Marketing
|
A reklámot szeretni kell - vallja Marcio Moreira
A hirdetésekben érdemes egy határozottabb hangot megütni - tanácsolja a McCann-Erickson alelnöke. A világ legnagyobb reklámügynökségének kreatív igazgatója a múlt hónapban járt hazánkban, és adott interjút lapunknak. Ebben kifejti: nem könnyű ma, a konzervativizmus és tartózkodás korában új cikkek vásárlására bírni a fogyasztót. Ehhez kell a kreativitás, amely - szerinte - nem egy exkluzív klub sajátja. Moreira úr, több nemzetközi reklámkampány szellemi atyja figyelmeztet: a nézők nagyon nem szeretik, ha a hirdetés nem az ő életükről szól. Ugyanakkor ráirányítja a figyelmet a humorra és a zenére, amely a világot összeköti. |
Marketing
|
A marketingszakma egyik csúcsa, ha valaki megkapja az úgynevezett Marketing "Oscar-díjat". A Los Angelesben tanácskozó nemzetközi testület évről évre számos elismerésre méltó munkát értékel. Eddig két magyar marketingesnek sikerült elnyernie ezt a díjat. Az egyikük Keszténé Kiss Jolán, aki a Rolling Rock sör magyarországi meghonosításával győzött. |
Stratégia
|
Dr. Pataki Béla
A technomenedzsment legfontosabb életciklus-elméletei közül - a termékek és a gyárak után - ezúttal a technológiák "élettörténetét" vesszük szemügyre, és az új technológiákkal kapcsolatos leggyakoribb menedzseri félreértéseket is tisztázzuk. |
Stratégia
|
Dr. Pataki Béla
A technomenedzsment legfontosabb életciklus-elméletei közül - a termékek és a gyárak után - ezúttal a technológiák "élettörténetét" vesszük szemügyre, és az új technológiákkal kapcsolatos leggyakoribb menedzseri félreértéseket is tisztázzuk. |
Stratégia
|
Dr. Bencsik Andrea
A gazdálkodó szervezetek életében megvalósuló változások spontán vagy irányított módon történnek. Ahhoz, hogy a jövő elvárásainak megfelelő, és a pillanatnyi helyzetre a lehető legrövidebb idő alatt kulturáltan reagálni képes szervezetet hozzunk létre, a tanulószervezetek kialakításának gondolatával kell megbarátkozni. Miért más, illetve miért könnyebb ezen szervezetek változásának menedzselése, hol vannak az azonosan kezelhető, külön gondolkodást és gondoskodást nem igénylő pontok a két megközelítésmód tekintetében? |
Stratégia
|
Dr. Bőgel György
A vállalatközi (B2B) piacterek jelentős változásokon mentek keresztül az elmúlt időkben. Az elektronikus kereskedelem megjelenésével párhuzamosan a számuk hirtelen megnőtt, de sok sikertelennek bizonyult közülük, és eltűnt a porondról. Helyüket részben "új generációs" piacterek vették át. Miközben vannak gyártóktól független piacterek is, számos termelővállalat saját piacteret nyitott. Ezek egyik sikeres példánya a GEPolymerland.com. |
Stratégia
|
O. Gábor László
A piaci versenyben a szereplők lehetőségeikhez, képességeikhez mérten, eltérő módon igyekeznek fenntartani, javítani pozícióikat, fejlődni, növekedni, eredményesen működni. A döntéshozók keresik a megfelelő eszközt, mindent megtesznek a hatékonyság fokozása, a források maximális kihasználtsága, a költségek csökkentése érdekében. Egyes vezetők sajnos illegális eszközöket, unfair üzleti fogásokat is alkalmaznak. Különösen a tudásigényes ágazatokban, a vegyipar, gyógyszeripar, high-tech, valamint a bankok, és biztosítók körében fordul elő jelentős számban törvénytelen, etikátlan üzleti magatartás. Ennek legjellemzőbb formája az ipari kémkedés, amit az egyik legveszélyesebb külső piaci fenyegetésként értékel az üzleti hírszerzés. |
