CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2020. szeptember 25. péntek 16:33  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Szeptember 2020 >
Ke Sz Cs Sz Va
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2010-01
Gondolatok a hazai közbeszerzésről
Public Relations

Dr. Bakonyi József:

Gondolatok a hazai közbeszerzésről

A közbeszerzést ért vállalkozói, állampolgári, sőt politikai támadások, kritikák mi­att valamit alapvetően tisztázni szükséges: nem a közbeszerzés a korrupt, ha­nem a közpénzek felhasználása! A közbeszerzés, mint törvényi keretrendszer nem lehet korrupt, mint ahogy a büntető törvénykönyv sem követ el betöré­seket, rablást vagy gyilkosságot. Ezért tehát alapjaiban hibás az a hazai közfelfogás, mely szerint a közbeszerzés a felelős a korrupcióért Magyarországon!

 
Franchise-ba adható-e az Ön vállalkozása?
Stratégia

Franchise-ba adható-e az Ön vállalkozása?


David Taube, az angliai Woldinghamben működő CMF Consulting részben már visszavonult alapítója és vezető üzlettársa szerint a sikeres franchise-működés kiépítése maratoni futás, nem sprintelés. A franchising a termékek és szolgáltatások értékesítésének rendkívül hatékony módja, ami számos egyedülálló előnyt kínál a franchise-gazda és a franchise-átvevő cég számára egyaránt. Ugyanakkor a franchise-nak szilárd üzleti alapokra kell épülnie, alkotóelemeit pedig aprólékos munkával kell a helyére tenni, különben az eredmény katasztrofális lesz – nemcsak az átvevő számára, aki pénzt fektetett az üzletbe, de az átadó számára is.

Megosztás a Facebook-on
 
Egy új stratégiai eszköz: a technológiai úttérképezés
Stratégia

ImagePataki Béla – Bányai András:
Egy új stratégiai eszköz: a technológiai úttérképezés


A technológia stratégiai menedzselésének új, fontos módszertani fejleménye a technológiai úttérképezés (technology roadmapping), amelyről az utóbbi évtizedben egyre több publikáció jelent és jelenik meg a technomenedzsment-szakirodalomban. Sőt, amint látni fogjuk, többre is szolgál, mint csupán technostratégiai elemzésre és tervezésre: „technológiai” elnevezésére rácáfolva kiterjed a vállalat működésének számos más aspektusára, az üzletági és funkcionális stratégiák széles körére.

 
Intelligens Inverz Innováció 2
Marketing

Dr. Szalai Ibolya – Czékmann István:

„Intelligens Inverz Innováció” „ 3 I. ” (Intelligent Inverse Innovation) - II. rész

A kreativitás és a laterális innovátorok kapcsolata


Előző cikkünk a laterális közelítésmód gondolatébresztőjeként szolgált. Röviden bemutattuk ennek a gondolkodásnak a jellemzőit, sajátos kapcsolatrendszerét az innovációval, valamint a vállalat növekedésére gyakorolt hatásait. A jelen cikk tárgya pedig a kreativitás és a laterális gondolkodás kapcsolata, a fenntartható versenyelőnyt generáló multiplikátor-hatás, ami a laterális innovátorok alkotó tevékenységének eredménye.

 
Vezetői szerepek és feladatok
Humán Erőforrás

ImageDr. Bőgel György – Dr. Tomka János:

Vezetői szerepek és feladatok


A tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján a múlt év tavaszán öt foglalkozásból álló kísérleti program zajlott le. Minden foglalkozás valamilyen fontos vezetési problémát tárgyalt, egyrészt modern felfogásban, mai példákkal, másrészt egy-egy bibliai példa tükrében. A rendezvénysorozaton főiskolai hallgatók, tanárok és gyakorló vállalatvezetők vettek részt. Az előadók - a jelen cikk szerzői - elhatározták, hogy a sorozatban szereplő öt vezetési témát további öttel kiegészítve könyvet írnak, amelynek minden fejezete mai forrásokra és tapasztalatokra támaszkodva egy-egy vezetési témát (döntés, szervezeti kultúra, hálózatépítés, tudásmenedzsment stb.) jár körül, és azt egy-egy bibliai példával illusztrálja. Az alábbi írás e könyv első elkészült fejezete.

