CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. október 24. szerda 08:29  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Október 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2006-02
Image

Vezetők veszélyes utakon
Stratégia

Sydney Finkelstein részletesen rávilágít a vezetői sikertelenség okaira

Sydney Finkelstein a menedzsmenttudományok Steven Roth professzora a Dartmouth College Tuck School of Business intézetében, egyben az intézet kiemelt Tuck Executive Programjának igazgatója. O a Why Smart Executives Fail (Miért sikertelenek az okos vezetők) című, széles körben elismert könyv szerzője. Prof. Finkelstein a Tuck Intézetben végzett munkáján kívül számos nagyvállalat - így az American Express, a BASF, a Boeing és a General Electric - tanácsadója. A CEO Magazinnal folytatott alábbi beszélgetése során a professzor feltárja a vállalati kudarcok legfőbb okait, és teljesen új szemszögből mutatja be, milyen hibák sodorhatnak egy vállalatot az összeomlás szélére.
 
Üzleti hírszerzés IX. rész
Stratégia
O. Gábor László

Üzleti hírszerzés a gyakorlatban - „financial warfare” 2.

Az előző részben1 jobbára a „financial warfare” offenzív irányról beszéltem. Most megvizsgáljuk a másik, defenzív oldalt is. Valójában ez az a terület, ahol igazi szerep jut az üzleti hírszerzésnek, ahol törvényes eszközökkel a rendeltetésének megfelelően defenzív információszerzés, elemzés, a sebezhetőségek és fenyegetések folyamatos értékelése, a gazdálkodás biztonságának fenntartása a cél. Így nyilván, amikor „financial warfare” alakul ki a piacon, és az üzleti hírszerzés érintettségét kell vizsgálni, ez az a terület, ahol általában a legális eszközök kerülnek alkalmazásra, és így szerepe is könnyebben értelmezhető.
 
A globális korrupció leküzdése
Stratégia
A Transparency International vezérigazgatója, David Nussbaum arról beszél, hogyan nőtte ki magát ez a szervezet egyetlen ember ötletéből

David Nussbaum 2002 óta áll a Transparency International (TI) élén. A berlini székhelyű TI a világ vezető korrupcióellenes szervezete, nemzeti tagozatai 90 országban vannak jelen. Célja a szervezett korrupció minden megjelenési formájának felszámolása a magán- és közszféra bevonásával alakított szövetségek segítségével. Mostani megbízatását megelőzően David Nussbaum a nemzetközi segély- és fejlesztési szervezet, az Oxfam pénzügyi, információs és tervezési igazgatójaként, illetve egyik helyettes vezérigazgatójaként tevékenykedett. David Nussbaum a TI 12 éves növekedéséről, a szervezet küldetéséről, tevékenységéről, eredményeiről, illetve jövőbeni kilátásairól beszél a CEO Magazinnak.
 
Üzleti hírszerzés a gyakorlatban
Stratégia
O. Gábor László

 Avagy mi történik a porondon?

A cikksorozat eddig megjelent témái bemutattak az üzleti hírszerzésből néhány momentumot és annak gyakorlati jelentőségét, funkcióját, formáját. Szó esett módszerekről, alkalmazhatóságról. Nehéz azonban úgy megismertetni ezt a tevékenységet, hogy ne dolgozzunk fel konkrét cselekményeket, eseteket és folyamatokat. Ennek legfőbb akadálya, hogy a megbízók általában titokban kívánják tartani adataikat és a megbízás jellegét. Ezért egy adott megbízás és partnerhez köthető üzleti hírszerzési cselekmény helyett egy „eseménytípus” feldolgozásával, értékelésével igyekszem gyakorlati oldaláról jobban megvilágítani az üzleti hírszerzés offenzív és defenzív oldalát egyaránt.
 
Az Invitel nagy dobása
Stratégia

Interjú Zsembery György marketingvezérigazgató-helyettessel

Az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. 2006 májusában megvásárolta az Euroweb Internetszolgáltató és az Euroweb Romania vállalatokat. Magyarország második legnagyobb vezetékes szolgáltatója mintegy 30 millió dollárt fizetett a leányvállalatokért. Ez a tranzakció további lehetőséget biztosít az Invitel számára ahhoz, hogy országosan erősíteni tudja versenypozícióját. A részletekről Zsembery György marketingvezérigazgató-helyettes beszélt a CEO-nak.
 
