CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. december 13. csütörtök 21:02  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< December 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2001-01
Image

Vezetői időgazdálkodás
Stratégia
Exkluzív "majometetés" - William Oncken, III társaságában

Számos vezető világcég és több amerikai kormányszervezet évek óta alkalmaz egy valóban időtálló menedzsment-technikát. A "Monkey Business" napjainkban már fogalom a vállalati vezetők körében. A "majom-analógia" segítségével egy cég bármely szintjén dolgozó személy visszanyerheti valahol rejtélyes módon elkallódott idejét. A majmok szimbolizálják az éppen sorra kerülő feladatokat. Ezek a majmok ránk telepszenek, nyaggatnak minket, megoldást várnak. Ha húzzuk, halasztjuk teendőink elvégzését, majmaink száma egyre nő, terhük egyre gyarapodik. Gondozásukhoz, "leszerelésükhöz" ad tanácsokat e negyvenéves módszer jelenlegi legilletékesebb képviselője, Bill Oncken III.
William Oncken III, aki az elmélet híres megalkotójának, William Oncken Jr.-nek a fia, november 24-én, a Perfekt-Power menedzserképző szervezésében magyar érdeklődőknek tartott előadást.
Az egész napos program után további beszélgetésre invitáltuk...
 
Gazellák, a gyorsan fejlődő vállalkozások
Stratégia
Dr. Vecsenyi János

A gazellák gyorsak és sérülékenyek. A gazella típusú vállalkozások szintén gyorsak és sérülékenyek. A gazella-vállalkozások közül néhány a figyelem középpontjába kerül szédületes sikere vagy bukása miatt. A magyar gazellák közül sikerrel vette az akadályokat a Graphisoft, a Fotex, a Parragh; a bukottak közé sorolhatók a Controll, a Kontrax, a Kordax és a Microsystem, és még nem lehet tudni, mi lesz a sorsa a nagy lendülettel induló internetes vállalkozásoknak.
 
Az üzleti angyalok gazdasági szerepéről és jelentőségéről
Stratégia
dr. Osman Péter

Az üzleti angyalok a tőkepiacon megjelenő magánszemélyek, akik a kockázati tőkéhez hasonló vállalkozásfejlesztő és finanszírozó tevékenységet végeznek. Elnevezésük az angolszász szakirodalomból származik. A vállalkozásoknak kockázatitőke-típusú finanszírozást adnak, ahhoz kapcsolódóan rendszerint személyesen is bekapcsolódnak a cég stratégiai irányításába és szükség szerint a működtetésébe annak érdekében, hogy előmozdítsák a fejlődését és növekedését.
 
Vállalatirányítási - ellenőrzési rendszerek
Stratégia
Dr. Roóz József

Corporate Governance fejlődési tendenciái Európában

A cikk célja, hogy áttekintést nyújtson a globalizálódó világban egy 1992 óta egyre erősödő tendenciáról, a vállalatirányítás fejlődésének útkereséséről. Ennek keretében bemutatjuk a különböző kultúrákban működő modelleket, majd a bonyolult és szerteágazó kérdéskörből az ellenőrzési rendszerek fejlesztési lehetőségeit tárgyaljuk. Eközben kitérünk a hazai helyzet jellemzésére is.
 
Ne állítsátok meg a világot, inkább én is mozgok
Stratégia
ImageDr. Baracskai Zoltán

Hogyan alakul vállalatunk sorsa az elkövetkező 5-10-15 évben? Mennyire életképes a cégünk, tudunk-e majd megfelelő válaszokat adni a váratlanul felbukkanó meglepetésekre? Minden felelősen és hosszú távon gondolkodó vezető felteszi magának ezeket a kérdéseket.
 
A benchmarking rögös útja
Stratégia
Imagedr. Pataki Béla - Hegyi Zoltán

"A benchmarking útja kanyargós és göröngyös, de azért járható" - írtuk a CEO Magazin előző számában, a Sikerreceptek helyett… című cikk végén. Ezúttal néhány tipikus félreértés és buktató bemutatásával folytatjuk a megkezdett gondolatsort.
 
