CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 25. szombat 05:32  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2002-01
Image

A kormányzás mikroszintje
Stratégia
Prof. Angyal Ádám

2001 őszén jelent meg az Aula Kiadónál a Vállalati Kormányzás -- Corporate Governance című könyvem. Néhány olyan -- részben még a könyvben sem említett -- jelenségre, összefüggésre kívánom a figyelmet irányítani, amelyek érthetővé teszik, hogy az üzleti szervezetek vezetésében miért és hogyan használják a politikai közéletből eltanult kormányzási megoldásokat, fortélyokat.
 
Szemfényvesztés vagy szemléletváltás a stratégiában?
Stratégia
Dr. László Gyula - Dr. Orosdy Béla

A Balanced Srorecard alkalmazási lehetőségei - 1. rész

A BSC nem (nemcsak, nem feltétlen) egy önmagában új stratégia-készítés módszertani leírása, hanem sokkal inkább egy új megoldásokra törekvő üzleti stratéga célszerű eszköze. Lényege, hogy ennek alapján hogyan lehet egy, a hagyományosnál jobb saját stratégiát összeállítani és megvalósítani.
 
Jön az euró (Magyarországra is)!
Marketing
ImageDr. Olach Zoltán

Európa a világ gazdaságtörténetének valaha volt legnagyobb tranzakcióján dolgozik - II. rész

Cikkünk második részében elsősorban azt vizsgáljuk, hogyan hat az Unióhoz való csatlakozás és az euró bevezetése a hazai vállalatokra.
 
A győztesek kiválóan szolgáltatnak
Marketing
Dr. Gyöngyösi Zoltán

Ki ne szeretne győztes lenni? Még az is győzni akar, aki nem vallja be, vagy adottságai szerények a versenyben. Egy vállalkozás minimálisan kielégítő megoldást akar elérni a piacon: kielégítő jövedelmet az alkalmazottaknak, kielégítő piaci pozíciót, kielégítő fejlődési lehetőségeket a pozíciók jövőbeli megtarthatósága érdekében. Mindezekért azonban versenyben kell maradni, és napról-napra meg kell nyerni a vevőt, az együttműködő partnert, a munkatársat.
 
Behálózva ... ?
Információs technológia
Vasné dr. Egri Magdolna

Az internet szükséges, de nem elégséges eszköz a fejlett gazdasághoz vezető úton. Nem mindegy a hálózati csatlakozás időzítése és mikéntje, mivel a szervezetek információs és kommunikációs rendszere átértékelődik, megváltoznak a kapcsolati platformok. Az ilyen óriási jelentőségű - a teljes működési mechanizmust átható - döntés meghozatalához megfelelő színvonalú, átgondolt és körültekintő döntés-előkészítés szükséges. Ehhez kíván néhány gondolattal hozzájárulni e cikk.
 
Információ: sikertényező és kockázat
Információs technológia
Gasparetz András

A szervezeteknél felhalmozódó információk és adatkapcsolati lehetőségek mennyiségének emelkedése szükségszerűen növeli a cégek információvagyonával összefüggő fenyegetettségét is. Ennek a kockázatnak a vezetőség által történő kezeléséhez ad konkrét segítséget a BS 7799-es szabvány.
 
Vezetők az "elefántcsonttoronyban".
Public relations
ImageBarát Tamás

HR - PR "Lapítsd le a piramist!" (Jan Carlzon)

Minden szervezeten belül meghatározható egyfajta kommunikációs stílus, amely arra a szervezetre jellemzõ. Ez spontán is kialakulhat, de jobb, ha tudatosan formáljuk meg. Általában a vezetõ stílusa nyomja rá bélyegét az egész szervezet belsõ kommunikációjára. Számos esetben ez a kialakult stílus vezetõváltás esetén nem változik meg, máskor a vezetõváltás azonnali stílusváltást eredményez.
Az alábbi gondolatok részben vezetõk, részben olyan munkatársak számára szeretnének segítséget nyújtani egy új, másfajta gondolkodás és szemléletmód kialakításához, akiknek ráhatásuk lehet a szervezet hatékonyabb működtetésére.
 
