CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 21. kedd 01:12  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2009-02
Vállalkozók új realitásokkal szemben
Stratégia
Vállalkozók új realitásokkal szemben

Az a tehetség és azok a képességek, amelyek nagyszerűen szolgálják a vállalkozókat egy új cég beindításakor,  gyakran tönkre is teszik azt, amint a vállalat túllép a kezdeti szakaszon.


A vállalkozók gyakran küszködnek, mikor új körülményekhez kell alkalmazkodniuk, például, ha a cég új termékekkel jelenik meg a piacon, vagy túllépve a motivált kollégák szûk körén, új munkatársakat vesz fel. Idővel az a tehetség és azok a készségek, melyeket a vállalkozók sikerrel alkalmaztak a cég beindításakor, könnyen alááshatják a már nagyobb szervezet vezetésére tett erőfeszítéseket. Azok a vezetők azonban, akik képesek felnőni a feladathoz, már megtanulták, hogy más ügyfélkörrel és prioritásokkal hogyan alkalmazkodjanak a nagyobb vállalatok menedzselése során felmerülő, új kihívásokhoz. John Hamm a San Franciscó-i székhelyû VSP Capital, Inc. kockázati befektető vállalat igazgató partnere. A cég a szórakoztató technológiai szektorban induló vállalatok számára kínál finanszírozási lehetőségeket. Változatos szakmai háttere – melynek során volt már operatív igazgató, induló cég vezérigazgatója, kockázati befektető, vezetői coach és igazgatósági tag több mint egy tucat cégnél – kivételesen mély betekintést biztosít számára a korai stádiumú befektetés terén, valamint a vállalkozókból lett vezérigazgatók számára nyújtott tanácsadásban, a vezetési és menedzsment-rendszereket illetően.
A vállalatvezetői coaching terén különösen azokra a tendenciákra összpontosít, amelyek jól mûködnek, amikor a cég még kicsi, de csapdát jelentenek ugyanazoknak az embereknek, ha nagyobb vállalat menedzseléséről van szó. Hamm négy éven át volt az akkor induló Whistle Communications Inc. vezérigazgatója. A cég a kis irodai internetes berendezések vezető gyártója lett, majd az IBM felvásárolta. Írásai sûrûn jelennek meg az üzleti sajtóban. 2006 májusában írt egy cikket a Harvard Business Review számára, Five Messages a Leader Must Manage (Öt szempont, melyet a vezetőknek kezelniük kell) címmel. A CEO Magazinnak adott interjúban arról beszél: a vállalkozókból lett vezérigazgatók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy meglévő erősségeik és kialakult szokásaik kockázatot jelenthetnek és funkcionális zavarokat okozhatnak a cég életében.

Hivatkozás a cikkre:

Vállalkozók új realitásokkal szemben. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 2. szám. 4-7. pp

 
Reflektorfényben a szenior menedzsment-team
Stratégia
Reflektorfényben a szenior menedzsment-team

Peter Senge azzal szerzett magának nemzetközi elismerést, hogy a rendszerelmélet elvont eszméit a gazdasági és szervezeti változások megismerésének szolgálatába állította. 1999-ben a Journal of Business Strategy azon 24 ember közé választotta, akik az előző 100 évben a legnagyobb hatást gyakorolták az üzleti stratégiára. 1997-ben a Harvard Business Review ”Az ötödik alapelv: a tanuló szervezet kialakításának elmélete és gyakorlata” címû könyvét az utóbbi 75 év egyik alapmûvének minősítette. Senge a Massachusetts Institute of Technology adjunktusa és a Society of Organizational Learning (SoL) elnöke. Ez egy globális vállalati közösség, melynek létrehozásához ő is hozzájárult 1997-ben. A The Dance of Change: The Challenges to Sustaining Momentum in Learning Organizations címû könyv társszerzője. Ötödik könyvéből, ”Az ötödik alapelv”-ből merítve Senge a topmenedzsment-teamek mítoszáról beszél, és továbbmegy egy olyan stratégia irányába, mellyel a hatékony vezetők produktív, hosszú távon eredményes teameket építhetnek.

