CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 25. szombat 13:09  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2005-02
Image

Tudás, pénz, hatalom avagy: Miért nem szerette Rózsa Sándor a vasutat? II. rész
Stratégia
Dr. Bőgel György

A tudás illékony hatalmi bázis. A tudás a használattól valóban nem kopik, de nagyon gyorsan avul, különösen manapság. Birtokosa csak akkor remélhet tartósan erős alkupozíciót, ha lépést tud tartani a fejlődéssel. Ami ma különleges, hosszú évek alatt összeszedett tudásnak számít, abból holnap közönséges egyetemi tananyag lesz, amit százak bifláznak minden évben.
 
Mesterséges tőzsde - Az e-korszaki vezető kristálygömbje
Stratégia
Ángyán Balázs

A Time magazin 2004. júliusi száma ”A menedzsment vége?” címmel hatásos cikket közöl a mesterséges tőzsdék vállalati alkalmazása előtt álló fényes jövőről. A cikk írója arról vizionál, hogy a jövő vállalatánál nem lesz szükség a menedzsmentre, mert a dolgozók kollektív bölcsessége fogja irányítani a vállalatot. Mégpedig mesterséges tőzsdéken keresztül. A stratégiai döntésekre vonatkozó ”mesterséges részvények” kereskedési árfolyamai megmutatják a jövőt, legalábbis jóval pontosabban jelzik előre jövőbeli események bekövetkezésének valószínűségét, mint amire a menedzsment valaha is képes volt.
 
Projekttechnikák alkalmazási lehetőségi - lI. rész
Projektmenedzsment
Dr. Bencsik Andrea

Manapság a vállalkozások számára elsősorban fejlesztési célokra vannak elérhető külső források. Ezekhez ”csak” egy megfelelő üzleti terv már nem elegendő. Projekteket kell kidolgoznunk és megvalósítanunk olyan területeken is, ahol régebben ezekhez nem voltunk hozzászokva. S ráadásul projektjeink nemcsak a vállalkozásunk számára kell, hogy sikeresnek legyenek, hanem meg kell feleljenek a sokfelől érkező monitoring-igényeinek is.
 
Versenyképessé tehető-e a magyar gazdaság "hagyományos" államháztartási reformokkal?
Európai Unió
Muraközy Csaba - Dr. Vigvári András

Az országismeret fontosságáról

A címben feltett kérdés költői. A cikkben azt mutatjuk be, hogy a szükséges közszektor-reformok legfontosabb feltétele: a döntéshozók tisztában legyenek a tényleges helyzettel. A mai helyzetben oly szükséges változások vezényléséhez országismeretre és a lépések megfelelő sorrendjének megtalálására van szükség. A megfelelően megalapozott információk alapján tett sok kis lépés elvezethet ahhoz a ”kritikus tömeghez”, amely révén megváltozik a közszektor egészének működési módja. Ez jelenti ugyanis a ”reformértékű” változást. (László 2001) A puccs-szerűen végrehajtott, radikálisnak tűnő lépések inkább az érintettek érthető ellenállását és ezzel a régi reflexek aktivizálódását eredményezik. Magunk egy lehetséges megoldási lehetőséget vázolunk fel.
 
Idő alapú versenyzés: paradigmaváltás vagy reklámfogás?
Melléklet
Dr. Koltai Tamás

Napjainkban egyre több termelő- és szolgáltatórendszer különbözteti meg magát versenytársaitól a gyorsasággal kapcsolatos mutatók segítségével. Az egyik szupermarket azt hirdeti magáról, hogy ha kettőnél többen állnak a pénztárnál, akkor új pénztárat nyit a várakozási időcsökkentése érdekében. Egyre több bank vezeti be a sorszámrendszerre épülő kiszolgálást és hirdeti, hogy garantálja a várakozás idejének rövidségét. Az egyik gyorsétterem-lánc azt ígéri, hogy ha egyetlen percnél többet kell várakozni a rendelésre, akkor ajándékot ad. E néhány, példaként felsorolt eset is mutatja, hogy az időtényező hangsúlyozása a marketing fontos eszköze, az idővel kapcsolatos mutatók javítása pedig a termelés és szolgáltatásmenedzsment fontos feladata lett. A következőkben bemutatjuk az idő alapú versenyzés kialakulását, valamint azokat a területeket, amelyeken az új gondolkodásra (paradigmára) épülő menedzsmentdöntések sikerre vezethetnek.
 
