CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:24  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2004-02
Image

"Gondolatok sugárútján"
Európai Unió
Látogatóban Nagy-Britannia budapesti nagyköveténél John Nicholsnál

"Gondolatok sugárútja" címmel Nagy-Britannia egy 9 hónapig tartó programsorozatot indított Magyarországon és a többi közép-kelet-európai csatlakozó országban. A kezdeményezés célja, hogy a "sugárúton" elinduljanak egymás felé a brit és magyar "gondolatok", és még szorosabbá fûződjék a kapcsolat az immár két európai uniós állam között. Ennek kapcsán látogatott el a CEO John Nicholshoz, Nagy-Britannia budapesti nagykövetéhez.
 
Magyarország integráció-érettsége
Európai Unió
Prof. Palánkai Tibor

A magyar társadalom és gazdaság számára az egyik új stratégiai kihívás az ország európai integrálódása, különös tekintettel az EU-csatlakozásra. Az EU-csatlakozás az egész magyar gazdaság szerkezetének és intézményi rendszerének alapvető átalakítását, és valamennyi szint (a vállalattól az állami irányításig) szerteágazó alkalmazkodását feltételezi. Az európai integrációval célunk a magyar társadalom és gazdaság modernizációja, több évszázados periférikus helyzetünk felszámolása, és felzárkózás a fejlett európai centrumhoz.
 
Áttörni a növekedési határt
Stratégia

Interjú a vállalati növekedés gurujával, Chris Zookkal

Chris Zook az egymilliárd dolláros forgalmú Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég globális stratégiai tanácsadási üzletágának irányítója. Kutatásainak legfőbb területe: mi az, amitől egyes vállalatok képesek alaptevékenységük határait gyakorlatilag évről évre kiterjeszteni új területekre, többnyire sikeresen. Zook a CEO kérdéseire válaszol...
 
ÜZLETI HÍRSZERZÉS V. rész
Stratégia
O. Gábor László

Konkurenciakapcsolatok menedzselése üzleti hírszerzés bevonásával

Cikksorozatunk V. részében kiragadott formában az üzleti hírszerzés konkurenciamenedzsment-feladatairól lesz szó, de a gyakorlatban célszerû a komplexitásra törekedni az üzleti hírszerzés stratégiai alkalmazásában.
 
Új technológiák bevezetése
Stratégia
Dr. Pataki Béla

A technológiaváltás a vállalat számára új tudás alkalmazása azzal a céllal, hogy hasznot hajtsunk a vállalatnak: az új technológia alkalmazásától több nyereség keletkezését reméljük, mint amennyi nélküle lenne. A kifejlesztésbe és a bevezetésbe fektetett ráfordítást valószínûleg megsínyli a rövid távú nyereség, de ha a beruházás várhatóan megtérül, akkor a vállalat hosszú távú céljainak elérése érdekében ezt az áldozatot vállalnunk kell. A technológiaváltás nem lehet öncél, az új technológia nem lehet pusztán a technológiai szakemberek játékszere, amely valójában nem járul hozzá a vállalat versenyképességéhez.
 
Az építőipar etikája
Stratégia

Balusztrád. A francia eredetû szó jelentése ”bábos korlát, könyökfal”. Éppen tíz évvel ezelőtt, 1994 áprilisában alakult meg Magyarországon ezen a néven egy építőipari cég, melyet ma már a legjobb hazai
generál-kivitelezők között tartanak számon. Győri László, a vállalat alapítója egyebek között arról beszélt, hogyan gyakorolható az építő-iparban is magas szintû üzleti és szakmai etika. (x)
 
A "globális falu" már itt van
Melléklet
Göran E. Sjöberg

Az Amerikai Public Relations Szövetség (Public Relations Society of America, PRSA) ez évi konferenciájának fő témája "a public relations a változások és a kihívások világában". Ahogy a Ford szakembere, Walter Jennings is mondja a konferencia programfüzetének címlapján: "egy válság, illetve változás menedzselése egyike a leghálásabb kihívásoknak." 40 év változásmenedzselési és válságkezelési gyakorlatával a hátam mögött teljes mértékben egyet kell értenem vele. De emeljük csak ezt az állítást országos, illetve globális szintre.
 
Számít-e a divat az üzleti életben?
Marketing

Mi a divat? A divat szó alatt az öltözködést értjük. Az emberi ruházkodás történelmi fejlődése elválaszthatatlan a divattól. Ezért általában azonosnak is tartják a kettőt. Az öltözködés divatja a társadalomban mindig komolyan vett tényező, hogy a gazdasági jelentőségéről ne is beszéljünk. A divat változásaiban mindig ott rejtőzik a szépségideál - a kerek formákkal rendelkező rubensi ideáltól a ma kedvelt karcsú, magas alkatig. A divat változásaiban a kor történelme meghatározó szerepet játszott.
 
A kvalitatív piackutatás jellemzői - a pszichodráma II. rész
Marketing
Dr. Törőcsik Mária - Dr. Buda László

A fogyasztók mélyebb érzéseinek, motivációinak feltárásakor a hagyományos módszerek használata nehézségekbe ütközik: az emberek nincsenek tisztában saját magukkal, vagy nem képesek szavakkal kifejezni magukat, esetleg nem akarnak őszintén megnyilatkozni. A pszichodráma módszerei alkalmasak arra, hogy e nehézségeket a vizsgált fogyasztói csoport tagjai könynyebben legyőzzék.
 
