CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:29  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2006-04
Image

Egy új üzleti stratégia körvonalai
Stratégia

John Seely Brown a fenntartható előny kiépítéséhez szükséges képességekről és tehetségekről

John Seely Brown a minden eddiginél erősebb világpiaci verseny kapcsán beszél arról, hogy a vállalatoknak milyen képességekre és tehetségekre van szükségük a fenntartható előny kiépítéséhez.

John Seely Brown, aki jelenleg az amerikai Dél-Kaliforniai Egyetem (University of Southern Caifornia) vendégelőadója, két évtizeden keresztül volt a Xerox Részvénytársaság vezető tudósa, illetve a cég kaliforniai, Palo Altoban található kutatóbázisának (PARC) irányítója. A PARC vezetőjeként Brown a vállalati kutatás szerepét olyan területekre is kiterjesztette, mint a szervezeti tanulás, a tudásmenedzsment, a komplex adaptív rendszerek és a nano-technológia. Személyes érdeklődési körébe tartozik többek között a radikális innováció menedzselése, a digitális kultúra, illetve a szervezeti tanulás területe. Számos cég, köztük az Amazon and Corning igazgatói tanácsának tagja, emellett 2004-ben beiktatták az Industry Hall of Fame tagjainak sorába.

A Paul Duguiddal közösen írt The Social Life of Information (Az információ társas élete; HBS Press) című, elismert könyve 2000-ben látott napvilágot. A közelmúltban pedig John Hagellel társszerzőként írta a The Only Sustainable Edge (Az egyetlen fenntartható előny; HBS Press ) című könyvet, amelyben amellett érvel, hogy a növekedési lehetőségek eltolódásával a vállalatok, iparágak és a világgazdaság peremterületeire a hagyományos stratégiák már kevésbé eredményesek.

A félig tudós, félig stratéga Brown nézetei egyedülállóak; elgondolásainak sajátossága a technológiák alkalmazási keretét adó emberi kontextus tág értelmezése, illetve az egészséges szkepticizmus azt illetően, hogy a változás valóban minden esetben fejlődést jelent-e. Brown most a felgyorsított képességépítésről, mint a versenyelőny egy új forrásáról beszél, ami véleménye szerint a menedzsereket a meglévő erőforrásokra való rövidlátó koncentrálás helyett a stratégiai gondolkodás és a vállalati lét alapjainak újragondolására késztetheti.
 
Ki áll az élen - hadvezér vagy menedzser?
Stratégia
Bujtor László

2. rész: Vezető bárhová születhet - mégsem terem minden bokorban

Aki a manapság oly népszerű, úgynevezett „Csináld magad” marketingkönyvek alapján kíván vezetővé válni, annak erre nincs esélye. Az amerikaiak félreértik a katonai és üzleti tevékenység (értsd gondolkodás és vezetés) között kétségtelenül meglévő párhuzamokat és hasonlóságokat. A megoldást nem az jelenti, hogy a katonai stratégiai műveket szolgai módon lefordítjuk a marketing nyelvére. Miért tanítják mégis valamennyi menedzserkurzuson a katonai gondolkodókat és tanításaikat? Többek között erre a kérdésre is megpróbálunk választ adni.
 
Topmenedzsment csapatmunkában
Stratégia

Harold Resnick arról beszél, hogy napjaink globális versenykörnyezete miért azokat a vállalatokat jutalmazza, melyeknél a felső szintű menedzserek a csapatalapú topmenedzsment filozófiáját alkalmazzák.

Harold S. Resnick a szervezetfejlesztés és a képzés területén eltöltött harminc év során nemzetközi elismertségre tett szert, mint a szervezet-átalakítás és vezetésfejlesztés kiemelkedő szaktekintélye és innovátora. Több száz magáncégnél és állami szektorba tartozó vállalatnál folytatott tanácsadói tevékenységet Észak- és Dél-Amerikában, Európában valamint a Közel-Keleten.
1980-ban megalapította a Work Systems Associates céget, amely a vezetés- és szervezetfejlesztés terén nyújt tanácsadást, továbbá saját rendszereket és módszereket fejlesztett ki, melyeket a szervezetek saját vezetési képességeik kifejlesztésére, a csapatmunkával kapcsolatos kérdések megoldására, minőségi rendszerek létrehozására, valamint a vállalati átalakítások végrehajtására használhatnak fel. 1996-ban megalapított szoftvercége, a Generation 21 Learning Systems korszakalkotó internetes képzési és tudásmenedzsment-rendszereket fejlesztett ki, melyekre olyan élvonalbeli szervezeteknek esett a választása, mint a NASA űrrepülőgép-programja, a Dell Computers vagy a Verizon.

Harold Resnick mindig is különös figyelmet szentelt az alkalmazottak bevonására épülő folyamatfejlesztés és az önirányító munkacsoportok kialakításának olyan cégeknél, mint az ABB, a Volvo, a General Motors, a Shell Oil és a Philips Electronics. Most arról kérdezzük, hogy napjaink globális versenykörnyezete miért azokat a vállalatokat jutalmazza, melyeknél a felső szintű menedzserek a csapatalapú topmenedzsment filozófiáját alkalmazzák.
 