 
20. századi irodalmi utópia
Melléklet

Dénes Tamás:

20. századi irodalmi utópia, vagy a 21. századi e-társadalom virtuális valósága?
(60 éve született a NAGY TESTVÉR)

1. rész


A NAGY TESTVÉR a 20. és immár a 21. század közgondolkodásának azon ritka fogalmai közé tartozik, amelynek pontos keletkezése meghatározható. George Orwell 1949-ben megjelent, Ezerkilencszáznyolcvannégy című regényének első oldalán csupa nagybetűvel született meg ez a fogalommá vált alak…

 
A tudásmegosztás motivátorai
Tudásmenedzsment

Dr. Fenyvesi Éva:

A tudásmegosztás motivátorai

Egyre több szervezet ismeri fel az intellektuális tőkében rejlő lehetőségeket, és azt, hogy a pozíciószerzésért vívott küzdelemben a szellemi tőke nyújthatja az igazi versenyelőnyt. Az emberekkel és tudással való gazdálkodás azonban bonyolultabb feladat, mint a többi erőforrás menedzselése. Meg kell találni azokat a módszereket, amelyek arra motiválják az egyént, hogy részt vegyen a tudásmegosztás folyamatában. Ez elvétve zajlik nehézségek nélkül, sőt többnyire az együttműködés és a versengés dialektikus kombinációja révén megy végbe. A játékelméletből ismert nyereségmátrix segítségével az „előnyös viselkedés” medrében tartható ez a küzdelem, legyen szó egyénekről vagy szervezetekről. Ugyanakkor, ha felismerjük az egyének és a szervezetek céljai közti ütközőpontokat, az még korántsem jelenti, hogy megleltük a feloldásukat eredményező kulcsot. A mindennapi gyakorlatban a menedzsment feladata megérteni, miért van az, hogy néhányan hajlandóbbak megosztani tudásukat, mint mások, vagy miért mutatkozik egyazon személy együttműködőbbnek az egyik nap, a másikon pedig jellemzően versengőbbnek.

 
Cash flow is now king
Eredetiben
John Mardle:

Cash flow is now king

In a credit crunch environment companies need to prepare for a harsh borrowing climate, and to proactively optimize their working capital

 The business and financial community has suddenly realized that many of the financial instruments they have used over the past few years have relied heavily upon a growing global economy based on an assumed sound underpinning from the banking fraternity. However, the sub-prime market in the United States, the run on the British bank Northern Rock and the flight of investors to gold has shown that all is not so sound in the banking world. John Mardle leads the Working Capital Improvement Practice at Develin & Partners, a UK-based management consultancy focusing on cost management. He was previously Financial Director of the Parsons Group International, one of the world´s largest engineering and construction companies, where he was responsible for winning project management contracts with the Channel Tunnel Rail Link, and turnaround project management contracts with London Underground. Prior to joining Parsons, Mardle was a member of ABB´s Executive Management Team, where as Worldwide Project Controller he helped lead the integration of ABB and Daimler Benz to form the world´s largest train manufacturer. He played a pivotal role in making ABB the largest engineering company in the world by steering companies acquired by ABB through the transition phases to become compliant with ABB ethos and culture. He talks here with CEO Magazin about the world-wide credit crunch and its implications for how companies need to manage their working capital and cash flow.

 
Létezik tökéletes reklám kisvállalkozásoknak?
Információs technológia

hirdetés
 
A társadalmi és szervezeti (vállalati) biztonsági kultúra
Könyvismertető

A társadalmi és szervezeti (vállalati) biztonsági kultúra

Vasvári György könyvét Dénes Tamás ismerteti

 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 8 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2020 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data