CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:24  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2003-03
Image

Egy igazi sikertörténet - Látogatóban a Béres Rt.-nél
Interjú

Ez az igaz mese mintegy harminc évvel ezelőtt kezdődött. Béres József agrármérnök megalkotott egy új szert, amely új távlatokat nyitott az orvostudományban. Számos év megpróbáltatása, meghurcoltatása után végül 2000-ben jött a végső elismerés: a Béres Cseppet gyógyszernek minősítették. A Béres Gyógyszergyár Rt. a maga területén ma már hazánk egyik vezető vállalata. A részvénytársaság élén idősebb és ifjabb Dr. Béres József áll.
 
Nézettségi csúcsok és médiacsínyek avagy Árpa Attila praktikus trükkjei
Interjú

Öltöny, nyakkendő, élére vasalt nadrág, kimért, diplomatikus viselkedés. Általában ezek jellemzik a vezető beosztású embereket. Motor, bőrdzseki, farmer, póló, lezser stílus. Ez pedig Árpa Attila, aki hat év után, idén hagyta maga mögött az RTL KLUB kreatív igazgatói posztját. Személye megosztja a közvéleményt, mi azonban nézzük a tényeket. Producerként olyan műsorok sikere fűződik a nevéhez, mint a Kész átverés show, Mónika show, Gálvölgyi show, Pasik, Utolsó cserkész, ValóVilág, Heti Hetes.
 
A gondolkodás új útjai
Humán erőforrás
Sándor Péter

Lehetséges, hogy rövidesen a "Vigyázz, a kutya nem ugat" figyelmeztetés gyakoribb lesz, mint az, hogy: "Vigyázz, a kutya harap". A "csendes kutya" fogalma az új gondolkodás szülöttje. Az akaratszerű vagy tudatos fogalom- és ötletalkotás az új gondolkodás egyik sarokköve. A "csendes kutya" fogalma egyben szimbolizálja az új gondolkodás gyakorlati, üzleti jelentőségét is. Az értékteremtés leghatékonyabb - és legolcsóbb - módja a kreatív gondolkodás, az új ötletek és fogalmak képzése és azok sikeres gyakorlati megvalósítása.
 
A szolgáltatások tárgya és minőségi sajátosságai I. rész
Minőség és innováció
DSc. Parányi György

Mit tekintünk szolgáltatásnak?

Napjainkban, a szolgáltatások és a velük szemben támasztott vevői, felhasználói minőség-igények, megfelelőségi követelmények előtérbe kerülésével mind aktuálisabbá válik, hogy a szolgáltatásoknak, e sajátos "termelésnek", mint a minőségügy alanyainak típusait áttekintsük, s ezekre vonatkozóan is meghatározzuk a termék, a minőségjellemzők és színvonaluk biztosításának értelmezési és problémakörét, s természetesen a sajátosságoknak megfelelő minőségbiztosítási-irányítási módszereket. A tanulmány I. részében arra keressük a választ, hogy a minőségügy nézőpontjából melyek a szolgáltatások legfontosabb jellemzői, illetve ebből a szempontból miben más egy szolgáltatás terméke és folyamata, mint az ipari termelésben. A folytatásban a szolgáltatások sajátos minőségi jellemzőit és elemzését tekintjük át. Célunk a problémakör áttekintése, s vitaindítónak szánt gondolatok felvetése.
 
Pénzügyi ellenőrzés, egy régi funkció új szerepben
Pénzügy
Dr. Vigvári András

A pénzügyi ellenőrzés egyidős a pénz kialakulásával. Már az ókori uralkodók is tudni akarták, hogy hivatalnokaik korrekten számolnak-e el a beszedett adóbevételekkel. A lombardiai kereskedők is biztosak kívántak lenni afelől, hogy alkalmazottaik nem csapják-e be őket. A részvénytársaságok tulajdonosai is kíváncsiak arra, hogy az általuk megbízott vezető testületek és menedzserek az ő érdeküknek megfelelően vezetik-e a gazdasági társaságot. Úgy gondolom, hogy a belső érték nélküli - a bizalmon1 alapuló - pénzrendszer kialakulása és megszilárdulása egyre fontosabb szerepet biztosít a pénzügyi ellenőrzésnek. E cikk ehhez a hipotézishez kíván néhány érvet és adalékot nyújtani.
 
Technológiamenedzsment - Kettős hajtású termékinnováció
Stratégia
Dr. Pataki Béla

Technomenedzsment sorozatunk legutóbbi részében, a CEO előző számában megismertük a termékinnováció kétfajta egyoldalú modelljét, a technológiai és a piaci hajtású folyamatot. Láttuk, hogy mindkettővel komoly gondok adódnak. Most ismerkedjünk meg azzal a termékinnovációs folyamattal, amely nem okoz hasonló gondokat.
 
Üzleti hírszerzés
Stratégia
O. Gábor László

Az üzleti hírszerzés alkalmazhatósága a vállalati csalások és más, vállalaton belüli gazdasági bűncselekmények ellen

A piaci szereplők gazdasági biztonsága nem kizárólag külső fenyegetések által veszélyeztetett. A vállalatvezetőknek olyan tényezőkkel is számolniuk kell, melyek belülről képesek a cégüket tönkretenni, de legalábbis komoly pénzügyi, gazdasági nehézségeket okozni, és ezzel visszaesést előidézni a piaci szereplésben. Ezek a belső fenyegetések jelentkezhetnek a strukturális és működési jellemzőktől függetlenül a vállalat bármely pontján...
 
