CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. április 25. szerda 11:44  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Április 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2006-01
Image

A bolhapiac-gazdaság felemelkedése
Stratégia

Interjú Charles Handy-vel, Európa vezető üzleti gondolkodójával

Kevés "üzleti gondolkodó" mondhatja el magáról, hogy "társadalom-filozófus" is egyben. Az ír születésű Charles Handy azonban közéjük tartozik. Nagyhatású írásai a vállalatokat mint közösségeket vizsgálják. Szerinte e közösségek életereje a tudás, az egyik nemrég megjelent könyvének címét adó "új alkimisták" ("The New Alchemists") pedig a közösség varázslói, akik a hagyományos vállalkozások tétlenségét meghaladva, nagyszerű dolgok létrehozására képesek - a "jövő magvainak elültetésére". A professzor most a változó üzleti világról és ennek társadalmi következményeiről, illetve az egyén életére gyakorolt hatásáról beszél a CEO olvasóinak. Handy a mai piaci helyzetre pillantva “elefántokat" és “bolhákat" lát - és mindenhol nagy változásokat.
 
Győztesnek lenni
Public relations
Galánfi Csaba

A helyhatósági választás sikerének kommunikációs terve

A vázolt kommunikációs terv az elmélet és gyakorlat ötvözésével javaslatot tesz arra, hogy a felhasználó, részben vagy egészében függetlenítve magát a parlamenti választás eredményétől, sikeres legyen egy adott település helyhatósági választásán.

Négyévenként, a helyhatósági választásokat megelőző időszakban a pártok helyi szervezeteit, valamint a kb. 300 lakosú településeken az azonos társadalmi értékeket vallókat leginkább a győzelem elérése foglalkoztatja. Az áhított cél eléréshez nyújt segítséget a kommunikációs szakma és a gyakorlat alapján összegzett kommunikációs terv.
 
Kell-e magyar menedzsment-szaknyelv?
Kommunikáció
Dr. Pataki Béla

Bő másfél évtizede igyekszem hozzájárulni a magyar menedzsment-szakszókincs kialakításához, de az utóbbi időben elbizonytalanodtam: vajon nem szélmalmot rohamozunk-e, amikor mindent magyarítani próbálunk?
 
"Like a bridge..." - Gondolatok a vállalati informatikai vezetők szerepéről
Humán erőforrás
Dr. Bőgel György

2. rész

Cikkünk 1. részében1 a vállalati informatikai vezetők felelősségi körével és a velük szemben támasztott legfontosabb elvárásokkal foglalkoztunk, továbbá sorra vettük azokat a körülményeket, amelyek az informatikai vezetők mai helyzetét és feladatait meghatározzák. A 2. részben körbejárjuk, hogy miben más egy informatikai részlegben dolgozni, mint azt vezetni; továbbá megtudhatjuk, hogy hogyan alakul az ideális vállalati informatikai vezető személyes időmérlege.
 
A valószínűtlen aktivista felemelkedése
Humán erőforrás
Interjú Robet Monks-al

Robert Monks célja a hatalmi egyensúly elmozdítása a cégvezetőktől a részvényesek irányába

Egy tehetős New England-i család sarjaként, Robert Monks a Harvard Law School elvégzése után fényes karrierbe kezdett: partner egy bostoni ügyvédi irodában, majd alelnök egy befektetéskezelő vállalatnál, később a Boston Safe Deposit & Trust Company igazgatósági tagja és elnöke. A Reagan-adminisztráció alatt ő vezette az USA munkaügyi minisztériumának nyugdíj- és jóléti hivatalát. Ennek ellenére Monks ma nem vezérigazgató egy hatalmas multinacionális cégnél, és nem is amerikai szenátor, hanem a részvényesek érdekeit képviselő aktivista, a világ egyik első számú vállalatvezetési szakértője. Valahol a Harvard Law Schooltól az igazgatósági tanácsteremhez vezető úton érte a megvilágosodás. Ekkor döbbent rá, hogy rengeteg társaságnál – Amerikában és máshol egyaránt – a vállalat értékeinek kezelésével megbízottak, azaz a felső vezetők, voltaképpen a tulajdonosok – azaz a részvényesek – kárára irányítják a céget. Az elmúlt húsz évben Monks a befektetők oldalán küzdött. Megalapította Rockville-i (Maryland állam) központú részvénytársaságát Institutional Shareholders Services (ISS) néven. Az Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában is jelen lévő vállalkozás a világ vezető meghatalmazásos szavazási és vállalatirányítási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásává nőtte ki magát. Monks ezen kívül számos könyvet írt a vállalatvezetés témakörében, többek között "Watching the Watchers" (1996), "Corporate Governance" (2001) és "The New Global Investors" (2001) címmel. Politikusok és vállalati vezetőtestületek által egyaránt gondosan figyelemmel kísért nézetei meglehetősen nagy visszhangot keltettek szerte a világban, különösen a közelmúlt – Enrontól Parmalatig terjedő – vállalati botrányainak fényében. Monks a hatalommal való visszaélésről és a jővőbeli vállalat újrafeltalálásáról osztja meg gondolatait a CEO olvasóival.
 
