CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:29  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2004-01
Image

Marketing-mesterkurzus
Marketing

Interjú Philip Kotlerrel, a világ vezető marketing-szakértőjével

"A jó vállalat kielégíti az igényeket; a nagyon jó vállalat piacokat teremt" állítja Philip Kotler, a világ elsőszámú marketing-szakértője. Kotler a Northwestern University keretén belül működő J. L. Kellogg Graduate School of Management S.C. Johnson and Son professzora.

Kotler hírneve - mely szerint ő a világ egyik legkiválóbb marketing-szakértője - döntően klasszikus értékű marketing-könyvén alapul, melynek címe: Marketing menedzsment: elemzés, tervezés, végrehajtás és ellenőrzés. A marketing világában elfoglalt helye azonban sokkal fontosabb ennél.

A Marketing menedzsment kiadása óta Kotler saját szakterületének egyik leginnovatívabb gondolkodója maradt. Marketing-elméletét egy sor különböző szakterületre is alkalmazta, köztük nonprofit-szervezetekre (például múzeumokra, előadóművészetekre, kórházakra, felsőoktatási intézményekre, stb.), társadalmi folyamatokra, földrajzi egységekre (városokra, régiókra, országokra), valamint híres emberekre. Egy sor fogalmat is alkotott. Ilyen például a "szociális marketing," a "mega-marketing," vagy a "demarketing,", amelyek azóta az alapvető marketing-fogalomtár nélkülözhetetlen részévé váltak.

Hetvenes éveiben járva Kotler változatlanul termékeny írónak számít, akinek több mint 40 könyv fűződik a nevéhez. Ebből három a múlt évben jelent meg, köztük a Globális biomárkák marketingje: Hogyan adjuk el a biotechnológiát? (Marketing Global Biobrands: Taking Biotechnology to Market) című könyv. Ezenfelül több mint 100 cikket írt vezető folyóiratok - például a Harvard Business Review, a Journal of Marketing és a Management Science felkérésére.

A CEO Magazinnak adott interjújában Kotler elmondja, hogyan lehetne a marketing számára előkelőbb helyet biztosítani a vállalatvezetés napirendjében, mi a szociális felelősség szerepe a marketingben, továbbá kifejti véleményét más, témába vágó marketing-kérdésekről is.
 
A kvalitatív piackutatás jellemzői - a pszichodráma I. rész
Marketing
Dr. Törőcsik Mária-Dr. Buda László

Távol álljon tőlünk, hogy szembeállítsuk a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszert. Sokkal inkább az a célunk, hogy a jelenleg elterjedt gyakorlatot - a kvalitatív módszer kiegészíti, segíti a kvantitatív módszerrel végzett kutatást - megkérdőjelezzük, és egymás mellé állítsuk a módszereket.
 
A marketing professzora - Dr. Rekettye Gábor, az értékszerető szakember
Marketing

Értékesítők, reklámosok, marketingesek. E három szakmai ágazat gyakran szinonimaként szerepel a köztudatban. Dr. Rekettye Gábor szerint azonban nem szabad összekeverni a fogalmakat. A ”soft-közgazdaságtudomány” akadémiai doktora jól ismeri a marketinget mind elméletben, mind a gyakorlatban. Az MTA elismerése által pedig nem csupán dicsőséget szerzett önmagának, de talán a szakma kedvezőbb megítélését is előmozdította.
 
Marketing a közbeszerzésben
Marketing
Olach Zoltán

A közbeszerzés az áruk és szolgáltatások forgalmának leginkább szabályozott, jogilag erőteljesen körülbástyázott technikája. A marketing viszont az áruk és szolgáltatások szabad kereskedelmét elősegítő eszközök és módszerek alkalmazásának művészete. Joggal merül fel a kérdés, mi köze lehet a marketingnek a közbeszerzésekhez, illetve hogyan alkalmazhatók a marketing piaci módszerei egy rendkívül erősen szabályozott környezetben.
 