Hivatkozás a cikkre:

Reflektorfényben a szenior menedzsment team. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 2. szám. 7-9. pp

 
Márkaerősítés válság idején - ügyfélszolgálattal
Marketing
ImageKeszténé Kiss Jolán:

Márkaerősítés válság idején – ügyfélszolgálattal

A mai, nehéz gazdasági helyzetben sok cég tapasztalja forgalmának és/vagy ügyfelei számának csökkenését. Mérsékelhető ez a folyamat? Hogyan lehet átvészelni ezt az időszakot úgy, hogy közben már a válság utáni feladatokat is tervezzük? A legtöbb cég vezetése már most is tapasztalja, hogy ez a periódus átrendezi a piaci viszonyokat. Szereplők tûnhetnek el, és erősödhetnek meg, változnak a fogyasztói és vásárlási szokások, átalakulnak a termék vagy szolgáltatás iránti elvárások, a korábban használt módszerek nem, vagy alig mûködnek.

Hivatkozás a cikkre:

Keszténé Kiss, J. (2009): Márkaerősítés válság idején – ügyfélszolgálattal. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 10-12. pp


 
Jól élni és jót tenni
Public Relations
Jól élni és jót tenni

Egyre nagyobb felhívást jelent a cégek számára a társadalmi felelősségvállalás, melynek következményei a nyereségben is kezdenek megmutatkozni.

Az utóbbi években felvirágzott a vállalatok társadalmi szerep- és felelősségvállalása (corporate social responsibility – CSR), mint gondolat. A CSR mindenhol megragadja a cégvezetők figyelmét, különösen a multinacionális cégek vezetőiét. Nehéz volna olyat találni a nagy nemzetközi vállalatok újabb keletû éves jelentései közül, amely a cég létezését kizárólag a nyereséggel, és ne a ”közösség számára végzett szolgálattal” indokolná. A multinacionális cégek többségének már olyan szenior vezetőjük is van – sőt, gyakran olyan beosztottjai is –, akiknek feladata kifejezetten a CSR funkció kialakítása és koordinálása.
A Dow Jones Sustainability Group Index az utóbbi öt évben 36%-kal szárnyalta túl a Dow Jones Indexet. Az Egyesült Királyságban a nyugdíjellátásról szóló törvény (Pensions Act) már megköveteli a nyugdíjpénztáraktól, hogy jelentsék be: milyen mértékben vesznek figyelembe társadalmi, környezeti és etikai szempontokat, mikor megválasztják befektetéseiket. Más európai országok is hasonló jogszabályokat fontolgatnak. Következésképpen az ipari szektorokon belül egyre nagyobb hangsúly esik a CSR legjobb módszereire és vezetési elveire, ami versenyelőny szerzéséhez nyitja meg az utat a cégek előtt.
Michael Regester nemzetközi szaktekintély, ismert szerző és előadó a kockázat- és válságmenedzselés tárgykörében, aki elismerten úttörő munkát végzett számos, a válsághelyzetek kommunikációs vonatkozásainak kezelésére alkalmas rendszer- és módszertani, valamint képzési program terén. Õ a Crisis Management (Válságmenedzselés), az Investor Relations (Befektetői kapcsolatok), valamint a Risk Issues and Crisis Management (Kockázati tényezők és válságmenedzselés) címû könyvek szerzője. Brit egyetemek rendszeres vendégelőadója a válságmenedzselés tárgykörében, valamint egyik alapítója a Regester Larkin nevû, londoni székhelyû válság- és problémakezelési tanácsadó cégnek. Most a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának egyre növekvő igényéről és annak a vállalati nyereségre gyakorolt hatásáról beszél a CEO Magazin Olvasóinak.
 
