CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. december 18. kedd 17:38  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< December 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2002-04
Image

A rektorok rektora
Stratégia
Exkluzív interjú ImageDr. Gaál Zoltánnal, a Veszprémi Egyetem rektorával

A cégek ma olyan szakembereket keresnek, akik már rendelkeznek bizonyos készségekkel, gyakorlattal, kommunikációs adottságokkal az adott szakterületen. A versenyszféra is türelmetlenebb lett, kész szakembert szeret kapni (persze azt meg is fizeti), kevés cégnek van türelme betanítani, gyakorlati idő eltöltésére alkalmazni embereket – mondta dr. Gaál Zoltán, a Veszprémi Egyetem rektora, a Magyar Rektori Konferencia második alkalommal megválasztott elnöke, akinek szívéhez ma a stratégiai menedzsment áll legközelebb.
 
A siker záloga
Stratégia
Villiam Oncken Jr.

Mi a hatalom? Igaz-e, hogy a vezetőre átruházott hatalomnak egyenes arányban kell állnia a felelősséggel? Hogyan tudjuk elérni, hogy valóban rendelkezzünk a pozíciónknak megfelelő hatáskörrel? Ezekre a kérdésekre ad választ a világhírű amerikai vezetéstudományi szakember, William Oncken Jr.
 
Public-Private Partnership: A közösségi és a magánszféra társulása a vállalkozásfejlesztésben
Stratégia
Dr. Osman Péter

II. rész

Cikkünk második részében az egyetemi magvetőtőkéről, a Technológiai Klinika Kezdeményezésről, valamint a közösségi és a magánszféra társulásának konkrét példáiról olvashatunk.
 
TECHNOLÓGIAMENEDZSMENT - Termékek és gyárak életciklusai
Stratégia
ImageDr. Pataki Béla

A technomenedzsment legfontosabb életciklus-elméletei közül ezúttal a termékek és a gyárak "élettörténetét" vesszük szemügyre. Előbb tisztázzuk a termék fogalmát, majd felvázoljuk a termékek életciklusának alapvető jellemzőit. Ez a két elmélet jóval a technomenedzsment kialakulása előtt jött létre, az MOT pedig – multidiszciplináris természetének megfelelően – átvette és használja őket. Ezután megismerkedünk a termékeket előállító gyárak életciklusaival. Az erről szóló elmélet már a technomenedzsment-korszakban keletkezett.
 
Az Acél-lady - Minden, ami acél... - látogatóban az ITALINOX-nál
Marketing
Interjú Schréder Tünde ügyvezető igazgatóval

Van egy telephely a város szélén, ahol a hengerelt tekercsektől a zártszelvényekig minden megtalálható. A különböző acéltermékekkel foglalkozó cég élén egy fiatal hölgy áll, aki hat éve sikerrel veszi fel a kesztyűt a versenytársakkal.
Schréder Tündét, az ITALINOX Hungary Kft. ügyvezetőjét pestlőrinci telephelyén látogatta meg a CEO.
 
Hasznos jó tanácsok a tengerészgyalogságtól
Marketing

Értékesítési igazgató vagy. Az értékesítési csapat vezetője! Így van, egy hadban álló erő vezetője, és az a küldetésed, hogy árajánlatot tegyél, megkösd az üzletet, és emeld a profitot.
Az első sorban vagy. Te vagy a vezető. De hol szerezted a vezetői kiképzést? Ha valaha a tengerészgyalogságnál szolgáltál, akkor elmondhatod: "Ez az a hely, ahol a vezetői kiképzést tanultam. Ez az a hely, ahol megtanultam, hogyan kell a katonákat harcba vinni."
 
Ugrass magasabbra!
Marketing
Motiváld csapatodat ösztönző programmal!

Az értékesítési ösztönző program olyan, akár egy kirakós játék. A megfelelő darabokat a megfelelő helyre kell tenned, ellenkező esetben nem áll össze a kép. Célok, pénz, jutalom, előléptetés, átadás - mind fontos darabjai a programnak, és az értékesítési vezetők jelentős kockázatot vállalnak, ha valamelyik részt kihagyják, illetve elkerüli figyelmüket. Az alábbiakból kiderül, hogy melyek az elengedhetetlenül fontos, betartandó részletek, és melyek az elkerülendő csapdák.
 
A globális e-társadalom és a terrorizmus "szövettana" a kriptográfia mikroszkópján át
Információs technológia
Dénes Tamás

Gondolatok 2001. szeptember 11-e első évfordulóján

A szeptember 11-i terrortámadás a XXI. század kezdetének - és remélhetőleg nem az egész századnak - szimbólumává vált. A sajtó, az elektronikus média, az egész világ közvéleménye nap mint nap foglalkozik e szörnyűséggel, azonban valódi elemzés (nem állásfoglalás!), amely az ilyen típusú cselekmények előkészületeihez szükséges titkos kommunikációról a továbbiakra nézve tanulságokkal szolgálhat, eddig nem látott napvilágot. Ezért is érdekes, és napjaink eseményeit figyelembe véve igen aktuális W. Diffie¹ amerikai mérnök-kriptográfus [7] cikke, melyben e kérdéskörrel foglalkozik.
Jelen cikkemben W. Diffie gondolatmenetét és tanulságos következtetéseit foglalom össze, saját idevágó gondolataimmal kiegészítve és a jövőbe vezető tágabb perspektívába, a biztonságos információs társadalom problematikájába helyezve e kérdéskört.
 
