Humán erőforrás
|
interjú Dr. Barta Tamás szakírónkkal
Dr. Barta Tamás igazán sokoldalú ember. Tanszékvezető főiskolai docens a Zsigmond Király Főiskolán, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai Karán felnőttképzési igazgató, a Szókratész Külgazdasági Akadémia ügyvezető igazgatója, valamint a Szervezési és Vezetéstudományi Társaság alelnöke. Ez ideig mintegy kétszáz szakcikke, jegyzete és könyve jelent meg. Mindemellett pedig a CEO egyik neves szakírója... |
Humán erőforrás
|
"Szervezetfejlesztésnél aranyszabály, hogy a növekedés nehézségei ne csapjanak át a nehézségek növekedésébe" - állítja Dr. Gaál Zoltán, a Veszprémi Egyetem rektora. A CEO Magazin szakértői testülete évről évre örömteli eseményként éli meg a növekedést. A szakértői, szakírói címet évente ítélik oda azoknak a szakembereknek, akik az adott évben a legszínvonalasabb cikk(ek)et publikálták magazinunkban. Annak eldöntése, hogy kivel vagy kikkel bővül szakértői körünk, a mindenkori szakértői testület kompetenciájába tartozik. Idén egyetlen írónknak szavazott bizalmat a testület. |
Humán erőforrás
|
Dr. Denis Waitley
Mi az a titokzatos erő, ami az olimpiai bajnokokat hozzásegíti a győzelemhez? Hogyan nyerte el a Motorola a Baldridge-díjat? Melyek azok az erők, amelyek mindannyiunkat sikeressé tehetnek az élet bármely területén - az olimpiai bajnokokat vagy egy multinacionális céget éppúgy, mint bennünket? |
Humán erőforrás
|
Dr. Bittner Péter
II. rész
Hogyan függ össze a menedzserképzés és a karrier? Miért tanulnak - vagy miért nem tanulnak - a menedzserek? Mi ösztönzi a munkaszervezetet menedzserei képzésére? Milyen változások következnek be a menedzseri készségekben a képzés hatására? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ cikkünk második részében. |
Kommunikáció
|
Hogyan teheted lendületessé és hatékonnyá előadásodat a régi módszerek és az új technológia kombinációjával?
Egy jó bemutató során az ügynök a régi módszereket és az új technológiát felváltva alkalmazza. A hallgatóság figyelmét, mindegy, hogy egyetlen emberről vagy egy hatalmas tömegről van szó, nem elég felkelteni, mindvégig fenn is kell tudni tartani! A kérdés csak az, hogy hogyan... |
Stratégia
|
O. Gábor László
Cikkünk első részében tisztáztuk az ipari kémkedés fogalmát, megismertük hátterét, feltártuk a legális és etikus üzleti hírszerzés és az ipari kémkedés közötti különbséget, továbbá meghatároztuk a defenzív üzleti hírszerzés céljait és kategóriáit. A második részben a rizikóelemzéssel, azon belül elsősorban a veszélyeztetettség három tényezőjével, a fenyegetéssel, a sebezhetőséggel és az értékkel foglalkozunk, amelyek együttes feltárása segít a lehetséges védelmi eszközök megfogalmazásában. |
Stratégia
|
Dr. Pataki Béla
Amint Technomenedzsment cikksorozatunk első részében [6] tisztáztuk, a termék sikerét leginkább a kifejlesztése során lehet megalapozni, csakhogy ez a munkafolyamat korántsem kapja meg minden vállalat menedzsmentjétől a kellő figyelmet. Ezért most pillantsunk be a termékfejlesztés világába üzleti szemmel, olyan mélységig, ameddig a legtöbb menedzsernek át kell tudnia tekinteni. |
Melléklet
|
Dr. Kandikó József
