CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 25. szombat 00:22  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2002-05
Image

A minőség professzora
Minőség és innováció
exkluzív interjú ImageProf. DSc. Parányi Györggyel

Életünket kellemesebbé vagy éppen bosszúsabbá teheti a körülöttünk lévő termékek, szolgáltatások minősége vagy annak hiánya. Azt, hogy mi jelenti számunkra a "nívót", érezzük, tudjuk, de vannak, akiknek mindezt definiálni és ellenőrizni is kell. Parányi György professzor évtizedek óta tanulmányozza, oktatja, és a gyakorlatban is kamatoztatja a minőségbiztosítás kritériumait, fortélyait. A "minőség professzora" a CEO-nak nyilatkozott.
 
Mibe kerül, és mit hoz a minőség? II.
Minőség és innováció
ImageDsc. Parányi György

A minőség és a költségek

A sorozat első részében bemutattuk, hogy a minőségi színvonal és a gazdaságosság kapcsolata lényegesen sokrétűbb, mint pusztán az úgynevezett minőségköltségekre koncentrálás. Ebben a részben azt vizsgáljuk, hogy a minőséggel kapcsolatos költségek hogyan, milyen formában jelennek meg a műszaki-minőségi fejlesztésben, valamint a termelési folyamatban s az azt követő termék-élettartam-fázisokban, s hogy milyen megfontolásokkal ajánlható mindezek figyelembe vétele a ráfordítások körében.
 
A sokarcú Outsourcing
Információs technológia

Outsourcing - erőforrás-kihelyezés - kiszervezés, ennek a manapság oly divatos megoldásnak még a neve sem egységes, hát még az a kép, amit ki-ki a tartalmáról gondol. A fentiek alapján alkotott értékítéletet, nevezetesen, hogy jó-e, vagy rossz, kell-e ilyen a mi cégünknél, vagy sem, már csak félve hozom szóba. De vállalva az esetleges egyet nem értést, mégis szóba hozom, mert meggyőződésem, hogy van racionális alapja a "divatnak".
 
Internet a gyógyszermarketingben
Információs technológia
Palotai Tamás

A páciensek mára már aktív fogyasztókká váltak, beleszólást kérnek egészségük alakításába. Vége azoknak az időknek, amikor a gyógyszer- és egészségügyi ipar kizárólag a kórházakat és az orvosokat tekintette elsődleges célcsoportjának, és minden marketing-tevékenysége csakis feléjük irányult. Tudomásul kell venni, hogy a jövőben a páciens felé is nyitni kell, a marketingtevékenységnek a beteget is figyelembe kell vennie, s erre az internet remek lehetőségeket ad.
 
Ugrass magasabbra! - Motiváld csapatodat ösztönző programmal!
Információs technológia

Az értékesítési ösztönző program olyan, akár egy kirakós játék. A megfelelő darabokat a megfelelő helyre kell tenned, ellenkező esetben nem áll össze a kép. Célok, pénz, jutalom, előléptetés, átadás - mind fontos darabjai a programnak, és az értékesítési vezetők jelentős kockázatot vállalnak, ha valamelyik részt kihagyják, illetve elkerüli figyelmüket. Az alábbiakból kiderül, hogy melyek az elengedhetetlenül fontos, betartandó részletek, és melyek az elkerülendő csapdák.
 
3M" Wall Display - A jövőkép
Irodavilág

Néha egy-egy forradalmian új termék képes teljesen megváltoztatni világlátásunkat és munkamódszereinket. A centenáriumát idén ünneplő 3M hagyományosan élen jár a technológiai fejlesztések területén. Az évforduló alkalmából bemutatott új prezentációs segédeszköze, a Wall Display is ragyogó példája ennek a töretlen tradíciónak.
 
Elemzések és modellezések, ahogy az üzleti hírszerzés keresi a megoldást
Stratégia
O. Gábor László

A felgyorsult és kiélezett piaci versenyben a fundamentális gazdasági törvényszerűségek alapján hozott üzleti döntések egyre többször vezetnek piacvesztéshez, sikertelenséghez. Ennek egyik oka rendkívül egyszerű: amit mindenki meg tud tenni, abban nincs üzlet. Márpedig a törvényszerűségeket követni, és azok alapján versenyezni napjainkban egyet jelent: a középszerűségbe süllyedni, és ezzel elveszíteni a lehetőséget a növekedésre, fejlődésre, versenyképességre. Ennek ellenére sem szabad elszakadni, és figyelmen kívül hagyni a törvényszerűségeket. Mi tehát a megoldás? Míg általános érvényű eredményességet és sikert garantáló versenystratégiát, elméletet, szisztémát nem lehet megfogalmazni, addig a törvényszerűségek alapelveit célszerű figyelembe venni, és megfelelő környezetbe helyezve, időszerű és elemzett információkkal alátámasztva érdemes a döntésekbe beépíteni.
 