Milyen korba ért a vállalkozása ? II. rész
Stratégia
Molnár Ágnes - dr. Kirilly András

Mit tegyünk a serdülőkorban lévő cégünkkel?

Ahogy a személyiségfejlődésnek is megvannak az egymást követő, jól elkülöníthető szakaszai, úgy növekedésük, fejlődésük során a vállalkozások is átesnek különböző életciklusokon. Az elmúlt alkalommal röviden bemutattuk a MEGSZÜLETÉS, a CSECSEMő- és a GYERÜNK-GYERÜNK korszakot, ez utóbbit ideális esetben a SERDÜLőKOR követi.
 
MARKOLÓ A BUSINESS SCHOOLBAN avagy TÁMADÁS AZ ALSÓ SZEGMENSBőL
Stratégia
ImageDr. Bőgel György

Egyes kiemelkedően sikeres vállalatok egyszercsak hosszabb-rövidebb időn keresztül rosszul teljesítenek, vagy örökre eltűnnek az élvonalból. Ugyanakkor a kezdők elfoglalják a vezető pozíciókat. Vajon mi ennek az oka?... Talán rosszul vezették ezeket a vállalatokat? Talán nem fogadták meg a marketing-guruk tanácsát, és nem figyeltek eléggé a vevőikre?...
 
Mit tud a felső vezetés az ügyfélpanaszokról?
Marketing
Arany Ferenc

Az elégedetlen ügyfél - ha panaszát nem az általa elvárt módon orvosolják - elpártol tőlünk. Mi pedig kénytelenek vagyunk egyre újabb és újabb ügyfelek után nézni. Vajon mi kerül többe: egy új ügyfél megszerzése, vagy egy jól jövedelmező, de olykor reklamáló régi "kuncsaft" megtartása? Számoljunk!
 
Lehet-e jó a marketing, ha nem etikus?
Marketing
ImageOlach Zoltán

A konzervatív etika elsősorban a hagyományokat, a klasszikus értékeket favorizálja, a szocialisztikus etika társadalmi értékeket, szolidaritást hirdet, a liberális etika azt mondja, hogy mindent szabad, ami mások szabadságát nem sérti. Van még további két "etika-típus", amely napjainkban széles körben burjánzik marketinges körökben is: a "relativisztikus-pragmatikus" etika (mindent szabad, ami nem kifejezetten tilos), illetve az erkölcsi nihil. Mi tehát a marketingetika alapja?
 
Egyetemi marketing és PR mérnöki szemmel
Marketing
ImageDr. Kovács Kristóf

Az ismert közmondást módosítva a jó bornak is kell cégér. Az utóbbi néhány évben nem lehet nem észrevenni azt a mozgást, ami az egyetemek háza táján mutatkozik: egyre inkább felismeri mindenki, hogy szükség van a szakok, az egyetemi képzés széles körű megismertetésére. Elmúlt az az idő, amikor az egyetemek rangja, a professzorok híre messze földről vonzotta a jelentkezőket. Ma már sokkal inkább az egyetemeken, főiskolákon megszerzett tudás révén elérhető anyagi boldogulás, társadalmi presztízs az a motiváló tényező, ami a továbbtanulási döntéseket befolyásolja. A "divatos" szakokra ma is nagy a túljelentkezés, ugyanakkor nincs tökéletes összhang a kvalifikált munkaerőpiac igényei és a felvételire jelentkező diákok szándékai között.
 
HA MÁR EGYSZER SIKERES....
Public relations
ImageDr. Szeles Péter

Interjú Donkó Józseffel, a Bramac Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával

Magyarország egyik legsikeresebb vállalatának reklámszlogenje ma már szinte közismert szólásként él az emberek körében: Ha már egyszer építkezik... Bramac! A cég neve mára az egész országban fogalommá vált, és szinte egyet jelent a legjobb minőségû tetőfedő cseréppel. A piacvezető vállalkozás első emberét, Donkó Józsefet mutatjuk be rovatunkban.
 
