CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:25  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2003-06
Image

"A múltat elemezhetjük, de a jövőt meg kell terveznünk"
Humán erőforrás
Sándor Péter

Edward de Bono szerepel annak a 250 személynek a listáján, akik a legtöbbet tették az emberiségért. Csillagot is neveztek el róla ("edebono"), és az interneten több mint négymillió utalás található műveire. Kifejezett célja és személyes missziója, hogy gondolkodni tanítsa a világot. Világszerte ismert, mint a "gondolkodók gondolkodója" és a "laterális gondolkodás" alkotója. A máltai születésű, idén hetvenéves Edward de Bono kétségtelenül korunk legjelentősebb szaktekintélye a kreatív és konstruktív gondolkodás, az innováció, valamint a gondolkodás, mint egy fejleszthető képesség közvetlen tanítása terén. Mondhatjuk, hogy új szoftvert szerkesztett az emberi elme számára. Ez napjaink egyik legjelentősebb és legizgalmasabb fejleménye. Enyhén szólva elgondolkodtató, hogy Magyarországon alig ismerik páratlanul értékes életművét.
 
Segíts nekem, hogy magam csinálhassam
Humán erőforrás
Hierholczné Faragó Tünde

Rövid ismertető a Montessori pedagógiáról

Maria Montessori (1870-1952) olasz orvos és pedagógus a múlt század végén fejlesztette ki a gyermek nevelésével és fejlődésével kapcsolatos koncepcióit. Újítása, hogy a gyermeket állította minden pedagógiai munka középpontjába. Gyakorlati emberként nézeteit a gyermeki fejlődés pontos tanulmányozásával alakította ki, s az így nyert tapasztalatokat felhasználva alkotta meg didaktikus eszközrendszerét, melyet egy speciálisan berendezett környezetben, a megszokottól eltérő pedagógiai magatartással és szemlélettel bocsátott a gyerekek rendelkezésére.
 
Életévek és eredmények
Humán erőforrás

Interjú Potos Jánossal, a Bramac kereskedelmi és marketing-igazgatójával

A Bramac nevét mindenki ismeri, aki az építőiparban dolgozik, de a reklámoknak köszönhetően a civil ember füleinek sem hangzik ismeretlenül ez a hat betű. Az osztrák székhelyű anyacég magyarországi leányvállalatánál Potos János tölti be a kereskedelmi és marketing-igazgatói posztot. A fiatal vezetőt a CEO Magazin egy rövid ismerkedésre invitálta.
 
Mit várnak leendő munkahelyüktől a Közgáz hallgatói? - Összehasonlítás a Műegyetemmel
Humán erőforrás
Imhof Erika

A CEO Magazin 2003/1. számában megjelent "Mit várnak leendő munkahelyüktől a Műegyetem hallgatói?" című cikkem folytatásaként most tekintsük át a Közgáz hallgatóinak véleményét, majd vessük össze a tapasztalatokat. Mindkét egyetemen a nappali tagozatos, első diplomájuk megszerzése előtt álló, komolyabb munkahelyi tapasztalatokkal még nem, de konkrét munkaerőpiaci elvárásokkal már rendelkező hallgatókat kérdeztem meg, akik 15 kiemelten fontos munkakörnyezeti tényezőt osztályoztak (pontoztak) 1-től 5-ig aszerint, hogy melyik mennyire fontos a számukra.
 
Termékminőség és érzékelt márkaminőség
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Hogyan befolyásolja a márkakép a termék minőségi érzékelését

Egy 1996-ban, Angliában készült tanulmány szerint a Stella Artois volt a klasszikus példája annak, hogyan befolyásolja a márka erőssége, image-e magáról a termékről alkotott véleményt és az ún. érzékelt márkaminőséget. A Stella Artois, mint Angliában a legmagasabb minőségi értéket képviselő piacvezető lager sör rendszeresen hátul végzett a vakteszteken, főleg a keservsége miatt. Amikor azonban a Stella Artois-t, mint márkát értékelték, minősítették a fogyasztók, szinte minden egyes minőségi és image-mutatónál határozottan megelőzte jó nevv versenytársait. Miből adódott ez a különbség?
 
