CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:29  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2008-03
A tudástőke mérési módszerei és használhatóságuk
MELLÉKLET

ImageDr. Boda György


A mérés mindig egy reflexió, egy objektumról alkotott szubjektív kép. Értéke, pontossága, relevanciája mindig attól függ, hogy mennyire értjük magát az objektumot. Gondolkodjunk annak az ősünknek a szemével, aki nem ismerte az iránytűt. Neki a fák mohos oldala jelezte az északi irányt. Pontosabban tudott tájékozódni az, aki már iránytűvel rendelkezett. A mohás módszerhez képest már jelentőst fejlődést érzékelt, de el sem tudta képzelni azt a pontosságot, amit a GPS-rendszerek jelentenek a tájékozódásban. Ezen fázisok mindegyike egy jelentős előrelépést jelentett a mérésben, de nemcsak abban, hanem a földrajzi ismereteink fejlődésében is. A példa tanulsága: csak az tud mérni, aki érti azt a jelenséget, amit mér, és a pontosabb mérés mindig feltételezi a mérendő objektum alaposabb megértését. Fordítva: aki nem tud mérni, az nem eléggé érti magát a jelenséget.

Hivatkozás a cikkre:

Boda, Gy. (2008): A tudástőke mérési módszerei és használhatóságuk. CEO Magazin, IX. évfolyam 3. szám. Melléklet
 
KÖNYVISMERTETŐ

Vaszari Tamás: Vendéglátás-marketing


Dr. Osman Péter könyvismertetői:


Gulácsy Lajos

Lovak

Magasan New York felett

Művészeti kalauzok (Párizs, Toscana)

Népek
 
Hogyan kezeljük és hasznosítsuk a vevők panaszait?
Minőség és Innováció rovat

ImageProf. DSc. Parányi György

A vállalati aktív panaszmenedzsment lényege: odafigyelni a vevők mindenfajta észrevételeire, ösztönözni a vélemény-nyilvánításra, és mindkét fél megelégedésére cselekedni! Mindezek indokolják a panasz- és reklamációkezelési feladatok önálló menedzsment-folyamatként való kialakítását… A cikk ennek főbb tennivalóival, ezen belül kiemelten a tapasztalatoknak a fokozatos fejlesztésben történő hasznosításával foglalkozik.
Parányi professzor úr – mint azt előző számunkban hírül adtuk – sajnos, már nincs közöttünk. Utolsó írásának kézirata a hagyatékból került elő, és professzor úr leánya, Parányi Ágnes küldte el szerkesztőségünknek. A CEO Magazin nagy tisztelettel teszi közzé megbecsült szakírójának, a szakértői testület egyik alapító tagjának poszthumusz cikkét, kegyelettel adózva Parányi György professzor úr emlékének.

Hivatkozás a cikkre:

Parányi, Gy. (2008): Hogyan kezeljük és hasznosítsuk a vevők panaszait? CEO Magazin, IX. évfolyam 3. szám. 38-45. pp
 
Kell-e a médiának a tudós, a tudás?
Kommunikáció rovat

Dr. Fábri György PhD


A címben feltett kérdésre a válasz normatív, ugyanis, amire szükség van mindkét oldal felől nézve, az a médiaképes tudós és a tudásképes média. Hogyan juthatunk el eddig az állapotig – ehhez kínálnak támpontokat előadásom tézisei.

Hivatkozás a cikkre:

Fábri, Gy. (2008): Kell-e a médiának a tudós, a tudás? CEO Magazin, IX. évfolyam 3. szám. 34-36. pp
 
Jelenségek és tendenciák a hazai tudásmenedzsmentben
Tudásmenedzsment rovat

Dr. habil. Noszkay Erzsébet


Az elmúlt években a TM nagyon sok vállalat és intézmény napi gyakorlatává vált, hisz a felismerés ma már nem kétséges: a dinamikus változások elkerülhetetlenek, és a rájuk adandó adekvát válaszok és megoldások a tudásnak, mint termelési tényezőnek a felértékelődésével járnak együtt. Miközben a tudás felértékelődik, az elévülési sebessége is nő, és pótlásáról, értékének fenntartásáról megfelelően gondoskodni kell. Ezért mind nagyobb értékkel bír az újdonságteremtő, a nehezebben megszerezhető, a gyorsan elavuló, rejtettebb tudás, amely a hozzáadott érték növelésében, a versenyképes előnyök megteremtésében egyre nagyobb jelentőségű. Ezt az értékes személyes (rejtett) tudást integrálni, kezelni és hozzáadott értékké változtatni csakis a tudásmenedzsment eszköztárával és módszereivel lehet. Ez a felismerés motiválja a TM vállalati alkalmazóit.

Hivatkozás a cikkre:

Noszkay, E. (2008): Jelenségek és tendenciák a hazai tudásmenedzsmentben. CEO Magazin, IX. évfolyam 3. szám. 28-33. pp
 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Találatok 1 - 9 / 12
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data