CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. április 25. szerda 11:34  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Április 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2002-06
Image

A kreativitás globalizmusa
Marketing

A reklámot szeretni kell - vallja Marcio Moreira

A hirdetésekben érdemes egy határozottabb hangot megütni - tanácsolja a McCann-Erickson alelnöke. A világ legnagyobb reklámügynökségének kreatív igazgatója a múlt hónapban járt hazánkban, és adott interjút lapunknak. Ebben kifejti: nem könnyű ma, a konzervativizmus és tartózkodás korában új cikkek vásárlására bírni a fogyasztót. Ehhez kell a kreativitás, amely - szerinte - nem egy exkluzív klub sajátja. Moreira úr, több nemzetközi reklámkampány szellemi atyja figyelmeztet: a nézők nagyon nem szeretik, ha a hirdetés nem az ő életükről szól. Ugyanakkor ráirányítja a figyelmet a humorra és a zenére, amely a világot összeköti.
 
Egy Oscar-díjas marketing-szakember: Keszténé Kiss Jolán
Marketing

A marketingszakma egyik csúcsa, ha valaki megkapja az úgynevezett Marketing "Oscar-díjat". A Los Angelesben tanácskozó nemzetközi testület évről évre számos elismerésre méltó munkát értékel. Eddig két magyar marketingesnek sikerült elnyernie ezt a díjat. Az egyikük Keszténé Kiss Jolán, aki a Rolling Rock sör magyarországi meghonosításával győzött.
 
Technológiai életciklusok
Stratégia
Dr. Pataki Béla

A technomenedzsment legfontosabb életciklus-elméletei közül - a termékek és a gyárak után - ezúttal a technológiák "élettörténetét" vesszük szemügyre, és az új technológiákkal kapcsolatos leggyakoribb menedzseri félreértéseket is tisztázzuk.
 
Technológiai életciklusok
Stratégia
Dr. Pataki Béla

A technomenedzsment legfontosabb életciklus-elméletei közül - a termékek és a gyárak után - ezúttal a technológiák "élettörténetét" vesszük szemügyre, és az új technológiákkal kapcsolatos leggyakoribb menedzseri félreértéseket is tisztázzuk.
 
Tanulószervezetek változásmenedzsmentje vagy a változásmenedzsment tanulása?
Stratégia
Dr. Bencsik Andrea

A gazdálkodó szervezetek életében megvalósuló változások spontán vagy irányított módon történnek. Ahhoz, hogy a jövő elvárásainak megfelelő, és a pillanatnyi helyzetre a lehető legrövidebb idő alatt kulturáltan reagálni képes szervezetet hozzunk létre, a tanulószervezetek kialakításának gondolatával kell megbarátkozni. Miért más, illetve miért könnyebb ezen szervezetek változásának menedzselése, hol vannak az azonosan kezelhető, külön gondolkodást és gondoskodást nem igénylő pontok a két megközelítésmód tekintetében?
 
Az elektronikus piactér II. rész
Stratégia
Dr. Bőgel György

A vállalatközi (B2B) piacterek jelentős változásokon mentek keresztül az elmúlt időkben. Az elektronikus kereskedelem megjelenésével párhuzamosan a számuk hirtelen megnőtt, de sok sikertelennek bizonyult közülük, és eltűnt a porondról. Helyüket részben "új generációs" piacterek vették át. Miközben vannak gyártóktól független piacterek is, számos termelővállalat saját piacteret nyitott. Ezek egyik sikeres példánya a GEPolymerland.com.
 
Ipari kémelhárítás I. rész
Stratégia
O. Gábor László

A piaci versenyben a szereplők lehetőségeikhez, képességeikhez mérten, eltérő módon igyekeznek fenntartani, javítani pozícióikat, fejlődni, növekedni, eredményesen működni. A döntéshozók keresik a megfelelő eszközt, mindent megtesznek a hatékonyság fokozása, a források maximális kihasználtsága, a költségek csökkentése érdekében. Egyes vezetők sajnos illegális eszközöket, unfair üzleti fogásokat is alkalmaznak. Különösen a tudásigényes ágazatokban, a vegyipar, gyógyszeripar, high-tech, valamint a bankok, és biztosítók körében fordul elő jelentős számban törvénytelen, etikátlan üzleti magatartás. Ennek legjellemzőbb formája az ipari kémkedés, amit az egyik legveszélyesebb külső piaci fenyegetésként értékel az üzleti hírszerzés.
 