Tudásmenedzsment a tudásmunkások szemével
Tudásmenedzsment
Dr. habil. Bencsik Andrea:

Tudásmenedzsment a ”tudásmunkások” szemével

Ha a tudásmenedzsment alapvető elveit tekintjük, számos hazai és nemzetközi szakirodalomban találkozhatunk az egymáshoz közel álló gondolatokkal, elvekkel, logikai struktúrákkal. Néhány évvel ezelőtt csupán ezekre az irodalmakra építve tudtunk új elvárásokat és elemeket megfogalmazni, kiegészíteni azokat, és néha gyakorlati alkalmazások kezdetleges próbálkozásait felemlegetni. Ezzel szemben ma – egy hihetetlen gyors fejlődés eredményeként – eljutottunk oda, hogy a hazai tudásmenedzsment elméletéről és gyakorlatáról úgy tudunk beszélni tudományos igényességû fórumon is, hogy a korábbi szûk területen értelmezett gondolatainkat a legkülönbözőbb megvilágításba helyezve és kontextusba rendezve szolgáljuk ugyanazon célokat.

Hivatkozás a cikkre:

Bencsik, A. (2009): Tudásmenedzsment a „tudásmunkások” szemével. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 18-21. pp

 
Participative management
Eredetiben
Participative management

Twelve key insights for greater employee involvement

The need for employee involvement and participative management in today´s business environment is crucial for gaining and sutaining competitive advantage. Richard Balzer is president of Richard Balzer Associates Inc., a  Boston-based organizational effectiveness consultancy. A former Executive Director of The American Center for the Quality of Work Life, his early work centered on labor-management cooperation, giving workers more of a voice in the decision-making process and creating a more cooperative work environment.
For the past 2o years Balzer has consulted on strategy, team-building and executive development, with  clients including General Electric, Goldman Sachs, British Petroleum and Standard Chartered Bank. Here, he outlines twelve key insights to help companies move toward greater employee involvement.

Hivatkozás a cikkre:

Participative management. Twelve key insights for greater employee involvement. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 2. szám. 21-23. pp

 
Pathways to business wisdom
Eredetiben
Pathways to business wisdom

Pathways to business wisdomPeter Drucker, who died in 2006 at the age of 97, was a living legend, one of the world's most  respected thinkers on management and society. His thinking inspired many business leaders from around the world, as well as in the non-profit sector, while influencing companies both large and small. Over six decades, as a journalist, teacher, consultant, and author of more than thirty-five books from his publishers Harper Collins,Drucker made management theory a respected discipline. He had a brimming lifetime of wisdom to share and expertise that reached well beyond the confines of the world´s largest companies.
Drucker was born in Vienna in 1909. He studied law in Germany, then moved to England to escape Nazism and later to the United States. In 1945, his book Concept of the Corporation, based on a two-year study of General Motors, became an instant best-seller. Beginning in 1971, he taught management at Claremont Graduate University in California, which in 1987 named its school of management after him. He was the ultimate guru to generations of executives and students of management theory. Here is a brief anthology of Drucker´s thoughts on how organizations succeed and why they may fail.

Hivatkozás a cikkre:

Pathways to business wisdom. CEO Magazin 2009. év, X. évfolyam 2. szám. 24-26. pp

 
A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata
Melléklet
Dr. habil. Noszkay Erzsébet:

A NŐI MUNKAVÁLLALÁS ÉS A LIFELONG LEARNING KAPCSOLATA
2. rész

Mottó: ”A fő kérdés tehát, hogyan tudjuk az oktatási rendszerek nehézkességét áthidalva rábírni őket, hogy a kellő irányba változzanak. A célnak már nem a hagyományos értelemben vett képzettségnek  kell lennie, hanem a tanulási képesség kialakításának és továbbfejlesztésének azért, hogy az egyén egész élete során képessé váljék a környezet változásaira való adekvát reagálásra.”(Coombs [1969] 18.o.)

A Lifelong Learning Magyarország Alapítvány 2009-ben kutatást folytat "Lehet-e eszköz az egész életen át tartó tanulás a nők aktív munkában tartásához, illetve a hosszú időre munkából kiesett nők a munka világába történő reintegrációjához?" címmel. A kérdőíveket részben on-line módszerrel, a www.e-benchmark.hu kutatórendszerén, részben pedig személyes kikérdezéssel veszi fel a kutatócsoport. Mintegy 1000 választ várnak. Õsztől az Alapítvány honlapján elérhető lesz az összefoglaló elemzés.
Előző és jelen lapszámunk mellékleteiben a felmérést megelőzően elkészített előtanulmányt adjuk közre.

