CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 21. kedd 01:08  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2005-04
Image

Elment a "menedzsertudományok atyja", Peter Ferdinand Drucker
Stratégia
Dr. Farkas Ferenc méltatása

"Amikor én születtem, ezt a várost Laibach-nak hívták" - hallottam Peter Druckertől jó 10 éve egy konferencián, Szlovénia fővárosában, Ljubljanában. Az Osztrák-Magyar Monarchia szülötte volt, a Frankfurti Egyetemen szerzett jogi végzettséget, Londonban dolgozott, mielőtt 1937-ben a nácizmus elől az USA-ba emigrált, és lett olyan amerikai állampolgárrá, aki soha nem felejtette el európai gyökereit.

Peter Druckerről évek óta azt tanítottuk: a legnagyobb élő menedzsment- guru. Most, halála után ezt már csak múlt időbe téve mondhatjuk: Peter Drucker a menedzsertudományok atyja volt. 35 könyvet írt életében, ebből 15 szól a menedzsmentről, 16 pedig közgazdasági, politikai és társadalmi-kérdésekről. A két végponton markáns művek állnak: az első 1939-ben a "The End of Economic Man", az utolsó 2002-ben a "Managing in the Next Society". Közöttük pedig olyan alapművek, mint a 840 oldalas "The Practice of Management" és az 1991-es (a Park Kiadónál magyarul is megjelent) "The Effective Executive"...
 
Egy hosszú élet bölcsessége
Stratégia
Interjú Peter Drucker-rel

Életének 96. évében elhunyt a világ egyik legnagyobb vezetéselméleti és társadalomtudósa, Peter Drucker. Gondolkodásmódja számos vállalatvezetőt és non-profit szférában dolgozó szakembert ihletett már meg világszerte, a kis- és nagyvállalatokra gyakorolt hatásáról nem is beszélve. Vállalatvezetők és vezetéselméletet hallgató diákok nemzedékei szemében ő volt a legnagyobb guru, aki a szervezetek sikerével és bukásuk okaival foglalkozott. Peter Drucker életének egyik utolsó - ha nem a legutolsó - interjúját olvashatják a CEO Magazin hasábjain.
 
A magyarországi kis- és középvállalkozások növekedési dilemmái
Stratégia
Salamonné dr. Huszty Anna

A kis- és középvállalkozások a közelmúltban az érdeklődés középpontjába kerültek. A figyelem elsősorban működésük környezeti feltételrendszerére irányul, a támogatások nagysága, megszerezhetősége, a pályázati rendszer anomáliái kerültek terítékre, az elméleti és gyakorlati szakemberek kevésbé foglalkoznak a vállalkozások falain belüli változásokkal. A szerző következő cikkében a növekedés belső problémáira összpontosít, saját kutatásai, oktatási és tanácsadási tapasztalatai alapján mutatja be, milyen növekedési problémákkal kell megküzdeniük a magyarországi kis- és középvállalkozásoknak és közread néhány megoldási javaslatot is.
 
Interjú Clayton Christensen-nel a "fenntartott innovációról"
Stratégia

Christensen a The Innovator's Dilemma (Az újító dilemmája) című könyv szerzője, amellyel 1997-ben elnyerte az adott évben megjelent legjobb üzleti témájú könyvért járó Global Business Book díjat. Munkájában kimutatja, hogy a "szakadásos innováció", mint a személyi számítógép és az internet, nagyvállalatokat is tönkretehet. Ezek - a piac felső szegmenseiben elért sikereik következtében egy helyben topogó - szervezetek gyakran képtelenek alkalmazkodni a piac alsó régióiban felbukkanó innováció és vetélytársak jelentette kihívásokhoz. Tehát az újító dilemmája, hogy útját a már bevált sikeres pálya mentén folytassa-e, vagy inkább a nagy növekedést célozza meg, amely óhatatlanul is a sikertelenség kockázatát rejti magában. Christensen most a CEO olvasóinak arról beszél, hogyan találhatnak rá a jövőbe vezető útra a vállalatok, ha figyelmüket a piac alsó szegmenseire irányítják.
 