Karriertervezés és személyzet-fejlesztés = tudásmenedzsment
Humán erőforrás
Dr. Bittner Péter

A társadalmi és gazdasági változások követése olyan feladat, amely a hazai munkaszervezeteknek komoly problémát jelentett az elmúlt évtized során, és jelent még ma is. Ahhoz, hogy egy munkaszervezet a jelenlegi kiélezõdött versenyfeltételek között sikeres legyen, olyan tudást, képességpotenciált kell felmutatnia, ami a versenytársainak még nincs meg. A tudás elõtérbe kerülésével a sikeresség tényezõi között egyre elõkelõbb helyet foglal el az ember, a tudás hordozója. Ma az vezetheti az élbolyt, aki gyorsan tanul, így hangsúlyt fektet a tanulásra, a munkavállalók fejlesztésére. Ez a fejlesztési folyamat csak akkor lesz gyümölcsözõ, ha egy irányba mutatnak a munkaszervezetek és a munkavállalók céljai. E két célrendszer közelítésére nyújt megoldást a tudásmenedzsment, mely felfogásom szerint a karrier- és személyzetfejlesztés együttese.
 
Az adathordozók "ujjlenyomata" - Digitális ujjlenyomat
Információs technológia
Dénes Tamás

Jelen dolgozat tárgya a nyomdai úton előállított szöveges dokumentumok (bankjegyek, értékpapírok, igazolványok és egyéb bizalmas szerződések, iratok), illetve digitális adathordozók (mágneses kép- és hanghordozó szalagok, CD-lemezek) biztonsága, különös tekintettel a múlt, a jelen és a jövő biztonsági filozófiájának összevetésére. Bár első olvasásra meghökkentő lehet, hogy ennyire különböző adathordozók biztonsági kérdései hogy kerülnek egyszerre megtárgyalásra, remélem, hogy mire e cikk végére ér a kedves Olvasó, igazolva látja, hogy nem csupán a problémák, hanem a megoldási lehetőségek is hasonlóak.
 
Problémák és kivédésük
Információs technológia
Kollár László

A nagyobb projektek nehézségeinek, kudarcainak sok oka lehet. A hazai nagyvállalati kör informatikai tartalmú projektjeiből merítve, és elsősorban szállítói szemszögből elemezve öt csoportba soroltuk ezeket, illetve megvizsgáltuk, miként is lehet kezelni a szituációkat.
 
Az üzleti élet etikai alapelvei - II. rész
Melléklet
Dr. Barta Tamás - W. Barna Erika


Ugye, megdöbbentő lenne, ha egy napon arra ébrednénk, hogy a Föld kilépett keringési pályájáról, illetve módosította azt, és átlebegett egy másik naprendszerbe? De hasonlóan hátborzongató lenne, ha arra ébrednénk, hogy megszűnt a gravitációs erőtér, és emelkedni kezdünk a súlytalanság állapotában. Már maga a gondolat is furcsa, szinte abnormális. Mit is jelent ez számunkra?
 
Minőségmenedzsment: áldás vagy átok?
Minőség és innováció
Dr. Veress Gábor

Vajon az Ön vállalatánál tisztában vannak-e azzal, hogy a fogyasztóvédelmi törvény, a termékfelelősségi törvény és egyéb minőségügyi jogszabályok milyen feltételek mellett vonatkoznak az Önök tevékenységére és milyen intézkedéseket tett Ön a vonatkozó jogszabályok előírásainak a betartására?
 
Mibe kerül, és mit hoz a minőség? III. rész
Minőség és innováció
DSc. Parányi György

A minőséggel kapcsolatos költségek súlya - ráfordítás és eredmény

A minőségalakítás gazdasági összefüggéseivel foglalkozó sorozatunk első része a minőségi színvonal és a gazdaságosság sokrétű összefüggését mutatta be. A második rész a minőséggel kapcsolatos költségeknek a műszaki/minőségi fejlesztésben, valamint a termelési folyamatban s az azt követő használat fázisaiban való megjelenési formáival foglalkozott. A befejező rész e költségek strukturált számbavételéhez, valós súlyuk megítéléséhez és az e ráfordításokkal szemben várható eredmények mérlegeléséhez ad szempontokat, ajánlásokat.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data