Humán erőforrás
|
Dr. Bittner Péter
A társadalmi és gazdasági változások követése olyan feladat, amely a hazai munkaszervezeteknek komoly problémát jelentett az elmúlt évtized során, és jelent még ma is. Ahhoz, hogy egy munkaszervezet a jelenlegi kiélezõdött versenyfeltételek között sikeres legyen, olyan tudást, képességpotenciált kell felmutatnia, ami a versenytársainak még nincs meg. A tudás elõtérbe kerülésével a sikeresség tényezõi között egyre elõkelõbb helyet foglal el az ember, a tudás hordozója. Ma az vezetheti az élbolyt, aki gyorsan tanul, így hangsúlyt fektet a tanulásra, a munkavállalók fejlesztésére. Ez a fejlesztési folyamat csak akkor lesz gyümölcsözõ, ha egy irányba mutatnak a munkaszervezetek és a munkavállalók céljai. E két célrendszer közelítésére nyújt megoldást a tudásmenedzsment, mely felfogásom szerint a karrier- és személyzetfejlesztés együttese. |
Információs technológia
|
Dénes Tamás
Jelen dolgozat tárgya a nyomdai úton előállított szöveges dokumentumok (bankjegyek, értékpapírok, igazolványok és egyéb bizalmas szerződések, iratok), illetve digitális adathordozók (mágneses kép- és hanghordozó szalagok, CD-lemezek) biztonsága, különös tekintettel a múlt, a jelen és a jövő biztonsági filozófiájának összevetésére. Bár első olvasásra meghökkentő lehet, hogy ennyire különböző adathordozók biztonsági kérdései hogy kerülnek egyszerre megtárgyalásra, remélem, hogy mire e cikk végére ér a kedves Olvasó, igazolva látja, hogy nem csupán a problémák, hanem a megoldási lehetőségek is hasonlóak. |
Információs technológia
|
Kollár László
A nagyobb projektek nehézségeinek, kudarcainak sok oka lehet. A hazai nagyvállalati kör informatikai tartalmú projektjeiből merítve, és elsősorban szállítói szemszögből elemezve öt csoportba soroltuk ezeket, illetve megvizsgáltuk, miként is lehet kezelni a szituációkat. |
Melléklet
|
Dr. Barta Tamás - W. Barna Erika
Ugye, megdöbbentő lenne, ha egy napon arra ébrednénk, hogy a Föld kilépett keringési pályájáról, illetve módosította azt, és átlebegett egy másik naprendszerbe? De hasonlóan hátborzongató lenne, ha arra ébrednénk, hogy megszűnt a gravitációs erőtér, és emelkedni kezdünk a súlytalanság állapotában. Már maga a gondolat is furcsa, szinte abnormális. Mit is jelent ez számunkra? |
Minőség és innováció
|
Dr. Veress Gábor
Vajon az Ön vállalatánál tisztában vannak-e azzal, hogy a fogyasztóvédelmi törvény, a termékfelelősségi törvény és egyéb minőségügyi jogszabályok milyen feltételek mellett vonatkoznak az Önök tevékenységére és milyen intézkedéseket tett Ön a vonatkozó jogszabályok előírásainak a betartására? |
Minőség és innováció
|
DSc. Parányi György
A minőséggel kapcsolatos költségek súlya - ráfordítás és eredmény
A minőségalakítás gazdasági összefüggéseivel foglalkozó sorozatunk első része a minőségi színvonal és a gazdaságosság sokrétű összefüggését mutatta be. A második rész a minőséggel kapcsolatos költségeknek a műszaki/minőségi fejlesztésben, valamint a termelési folyamatban s az azt követő használat fázisaiban való megjelenési formáival foglalkozott. A befejező rész e költségek strukturált számbavételéhez, valós súlyuk megítéléséhez és az e ráfordításokkal szemben várható eredmények mérlegeléséhez ad szempontokat, ajánlásokat. |
|