Interaktív ügyfélszolgálat
Információs technológia
Jim Carroll

A fejlődő cégek tisztában vannak azzal, hogy a digitális marketing kétoldalú kommunikációt jelent. Amikor digitális marketingre gondolsz, a színfalak mögé kell látnod. Ez nemcsak azt jelenti, hogy egy menő interaktív kampányt kell kidolgozni, vagy mutatós technológiát használni, hogy felhívjuk a felhasználó figyelmét, hanem azt is, hogy megtanuljuk, hogyan használjuk ki az új, innovatív formáit az ügyfelekkel történő kommunikálásnak, azért, hogy kihangsúlyozzuk termékünket vagy márkánkat. A digitális marketing olyan új lehetőségeket kínál az ügyfélszolgálatban, amire korábban még soha nem volt példa. Mostanában ébredtem rá, hogy csak kevés cég tanulta meg kiaknázni ezt a lehetőséget.
 
A sikeres e-business titka
Információs technológia
Jim Carroll

Bárki, aki úgy gondolja, hogy technikai válság korszakát éljük, az nem értelmezi elég jól a látható jeleket. Az igaz, hogy a telefon- és számítógépcégeknek sok többlet-felszerelésük van, és a telekommunikációs berendezések elindításakor gyakran összeomlanak a rendszerek, de ez nem feltétlenül jelent recessziót.
 
Az üzleti hírszerzés folyamata és módszerei
Melléklet
ImageO. Gábor László

Üzleti hírszerzést alkalmazni nem jelent egyet pusztán információk megszerzésével, annak különböző módszereivel. Az üzleti hírszerzés nem az információk gyűjtésével kezdődik, és nem is ott végződik. A magyar szó - hírszerzés - sajnos nem fejezi ki a mögötte álló tartalom, funkció teljes valóságát. Ugyanakkor nem található a magyar szókincsben ennél találóbb megfogalmazás arra, amit az angol az "intelligence" szóval jelöl. Számos szakirodalom hívja fel a figyelmet, hogy a hírszerzés - intelligence - egy összetett folyamatot, illetve annak eredményét, végtermékét jelöli. Ezt az intelligence szó eredeti alapjelentéséből származtatják maguk az angolok, illetve az angol nyelvet beszélő nemzetek - intelligence: képesség a megértésre, a dolgok gyors és jó megtanulására. Csak ha ezt megérti és elfogadja, akkor tud egy CEO a rendeltetésének megfelelően üzleti hírszerzést alkalmazni.
 
A vezetés és a szervezeti légkör
Humán erőforrás
Dr. Osman Péter

A cégeknél, intézményeknél uralkodó vezetési kultúrának biztos fokmérője, hogy mennyi figyelmet fordítanak a vezetők a szervezeti légkörre. Aki kifinomultabb és főként hatékonyabb vezetési eszközökkel dolgozik, mint erővel/hatalommal kifacsarni a kívánt teljesítményt, az számol vele, hogy a jó munkahelyi légkör az egyik leghatékonyabb teljesítményfokozó, míg a rossz légkör rombolja a szervezet teljesítményét. A légkör minőségének döntő szerepe van abban is, vajon az alkalmazottak csupán kényszerből teszik-e a dolgukat, és így jobbára csak annyira, hogy ne kelljen büntetéstől tartaniuk, vagy pedig elkötelezettek a munkáltatójuk iránt, és ezért valóban igyekeznek a legtöbbet adni céljai eléréséhez. Az utóbbi többnyire nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a szervezet tartósan sikeres legyen - ha jócskán vannak is, akik ezt még nem ismerték fel.
 
Karizmatikus vagy hatalmas vállalatvezető?
Humán erőforrás
ImageDr. Baracskai Zoltán

Avagy büszke testtartással vagy négykézláb kövessenek?

Amikor a hajón Piszkos Fred volt a kapitány, mindig volt szén, olaj, mindig volt lőszer, s a hajó mindig odatalált a kikötőbe, ahova menni akartak. De fellázadt a legénység, és az öreget bezárták a horgonykamrába. Kineveztek valakit kapitánynak. Ettől kezdve nem volt szén, lőszer, és soha nem találták a kikötőt. Ma is így van: el kell tudni érni, hogy kövessenek. Ott és akkor elfogadottnak, vagy inkább befogadottnak lenni. Ezt semmiféle pozíció sem pótolhatja.
 
Mibe kerül, és mit hoz a minőség?
Minőség és innováció
ImageProf. DSc. Parányi György

I. rész - A műszaki-minőségi színvonal alakulása és a költségek általános összefüggése

Ha a gyakorlatban felmerül a minőség gazdasági vetülete, a legtöbben az ún. minőségköltségekre asszociálnak, arra, hogyan lehetne ezeket a költségeket meghatározni, s ami fontosabb, csökkenteni. Bár így nem szokták megfogalmazni, elsősorban a bekövetkezett hibás teljesítmények miatt keletkező veszteségekre és az ezek csökkentésére, megelőzésére fordított költségekre gondolnak. Az első rész azt kívánja bemutatni, hogy a minőségi színvonal és a gazdaságosság kapcsolata lényegesen sokrétűbb, mint pusztán az úgynevezett minőségköltségekre való koncentrálás.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data