Hidak - a profit és nonprofit területek együttmvködésének újabb módja
Marketing
Dr. Fazekas Ildikó

Cause marketing - nemes ügyhöz kötött marketing - a jövő útja?

Míg korábban a marketingkommunikáció - ATL és BTL1- egyes elemei önállósodásának és fejlődésének lehettünk részesei, úgy tvnik, hogy ma az egyes területek szinergiájából adódó új lehetőségek, módszerek előtt áll fényes jövő. E területek közül most az ún. cause marketing sajátosságait vizsgáljuk meg.
 
Konfliktus és konszenzus
Stratégia
Balogh Eszter

Mit ígérhet a mediáció a gazdasági konfliktusrendezésben?

A mediáció minden olyan piaci szereplő számára elegáns és modern eszközt ad a vitarendezésre, aki hatékonyságra, többoldalú érdekérvényesítésre, jó partneri viszonyok kiépítésére és hosszú távú piaci stabilitásra törekszik. ők a piac azon szereplői, akiknek a konfliktusrendezésben a fő célkitűzésük nem a közös járulékos veszteségekkel járó egyoldalú nyertes pozíció elérése - erre példák a hosszú és nagy veszteségekkel járó viták és perek -, hanem a tényleges érdekek érvényesítése egy közös nyertes-nyertes pozíción alapuló nyereséggel.
 
Munkában a CEO
Stratégia

Interjú egy legfelsőbb vezetővel: Michael Critelli

33 ezer emberért felel az egész világon, vállalata 130 országban működik, bevétele meghaladja a 4 milliárd dollárt, vevőinek száma a kétmilliót, és több mint 3500 aktív szabadalommal rendelkezik; a Pitney Bowes vezérigazgatója, Michael Critelli mégis maga a megtestesült nyugalom… ő is szembesül viszont a vállalatvezetők klasszikus problémájával: hogyan lehet egy divatjamúlt iparág félkarú óriásából piacvezetőt csinálni a digitalizáció korának hiper-versenyében? A Critelli-féle átgondolt és visszafogottan felpörgetett vezetési módszer, a vállalati átalakításban alkalmazva, egyre nagyobb figyelmet és elismerést kap a médiában. Pedig sem ő, sem a Pitney Bowes nem gyakori szereplő a címoldalakon. Critelli 1979-ben lépett be a céghez, és 1996-ban lett CEO. Az 1920-ban alapított vállalkozás sikerrel megkapaszkodott egy hétköznapi, de jövedelmező piaci résben: a levelezés és a dokumentumkezelés területén. Az átalakítás Critelli-módra intenzív és jól tervezett. És persze működik. A cég irodai rendszerekkel foglalkozó üzletágának önállósodására, a felvásárlások sorozatára és az első integrált marketingkampányra felfigyelt a vállalati szféra.
Michael Critelli a CEO munkájáról mesél a CEO-nak, és arról, hogyan lesz a vállalat átalakításából valóság.
 
ÜZLETI HÍRSZERZÉS III. rész
Stratégia
O. Gábor László

Bizonytalanság-menedzsment és előrejelzés az üzleti hírszerzéssel

A vállalatvezetőknek a bizonytalanság az egyik legnehezebb tényező, amivel szembe kell nézniük. A stratégiai döntéshozatal legfontosabb kérdése a bizonytalanság kezelése, csökkentése. A döntéshozatal minden esetben a jövőről, a jövőnek szól. Azonban eldönteni, hogy mit, hogyan, mikor cselekedjünk a jövőben olyan esetben, amikor bizonytalansági tényezőkkel kell számolni - akár a legcsekélyebb mértékben -, megkérdőjelezi azt a gyakorlatot, hogy a döntéseket a múlt tapasztalatai alapján kell megfogalmazni. A múlt eseményeire támaszkodni, trendeket megállapítani, és abból a jövőre vonatkozó következtetéseket levonni csak olyan helyzetekben szabad, amikor a döntéshozatal számára a jövő - annak minden kontextusa, környezeti és ágazati, a konkurencia reakciója és stratégiája - ismert, és pontosan mérhető. A piaci folyamatokban ennek valószínűsége csökken, és a kockázati, valamint a bizonytalansági faktorok egyre erősebben jelentkeznek.
 