Szegmentáció-kutatás
Marketing
Szűcs Krisztián

A szegmentáció köztudottan stratégiai eleme a marketingmunkának. Mielőtt a vállalat bármiféle aktivitást tervez, célszerű, ha a piacon lévő fogyasztókat, azok homogén csoportjait megismeri. Ha vannak ilyenek. Azonos preferenciákkal bíró fogyasztók persze mindig vannak, csak éppen nem mindegy, hogy mennyien. És az sem, hogy milyen más jellemzőkkel bírnak? Az adott termék mellett mit és hol vásárolnak? Mennyit és mennyiért? És persze honnan tudnak a termékről? Ha a fenti kérdésekre tudjuk a választ, akkor nyugodt szívvel fejleszthetünk terméket, csomagolást, tervezhetünk bármilyen marketingaktivitást. De ez vélhetően csak az elméletben teljesül. Ha nem minden kérdésre adódik válasz, az a gyakorlatban még elfogadható, bár ekkor már jelentős hibaforrásokkal kell számolnunk.
 
Public relations és vagy kontra marketing
Public relations
Dr. Szeles Péter

Válasz László Gyula és Orosdy Béla cikkére

A szerző vitába száll a hivatkozott cikk azon állításával, mely szerint a pr nem önálló tudományterület, hanem csupán a marketing részeként létezik; továbbá a marketing és a pr, valamint a pr és a menedzsment viszonyát boncolgatja.
 
Döntésvezérelt tudásmenedzsment
Melléklet
Dr. Baracskai Zoltán – Velencei Jolán

A tudásmenedzsment lényege a hallgatólagos személyes tudás "kihúzása", szavakba öntése és rendezése, hogy mások számára elérhető és hasznosítható legyen. Csak a nagy vállalatoknak van szükségük tudástérképre. Ott, ahol az alkotók (Knowledge Worker) ismerik egymást, kidobott pénz. Ahol több mint 200 ember használja a tudást, ott már nagyon sok időbe telik a tudás megtalálása.
 
A titok a használatban rejlik
Információs technológia
Dr. Bőgel György - Morvay Géza

Az információs technológia szerepe a versenyben II. rész

Cikkünk első részében [Dr. Bőgel - Morvay 2003] azt mutattuk be, mit értünk "aprópénzre váltható" stratégiai versenyelőnyök alatt. Ebben a részben azt vizsgáljuk meg, hogy képes-e ilyen versenyelőnyöket adni az informatika, hogyan alakul át az informatika stratégiai szerepe a vállalatok versenyében. E vizsgálathoz azt a cikket használjuk fel kiindulópontul, amely a közelmúltban borzolta fel a szakmai kedélyeket: Nicholas Carrnak a Harvard Business Review-ban megjelent írásáról van szó [Carr 2003]. Gondolatmenetének ismertetése után összefoglaljuk, hogy mivel értünk egyet és mivel nem, valamint, hogy mi hogyan látjuk az informatika segítségével megszerezhető vállalati versenyelőnyök kérdését. Bár a "számítógépes paradoxon" problematikáját makrogazdasági szinten is fel lehet vetni, e cikkben a vállalatokra koncentrálunk.
 
Üzleti hírszerzés sorozat IV. rész
Stratégia
O. Gábor László

Üzleti hírszerzés, mint marketinghírszerzés

A CRM feladatokhoz az ügyfélkapcsolat menedzsmentjében alkalmazott marketing intelligence számos lehetőséget kínál, elemzett információkkal támogat, helyzeteket modellez, előre jelez várható folyamatokat, ugyanakkor védelmet is biztosít mind a funkciók, mind a szervezet számára. A versenyképesség így egyrészt a védelem következtében megőrizhető, de az MI elemzéseknek, modellezéseknek és előrejelzéseknek köszönhetően jelentősen növelhető.
 