A hibák megelőzése -
Minőség és innováció
ImageDsc. Parányi György

A minőség és a hatékonyság javításának kiemelkedő forrása

A vállalat működése, a termelés vagy bármely tevékenység során bekövetkez(het)nek olyan nemkívánatos események, amelyek egyidejűleg rontják a minőséget, s okoznak tetemes veszteséget. Kézenfekvő, hogy jó lenne ezeket a hiányosságokat még azelőtt kiküszöbölni, mielőtt egyáltalán bekövetkez(het)nének.
 
Minilexikon néhány, a hibamegelőzést segítő technikákról
Minőség és innováció
ImageDsc. Parányi György

Minilexikon néhány, a hibamegelőzést segítő technikákról
 
A láthatatlan erőforrás
Humán erőforrás
Fehérvári Ágnes

A valamikor kifogyhatatlannak tűnő természeti erőforrások egyre inkább csalódást okoznak. A készletek apadnak, amihez az emberi rombolás és pazarlás is hozzájárul.
Az oly nagyon áhított pénztőke is bizonytalanná vált. Együtt élünk a pénz-romlás különböző formáival, így túlmisztifikált pozíciója már nem a régi. A népesség viszont nem csökken, hanem nő. Az embert, mint erőforrást mindig számon lehet tartani.
 
Bevezetés a személyzetfejlesztésbe II.
Humán erőforrás
Eisele Endre - Szetei Tibor

A PDMS (Personel Development Modular System) képzési rendszer

A CEO Magazin előző számában egy rövid ismertetőben igyekeztünk jobban megvilágítani a személyzetfejlesztés jelentőségét a modern piacgazdaság keretein belül. E mostani cikk - mindjárt a dolgok közepébe vágva - egy olyan komplex rendszer leírását tartalmazza, amely gyakorlatilag teljes mértékben átfogja a humánpolitikai munka e jelentős szakterületét. Az egzakt tájékoztatás érdekében fontos megjegyezni, hogy e rendszer (sok hasonló koncepciótól eltérően) nem csupán elméleti jellegű, papíron létező, az íróasztal fiókja számára gyártott anyag, hanem már bevezetés előtt álló szisztéma.
 
Szoftvervásárlás előtt - II. rész
Információs technológia
Hornyák Judit - Angyal Gábor

Értjük, amit olvasunk?

Az előző lapszámunkban ígérteknek megfelelően most a bérügyviteli szoftverek, illetve a vásárlás előtti teendők kerülnek terítékre. Cikkünkben igyekszünk mindazon lényeges pontokat érinteni, amik a vásárlást megelőző fázisban fontosak lehetnek, hogy valóban az a szoftver kerüljön alkalmazásra, amely a cég igényeit a lehető legjobban kielégíti.
 
Paradigmaváltás az internetszolgáltatásban
Információs technológia
Interjú Graur Tamással, a PSINet Magyarország ügyvezető igazgatójával

A múlt év vége óta Graur Tamás a PSINet Magyarország ügyvezető igazgatója. Mint mondta, az Elender hozta Magyarországra az Internetet. Ez a kijelentés furcsának tűnhet, hiszen internetszolgáltatás már régóta van hazánkban... Eddig azonban a magyar szolgáltatók például egy szatelit vonalon csatlakoztak egy nagy amerikai internetszolgáltatóhoz. A paradigmaváltás lényege, hogy a PSINet segítségével a magyar felhasználók már közvetlenül, Magyarországon kapcsolódhatnak rá a világhálóra.
 
Időgazdálkodás: "Kié a majom?"
Tudásmenedzsment
Willam Oncken, III

William Oncken Jr. katonai, kormányzati és ipari területen vezető- ként szerzett tapasztalatait a Vezetői időgazdálkodás (Managing Management Time TM - MMT) c. szemináriumában sűrítette össze. A vezetés minden szintjén világszerte sikeres program "majom-analógiája" legendává vált vezetői körökben. Az ebből az anyagból írt cikk 1974 óta a Harvard Business Review egyik legkeresettebb írása. A korábbi cikknek ez a bővített változata, amelyet William Oncken Jr. fia, William Oncken, III dolgozott át.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 8 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data