Az információhiány természetrajzáról
Public relations
Dr. Beke Tamás

Cikksorozat 1. rész

Cikksorozatunk célja, hogy a híresztelés "jelenségéről" szóló vizsgálat, diszkusszió újabb adalékokkal bővüljön, és a téma iránt érdeklődők az ismeretanyag szélesebb összefüggéseit is szemügyre vehessék. Sorozatunkban a jelenség bemutatása, elemzése mellett a következő kérdésekre keresünk választ: hogyan tudunk tanulni az "információhiányos" helyzetek elemzéséből, mi a tanulság vezetők és beosztott munkatársak, "hétköznapi" emberek és a téma szakértői számára? Fel lehet-e készülni a turbulens helyzetekre, "kezelhetőek", esetleg meg is előzhetőek-e akár kormányzati, akár vállalati szinten a válsághelyzetekben megjelenő információhiány káros hatásai? Mi jellemezte a londoni terrortámadás első perceit, és milyen hatást váltott ki az emberekben a bizonytalanság érzése? Mi játszódott le az emberek tudatában, és milyen jelenség kialakulásához vezethet a válsághelyzetben kialakuló információhiány? Az alaphelyzet és a definíciók tisztázása után azon állításunkat kívánjuk igazolni, miszerint a turbulens, bizonytalan helyzetek és a híresztelés jelensége szorosan összefüggnek egymással. Sorozatunkban kiemelt figyelmet fordítunk e sajátos kapcsolat elemzésére, megvizsgáljuk a turbulens helyzetek jellemzőit, a médiának a bizonytalanság csökkentésben játszott szerepét. Ismert és kevésbé "elhíresült" gyakorlati példákon keresztül megismerjük a közvélemény bizonytalanságra adott válaszreakcióját, ezt a sajátos kommunikációs aktivitást, a híresztelés jelenségét.
 
A bizalom, a kreativitás és a menedzsmentoktatás kapcsolata
Melléklet
Dr. Illés Katalin - Dr. Bruce S. Buchowicz

A kreativitás fontossága az üzleti eredményességben általánosan elismert, mégis kevés egyetem veszi fel a kreativitás oktatását a tantárgyak sorába. A kreativitáshoz szükséges egyik fontos tényezőt, a bizalmat vesszük szemügyre ebben a cikkben. A bizalom a kreativitás alapja. Enélkül nem érezzük magunkat biztonságban ahhoz, hogy legmélyebb forrásainkból merítsünk, onnan, ahol a kreativitás található. Hogyan tudnánk a versengésen alapuló munkakultúrákat az együttműködés kultúrájává alakítani, ahol mások érdekét, jólétét és növekedését is figyelembe vennénk a magunké mellett? Hogyan tudnánk ennek a gondolatnak a magjait elültetni a hallgatókban, akik azért jönnek az üzleti iskolákba, hogy megtanulják a sikeresség alapjait? A szerzők kérdéseket tesznek fel inkább, mintsem recepteket adnak. Megállapítják, hogy mi nem működik, elgondolkodnak azon, hogy mi működhetne. Az a céljuk, hogy vitát gerjesszenek az egyetemi oktatók és az üzleti élet tagjai között.
 
Alternatív irodai megoldások
Információs technológia
Fókuszban a MultiRáció

A MultiRáció Kft. nyerte el a Magyar Innovációs Alapítvány 2002. évi pályázatán a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Innovációs Díját. Azóta három év telt el, és a MultiRáció szakemberei újabb professzionális termékekkel gazdagították a hazai Office palettáját. A cég tevékenységét, fejlesztéseit Dr. Banai Miklós fizikus, ügyvezető igazgató ismertette a CEO-nak.
 
"Like a bridge...": Gondolatok a vállalati informatikai vezetők szerepéről 1. rész
Humán erőforrás
Dr. Bőgel György

A vállalati informatikai vezetőnek olyan hidat kell építenie, amelynek egyik végén az üzleti világ áll a maga céljaival, elvárásaival és gondolkodásmódjával, a másikon pedig az informatika a maga gépeivel, szoftvereivel, rendszereivel, modelljeivel és megközelítési módjaival. Ráadásul mindkét oldal állandó mozgásban van, fejlődik, átalakul, következésképpen új elvárásokat támaszt a másikkal szemben.
 
Táguló vezetési tanácsadás - módszertanok új generációja
Humán erőforrás
Kovács Emilné, AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Rt.:

Az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Rt. szakértő menedzsereEgy vállalat sikerének alapvető kritériuma, hogy működésmódja jól menedzselhető legyen. Ebbe beletartozik az átláthatóság megteremtése is, így felmerül, hogy milyen jellemzőkön keresztül lehet minősíteni ezt az átláthatóságot, és ez milyen új követelmények elé állítja a vezetési tanácsadókat. Cikkünk a vezetési tanácsadás újszerű formáit életre hívó, az ERP rendszerek bevezetése során alkalmazható integrált auditot és ennek módszertanát mutatja be.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Nagylátószög
  • Gangesz
  • A román stílus
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data