CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. december 11. kedd 21:11  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< December 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2009-04
Az ár és az érzékelt érték

Az ár és az érzékelt érték

 

Mi alakítja a vásárlók által érzékelt értéket?


Interjú
Kent B. Monroe-val

Kent B. Monroe a richmondi University of Illinois és a philadelphiai Drexel University nyugalmazott J.M. Jones marketing professzora. Úttörő kutatásokat végzett az ár infor-mációs értéke terén. Ő a Pricing: Making Profitable Decisions (Árpolitika: Hozzunk nyereséges döntéseket) című könyv szerzője. Nagyvállalati, valamint kormányzati és ENSZ-szintű árpolitikai, marketing-stratégiai és piackutatási tanácsadóként képzési programokat vezetett vállalatok, non-profit szervezetek és egyetemek számára Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiában és Afrikában. Munkásságáért a marketingtudomány-szempontú árelmélet kidolgozása terén 2002-ben megkapta az Amerikai Marketing Szövetség (AMSZ) Marketing Pioneer-díját, 2005-ben pedig az AMSZ kiváló marketingoktatója címet. Ebben az interjúban arról beszél Olvasóinknak, hogy mit gondolnak a vásárlók az ár-ról, mikor egy termék értékének érzékelése kialakul bennük.

Hivatkozás a cikkre:

Az ár és az érzékelt érték. Interjú Kent B. Monroe-val
. CEO Magazin, 2009. év, X. évfolyam 4. szám. 4-7.pp

 
Arccal a vasút felé

Dr. Poór József:

Arccal a vasút felé

 

Gondolatfoszlányok a MÁV megújításért

 

Napjainkra a MÁV-ról minden elmondható, csak az nem, hogy pozitív teljesítménye alapján áll a hazai közvélemény figyelmének középpontjában. A következőkben olvasható anyag terjedelme nem teszi lehetővé, hogy a MÁV előtt álló tengernyi feladat minden részletére kiterjedjen. Inkább csak a közelmúltban, főleg a környező országokban, illetve hazai vasúti utazásaink során szerzett tapasztalataink alapján fogalmazunk meg néhány kritikát, és jelölünk ki lehetséges fejlesztési irányokat. Amire a következőkben vállalkozunk, az nem elterjedt a hazai körülmények között. Az 1868-ban átadott Pest-Fülek-Losonc, Északi Vasút néven épített vonallal alapított MÁV inkább példaképként szerepelt, semmint olyan intézményként, amelynek a szlovák, a horvát vagy a román vasutat kellene tanulmányozni. 

Hivatkozás a cikkre:

Poór, J. (2009): Arccal a vasút felé. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 8-11. pp

 
Intelligens Inverz Innováció - I. rész
Dr. Szalai Ibolya – Czékmann István:
Intelligens Inverz Innováció – ”3 I”
(Intelligent Inverse Innovation)


A laterális gondolkodásmód és az innováció kapcsolata
I. rész

Az innováció újszerű megközelítése nem jelenti a korábbi innováció-elméletek teljes mértékű elvetését. A fogalom kiterjesztése a versenyképesség kreatív megközelítéséből adódik (az innováció innovációja), amelynek segítségével új gondolati térbe helyezhető az egyre nagyobb információval rendelkező fogyasztói igényekhez való folyamatos alkalmazkodás kényszere.  Tanulmányunkban a laterális gondolkodásmód elméleti fejtegetése gondolatébresztőként szolgál, üzleti alkalmazásával pedig a sorozat többi részében foglalkozunk. Cikksorozatunkban a következő kérdésekre keresünk választ: milyen mértékben fejlesztik a laterális innovátorok a vállalatok prosperitását, növekedési potenciálját?  Mennyire spontán vagy tudatos ez a fajta tevékenységük, és ehhez milyen eszközöket használnak fel? Hogyan tudják rendszerbe illeszteni az újszerű gondolkozásmódot, illetve sikerül-e magukat a folyamatokat az innováció medrébe terelni? Befolyásolja-e a potenciális növekedési lehetőséget a laterális innováció alkalmazásának másolhatósága? Az alaphelyzet és a definíció tisztázása után azon állításunkat kívánjuk igazolni, miszerint a kockázatos, bizonytalannak tűnő inverz innovációk sikeres integrálódásuk esetén fenntartható, dinamikus versenyelőnyt generálnak. A sajátos kapcsolat elemzésére megvizsgáljuk a ”piaci rések” felismerésének, létrehozásának, illetve lefedésének jellemzőit. Gyakorlati példákon keresztül ismertetjük a laterális innovátorok ez irányú aktivitását a köz- és magánszektorban.

Hivatkozás a cikkre:

Dr. Szalai, I. - Czékmann, I. (2009): Intelligens Inverz Innováció "3I". (Intelligent Inverse Innovation). A laterális gondolkodásmód és az innováció kapcsolata I. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 12-16. pp

 
Utazás az ügyféllel
ImageDr. Bőgel György:
Utazás az ügyféllel

Az alábbi írás egy kétnapos vállalati műhelymunka1 módszertanáról ad képet. E módszertan alapja az úgynevezett ”customer journey mapping” – innen származik a címben szereplő ”utazás” szó. Természetesen nem valóságos utazásra gondolunk, hanem arra az útra, amit egy ügyfél a vállalattal való érintkezés során megtesz, illetve eme ”utazás” során szerzett élmények sorozatára. Ilyen ”utazáson” mindenki gyakran részt vesz, elég, ha például bemegy a postára, vagy megrendel valamit egy internetes áruháztól.

Hivatkozás a cikkre:

Bőgel, Gy. (2009): Utazás az ügyféllel. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 17-22. pp

 
Technológiai portfóliónk elemzése II.

ImageDr. Pataki Béla:

Technológiai portfóliónk elemzése II.

 

Technomenedzsment-cikksorozatunk előző részében (Pataki, 2009) megismerkedtünk a technológiai portfólió elemzésének alapjaival és az elemzéshez használható modellek néhány gyakori változatával. Ezúttal további válfajokat veszünk szemügyre, amelyek között két- és háromdimenziósak is vannak. Végül a különböző technoportfólió-típusok értékelésével zárjuk le e módszerek bemutatását.

Hivatkozás a cikkre:

Pataki, B. (2009): Technológiai portfóliónk elemzése II. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 22-26. pp

 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Találatok 1 - 9 / 13
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data