy egy – termékét és volumenét tekintve – világelső nagyvállalat átvezethető legyen a halál völgyén, egy gigantikus erejű („10X”) változás közepette (Csak a paranoidok maradnak fenn)? Még egy sajátos kapcsolat: amikor az első könyv íródott, a másodikban leírt történet kezdődött. A Paranoidok ... kiadási éve 1997, a Csúcsteljesítményű vezetésé 1983, amelyhez 1995-ben új előszót írt a szerző – időközben szerzett tapasztalatai alapján. Az évszámokat nézve akár elavultnak is tekinthetnénk e könyvek mondanivalóját. De – talán egyetértenek velem – nagyon is aktuális mindkettőé. Szavatossági idejüket így határoznám meg: minden teljesítményelvű és demokratikusan működő társadalomban „korlátlan ideig felhasználható”.

Az író tanácsai elsősorban vállalatokhoz, ill. azok vezetőihez szólnak. Alkalmazhatók azonban ennél a méretnél kisebb szervezetnél – egyes ember – és ennél nagyobbnál is – ország, társadalom.

Elavulhat-e pl. az a gondolat, amellyel  az alkalmazottakhoz fordul: „A rossz hír az, hogy senki sem tartozik biztosítani a karrierünket. Karrierünk alakítása kizárólag tőlünk függ. Mi vagyunk a birtokosai és formálói. ... úgy kell magunkra tekintenünk, mint aki nem alkalmazott. Úgy kell magunkra tekintenünk, mint aki olyan üzletben dolgozik, ahol egyetlen alkalmazónk van – mi magunk.... Millió és millió hasonló üzlettel állunk versenyben.. Ezért, ha munkát akarunk, és meg is akarjuk tartani, állandóan azon kell lennünk, hogy megőrizzük egyéni versenyelőnyünket.”

Ha pedig a nagy, a társadalmi méretet vesszük figyelembe: feltételezem, hogy bármely politikai vezető jó nyomon járna, ha felhasználná Grove felismeréseit és javaslatait tervezési, szervezési és vezetési munkájában.

22.

 
Nyílt globalizáció ellen rejtett háború, avagy a terrorizmus biztonsága

Dénes Tamás:

Nyílt globalizáció ellen rejtett háború, avagy a terrorizmus „biztonsága”

(Gondolatok 2001. szeptember 11. tizedik évfordulóján)

 Az író embert jóleső érzés keríti hatalmába, ha elolvasva egy-egy régebben keletkezett írását aktuálisnak tartja az abban megfogalmazott gondolatokat. A 2001. szeptember 11-i terrortámadás tizedik évfordulójához közeledve átolvastam e tárgyban írt cikkeimet, tanulmányaimat, és elborzaszt, hogy a felvetett kérdések és a szigorúan szakmai (nem politikai!) válaszok éppen annyira aktuálisak ma, mint 10 évvel ezelőtt.

Jelen dolgozatomban eme sajnálatosan maradandó gondolatokat idézem fel, nem csupán „az ismétlés a tudás atyja” klasszikus bölcsesség jegyében, hanem annak reményében, hogy a már-már történelmi rálátás valóban láthatóvá teszi a terrorizmus „szövettanát” a kriptográfus mikroszkópján át.



 
A tudás szerepe a vállalati stratégiában

Dr. Lőre Vendel:

A tudás szerepe a vállalati stratégiában

Szintetizáló stratégiai keretmodell

A publikáció a stratégiai menedzsment két legnagyobb hatású iskoláját mutatja be: az erőforrás alapú vállalatelméletet és porteri pozicionáló irányzatot. A két vizsgált iskola két vezetői szemléletet és két tartalmi elemet, azaz gazdasági modellt is magában foglal.  A két iskola ellentmondása elsősorban a szemléletben ragadható meg, míg a tartalmi elemek tekintetében a kiegészítő jelleg dominál. A dolgozat bemutat egy szintetizáló elméleti keretmodellt, melyben a pozicionáló iskola és az erőforrás alapú vállalatelméleten alapuló egységes keretmodell segítségével tipizálhatók a vállalati stratégiák.

34.

 
Deciding to go on your own

Macaleer, R. James:
Deciding to go on your own

R. James Macaleer spent 30 years building Shared Medical Systems, Inc., located in Malvern, Pennsylvania. SMS provides data processing and software to hospitals and physician groups in the USA and around the world in over 20 countries. Macaleer and two partners left IBM to found SMS in 1969, with 2 million dollars in venture capital funding. They took the company public in 1976, and eventually sold SMS to Siemens in 2000, when the company had annual revenue of $1.2 billion and 7,700 employees.

These days Macaleer is a Director of Boy Scouts of America and serves as Director General of the Philadelphia Museum of Natural Science. Drawing on his experiences in building SMS, he is a popular speaker on entrepreneurship to business groups. In this commentary he shares his thoughts on what it takes to be a successful entrepreneur.

41.

 
A tudatlan és rászedett menedzser

ImageDr. Szeles Péter:

A tudatlan és rászedett menedzser

A legtöbb cégvezető számára a kommunikáció szakterülete valamiféle „szükséges rosszat” jelent. Nem igazán értik és ismerik ezt a szakmát, nem látják a hasznait, de azt tudják, vagy inkább csupán sejtik, hogy azért – modern korunkban – szükség van rá. Egyrészt ezért is fukarkodnak előszeretettel a kommunikációs költségkeretekkel, másrészt pedig ezért is alkalmaznak a kommunikációs feladatok ellátására – rendszerint – hozzá nem értő, ám lelkes vagy csupán csinos munkatársakat (’ha hasznot nem hajt, legalább csinos legyen’).

45.

 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data