Trendek és tendenciák a hazai nemzetközi vállalatok menedzsmentjében
Humán erőforrás
Dr. Poór József

Átmeneti országok – beleértve hazánkat – sajátos terepet biztosítottak a nemzetközi vállalatok számára. "A rendszerváltás utáni néhány esztendőre – Antal szerint (2004: 96) – "minden poszt-szocialista országban a szétesés volt a jellemző. A GDP zsugorodása napjainkra megállt, és mérséklődött az infláció. Ez a helyzet felértékelte az itteni piacokat, és feltehetően a lassú konvergenciával, ha nem is túl gyorsan, de 20-30 év távlatában valamelyest közelebb kerülhetnek a nyugati országokhoz. Cikkünkben áttekintjük a nemzetköziesedés és a globalizáció vállalati aspektusait, a menedzsment-gyakorlatok és a tudásátadás általános, valamint hazai sajátosságait.
 
Madárinfluenza - Reméljük a legjobbakat, de felkészülünk a legrosszabbra
Humán erőforrás

Beszélgetés egy globális méretű influenzajárvány egészségügyi, társadalmi, üzleti, gazdasági és pénzügyi hatásairól

Dr. Sherry Cooper a torontói székhelyű BMO Financial Group globális gazdasági stratégája és igazgató-alelnöke. Többek között arról is ismert , hogy képes lerántani a leplet zavaros gazdasági és pénzügyi kérdésekről. Választott hazájában, Kanadában a legbefolyásosabb nők egyike. 2002-ben a Bloomberg News az amerikai gazdaság legjobb GDP-előrejelzőjének nevezte. Az utóbbi hónapokban Dr. Cooper és kollégái a BMO-ban intenzív kutatási programba fogtak, hogy felmérjék egy, a madárinfluenza-vírusából kifejlődő világméretű járvány potenciális emberi és gazdasági következményeit. Az alábbi interjúban kutatási eredményeiről beszél, és arról, hogy itt az idő a cselekvésre.
 
Törökország
Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Törökország népessége – saját hivatalos adataik alapján – közel 72 millió. Ez azt is jelenti, hogy Oroszország és Németország után a harmadik legnépesebb európai országnak számít (1. sz. táblázat). Ha mindezt kiegészítjük azzal, hogy évente több mint 1,4 millió csecsemő születik, akkor nyilvánvaló az a kiemelkedő, hosszú távú piaci lehetőség, ami az ország nagyságából, népesség- ill. gazdasági növekedéséből adódik.
 
A minőségügy tudománya és jövője az iparban
Minőség és innováció
Dsc. Parányi György

1. rész

A cikk középpontjában az iparvállalati minőségügy, a minőségmenedzsment fejlődésének új vonásai, az ebből adódó következtetések állanak. Megkíséreljük bemutatni a minőség fogalomkörének módosulását, s ezzel összefüggésben a tudományos háttér jelentőségét. Áttekintjük, merre halad a minőségügy fejlődése az ipari menedzsmentben, hogyan alakul át az elszigetelt minőségirányítási funkció az egész vállalatot átfogó minőségszemléletté és -gyakorlattá.
 
Nemtudás a tudástársadalomban
Melléklet
Prof. Dr. Bangó Jenő

A tudásalapú társadalom fontos feladata a nemtudás elemzése. A tanulmányban kérdéseket teszek fel a nemtudásról, a tudásdeficitro~l, és a rendszerelméleti szociológia szempontjából vázolom fel a nemtudás problematikáját. Különbséget teszek tudományos, elméleti és mindennapi alkalmazott nemtudás között. Ez utóbbihoz az Alkalmazott Nemtudás Intézet internetes oldalaiból hozok példákat, és megteszem a magam kommentárjait. A tudományos nemtudás témájának tárgyalásánál bemutatok egy vitát két német szociológus (Japp és Wehling) között a "nem specifikus" és a "nem tudott" nemtudásról. A két szociológus a kergemarhavész esetét boncolgatva terjeszti elo~ érveit. Epilógusként három középkelet-európai író (Kafka, Musil és Kundera) mu^veibo~l fejtegetem ki az alkalmazott nemtudás irodalmi vetületét
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető

  • Közgazdasági Nobel-díjasok 1969-2004
  • A világ nagyvárosai
  • Van Gogh – A festői életmű
  • Iszlám. Művészet és építészet
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data