CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:25  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2011-01
Interim menedzsment - az üzleti élet zsoldosai
Humán erőforrás
Dr. Kurucz Zsuzsanna - Weiner János:
Interim menedzsment –  az üzleti élet zsoldosai

Vilmos 14 éve dolgozik a budaörsi székhelyű regionális multinacionális vállalatnál, 4 éve felsővezetői pozíciót tölt be. A hétfő délelőtti megbeszélésre a szokásos rutinnal kanyarodik be sötét színű, felsőkategóriás szolgálati autójával. Az egyenruhaszerű gépkocsik sorát egy hófehér, középkategóriás autó töri meg. Vilmos figyelmét nem kerüli el a változás, mielőtt táskáját megragadva belépne  a kényelmes liftbe. A megbeszélésen a recesszió okozta nehézségeket egykedvűen, megszokottan, tollat kattintgatva hallgató, alkalmazott vezetők unalmát az ügyvezető és helyettese egy eddig ismeretlen személy bemutatásával töri meg. Mariann a cég új interim menedzsere, akinek feladata a válság okozta visszaesés kezelése, illetve a vállalati megújulás elősegítése: övé az elütő színű, agilis autó odalent. Vilmos és társai nagyon örülnek az új munkatársnak, hiszen Mariann roppant csinos, azonban az interim menedzser tízperces bemutatkozása után elbizonytalanodnak a topvezetők: félelmekkel, kérdésekkel, értetlenkedésekkel és féltékenységgel vegyül az új kihívás iránti vágyuk. Mariann egy interim menedzser, de mit jelent ez Vilmos és a cég számára?
 
A nők helyzete a világban, az Európai Unióban és Magyarországon
Gender
Dr. Paksi Piroska:
A nők helyzete a világban, az Európai Unióban és Magyarországon

ősemberéknél állítólag még rendben ment minden. Míg ősapa vadászott, halászott, ősanya gyűjtögetett, főzött, mosott, takarított, ruhát varrt, gyógyított, gyereket nevelt. Ez ugyebár ésszerű, praktikus és genderproblémáktól mentes elgondolás volt. ősanyáinkat nagy becsben tartották, tisztelték bennük azt az isteni adományt, hogy utódot tudnak világra hozni. Ez a nőkultusz egyes kutatások szerint legalább 23 ezer évig tartott, mások szerint még tovább. Férfiak és nők egyenrangúságban éltek: volt szabadságuk, később lehetett tulajdonuk, pénzük, még később akár hatalmuk.
 
Interkulturális teammunka
Kommunikáció
Sally Lansdell:
Interkulturális teammunka!

Minden kultúra különbözik a többitől abban, hogy az egyes problémákra milyen megoldásokat választ

A menedzserek ma különös előszeretettel dolgoznak egy csapatban olyan emberekkel, akik más országokban élnek, más háttérrel rendelkeznek. Ahhoz, hogy egy vegyes nemzetiségű és kultúrájú team hatékonyan dolgozzon együtt, valamennyire tudni kell, „hogy működnek” ezek az emberek, melyek a jellemző értékeik, nézeteik és automatikus feltételezéseik.
Sally Lansdell a stratégia és a humán erőforrás témakörére specializálódott, angliai székhelyű menedzsment-tanácsadó cég, a Lansdell Associates partnere. Korábban az Egyesült Királyságban működő Association for Management Education and Development igazgatója volt, jelenleg az Ashridge College stratégiai menedzsment-központjának munkatársa. Ebben a cikkben a multikulturális teamek működésének buktatóiról és potenciális előnyeiről ír.
 
A tudás mint felismert és elismert érték
Tudásmenedzsment
Vasné Dr. Egri Magdolna - Danó Györgyi:
A tudás mint felismert és elismert érték

A folyamatosan változó környezeti alkalmazkodáshoz, a kihívásokra releváns válaszok adásához, a vállalati stratégia kialakításához, annak megvalósításához illetőleg az operatív feladatok hatékony elvégzéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő szintű tudás. Tanulmányunkban bemutatjuk, hogy a különböző felismert és elismert elméleti kategóriákon belül milyen szerepe van a tudáskategóriák egyik válfajának, a humántőkének, hogyan fejezhető ki különféle szinteken, és értékformákban.
 