Egy vállalat újratervezésének alapjai II. rész
Stratégia
Dr. Bojtor László

Miután a tanulmány első részében [5] azonosítottuk és értékeltük a vállalati technológiákat, ebben a részben megvizsgáljuk és azonosítjuk a Vállalatban rejlő üzleti lehetőségeket. A vizsgálat során a magkompetencia-térkép ([5], 2. ábra) alapján elemezzük a technológiai ágak szükséges üzleti kompetenciáit, majd a benchmarking módszere segítségével összehasonlítjuk a Vállalat üzleti jellemzőit az iparág vezető vállalataiéval. Végül a porteri iparági versenystratégiák [2] alkalmazásával meghatározzuk a vállalati technológiák sikeres üzleti versenystratégiáját.
 
Marketing a kultúrában avagy a kulturális vállalkozások (intézmények és rendezvények) marketingje
Melléklet
Dr. Kandikó József

A piacgazdaságra átállt Magyarországon a marketing terjedése igen gyors volt. A kilencvenes évek végére általánossá vált a gazdálkodás reálszférájában, még akkor is, ha jelentős - bár érthető - különbségek fedezhetők fel a nagy, multi-nacionális vállalatok, valamint a többnyire hazai tulajdonú kis- és közepes vállalatok marketinggyakorlatában. A piaci viszonyok erősödése azonban a társadalmi-gazdasági lét más (non-profit) területein - pl. az önkormányzati munkában, az egészségügy, az oktatás, a kultúra, stb. területén - is egyre sürgetőbbé teszi a piackonform működési és gazdálkodási szemlélet elterjedését, valamint az ehhez szükséges módszerek alkalmazását.
 
Kényes egyensúly az utasítások és a bizalom között
Információs technológia
Dr. Baracskai Zoltán-Velencei Jolán

Már többször hallottuk, hogy a vállalat a műszaki fejlesztést az ISO-val szabályozza. Nehéz rájönni, hogy ez kapkodás vagy tudatlanság következménye. A fejlesztés egy gondolkodási folyamat, a strukturálhatatlanság gyöngyszeme, amelyben a fejlesztő esze úgy jár, ahogy halad előre a probléma megoldásával. Senki sem tudhatja előre, hogyan fog megoldani egy problémát, amelyet még senki sem oldott meg. Ebből következik, hogy modellezhetetlen a fejlesztés folyamata. Hajlamosak vagyunk a műszaki fejlesztés túlszabályozását inkább kapkodásnak, mint butaságnak nevezni.
 
Az információk hasznosítása - Office 2003
Információs technológia

A vállalati alkalmazottak által kapott információk 50-75 százaléka közvetlenül más személyektől származik, és az általuk felhalmozott tudás nagy része elvész, amikor elhagyják a vállalatot. Mindez a nem megfelelő vállalati információkezelés következménye. Ám ha az ominózus információk még a vállalaton belül maradnak, illetve vannak is, kellő rendszerezés nélkül használhatatlanok, mivel az alkalmazottak nem találják meg őket, rosszabb esetben nem is tudnak létezésükről.
 
A titok a használatban rejlik - Az információs technológia szerepe a versenyben
Információs technológia
Dr. Bőgel György - Morvay Géza

I. rész

Azok, akik az informatikai iparban az amerikai piac barométerén tartják a szemüket, fellélegezhetnek: a 2001. és 2002. évi visszaesés után az elmúlt hónapokban a vállalatok ismét megnyitották a pénztárcájukat, azaz az informatikai ráfordítások összege növekszik. Korai lenne megítélni, hogy pontosan mi van e mögött, és vajon ez a növekedés fenntartható lesz-e. A hosszú távú trendek szempontjából fontos kérdés, hogy miként tekintenek a vállalatok az informatikára, mit várnak tőle, milyen stratégiai szerepet szánnak neki.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Mozaik
  • Az Árpádház szentjei - európaiságunk tanúi
  • A természet világa: örökségünk, létfeltételünk, felelősségünk
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data