CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. április 25. szerda 11:43  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Április 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2002-03
Image

Public Private Partnership
Stratégia
Dr. Osman Péter

A közösségi és a magánszféra társulása a vállalkozásfejlesztésben

Napjainkban a fejlettebb országokban mind nagyobb közfigyelem fordul azok felé a lehetőségek felé, amelyek abban rejlenek, hogy a közösségi és a magánszféra egymással társulva igyekszik előmozdítani bizonyos, a közösség számára is nagy jelentőséggel bíró célok elérését, fontos feladatok megvalósítását a gazdaságban...
 
Veled és nélküled - Outsourcing az informatikában II. rész
Stratégia
Dr. Bőgel György
    
Cikkünk második részében tovább boncolgatjuk az informatikai outsourcingban részt vevő ügyfél és szolgáltató közötti viszonyt, és hasznos gyakorlati tanácsokat adunk arra vonatkozóan, hogyan válhat az outsourcing - nem csak az informatikai - mindkét fél számára jó "házassággá".
 
Üzleti hírszerzés és információ
Stratégia
O. Gábor László

Ahhoz, hogy megértsük az üzleti hírszerzés alkalmazhatóságát, működését, az első lépés, hogy megvizsgáljuk azt a tényezőt, ami forrása és célja is egyben rendeltetésének, vagyis az információt. Fel kell ismerni a hírszerzés és az információ kapcsolatát, ami megalapozza, meghatározza a hírszerzés képességét feladatának hatékony teljesítésére. Az információ jellemzőinek, tulajdonságainak megértése biztosítja az első szűrést a nem kívánatos, félrevezető, szükségtelen információk kirostálására.
 
TECHNOLÓGIAMENEDZSMENT - Technológiák üzleti szemmel
Stratégia
Dr. Pataki Béla

A CEO Magazin előző számában (2002/1. száma) megismerkedtünk a technomenedzsment koncepciójával, alapfogalmaival, kialakulásának történetével. Ezúttal a technológiák különféle típusait vesszük sorra üzleti szempontból, és a technológia vállalaton belüli szerepét tisztázzuk.
 
Tudásalapú menedzsment, tudásmenedzsment és üzleti hírszerzés
Stratégia
Szarvas Tibor

A vállalatok elsődleges célja a folyamatos piacszerzés és profitnövelés. Ennek érdekében minden rendelkezésre álló eszközt fel kívánnak használni. E folyamatban célszerű, ha első lépésben a saját materiális és immateriális eszközeiket mozgósítják. A legfontosabb döntés a stratégiai management kezében van. Hozzá jutnak el azok az információk, melyek optimális felhasználásával az elsődleges célt - a folyamatos piacszerzés és piacnövelés - meg tudja valósítani. De vajon mik ezek az információk? Hogyan kell ezeket beépíteni a management-folyamatokba?
 
Jön az euró (Magyarországra is)!
Marketing
Olach Zoltán

Európa a világ gazdaságtörténetének valaha volt legnagyobb tranzakcióján dolgozik. - III. rész

Cikksorozatunk korábbi részeiben, a CEO Magazin 2001/6. és 2002/1. számaiban volt már szó az euróra való áttéréssel kapcsolatos kommunikáció szükségességéről, és a jó kommunikáció image-javító hatásáról (a cég rugalmasságának, innovativitásának sugallása, vevői-partneri kapcsolatok ápolása). Nem hanyagolhatók el azonban azok a kommunikációs és arculati lehetőségek és hatások sem, amelyek a kettős árazás időszaka alatt adódnak.
 
A kapcsolaton múlik a Kapsch
Információs technológia
Dr. Kari Kapsch a családi vállalkozás előnyeiről és a digitális világ új kihívásairól

A Kapsch AG. osztrák tulajdonosa, Kari Kapsch a családi vállalkozás előnyei mellett a vevőorintáció hasznát is ecsetelte munkatársunknak. A térségben igen offenzív Kapsch hazánkban az internet-kereskedelembe is be akar "kapscholódni".
 
