CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:25  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2003-02
Image

Társulatvezetés felső fokon
Kommunikáció

"Gyakorlat teszi a Mestert" - Román Sándor és az ExperiDance

A magyar tánchagyományok ápolása, népszerűsítése nemcsak szép, de igen nehéz feladat is. A már számos díjjal elismert Román Sándor ezt a célt tűzte ki maga elé, s miközben körbetáncolta a világot, tapasztalt társulatvezetővé vált. Tennivalója azonban még bőven akad, hiszen a hét éves tervének lassan a végére ér. A világhírű táncművész épp egy budapesti előadása előtt nyilatkozott a CEO-nak.
 
Az elvkövető és a nyerő tárgyalási módszerek összehasonlítása erős oldalaik alapján
Kommunikáció
Dr. Vincze László

William Ury elvkövető nyerek-nyersz, és Roger Dawson nyerő tárgyalási módszerét hasonlítom össze. Mindkét szakember rámutat a másik módszer gyenge pontjára, ám felhozott példáikban a bírált módszert gyenge felhasználó kezében mutatják be! Bírálatuk így is igaz, de nem meggyőző. Álláspontjukat módszereik teljesítőképessége alapján támasztom alá.
 
A kihívások embere - Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója
Információs technológia

A világhírű "Microsoft" a személyi számítógépekre írt szoftverek legnagyobb gyártója a világon. E cég magyarországi leányvállalatát tíz évvel ezelőtt hozták létre, s a kezdeti tízről az alkalmazottak száma mára százra növekedett. A Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Vityi Péter.
 
Gondolatok az e-világról!
Információs technológia
Talyigás Judit

A mérnökök, fizikusok, matematikusok az elmúlt években sokat megtettek azért, hogy egy új világ, az információs társadalom létrejöjjön. Ám ahhoz, hogy ez a világ elérhető és örömet okozó legyen számunkra, a továbbiakban szociológusokra, tanárokra, orvosokra, a humán területeken dolgozókra, költőkre is szükség van.
 
E-korszaki kapcsolatok
Információs technológia
Dr. Baracskai Zoltán-Velencei Jolán

Az IBM 3,5 milliárd dollárt fizetett a Lotusért. A 250 millió dolláros könyv szerinti értékének tizennégyszeresét. Világos, hogy ezt az összeget nem a termelt folyó bevételekért, sem a termékekért vagy a Lotus gyártási és értékesítési képességeiért fizette ki.
 
Tudásalapú vállalatok vezetése
Stratégia
Dr. Farkas Ferenc

A mezőgazdasági, majd az ipari forradalmat követően az emberiség egy harmadik nagy fordulatot élt meg a XX. század második felében. Ezt a harmadik hullámot leggyakrabban posztindusztriális vagy információs társadalomnak szoktuk nevezni. A harmadik hullám legszembetűnőbb jellemzője, hogy a harmadik, a szolgáltatási szektor vált a vagyon, illetve a jövedelem elsődleges forrásává. További sajátossága a felgyorsult globalizáció és információáramlás, valamint a globalizációval összefüggő társadalmi-politikai és mikrogazdasági jelenségek: mindenekelőtt a nyugati értékek expanziója, az emberi jogok előtérbe kerülése, illetve a transznacionális vállalatok előretörése.
 
Piaci és technológiai indíttatású termékinnováció
Stratégia
Dr. Pataki Béla

A vállalkozások üzleti és technológiai oldala közötti összhang megteremtésének egyik fontos területe az új termékek kifejlesztése, amely során mind a fejlesztőmérnökök, mind a marketingesek kulcsszerepet játszanak, vagy legalábbis játszhatnak. Érdemes megvizsgálni, hogy a fejlett piacgazdaságú országok vállalatainál kié a döntő szó a termékfejlesztésben, a marketingeseké vagy a fejlesztőmérnököké. Melyik bizonyult sikeresebb gyakorlatnak? Hogyan működhetnek együtt a legjobb eredménnyel? Egyáltalán létezik-e bármiféle általánosan követendő modell?
 
A jövő menedzsere: Karmester vagy dzsessz-zenész?
Stratégia
Salamonné Dr. Huszty Anna

Az utóbbi időkben sokat lehet olvasni és hallani a vállalatvezetésben bekövetkezett - vagy hamarosan bekövetkező - paradigmaváltásról, arról, hogy a vezetésről vallott nézeteket újakkal kell-e felváltani. Vezess kevesebbet! - tanácsolta nem kis meglepetésre már a 90-es években a korábban keménykezűségéről ismert J. Welch, (a GE nemrég nyugdíjba vonult vezére), amikor a hatékony vezetési módszerekről kérdezték. Olyan ismert menedzsmentguruk, mint P. Drucker vagy H. Mintzberg pedig analógiák után kutatva próbálják meg felhívni a vállalatvezetők figyelmét arra, hogy a jövőben ezt a "szakmát" is másképpen kell művelni.
 