CFO - a vállalat pénzügyi vezetője & aki tudja menedzselni a menedzselhetetlent
Humán erőforrás
Dr. Sulyok-Pap Márta

Cikkünkben néhány érdekes mozzanatot emelünk ki a CFO munkájából, illetve a róla kialakult képből. A régi magyar felfogás szerint a pénzügyi vezető nem más, mint a főkönyvelő, akinek nem kell döntéseket hoznia. A korszerű felfogás azonban tényleges, felelős döntési hatalommal ruházza fel őt, akinek beleszólása, sőt vezető szerepe van a vállalatnál, s nem csak pénzügyi területeken. ő az igazi CFO
 
A családi dinamika feltárása grafológiai módszerrel
Humán erőforrás
ImageW. Barna Erika

Szondi Lipót szerint "minden ember létezési lehetőségeinek összességét hordozza, amelyeket kényszerítő tényezők: örökletes, ösztönös, szociális, mentális faktorok valamint a szabadon választott sors (az állásfoglaló Én és a gondolkodás) közösen alakít ki." Vagyis ha az embernek nem egyetlen sorslehetősége van, és saját személyiségfejlődését érintő felismerésekhez jut, amelyek mélyen érintik a családi környezetet, akkor képes tudatosítani tudattalan tendenciáit, és szabadon választhat.
 
A SODEXHO PASS Magyarországon
Interjú
"Színesebbé tesszük a mindennapokat!"

Interjú Bessenyey Bálint ügyvezető igazgatóval

Egy munkáltató sokféleképpen színesítheti dolgozói mindennapjait. A kiegyensúlyozott légkör, a megfelelő fizetés egyaránt alapja a teljesítőképességnek és a munkakedvnek. A béren felüli juttatások azonban újabb színfoltot jelenthetnek a munkakapcsolat palettáján...
 
Az LNX múltja és jelene - "Aki stagnálásra rendezkedik be, az eleve vesztes!"
Interjú
Interjú Horvai Mátyás ügyvezető igazgatóval

Három éve piacvezető a hálózatépítés, kábelezés területén a LIAS-NETWORX Hálózatintegrációs Kft. Az LNX jelenleg mintegy 1200 vevőt és 3600 telepített rendszert tart számon, éves forgalma pedig a tavalyi évben meghaladta a nyolcmilliárd forintot. A CEO a cég struktúrájáról és mechanizmusáról az ügyvezető igazgatót, Horvai Mátyást kérdezte.
 
A CEO Magazin szakértői-szakírói testületének megalakulása
Mozaik
Beszámoló a testület alakuló közgyűléséről és "A CEO Magazin szakértője, szakírója" cím létrehozásáról
 
A tudástársadalom és a globalizáció szociológiája
Melléklet
Prof. Farkas János

Napjainkban a gazdaság és a társadalom jelentős változásokon megy keresztül. A munka és a tulajdon, mint társadalmat formáló tényezők egyre inkább háttérbe szorulnak, a munkatársadalom átadja helyét az ún. tudástársadalomnak. A nemzeti gazdaságok helyébe pedig a manapság sokat emlegetett globalizált gazdaság lép. Cikkünkben azt vizsgáljuk, mindez milyen változásokat idéz elő a gazdaság struktúrájában, a társadalmi viszonyokban.
 
A problémamegoldás, hiányosságmegelőzés módszerei VI. rész
Minőség és innováció
ImageProf. DSc. Parányi György

Az FMEA - valójában mire alkalmas, és hogyan segítheti a minőség javítását?

A problémamegoldás egyes módszereivel foglalkozó sorozatunk utolsó részeként, mintegy összefoglalásul, az FMEA eljárást mutatjuk be. Ez ugyanis - a közfelfogással ellentétben - valójában egy keretmódszer. Sikerességét annak köszönheti, hogy eredményesen integrálja, egységes keretbe foglalja mindazokat a megfontolásokat, a - cikkeinkben már ismertetett - elemzési, hibamegelőzési technikákat és tennivalókat, amelyekkel célzottan segíthető bizonyos hibák, vagy legalább ismétlődésük elkerülése. Ugyanakkor fennáll az eljárás formális alkalmazásának, s emiatt alacsony hatékonyságának veszélye.
 
A vizuális és emocionális hatású termékfunkciók jelentősége és költségeinek újszerű elemzése
Minőség és innováció
Dr. Anwar Mustafa CSc, Ph.D.

Valamely termék (legyen az tartós használati cikk, élelmiszer- ipari vagy mezőgazdasági produktum) bemutatásától kezdve kapcsolatot teremt a potenciális vásárlóval. E kapcsolat alapja a termék vizuális és emocionális hatású minőségi jellemzőinek, funkcióinak érvényesülése, mint pl. a figyelem megragadása, hangulati hatás. Ezek a funkciók a termék megszerzése, megvásárlása nélkül érvényesülnek, sejtetik annak a felhasználáskor várható minőségét, így jelentős hatást gyakorolhatnak a vételi szándékra. A cikkben a szerző ezekre a sajátosságokra, piaci jelentőségükre kívánja felhívni a figyelmet, bemutatva e funkcióknak a termék árát is befolyásoló, gazdaságossági elemzési módszerét.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data