Nyakkendős bányászok - II. rész
Információs technológia
Benedek Zoltán

Szinte minden tevékenység adatokat, azaz informatikai nyomokat hagy maga után. Mi történik ezzel a rengeteg adattal? Kik indulnak el a nyomokon? Mit lehet kezdeni ezzel a beláthatatlan mennyiségű információval? Hogyan lehet az óriási adathegyekben aranyat találni? Erre vállalkoznak az adatbányászok, akik persze nem csákánnyal dolgoznak, hanem bonyolult számítógépes rendszerekkel, a csúcstechnológia kifinomult eszközeivel, és többnyire nyakkendőben.
 
e-aláírás vagy d-aláírás? - II. rész - Különbségek és hasonlóságok
Információs technológia
Dénes Tamás

Előző számunkban megismerkedhettünk az elektronikus aláírással, a személyazonosítás egyik korszerű elektronikus eszközével, amely azonban bármennyire pontos, mégis statisztikus algoritmusok alapján működik, így nem árt, ha alkalmazásakor mód van az emberi felügyeletre. Azt mondtuk, hogy ugyanez a bizonytalansági tényező nem áll fenn a digitális aláírás esetében. Lássuk, miért...
 
A jövő körvonalai
Melléklet
ImageOlach Zoltán

Egy kis marketing- és marketingkörnyezet-futurológiai eszmefuttatás, avagy: globalizálódik-e a marketing a gazdasági, társadalmi és kulturális globalizációban, és ha igen, miért nem?
 
A humán kontrolling alkalmazásának lehetőségei a humánpolitikában, illetőleg más tevékenységekben
Humán erőforrás
Szetei Tibor

Néhány évvel ezelőtt még a legszűkebb szakmai körökben is alig-alig volt ismert a humán kontrolling fogalma, egy-két éve azonban jelentősen elszaporodtak a témakört érintő szakcikkek, egyre-másra hallhatunk előadásokat a humán kontrollingról különböző konferenciákon, szakmai rendezvényeken. A publikációk döntő része a humán kontrolling kialakulásáról és bevezetési feltételeiről szólt. Időközben a humán kontrolling már nemcsak fogalmi szinten, hanem az alkalmazott gyakorlat szintjén is megjelent egyes társaságoknál, sőt beilleszkedett a felsőoktatás képzési rendszerébe, és önálló kiadványa is van már. Ennek a vitathatatlan fejlődésnek köszönhetően ma már nem csupán a humán kontrolling bevezetéséről, hanem annak alkalmazási lehetőségeiről is lehet és célszerű beszélni.
 
A minőség leépülése a termék-ötlettől a használatig
Minőség és innováció
DSc. Parányi György

A szerző az alábbiakban arra keresi a választ, hogyan függenek össze egy konkrét termék létrehozásának, majd használatbavételének egymást követő fázisai, valamint az e fázisokban tevékenykedők közötti munkamegosztás és a minőségi színvonal, a termék minősége felhasználói megítélésének alakulása. Egy cikk keretében természetesen csak a lényeg, az ajánlott szemléletmód megvilágítására, példázására van mód, de ez is hozzájárulhat a minőség vezetői irányításának tudatosabbá, megalapozottabbá tételéhez.
 
Vajon termékeink versenyképesek-e?
Minőség és innováció
Dr. Anwar Mustafa CSc, Ph.D.

A termékek, tevékenységek - szolgáltatások - versenyképességét, illetve eladhatóságát működő piacgazdaságban alapvetően a minőség határozza meg. Méghozzá az a minőség, amelyet a fizetőképes kereslettel rendelkező piacszegmens igényel, illetve az adott időben elvár. Ehhez a piaci igényekhez igazodó rugalmas termékstratégiát kell készítenie a vállalkozóknak, hogy a nemzetgazdasági célok megvalósításában a minőséggel kapcsolatos célokat elérhessék.
 
Az ostorcsapás-effektus az ellátási láncban
Logisztika
Dr. Szegedi Zoltán - Fodor Zita

A logisztikát eleddig a vezetők jó része főként mint "gyárkapun belüli" tevékenységet kezelte. Napjaink logisztikája azonban ma már nem a cégkapun belüli készletek és a szállítás optimalizálása, netán a cég raktárainak földrajzi elhelyezése körül forog: a nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy mi történik a kapun kikerülő outputtal. Nem mindegy például, hogy a termékünk vajon szívásos vagy nyomásos "csatornába" kerül, vagy hogy a csatorna tagjai közül mely szereplő dominál, azaz ki szabja a feltételeket. A cégvezető például nem tisztán "készlethatékonysági" szempontból dönt a készlet nagyságáról, hanem abba a partnerek is "beleszólnak": gyakran az optimumnál magasabb készlettartásra "kényszerítenek" bennünket.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data