Tíz év, tíz marketingfeladat
Marketing

10 éves a Puchner Kastélyszálló
 
Mit tehetünk azért, hogy cégünk jövőre is sikeres legyen?
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Tudta Ön, hogy hazánkban a legtöbb cég azért nem versenyképes és megy tönkre, mert óriási hátránya van a marketing területén? Egy nemrég készült felmérés szerint „A magyar cégek jó része kiváló termékeket gyárt, ill. jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani, azonban nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni és a magyar piacon egyre nagyobb számban megjelenő külföldi versenytársakhoz képesti előnyeit kommunikálni.”. Ez sajnos azt mutatja, hogy a cégek sokkal inkább hajlamosak jogi, ill. pénzügyi tanácsadásra költeni azért, hogy költségcsökkentést vagy megtakarítást érjenek el, de nem fektetnek elegendő energiát abba, hogy növekedjenek, hogy bővüljenek, hogy több bevételt érjenek el. Tipikus rövid távú szemlélet! Olyan ez, mint amikor egy család csak azzal foglalkozik, hogy hogyan tudja csökkenteni a gáz, a fűtés, a telefon, az étkezés, stb. kiadásait, de elszalasztja azoknak a lehetőségeknek még az áttekintését is, amik a család bevételeinek növelését tennék lehetővé. Ez pedig legtöbbször azért van, mert sokan nem ismerik a valódi marketinget, félreértelmezik (sokszor sajnos rossz és nem meggyőző tapasztalataik alapján) és valamiféle költséges úri mulatságnak tartják, ami nélkül ugyanúgy tud működni egy cég. Pedig ez nagyon nem így van! A marketing megfelelő és tudatos használata nélkül1 egy cég sem képes hosszabban tartó sikeres működésre. Minden régebb óta sikeres és eredményes vállalkozásnak ez a titka. A marketing a piaci működés és működtetés lényegét jelenti.
 
Stratégia és arculatformálás
Public relations
Dr. Barta Tamás

Alapkérdés, hogy minden iskola csak akkor lehet sikeres, ha hosszú távon képes biztosítani a fennmaradását. Ehhez nyújt segítséget a stratégiai vezetési rendszer, amely a jövőalkotás eszköze, oly módon, hogy a tervezést és a megvalósítást folyamatos tevékenységnek tekinti. A stratégiai vezetés két nagy területre osztható: a megvalósítás előtti részre, amely lényegében a tervezés folyamatát öleli fel, és a stratégiai tervről történt döntést követő feladatokra.
 
A műkereskedés művészete
História
Joseph Duveen

Valóságos kiváltság volt műtárgyat vásárolni Joseph Duveentől. ő legalábbis ilyen színben tüntette fel a dolgot. Egy ízben, a 30-as években azt mondta egy iparmágnásnak - Amerika egyik leggazdagabb emberének -, hogy amaz még nem érett arra a Rembrandtra, amely után annyira epekedett. A Rembrandt kilógott volna az iparmágnás képgyűjteményéből, amelynek egyetlen darabja sem számíthatott arra, hogy a remekművek közé sorolják. Duveen akkor egy olyan képet adott el neki, ami bár nem Rembrandt volt, de mégis értékes alkotás. Néhány évvel később, miután jó néhány festményt vásárolt már Duveentől, a műkereskedő elérkezettnek látta a pillanatot, hogy a mágnás Rembrandtot vásároljon.
 
A varázsló, aki megteremtette a fantázia birodalmát
História
Walt Disney

Kiszámolta már valaki, hány helyen vették nyilvántartásba születési dátumát? Én hihetetlenül sokszor írtam be valamilyen nyomtatványba, és sosem nekem volt fontos, hanem mindig annak, aki kérdezte. Soha egyetlen nyomtatványkitöltés közben sem volt "heuréka" élményem. Kivételesen rossz élmény az autó- és a telefonvásárlás nyilvántartása.
 
Nemzeti szervezeti kultúrák
Humán erőforrás
Herneczki Katalin

II. rész: Tükörkép önmagunkról

A nemzeti szervezeti kultúrákkal foglalkozó GLOBE kutatási keretében megvizsgálták az egyes kulturális jellemzők GDP-vel való korrelációját is. Eszerint három paraméter; a jövő-orientáció, a bizonytalanságkerülés és a teljesítményorientáció szorosan összefügg egy ország gazdasági teljesítményével, eredményességével. A felmérésben résztvevő 61 ország közül Magyarország helyezése ezekben: 58, 60, 58.
 
Önmenedzselés - a Janus-arcú művészet III. rész
Humán erőforrás
Pintér Zsolt

Két fő terület az, ahol a saját magunk előtérbe helyezése, tehát az önmenedzselés - népszerűbben fogalmazva a "nyomulás" - megnyilvánulhat: az egyik az önéletrajz elkészítése, a másik pedig a kapcsolatépítés révén történő állásszerzés. Ebben a részben az "önmagát eladó önéletrajzzal" foglalkozunk.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Steve Watkins és Clare Jones: Felejthetetlen kalandok a világ legszebb tájain
  • Jeremy Black (szerk.): Hetven döntő csata az ókortól napjainkig
  • Larry Edsall: Legendás autók - Az autótörténelem legkiemelkedőbb gyártmányai a kezdetektől napjainkig
  • Polgár 50 - Válogatás a Polgár-gyűjteményből
  • Vadászat
 
Európai uniós források a 2007-2013 közötti időszakban
Melléklet
Kengyel Ákos

I. rész: A közös költségvetés pénzügyi keretei

Az Európai Unió 2007-2013 közötti költségvetéséről a tagállamok között folytatott viták 2005. decemberében lezárásra kerültek, megszületett a tagországok közötti kompromisszum. A végső keretek az Európai Parlamenttel való megállapodás eredményeként 2006 áprilisában alakultak ki. Mindezek értelmében 2007. januártól elindulhat az új 7 éves költségvetési időszak. A cikksorozat az új költségvetés kiadási szerkezetéről és kiemelten a kohéziós politika területén elfogadott változásokról kíván képet adni.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data