Vállalati kultúra, mint az innováció egyik erőforrása
Stratégia
Dr. Pakucs János

Általános tapasztalat, hogy sok azonos vagy csaknem azonos feltételek között működő vállalat között hihetetlen különbségek alakulnak ki. Erre a jelenségre az elmúlt évtizedben szerte a világon felfigyeltek. Megindult tehát a vizsgálódás, vajon miben különbözhet egyáltalán két olyan szervezet, amely azonos iparágban működik, és azonos technikai, műszaki színvonal jellemzi mindkettőt.
 
Inkább kerüljük el a válságot
Melléklet
Dr. Anwar Mustafa

Makro- vagy mikroválságnak nevezzük?

A válsághelyzetben lévő magyar vállalatok az elmúlt évek adatai alapján nagy problémát jelentenek az államnak, illetve a nemzetgazdaságnak, ezért a témával érdemes foglalkozni. A rendszerváltás, az új makro-gazdaságpolitika érvénybelépése és a nemzetközi monetáris integrálódásból adódó állandó változás nyomán a kérdés felszínre került, és jobban érzékelhető, különösen 1990-től a mai napig. Tehát nem új problémáról van szó, csupán más köpenyben jelent meg.
 
Reputáció - hírnév - public relations
Public relations
Dr. Szeles Péter

Számos politikus és vállalatvezető legyint ma még a "public relations" kifejezésre - nem értve annak lényegét és hasznait. Feltűnő és veszélyes az a "szellemi elmaradottság", amely e szakma hazai fejlődését övezi, és amelyet a marketingszakma "túlélésért folytatott harcában" kialakult annexiós törekvések csak tovább súlyosbítanak. Az évtizedes dogmák mind veszélyesebbé válnak a közelgő EU csatlakozás következményeként kiéleződő piaci versenyben.
 
Paprika - fűszerpaprika & chili
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

FűSZERPAPRIKA: világszerte a legelterjedtebb, legkedveltebb paprikafaj. Nemesítésében és a különböző fajták előállításában hazánk nagy érdemeket szerzett. Az őrölt, pirosra érett paprika a magyar konyha legfontosabb fűszere. Igen sok változata van a nem csípős édes-nemestől az égetően csípősig. Tapasztalatom szerint külföldön - sajnos - nagyon sok helyen nem igazán ismerik, használják a magyar pirospaprikát, annak ellenére, hogy a pirospaprikát általában tipikusan magyar terméknek tartják. Mi lehet ennek az oka? Legnagyobb problémának azt látom, hogy a magyar paprika s így a fűszerpaprika sem lett márkaként "felépítve". Ez pedig veszélyessé válhat az EU csatlakozásunkat követően.
 
Projektmarketing
Melléklet
Dr. Kandikó József

Az utóbbi években számos nonprofit területen, így többek között az egészségügyben, a kultúrában, az oktatási piacon, a környezetvédelemben, a város- és régiófejlesztésben, a kormányzati munkában terjedt el, hogy a forrásokhoz sikeres pályázatok útján lehet hozzájutni. Ezek a pályázatok egy-egy jól végiggondolt projektet fogalmaznak. A pályázatok és projektek azonban nem kimondottan nonprofit kategóriák, hiszen a klasszikus versenytárgyalások is gyakorlatilag ugyanilyen funkciót látnak el. A fejlett piacgazdasági környezetben érthető, hogy e pályázati munkában és a projektek megfogalmazásánál is egyre nagyobb szerepet kap a marketingszemléletű megközelítés.
 
A korszerű munkavégzés és az egészség
Irodavilág
Kacsur Annamária

Talán már nem is emlékszünk vissza azokra az időkre, amikor a hivatali munka, az adminisztráció papírtengereket termő, kilátástalan küzdelmet jelentett. Pedig alig két évtizeddel ezelőtt még villanyírógépeket használtunk - mechanikusat már csak elvétve -, sokszorosításra ott volt az indigó, hibajavításra pedig a festék. Postán, faxon, telexen továbbítottuk dokumentumainkat, ami megmaradt, külön irattárban halmoztuk fel. Álmodoztunk róla, milyen is lesz majd, ha egyszer nem kell egyetlen elütés miatt újragépelni egy egész oldalnyi szöveget, ha egy levél pillanatok alatt odaér a címzetthez, aki azonnal tud is válaszolni. Így aztán könnyedén megbarátkoztunk a számítógéppel - olyannyira, hogy talán nem túlzás azt állítani, ma már élni sem tudnánk nélküle.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data