Önmenedzselés I. rész
Humán erőforrás
Pintér Zsolt

a Janus-arcú művészet

Újságíró és riporter kollégák gyakran kérdezik tőlem, hogy "Hogyan csináljunk karriert?" Én vissza szoktam kérdezni: "torgyános választ akarnak vagy egymondatost?" Általában az utóbbit kérik, mire én: "nyomulni kell ezerrel!"
És ez az önmenedzselés lényege.
 
Tudásmenedzsment az üzleti siker alapja kis- és középvállalatoknál
Humán erőforrás
Hajós Tamás Dávid – Bittner Péter


A tanulmány a tudásmenedzsment alkalmazási lehetőségeit vizsgálja a kis- és középvállalatok üzleti stratégiájában. Összehasonlító adatbázist hoztunk létre harminc különböző ágazatú kis-és középvállalat tudásmenedzsmentjére, humánerőforrás-menedzsmentjére és az üzleti sikerességre vonatkozóan, kérdőíves feldolgozással. A kérdéskörök tematikáit nagyszámú információ alapján vizsgáltuk: a vállalkozások alapadatai, indulási feltételei; a fejlesztések, az infrastruktúra, az innováció lehetőségei, körülményei; a tudásmenedzsment és a siker eszközei, módszerei. Elvégeztük az adatok statisztikai elemzését a domináns és a tematikus válaszok kritikai értékelésével. Felmértük a belső adottságokat és a külső források iránti igényeket. Eredményeink alapján javaslatokat teszünk a kis- és középvállalatok tudásmenedzsmentjének fejlesztésére, a szisztematikus üzletpolitika javítására.
 
Reformérett önkormányzati rendszer
Melléklet
Vigvári András

Helyzetelemzés és a helyzetből kivezető út

„Ha a kormány hatalmat gyakorol, akkor jobb, ha megyei szinten történik, mint tagállami szinten, jobb, ha tagállami szinten, mint Washingtonban.” írta Friedman. Alighanem a monetarizmus pápájának egyik legtalálóbb mondata, hiszen rávilágít a kormányzati szektor decentralizációjának nagy előnyére. A kormányzati szolgáltatásokkal kapcsolatos preferenciák kinyilvánítása, a közpénzek elköltésének transzparenciája jobban biztosítható helyi szinten. A decentralizációnak további előnye, hogy a közpolitikai döntések és a közfeladat-ellátás irányítása diverzifikált, így kisebb az esetleges rossz gyakorlat okozta kár.
 
Hogyan lehetünk sikeresek és eredményesek a multik mellett?
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Avagy hogyan alakítsuk át cégünk piaci stratégiáját a multik megjelenésekor?

Biztosan mindenkinek van legalább egy története arról, hogyan ment tönkre egy ismerős bolt, vállalkozás stb. egy multi megjelenésével. Mit tehettek volna, ill. mit lehet tenni, ha egy multi megjelenik környezetünkben? Hogyan reagáljon erre cégünk? Van erre egyáltalán lehetőségünk? Vagy hogyan lehetünk egy multi beszállítói?
 
A marketing hatékonyságának tervezése és értékelése (avagy a fogyasztó és a profit házassága)
Marketing
Tóth Arnold

A marketingteljesítmény mérése a tudományos szakemberek és vállalatvezetők számára is fontos. Egyetértenek abban, hogy a marketing pénzügyi elszámoltathatóságára van szükség, azonban nem világos, hogy ez mit jelent a gyakorlatban. A marketing-befektetések különböző szituációkban eltérően értelmezhetők. A vállalatok mutatószám-rendszereket képeznek a fejlődés nyomon követésére, analitikus eszközöket a teljesítményokozók megértéséhez, döntéstámogató alkalmazásokat, amelyek az információk felhasználását teszik lehetővé.
 
A minőségügy tudománya és jövője az iparban 2. rész
Minőség és innováció
Dsc. Parányi György

A cikk középpontjában az iparvállalati minoségügy, a minoségmenedzsment fejlodésének új vonásai, az ebbol adódó következtetések állnak. Elozo számunkban megkíséreltük bemutatni a minoség fogalomkörének módosulását, s ezzel összefüggésben a tudományos háttér jelentoségét. Most tekintsük át vázlatosan az iparvállalati gyakorlatban érvényesülo, a minoségügyet különösen érinto, legfontosabb irányzatokat.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • A hidegháború kora
  • A világ 1000 csodája
  • Az emberi evolúció világa
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 8 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data