Új versenyképességi kompetenciák - új versenyképességi rangsorok
Stratégia
Dr. Findrik Mária

Az elmúlt évtizedben radikális változások következtek be a nemzetközi versenyképességi rangsorokban mind nemzetgazdasági, mind vállalati szinten - elég rápillantanunk a legutóbbi évek azon statisztikáira, amelyeket minden évben részben Davosban, a Világgazdasági Fórumon, részben pedig a világ meghatározó gazdasági folyóirataiban, magazinjaiban publikálnak a tekintélyes nemzetközi kutató intézetek.
 
A vállalkozási folyamat az ötlettől az újrakezdésig
Stratégia
Dr. Vecsenyi János

A vállalkozási folyamat az üzleti lehetőség azonosításától a vállalkozási szervezet létrehozásán, működtetésén keresztül tart a vállalkozás feladásáig, majd az esetek többségében az újrakezdésig. Értékteremtő folyamat, amelynek során a vállalkozó egyedül vagy társakkal szinte a semmiből hoz létre valami hasznosat legyőzve minden akadályt, vállalva a bizonytalansággal együtt járó kockázatot, a siker, a jutalom reményével.
 
Az elektronikus piactér
Stratégia
ImageDr. Bőgel György

Az elmúlt években sok elektronikus piactér jött létre, nagy részük azonban nem bizonyult életképesnek. Az elektronikus piacteret gazdasági intézményi újításként kell vizsgálni, amely más megoldásokkal versenyez.Sikerességének alapvető feltétele, hogy vevők és eladók nagy tömegben csatlakozzanak hozzá. A kereskedelmi folyamat minden lépését gondosan végiggondolva tisztázni kell, hogy az elektronikus megoldás miként hat a tranzakciós költségekre, az érintettek számára milyen előnyöket és hátrányokat jelent. Az elektronikus piacokat szociotechnikai rendszerekként kell kezelni és építeni. Várható, hogy jövőbeli fejlődésük a klasszikus versenystratégiák mintáit fogja követni: a kereskedelmi tranzakciók elektronikus bonyolítása tömeges szolgáltatássá válik, a tömegpiacot néhány nagy piactér fogja uralni, mellettük pedig szakosodott specialisták próbálják meg meghódítani és megtartani az egyes különleges piaci szegmenseket.
 
Az üzleti élet etikai alapelvei I. rész
Melléklet
ImageDr. Barta Tamás - W. Barna Erika

Ugye, megdöbbentő lenne, ha egy napon arra ébrednénk, hogy a Föld kilépett keringési pályájáról, illetve módosította azt, és átlebegett egy másik naprendszerbe? De hasonlóan hátborzongató lenne, ha arra ébrednénk, hogy megszűnt a gravitációs erőtér, és emelkedni kezdünk a súlytalanság állapotában. Már maga a gondolat is furcsa, szinte abnormális. Mit is jelent ez számunkra?
 
Trendkutatás a fogyasztói magatartás változásainak értelmezéséhez, előrejelzéséhez
Marketing
Dr. Törőcsik Mária

A gyakorlati szakemberek mindig a jövő kihívásaira kíváncsiak, a múltbeli adatok elemzése is olyan értelemben bír számukra fontossággal, hogy mi a távlatokra vonatkozó tanulság belőlük. Ezt a jövőre irányultságot, a jövőre való felkészülést, a fogyasztói magatartás változásait követve vagy éppen annak elébe menve hozott gazdasági döntéseket segíti a trendkutatás.
 
A tartós versenyelőny titka avagy marketingstratégia más szemmel
Marketing
Mányai Csaba - Ványai Adrienn

Vajon miért vall csúfos kudarcot az a taktika a Stella esetében, amely nagyszerűen bevált a Borsodinál? Vagy miért hozott sikert játszóterek kialakítása a McDonaldsnak, és ugyanakkor miért nem ért el vele eredményt a Burger King? A válaszokért a színfalak mögé kell tekintenünk.
 
Marketing példatár I. - ahogyan nem szabad
Marketing
Dr. Osman Péter

Konkrét gyakorlati példa a marketing területéről - okvetlenül megszívlelendő, amenynyiben örökre el akarjuk veszíteni ügyfeleinket.
 
A vezetők, mint ösztönzők
Humán erőforrás

Hogyan motiváljuk ügynökeinket a folyamatos kitartásra?

A motiváció-centrikus vezetésnek mindig két fő választási lehetősége van: a büntetéssel vagy a jutalmazással történő ösztönzés. Tradicionálisan általában az elsőnek volt nagyobb népszerűsége az alkalmazottak csúcsteljesítményre sarkallásában. Manapság viszont egyre inkább a jutalmazásos módszert alkalmazza a felső vezetés a bonuszoktól a jutalomutakon át az emlékplakettekig - a versenyhelyzet fokozása és az eladások dinamizálása érdekében. Vajon melyik az eredményesebb út napjaink változatos üzleti körülményei közt?
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data