A családi vállalkozás
Humán erőforrás

Manfred Kets de Vries a családi vállalkozás kihívásairól és kockázatairól

Manfred Kets de Vries a vezetés és a szervezeti magatartás nemzetközileg elismert szakértője. A szervezeti élet árnyoldalait vizsgáló munkái tették őt ismertté. Kiváltképp a pszichoanalízis úttörő jellegű alkalmazása annak megértéséhez, hogy mi történik, amikor egy vezetőt szokatlan módszerei különböztetnek meg társaitól. Kets de Vries ma a franciaországi és szingapúri kampuszokkal rendelkező nemzetközi üzleti főiskola, az INSEAD tanára, a Raoul de Vitry d’Avaucourt vezetésfejlesztési tanszék vezetője. ő ”A vezetői munka kihívása: az érzelmi intelligencia fejlesztése” (The Challenge of Leadership: Developing Your Emotional Intelligence) című csúcsvezetői szeminárium, valamint a ”Változáskezelés mesterfokon: a coaching és a tanácsadói készségek fejlesztése” (Mastering Change: Developing Your Coaching and Consulting Skills) című tanfolyam programigazgatója. Szorosabban vett érdeklődési területéhez tartozik még a vállalkozói munka természete, a családi vállalkozás és a vállalati átalakulás. Az INSEAD ”kiváló tanár” díját már öt alkalommal nyerte el, emellett 23 könyv és több mint 180 tudományos publikáció szerzője.
 
A vállalkozó belső világa
Humán erőforrás
Manfred Kets de Vries gondolatai a vállalkozó személyiségéről

Ha megfigyeljük a vállalkozókat, elsősorban az tűnik fel, hogy nehezükre esik strukturált környezetben, azaz valamilyen hatalom irányítása alatt dolgozni. Véleményem szerint tehát sokan azért alapítanak saját vállalkozást, mert nehezen viselik, ha másoknak kell dolgozniuk. Nem minden esetben van így, de gyakran tapasztalható. Nem könnyen fogadják el a tekintélyt...
 
Mi hiányzik az üzleti képzésekből?
Humán erőforrás
Dr. Illés Katalin

I. rész

A menedzsmenttel kapcsolatos tárgyakról szóló könyvek és cikkek sokasága egész könyvtárat is megtöltene. A publikációk azt sugallják, hogy sokat tudunk ezekről a kérdésekről, és hogy a hallgatók, akik üzleti iskolákba járnak, bennük választ találnak a kérdéseikre. Ugyanakkor, ha megnézzük a vállalatok jelenlegi állapotát, hamar rájövünk, hogy sok ismeretlen terület áll még előttünk, és azok a megoldások, amiket a tankönyvek javasolnak, nem feltétlenül járulnak hozzá a vállalatok mindennapi életében jelentkező komplex problémák megoldásához.
 
A szív intelligenciája
Humán erőforrás
Dr. Barta Tamás - W. Barna Erika

Ha az Ön felettese nagyon okos, szakmailag jól felkészült, de nem tudja megszólítani a beosztottait, vajon alkalmasnak tartja-e a vezetésre? Alkalmas-e olyan ember vezetői posztra, aki képtelen átérezni a munkatársak emberi problémáit, s könyörtelenül csak a saját érdekeire vagy a profitszerzésre összpontosít?
 
Élvonal
Humán erőforrás

Interjú Linda Gratton humán szakértővel

Lynda Gratton a London Business School tanára, a gyakorlati vezetés szakértője. ő vezeti a főiskola ”Human Resource Strategy in Transforming Organizations” (A humán stratégia szerepe a szervezeti átalakításban) címet viselő vezetőképző programját, amely Londonban, az USA-ban (Columbia Business School), valamint Indiában (Indian School of Business) fut. Már egy évtizede ő a Leading Edge Research Consortium (www.london.edu/lerc) projekt vezetője; ez egy nagyszabású kezdeményezés olyan vállalatok részvételével, mint a Hewlett Packard és a Citibank. A kutatás kezdeti eredményeit az Oxford University Press kiadásában megjelent ”Strategic Human Resource Management: Corporate Rhetoric and Human Reality” (Stratégiai humánerőforrás-gazdálkodás: vállalati retorika és emberi realitás) című könyvben publikálták. Lynda Gratton ”Living Strategy: putting people at the heart of corporate purpose” (Élő stratégia: emberek a vállalati célok középpontjában) című könyvét számos nyelvre fordították le, sőt az amerikai cégvezetők szavazata alapján bekerült a húsz legnagyobb hatású könyv közé. Jelenleg a szervezeti rugalmasság területén folytat kutatásokat.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Steve Bloom: Állatok
  • Zahi Havassz (szerk.): Piramisok rejtett kincsei
  • Marco Cattaneo - Jasmina Trifoni: Védett területek
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data