CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. június 19. kedd 09:43  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Június 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2009-03
Why do good companies set bad strategies?

Why do good companies set bad strategies?

Errors in company strategy are often self-inflicted

A singular focus on shareholder value is the ”Bermuda Triangle” of strategy, according to Michael E. Porter, director of Harvard's Institute for Strategy and Competitiveness.This was one of the takeaways from a recent talk by Porter – titled ”Why Do Good Managers Set Bad Strategies?” – offered as part of Wharton's SEI Center Distinguished Lecture Series During his remarks, Porter stressed that managers get into trouble when they attempt to compete head-on with other companies. No one wins that kind of struggle, he said. Instead, managers need to develop a clear strategy around their company's unique place in the market. Porter´s core field is competition and company strategy. He is generally recognized as the father of the modern strategy field, and his ideas are taught in virtually every business school in the world. He has also re-defined thinking about competitivenes,
economic development, environmental policy, and the role of
corporations in society.
When Porter started out studying strategy, he believed most strategic errors were caused by external factors, such as
consumer trends or technological change. ”But I have come to the realization after 25 to 30 years that many, if not most, strategic errors come from within. The company does it to itself.”

Hivatkozás a cikkre:
Why do good companies set bad strategies? Errors in company strategy are often self-inflicted. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 3. szám. 42-44. pp


 
The mother of all crashes
Interjú Jonathan Story-val:

The mother of all crashes


We should not be surprised about the whirl of debate on the causes and consequencies of the global financial crash

The mother of all crashes We should not be surprised about the whirl of debate on the causes and consequencies of the global financial crash Jonathan Story is Emeritus Professor  of International Political Economy at INSEAD where he has taught since 1974. He also holds the Marusi Chair of Global Business at The Lally School of Management at the Rensselaer Polytechnic Institute in Troy, New York. His books include:      
China, The Race to Market; The frontiers of Fortune and The Political Economy of Financial Integration in Europe: The Battle of the Systems. These books deal with the transformation of Europe, China and the world, and what this spells for business, this being the theme of his consulting work with governments, international organizations and multinational corporations.

Hivatkozás a cikkre:
The mother of all crashes. Interjú Jonathan Story-val. CEO Magazin, 2009. év, X: évfolyam 3. szám. 46-49. pp
 
A vállalati társadalmi felelősségvállalás és az issues menedzsment dinamikája
ImageHuszár Melinda:
A vállalati társadalmi felelősségvállalás és az issues menedzsment dinamikája

A XX. században kialakult, ökológiai környezettől való függőség, a társadalom szerepének és befolyásának növekedése, valamint a szervezetek környezetében felgyorsuló és állandósult változások a szervezeti kommunikáció fontosságát tovább növelték, és új stratégiai megközelítést, a jövő szem előtt tartását kívánták meg a vállalatoktól. Érdemes látni azonban, hogy ezek a változások a gazdálkodó szféra tagjai számára a kényszert és a lehetőséget egyaránt magukban hordozzák – a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) és az issues menedzsment gyakran kéz a kézben járnak.

Hivatkozás a cikkre:
Huszár Melinda (2009): A vállalati társadalmi felelősségvállalás és az issues menedzsment dinamikája. CEO Magazin, X. évfolyam 3. szám. 38-40. pp

 
Erősödő NATO-közkapcsolatok
Dr. habil. Kiss Zoltán László - Kiss Dezső:

Erősödő NATO-közkapcsolatok

Új hangsúly a NATO-ban, avagy PA a gyakorlatban

A közelmúlt koalíciós műveletei egy dologban szinte teljesen megegyeztek, bárhol és bárki is vezette azokat: ha nem a tervek szerinti ütemben haladtak, vagy esetleg nem az előzetes elvárásoknak megfelelően alakultak, akkor azonnal előkerültek a ”Tevékenységünket nagyban hátráltatta, hogy az …i néphez nem sikerült eljuttatnunk az üzeneteinket” és a ”Csak hatékonyabb kommunikációval növelhetjük alakulataink biztonságát”-hoz hasonló mondatok. 

A tapasztalatok (Szomália, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Afganisztán, Irak) összegzése és feldolgozása után a NATO döntéshozói elhatározták a kommunikáció új alapokra helyezését és az ezzel járó szervezeti korszerűsítés végrehajtását.

Hivatkozás a cikkre:
Dr. habil Kiss Zoltán László - Kiss Dezső (2009): Erősödő NATO-közkapcsolatok. Új hangsúly a NATO-ban, avagy PA a gyakorlatban. CEO Magazin, X. évfolyam 3. szám. 33-36. pp

 
Út az IQ-dominanciájú vezetéstől az IQ-EQ egyensúlyon alapuló vezetésig
Dr. G. Tóth Károly:
Út az IQ-dominanciájú vezetéstől az IQ-EQ egyensúlyon alapuló vezetésig


A XXI. század első évtizedében a sok-sok változás között kiemelkedő helyet foglal el az érzelmi tényezők alkalmazásának általánosnak mondható térhódítása, az érzelmi intelligencia felértékelődése.
Az érzelmi intelligencia elméleti kérdéseinek tudományos rendszerezése után, az ezredforduló éveiben óriási ütemben megkezdődött az érzelmi tényezők gyakorlati alkalmazásának megalapozása.
A magán- és az üzleti élet eseményei egyre több olyan helyzetbe torkolltak, ahol racionális felfogásunk szerint már ésszerű megoldás nem lehetséges. A legkülönbözőbb élethelyzetek viszont azt mutatják, hogy ezekben a kilátástalannak látszó esetekben is előfordulnak jó megoldások. A racionális gondolkodásunkat megcáfoló esetek érthetetlenek, és ezért misztikusak voltak mindaddig, míg az érzelmi intelligencia területén élen járók nem kezdték el a misztikus esetek tudományos feldolgozását.
A vizsgálatok egyértelműen bizonyították, hogy az ilyen, misztikusnak tűnő esetek hátterében minden esetben az érzelmi tényezők játszották a döntő szerepet.
A megvizsgált esetek azt mutatják, hogy az érzelmi tényezők által ”befolyásolt” emberek gyakran a ”józan észt” meghaladó eredmények elérésére képesek.
Az érzelmi tényezőknek e kedvező hatását legelőször a sportversenyeken kezdték el hasznosítani, de igen hamar megkezdődött az érzelmi tényezők üzleti alkalmazása is.
A sport és az üzleti élet egyre fokozódó követelményei arra kényszerítették az embereket, hogy IQ-dominanciájú meggyőződésük ellenére kezdjenek el érdemben foglalkozni az érzelmi intelligencia kérdéseivel, és kezdjék el az érzelmi tényezők gyakorlati alkalmazását.
Sok vállalatvezető kortársammal együtt én is végigjártam azt a szellemileg komoly befektetést igénylő utat, ami IQ-dominanciájú beállítottságomtól elvezetett a kiegyensúlyozott IQ-EQ alapú gondolkodásig és vezetésig.
Ebben a rövid tanulmányban összefoglalom azokat a legfontosabb lépéseket és tanulságokat, melyek ezt az utat jellemzik.
A folyamat könnyebb áttekinthetősége érdekében az egyes fontosabb részeket úgynevezett ”keretes írásokban” foglaltam össze.

Hivatkozás a cikkre:
G. Tóth, K. (2009): Út az IQ-dominanciájú vezetéstől az IQ-EQ egyensúlyon alapuló vezetésig. CEO Magazin X. évfolyam 3. szám. Melléklet


 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Találatok 1 - 9 / 12
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data