Hivatkozás a cikkre:

Noszkay, E. (2009): A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata 2. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. Melléklet

 
Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben 2. rész
Kutatás
ImageSzalai Piroska – Dr. Barta Tamás:

Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben
2. rész

Napjainkban a világon viharos gyorsasággal megjelenő gazdasági és pénzügyi válság elementáris erővel sürgeti a gazdaság korszerûsítését. Ebben a folyamatban megnő az emberi tőke fontossága. A válságokat csak olyan cégek tudják kezelni és kihasználni, amelyek képesek a problémás helyzeteket megoldani, és döntéseikben öszszehangolni a racionalitást és a csapatépítő, bizalmat sugalló, teljesítményt produkáló tényezőket. Mindebben a nagy tudású, jól informált, a vezetésbe bevont, hatalommal és felelősséggel felruházott munkatársak játsszák a döntő szerepet. Jelen cikk szerzői a Humánpolitikai Szemle 2008. évi őszi konferenciáján elhangzott előadásaik alapján teszik közzé gondolataikat és fejtik ki véleményüket, hogy a felnőttképzés keretében mit is jelentenek a kemény és puha tényezők a vezetői döntésekben.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, P. - Barta, T.  (2009): Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben 2. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 28-30. pp

 
Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában
Kutatás
Szalai Piroska:
Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában

A LifeLong Learning Magyarország Alapítvány 2009-ben komplex kutatást végzett a fenti címmel. A projekt során közel 400 kérdőívet dolgoztak fel, 3 konferenciát tartottak, és 9 hazai nagyvállalat vezetőivel készítettek interjút a szakképzési hozzájárulás felhasználásának gyakorlatáról, lehetőségeiről. A kutatás eredményeit és az interjúkat egy projektzáró-kiadvány tartalmazza. A könyvben olvashatók a nagyvállalatok tapasztalatai és kritikai észrevételei is, amelyek a szakképzési hozzájárulás felhasználhatóságának korlátairól, a szabályozás és főleg az adminisztráció bonyolultságáról, indokolatlanságáról szólnak.
Cikkünkben az interjúk során megfogalmazott gondolatokból válogattunk a CEO Olvasói számára.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, P. (2009): Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 31-39. pp

 
A köz- és nonprofit szféra hitelessége
Kutatás
Varga Zsolt:
Országos Hitelességi Index
A köz- és nonprofit szféra hitelessége -  Felmérés-sorozat

A CEO Magazin és az e-benchmark.hu piackutató közös felmérés-sorozatot indított, hogy megismerjük, mennyire hitelesek az ország köz- és nonprofit szférájának szereplői az állampolgárok szemében. A felmérés-sorozat négy területre terjed ki: üzleti szféra (Business) – média (Media) – kormányzat, önkormányzat, köz- és államigazgatás (Government) – nem kormányzati szervezetek, civil szervezetek (Non-Governmental Organizations).
Cikkünk a köz- és non-profit szféra hitelességéről készített felmérés alapján íródott.

Az Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat kérdőívei elérhetők a www.hitelesseg.hu oldalon.

Hivatkozás a cikkre:

Varga, Zs. (2009): Országos Hitelességi Index – a köz- és non-profit szféra hitelessége. Felmérés-sorozat. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 40-44. pp

 
Egy múzeum marketing- stratégiája
Marketing
Galánfi Csaba:
Egy múzeum marketing- stratégiája

A bemutatott nonprofit szervezet, a Magyar Olajipari Múzeum marketingstratégiája nemcsak adottságai miatt egyedi, hanem a megközelítés módjával, jövőbe mutatóan, a jelenlegi múzeumi márka továbbfejlesztését, az új típusú látogatói igényekhez történő adaptálódást is igyekszik számba venni.

Hivatkozás a cikkre:

Galánfi, Cs. (2009): Egy múzeum marketingstratégiája. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 45-48. pp

 
A tudásmenedzsment emberi oldala
Könyvismertető
Bencsik Andrea:
A tudásmenedzsment emberi oldala

Z-Press Kiadó, 2009.

Bővebben...
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data