Informatikai beruházások üzleti értékelése
Melléklet
Dr. Bőgel György

Vállalatok és más intézmények évről évre dollármilliárdokat költenek informatikai beruházásokra. Az IDC 2002. októberi prognózisa szerint az információtechnológiai (IT) kiadások 2002-ben elérik a 981 milliárd dollárt. Az Amerikai Egyesült Államokban az üzleti célú információtechnológiai beruházások (számítógépek, kommunikációs eszközök, szoftver) GDP-hez viszonyított aránya 2000-ben meghaladta a 4%-ot, és még a 2002. "rossz évben" is várhatóan több lesz 3%-nál. Aki a különböző számokat és prognózisokat tanulmányozza, könnyen ellentmondásokra bukkanhat, ami nem véletlen: a pontos mérést és összehasonlítást számos módszertani probléma nehezíti. Egyben azonban mindenki egyetért: az informatika óriási tételt jelent az intézmények beruházási költségvetéseiben és eredménykimutatásaiban.
 
Mitől lesz márka a termék? - avagy egy újszerű márkaépítési megközelítés a gyakorlatból
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Ha körülnézünk dolgozószobánkban, vagy a kocsiban ülve kinézünk az ablakon, egyből szembeötlik, hogy milyen sok, általunk is márkának tartott termék vesz körül minket mindennapjainkban: IBM, Intel Inside, Nike, Sony, Coca Cola, Stella Artois, McDonald's, Michelin, Plusssz, Axelero, MOL, Hilton stb. Csak néhány olyan név, amit ha felidézünk magunkban, emlékszünk a logóra, szlogenre, szignálra, színvilágra… és arra, mit is jelent számunkra az a bizonyos márka. Válaszoljunk őszintén! Akkor is megvettük vagy megvetettük volna laptopunkat, ha nem lett volna rajta a "Pentium III/IV" felirat az "intel inside" logóval? Mielőtt azonban választ kapunk arra, mitől lehet sikeres egy márka hosszú távon, vizsgáljuk meg azt a kérdést, hogy érték-e a márka, s ha igen, miért. Az erre adott válasz hozzásegíthet minket ahhoz is, hogy elkötelezettek legyünk a márkafejlesztésben, a márkaértékek megőrzésében.
 
A reklamáció mint az innováció egyik erőforrása
Public relations
Arany Ferenc

Tapasztalataim szerint a felsővezetők többsége nem érdeklődik a cég termékeivel, működésével, szolgáltatásaival kapcsolatban keletkezett reklamációk iránt. Ennek az az oka, hogy az ügyfél-elégedetlenség talán legdirektebb megnyilvánulását inkább az ügyfelektől kénytelen-kelletlen elszenvedett kellemetlenségnek tekintik, semmint innovációs erőforrásnak. A belső szabályzatokkal, személyes megnyilvánulásokkal, intézkedésekkel, az anyagi érdekeltségi rendszerrel gyakran azt sugallják beosztottjaik felé: egy jól működő cég ügyfelei nem reklamálnak, ugyanis elégedettek. Az ilyen típusú üzeneteket a munkatársak legtöbbször elvárásként "dekódolják" maguknak: "Úgy kell kezelnünk a reklamációkat, hogy a főnök lehetőleg ne tudjon róluk".
 
Microsoft Project 2003 a Kereskedelmi és Hitelbankban
Információs technológia

Két hónapja alkalmazza a Kereskedelmi és Hitelbank IT stratégia és projektmenedzsment igazgatósága a Microsoft Project 2002-t az informatikai projektjeinek a menedzselésére. A bevezetésről és a rendszerrel kapcsolatban szerzett tapasztalatokról Erdősi Józsefet, a Projektmenedzsment főosztály vezetőjét kérdeztük meg.
 
National Geographic - Expedíciók könyve
Mozaik

Az Európai Kockázati és Magántőke Szövetség évenkénti nagyrendezvényének egyik fő programpontja egy kiemelt előadás, amelynek üzenete különösen nagy jelentőségű a szakma és a művelői számára. 2000-ben erre olyan embert kértek fel, akit a merész expedíciói tettek világhírűvé. Benne természetesen nem a vakmerőséget akarták megjeleníteni - ez a tulajdonság nem tartozik a kockázati tőke erényei közé -, hanem a vállalkozókészséget, a nagy eredmény elérésére törő elszántságot, a különösen nehéz vállalkozások megszervezésének és megvalósításának képességét, az eltökéltséget és a szívós, rendíthetetlen kitartást. Olyan erények ezek, amelyek, akárcsak a nagy földrajzi felfedezésekben, éppen úgy nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy egy vállalkozást igazán naggyá tegyenek az irányítói, és képesek legyenek a lehető legalaposabban ki is aknázni a gazdasági siker, a jelentős nyereség minden benne rejlő lehetőségét.
 
Szép, és érdekkel tetszik: régiséggyűjtés a befektetés eszközeként
Mozaik

Az infláció kiváló eszköz arra, hogy általa elértéktelenítsék, és így végső soron elrabolják a kisemberek megtakarításait. A gazdagabbak megtalálják az olyan befektetési eszközöket, amelyek infláció esetén is megőrzik, akár gyarapítják is az értéküket...
 
A bizalom szerepéről és erejéről a gazdasági kapcsolatokban
Mozaik

Gazdasági kapcsolatokban a bizalom szerepe akkor kezdődik, ha kifogytunk a jogi eszközökből, vagy ésszerűtlennek ítéljük azok alkalmazását. Vannak, akik ezt inkább fordítva mondanák, nevezetesen, hogy a gazdasági kapcsolatokban a jogi eszközök szerepe akkor kezdődik, ha kifogytunk a bizalomból, vagy ésszerűtlennek ítéljük arra hagyatkozni. Valójában azonban ma számos területen nagyobb a bizodalmunk a többé-kevésbé jól szabályozott, jól megfogható jogrend erejében, mint azokban az olykor változékony, sőt illékony tényezőkben, amelyekre a bizalmunk támaszkodhat.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data