A számítógépes játékipar a fogyasztóival együtt vált nagykorúvá
Információs technológia
Mészáros Zoltán

Ismertető a játékipar fogyasztóiról és az üzletág helyzetéről, pozíciójáról a szórakoztatóiparban.

A videójátékok és számítógépes játékok kétségkívül meghatározó elemei voltak az elmúlt évtized szórakoztatóiparának, és együttesen ma már úgy emlegetik őket, mint tipikus XXI. századi szórakozási formát. Nem is csoda, hogy a már elavultnak számító régi sztereotípiát a magányos, elszigetelt játékosról újabban már tudományos kutatások is sietnek eloszlatni. A legújabb, 2003. évi amerikai kutatás egyenesen azt állítja, hogy a játékosok életkor, nem és anyagi helyzet szempontjából összetettebb csoportot alkotnak, mint valaha.
 
Az alkalmazásintegrációtól az üzleti integrációig
Információs technológia
Rozgonyi Zoltán

Számos, akár több száz alkalmazást is használnak vállalatánál? Esetleg már azt sem tudja megmondani némelyikről, hogy ki és mire használja azokat, mialatt az üzemeltetésük magas költségekkel jár? Vagy éppen az üzleti folyamataik nagy része papír alapú, és szeretné hatékonyabbá tenni a működést? Az információáramlás nem megfelelő, ezért nem, vagy csak későn jut el a szükséges információ érintettekhez? Ha ezen kérdések bármelyikére igennel válaszolt, akkor az Ön problémáira az alkalmazásintegráció valamely megoldása nyújthat gyógyírt!
 
Jövőkép Microsoft módra...
Információs technológia

Bill Gates szerint az elkövetkezendő 10 esztendőben a számítógépek jobban meg fogják változtatni az életünket, mint azt az elmúlt 20 év alatt tették. Visszatekintve, a kijelentés eléggé merésznek tűnhet - de csak első hallásra. A számítógépek fejlődése ugyanis továbbra is megállíthatatlanul halad előre, hiszen a fogyasztói igények egyre nőnek, a technológia pedig - úgy tűnik - nem ismer határokat.
 
Amerikában is nehéz állást találni
Humán erőforrás
Barát Tamás

Tanácsok leendő munkavállalóknak és munkáltatóknak egyaránt, avagy "4P" helyett "4C" - a személyügyi marketingben is

Rövidhír: Az Egyesült Államokban a fejvadász cégeknél jelentős fellendülés tapasztalható, mégis különösen nehéz állást találni. Amerikában, ahol megszámlálhatatlan állást kínálnak, számtalan fejvadász és állásközvetítő cég található a munkaerő piacán, ahol túlkínálat mutatkozik az állásajánlatokból, ahol csak egy napon a New York Timesban, a legkedveltebb álláshirdetési rovat internetes oldalára találomra beírt marketing szóra 7606 állásajánlati hirdetés jelent meg, nos, még ott is nehéz állást találni. Ezt bizonyítja, hogy szerkesztőségünkbe is naponta több e-mailben megküldött ajánlat érkezik. (www.bpn.hu)
Egy ilyen ajánlat indított arra, hogy körülnézzek ezen a piacon. Igen, piacon, mert a munkaerő igenis áru. Áru a javából
 
A folyamatról, folyamatszemléletről műszaki-szervezési-gazdasági nézőpontból
Minőség és innováció
DSc. Parányi György

I. rész

A folyamat és kapcsolódó fogalmai mindennaposak a vezetési-irányítási, szervezési szakirodalomban és tanácskozásokon. Egyebek között a minőségirányítási rendszerekről szóló nemzetközi szabvány is a folyamatközpontúságot teszi a minőség irányításának egyik alapjává, s ennek szellemében igényli a szabályozást. Ugyanez nyilvánul meg a minőséget, a környezetet és a munkabiztonságot egységesen kezelő, ún. integrált irányítási rendszerek kialakításában is. Mindezek ellenére a gyakorlatban korántsem egyértelműek a folyamatok értelmezéséről, gazdasági szerepükről, a tevékenységek szervezésében a folyamatszemlélet valós tartalmáról alkotott felfogások. A cikk célja – kifejezetten gyakorlati nézőpontból – körüljárni a folyamat és a rokon kategóriák fogalomkörét, elősegíteni a folyamatszemlélet tényleges érvényesülését.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • A Biblia képekben
  • A tenger
  • A világ képekben
  • A kairói Egyiptomi Múzeum képes kalauza
 
Holding típusú cégek marketingstratégiája
Könyvismertető
Stefan Kassay

A magyar könyvpiacon érdekes publikáció jelent meg. Egy tetralógia Holding típusú cégek marketingstratégiája címen. A Szlovákiában először 1998-ban megjelent könyv hazájában már a megjelenésekor bestseller lett. A mostani magyar kiadás az ötödik idegen nyelvű fordítása, azaz szinte minden környező országban kiadták már. Ebben a témában nagyon kevés a közép-európai szerző tollából származó szakirodalom, s egyedülálló, hogy létező térségünkbeli példát is fel tud vonultatni az író. A magyar kiadás előszavában így vall erről: "…Kelet-Európa könyvespolcain túlsúlyban vannak a nyugati szerzők munkái. Ezeknek az ismeretei kétségkívül igen értékesek, de többnyire nem ismerhetik a mi országaink sajátosságait. Abból indulok ki, hogy országaink a piacgazdaság értékelése terén mégiscsak specifikusak."
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data