Lean menedzsment
Tudásmenedzsment
Dr. Németh Balázs:
Lean menedzsment – Vállalati „fittness-program”

Milyen a lean-vállalat? A lean-vállalat „fitt”, egészséges, mint egy sportoló, rugalmas, gyors, mentes a felesleges veszteségektől, zsírrétegtől. A lean-vállalat gyorsan, hatékonyan képes kielégíteni a változó vevői igényeket.  Mint a sportoló, a lean-vállalat is kemény, kitartó edzésmunkával képes elérni ezeket az eredményeket, amely megkülönböztető képességét bármely pillanatban képes kamatoztatni.
 
Rendszeres edzés
Tudásmenedzsment
ImageSzalai Piroska:
Rendszeres edzés
Hogyan növelhető tudásmenedzsment-eszközökkel a foglalkoztatás?

A munkaadók már régen rájöttek, hogy a munkavállalók csupán egy kis részének van szüksége átképzésre vagy új szakma formális keretek között történő megtanulására. Sokkal több munkatársat kell nem formális keretek között tovább képezni, valamilyen új eljárásra megtanítani, vagy valamely kompetenciáját gyorsan, de rugalmas keretek között fejleszteni, „edzeni”. Mint ahogy rendszeres sportolással karbantarthatjuk az egészségünket, megelőzhetünk számos komolyabb problémát, betegséget, úgy rendszeres tanulási aktivitással karbantarthatjuk a foglalkoztathatósághoz szükséges kompetenciáinkat.
 
A kompetencia, a versenyképesség és a flow 1. rész
Tudásmenedzsment
Dr. Laáb Ágnes:
A kompetencia, a versenyképesség és a flow 1. rész

A cikk a versenyképesség egy igen fontos pszichológiai aspektusára, a flow-élményre és a flow-karakterű emberekre hívja fel a figyelmet. A flow adja a versenyképesség legfőbb üzemanyagát, a flow-karakterű emberek pedig sokat tehetnek a versenyelőny megszerzéséért és a versenyképesség tartós fennmaradásáért. Azért lehetséges ez, mert a versenyképesség ma már sokkal inkább a termékek és szolgáltatások mennyiségi és minőségi versenye helyett a képességek, pontosabban a kompetenciák versenyévé vált. Egy cég versenyképességének megtartását és fokozását egyre inkább az segíti elő, ha van legalább egy alapvető kompetenciája, és biztosítja a stratégiai céljait előmozdító kulcskompetenciák magas szinvonalát a stratégiai munkakörökben. Az alapvető kompetencia nem avul el, és a gazdasági válságok sem kezdik ki, lemásolhatatlan és utánozhatatlan. Azért lehetséges ez, mert a nagy hozzáértésű és jártasságú emberek tudása ötvöződik benne a sikerek és kudarcélmények révén megszerzett speciális tapasztalatokkal, biztosítva ezzel, hogy olyan értéket állítson elő a vállalat, amelyben versenyelőnye mindig behozhatalan a követők számára.
 
A humánerőforrás-menedzsment feladata a vállalat krízismegoldásában
Melléklet
Vitežslav Hálek:
A humánerőforrás-menedzsment feladata a vállalat krízismegoldásában a Cseh Köztársaság feltételei között

A krízis a megfigyelt rendszer paramétereinek csökkenését jelenti. Esetünkben olyan vállalatról van szó, ahol az alapvető funkciók biztonsága veszélybe kerül. Az egyszerűség kedvéért a vállalat alapvető funkciója alatt a jövedelem-termelést fogjuk érteni. A vállalati krízis a társadalmi krízis különleges, többnyire gazdasági téren kialakuló jelensége. Habár a vállalati krízis a kereskedelmi versenyre épülő piacrendszer kísérőjelenségeihez tartozik, a menedzserek sora gyakran úgy viselkedik, mintha a krízis lehetősége a vállalatukat egyáltalán nem érinthetné. Más társadalmi krízisekkel szemben ezekre a vállalati krízisekre nem fordítanak jelentősebb figyelmet, arra utalva, hogy kimondottan csak a vállalat és menedzsereinek a magánügyéről van szó − függetlenül attól, hogy a továbbiakban a vállalkozás balsikereinek következményei az egész társadalmat fogják érinteni (munkanélküliség, szükséges szociálpolitika, bűnözés), ami csak egy a kor paradoxonjai közül. Ezért joggal kérhető, hogy a kétségtelenül össztársadalmi kihatású vállalati kríziseknek is megfelelő figyelmet szenteljenek, és a megoldásukhoz használjanak fel minden hozzáférhető menedzseri és egyéb eszközt.
 