Termékinnováció a szolgáltatásban
Stratégia
Tóth Krisztina - dr. Pataki Béla

A termékinnováció szakirodalmában a szolgáltatással foglalkozó forrásmunkából lényegesen kevesebb található, mint amennyi a fizikai termékek innovációjáról szól. A CEO Magazin "Technológiamenedzsment" cikksorozatának korábbi részeiben bemutatott termékinnovációs és termékfejlesztési folyamatmodellek a fizikai termékek világában alakultak ki. E cikk arra keresi a választ, hogyan adaptálhatók mindezek a szolgáltatásokra. Két vállalat, a Bank of America (szakirodalomból megismert) és az Allianz Hungária Biztosító (személyesen tanulmányozott) gyakorlatából igyekszünk általánosítható következtetéseket levonni.
 
Ami az M&A tranzakciókból
Stratégia
Esenczki Valéria

csak nagyítóval látható...

A cikk arra a kérdésre keresi a választ, hogy egy cég-felvásárlási, illetve -összeolvadási tranzakció sikertelensége a hibás üzleti döntés következménye, vagy az integrációs folyamat irányítása során hozott menedzsment-döntések idézik elő? Vajon ki lehet-e jelenteni, hogy csupán a menedzsment ügyességén múlik, hogy végül egy tranzakció sikeresnek vagy sikertelennek minősül?
 
Új könyvek a CEO Magazin szakértői tollából
Mozaik

Bőgel György-Forgács András - Informatikai beruházás - üzleti megtérülés

Baracskai Zoltán-Velencei Jolán
- Követő nélkül nincs vezető
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető

A Fény Városa a festők szemével - Vince Kiadó


Párizst egészen különleges megbecsülés övezi a világunkban. A Fény városa kifejezés eltéveszthetetlenül Párizst idézi, elismeréseként annak, hogy amióta csak Európa felmerült a sötét középkorból, belőle ragyogva és messzire sugárzik a műveltség, a kultúra, a művészetek fénye. Adynak - amint bizonnyal előtte is, utána is igen sokaknak - ”nyugtató nyugtalanság, boldogítóbb a szerelemnél.” A város, ahol trónra emelték az Ész Istennőjét, a felvilágosodás fellegváraként is irányfényként szolgált. ”Vigyázó szemetek Párisra vessétek” - hívta fel a figyelmet Batsányi a franciaországi változásokra, és nemzedékek tudatában élt az intés. Hajdani honfitársaink Párizsra irányuló figyelme a szellemi - és akkor szintúgy nem csekély mértékben a politikai - haladás iránti érdeklődésből eredt, s ez ugyanígy ott volt az egész akkori európai gondolkodásban. Rokon- vagy ellenszenv övezte bár, Párizs hozta az emberiség nyugtalan, viharos történelmének egyik legnagyobb szellemi kalandját, a nagy francia forradalmat...
 



Kuba - Geographia Kiadó

Megjelent egy gyönyörű album, amelynek elolvasását lelkiismeretes ember csak azzal ajánlhatja, hogy annak kockázatait és mellékhatásait feltétlenül beszélje meg családjával, élettársával, pénzügyei intézőjével. Biztosra veheti ugyanis, hogy amit itt lát és olvas, nehezen legyűrhető kívánságot ébreszt mindenkiben, hogy láthassa ezt a gyönyörű szigetországot, és megmártózzék annak különleges világában. A Geographia Kiadó adta közre a világhírű National Geographic Kubát bemutató kötetét.
Aki e két kiadó bármelyikét ismeri, az tudja, hogy a földrajzi tárgyú könyveiket mindig egyaránt jellemzi a láttatásban is, technikailag is kiemelkedő minőségű képanyag, valamint a megbízható, gazdag ismeretanyaggal szolgáló, a tájak lelkét jól érzékeltető, ugyanakkor olvasmányos leírás...
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data