A régiómarketing megismerését és alkalmazását különösen időszerűvé teszi két tény: egyrészt az új statisztikai régiók országon belüli ismeretlensége, másrészt hazánk közeli csatlakozása az Európai Unióhoz, amely a régiók együttműködésének erősítésében képzeli el további fejlődési pályáját. Sikeres helytállásunk, előnyeink és lehetőségeink kiaknázása nagyrészt a magyarországi régiók marketingtevékenységének színvonalán is múlik. Ehhez igyekezett módszertani segítséget nyújtani ez a tanulmány |
Információs technológia
|
Talyigás Judit
A mérnökök, fizikusok, matematikusok az elmúlt években sokat megtettek azért, hogy egy új világ, az információs társadalom létrejöjjön. Ám ahhoz, hogy ez a világ elérhető és örömet okozó legyen számunkra, a továbbiakban szociológusokra, tanárokra, orvosokra, a humán területeken dolgozókra, költőkre is szükség van. |
Marketing
|
Dr. Osman Péter
A szerző Sergio Zyman: The end of advertising as we know it (A reklámozás alkonya, ahogyan ismertük) című, 2002-ben angolul megjelent új könyve kapcsán fejti ki véleményét a reklámról. |
Marketing
|
Keszténé Kiss Jolán
Magyarországon évszázados hagyománya van a szőlőtermesztésnek, borfogyasztásnak. Történelmi borvidékeink vannak, történelmi borokkal. A minőségi, palackozott borok marketingjének azonban már nincsenek ilyen hagyományai. A szerző olyan konkrét ötleteit osztja meg velünk cikkében, amelyekből nem csak a borszakmában profitálhatunk. |
Minőség és innováció
|
Dr. Veress Gábor
II. rész
Cikkünk második részéből egyértelműen kiderül a válasz: a helyesen értelmezett minőségszabályozás nem felesleges papírrengeteg, nem átok, hanem a piaci versenyben kiválóság, így a vállalat számára áldás! Ha azonban a vállalatnál nincs hagyománya a minőség szabályozásának, ha az emberek úgy gondolkodnak, hogy "jó ez így is", "minálunk minden rendben", akkor a vezetőre igen nehéz feladat hárul: a vállalat kultúráját kell megváltoztatnia, a munkatársak fejét kell átalakítania a vállalat életben maradása érdekében! |
Minőség és innováció
|
DSc. Parányi György
A címben foglalt kérdésre a kézenfekvő válasz: nem. Hiszen ez a dokumentum nem része a szerszámgépnek, gépkocsinak, mikrosütőnek, gyógyszernek. A termék-jellemzők és a minőség a tervezés és gyártás végeredményeként alakulnak ki, s a megfelelőséget, a tervezett használatra alkalmasságot a végellenőrzés igazolja. Csakhogy... |
Irodavilág
|
Néha egy-egy forradalmian új termék képes teljesen megváltoztatni világlátásunkat és munkamódszereinket. A centenáriumát idén ünneplő 3M hagyományosan élen jár a technológiai fejlesztések területén. Az évforduló alkalmából bemutatott új prezentációs segédeszköze, a Wall Display is ragyogó példája ennek a töretlen tradíciónak. |
Mozaik
|
Imhof Erika
Az egyetemisták többségét nem csak az anyagi jellegű eszközök motiválják. Motivációs célstruktúrájukban legfontosabb helyen a jó fizetés mellett az érdekes, kreatív munka iránti igény áll... |
Mozaik
|
Dr. Osman Péter
Ne kérdezzük, hová tűnt a legendás Bizánci Birodalom - itt van bennünk, a mai világunkban. Öröksége ma is élő és erős, ma is meghatározó jelentőségű része az életünknek, és távolról sem csak abban, amit a vallás révén a követőire hagyott. Ott van a gondolkodásmódunkban, a kultúránkban, a politikai viszonyainkban, a módozatokban, ahogyan a hatalmi struktúrákban helyezkedünk, szövetségeket építünk, és vívjuk a kisebb és nagyobb léptékű harcainkat. |
|