A benchmarking jogi vonatkozásai
Stratégia
A benchmarking  jogi vonatkozásai

A benchmarkingban érintett minden alkalmazottnak elérhetővé kell tenni a jogi tanácsadást

Egy jogász szemében valószínűtlennek és riasztónak tűnhet egy olyan vállalat jövője, amely megosztja az általa alkalmazott folyamatokra vonatkozó ismereteit más cégekkel. Valószínűtlennek, mert az információ megosztása versenyelőnyt biztosíthat a másik fél számára. És riasztónak, mert fennáll a trösztellenes jogszabályok megsértésének és a szellemi tőke elvesztésének potenciális lehetősége. És a cégek mégis pontosan ezt teszik: megosztják az információt másokkal, méghozzá egyre gyorsuló ütemben. A benchmarking a ”legjobb gyakorlatok” megosztásának folyamata két vagy több szervezet között, a jobb tanulás és a másoktól való átvétel érdekében. Ez egyaránt magában foglalja a saját folyamatok ismeretét, valamint az adott területen legjobb külső minták felkutatását. És pont ez a benchmarkinggal együtt járó külső kutatás az, aminek jogi vonatkozásai vannak. Ennélfogva jogi útmutatásra és nyílt légkörre van szükség a cég jogtanácsosai és a benchmarkingban részt vevő alkalmazottak között. A jogászoknak több fronton is kihívásokkal kell szembesülniük. Először is a benchmarkerek jogi támogatásra vonatkozó igényei változnak, azzal párhuzamosan, hogy a nyitottság és az empowerment fogalma közhellyé válik a szervezeten belül. Másodszor, a benchmarkinggal kapcsolatos avatatlan tevékenységek jogi problémáknak adhatnak tápot olyan, potenciálisan sebezhető területeken, mint a trösztellenes szabályozás, a szellemi tulajdon és a termékfelelősség kérdése.
  Kent Johnson a Texas Instruments Inc. szenior belső tanácsadója, akinek elsődleges szakterülete a trösztellenes szabályozás, a szellemi tulajdon, az értékesítési, marketing- és reklámtevékenység jogi szabályozása, továbbá a stratégiai szövetségek és más fontos üzleti szférák területe. A Texas Instruments-nél eltöltött 26 év során az ő feladata a TI vállalatainak és vállalati egységeinek jogi támogatása, beleértve olyan területeket is, mint a félvezető- és orvosiműszer-gyártás, a fogyasztási cikkek előállítása és marketingje, valamint ezek értékesítése, beszerzése, továbbá az üzleti etika és a minőség.
   Ebben az interjúban a benchmarking-folyamatba bevont vállalati jogászok szerepéről és a benchmarkingban érintett vállalati dolgozóknak nyújtott támogatás jelentőségéről beszélget a CEO Magazinnal.
 
Goals gone wild
Eredetiben
Goals gone wild

Far from being the assured boon it is widely considered to be, goal-setting can do severe harm to companies

Maurice Schweitzer is an Associate Professor of Operations and Information Management at Wharton Business School. His current projects Include research on the influence of emotions on trust, trust recovery and the role of envy in unethical behavior. He is a Board Member of the International Association for Conflict Management and Associate Editor of the journal Negotiation and Conflict Management Research.
Schweitzer´s recent article,  Goals Gone Wild, in the journal Academy of Management Perspectives, has drawn attention to his warning that setting performance targets can backfire from the systematic side effects of too much goal-setting.
 
Töményen fogyasztható
Könyvismertető
Töményen  fogyasztható
Dr. Baracskai Zoltán – Velencei Jolán: Profi stratéga c. könyvének ismertetése
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data