CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:30  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2007-01
Image

Siker az üzleti világban
Stratégia
Alfred Chandler a high-tech iparágak evolúciójának tanulságairól

Alfred Chandler munkássága a vállalkozás történelmében fellelhető "dinamikus tényezők" feltárására irányul. Inventing the Electronic Century (Az elektronika évszázadának feltalálása – 2001) című új könyve, illetve a nemrég megjelent Shaping the Industrial Century (Az ipar évszázadának formálása) c. munkája három forradalom – az információs forradalom, a második ipari forradalom és napjaink biotechnológiai forradalma – történetét meséli el. Chandler az e forradalmakat hajtó high-tech iparágak evolúciójáról beszél olvasóinknak – a szórakoztató elektronikáról, a számítógépiparról, a vegyiparról, a gyógyszerészeti és biotechnológiai iparágakról. Vajon mi volt ezekben az iparágakban az üzleti siker és kudarc titka a múlt században, és mi most?
 
Az innováció legjobb gyakorlatai
Stratégia
Bill Guns: A jó innováció egy folyamat, amely olyan irányba halad, ahol van jövő

A kaliforniai SRI Consulting Business Intelligence (Scan és Explorer programjai révén) integrált kutatási intelligencia és testre szabott szolgáltatások egész rendszerét kínálja az ügyfelek számára új piaci lehetőségek felméréséhez, jövőbeli kihívások meghatározásához, üzleti stratégia kialakításához és megvalósításához, valamint innovatív termékek és szolgáltatások kifejlesztéséhez. Elnök-vezérigazgatója, Bill Guns több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az ügyfelekkel folytatott együttműködés terén a technológiai és üzleti jövőképelemzés, az ötletalkotás (ideáció), a szcenáriótervezés, valamint az információtechnológiai termékek és szolgáltatások fejlesztésének stratégiai marketingje témakörében. A CEO Magazinnak adott interjúban az ötletalkotásról beszél, valamint arról, hogy a jó innováció egy folyamat, amely olyan irányba halad, ahol van jövő.
 
Üzleti hírszerzés XI.
Stratégia

ImageO. Gábor László

Az üzleti hírszerzés szerepe a humánerőforrás-menedzsment tevékenységével kapcsolatban

A döntésekben egy vezetőnek ma már nem elég megfelelni az általános közgazdasági törvényszerűségeknek, megkülönböztetett figyelmet kell fordítania a konkurenciára, annak üzleti politikájára, stratégiájára. Fel kell ismernie versenytársainak, partnereinek kapcsolatát a piac más szereplőivel, mindezt beleillesztve egy komplex és folyamatosan változó környezetbe. Vagyis egy vállalatvezető már nem trendek ismerete alapján kell, hogy döntsön, hanem számítania kell váratlanul felbukkanó lehetőségekre, fenyegetésekre, melyek egyre erősebb bizonytalansági tényezőket eredményeznek...
 
Ki áll az élen - hadvezér vagy menedzser? - 3. rész
Stratégia
Bujtor László

Interperszonális képességek, a média és végkövetkeztetés

A kiemelkedő hadvezérek és cégvezetők szinte kivétel nélkül nagy manipulátorok, és még nagyobb kommunikátorok. Legtöbbjük ezen felül exhibicionista, de mindegyik típusú vezetőt egységesen jellemzi a rugalmasság. Ám a média használata és szerepe a kétféle mesterségben szöges ellentétben áll egymással. A média és a pr óriási torzító tükörként képes egy átlagos vezetőt akár karizmatikus cégvezetőnek mutatni. Itt már élesen elválik a két mesterség, és kirajzolódnak az összehasonlítás korlátai is: a katona ma is életét kockáztatja egy-egy bevetésben, míg egy menedzsernek ez nem szerepel a döntési lehetőségei között. Háborúban a dezertálás halállal büntetendő, míg a "dezertálás” a konkurenciához szokványos és elfogadott tett az üzleti életben. Persze a két tevékenység további érdekes sajátosságait is megvizsgáljuk. Záró részünkben többek között elemezzük a vezetőben a kommunikátort, és kibontjuk a végkövetkeztetést: tanulhat-e a cégvezető a hadvezértől? Természetesen igen! Rengeteget. Például a parancsnoklás és stratégia-alkotás művészetét, valamint a hadgyakorlás és az óriás-szervezetek vezetésének művészetét. Hiszen hadseregek több ezer éve, míg globális marketingszervezetek legfeljebb 150 éve léteznek…
 
5 + 1 leggyakrabban eloforduló marketingköltési hiba
Marketing
ImageKeszténé Kiss Jolán

Képzeljük el magunkat egy szép golfpályán. Rendelkezésre áll minden: ütők, labdák, felszerelések, versenytárs, kisegítők. Ha profik vagyunk, és eredményesek akarunk lenni, akkor több mindenre kell egyszerre figyelnünk: hol a cél, milyen a pálya, milyen az idő. Ezek alapján kell kiválasztani a felszerelést, az ütéserőt, a labda ívét és hosszát stb. Egyébként nehéz a célt elérni. De a kedvező hír az, hogy ha valaki jó akar lenni, akkor mindez megtanulható. Mert a golflabdát is lehet vaktában lövöldözni, nem a megfelelő eszközöket használni, csak éppen nem érdemes. Persze, ha a cél csak annyi, hogy jó levegőn legyünk, az más. Akkor az eredményesség nem fontos.
 
Iskola - média - minőség
Public relations
ImageDr. Barta Tamás

Különböző korokban mindig megfogalmazták az oktatási célt, amelyben tömören világították meg, hogy az adott társadalomban az iskolától mit vártak el. Ha a történelem szekerén utazunk, akkor olyan célokat találunk, mint a kiváló katona, a jó hivatalnok stb. A XXI. század elején Magyarországon a munkaerőpiac az a tényező, amely egyértelműen és könyörtelen következetességgel sugallja: az oktatási cél olyan, a munkaerőpiacon elhelyezkedni képes munka-vállalók kiképzése, akik nyitottak, és képesek életük során az önképzésre, az átképzésre is. Az pedig etikai kérdéssé válik, hogy Karinthy Frigyes szavai egyetlen diák szájából se hangozzanak el "...tessék nekem visszaadni az iskolapénzt, mert én nem tudok semmit."
 
A szépségipar királynője - Estée Lauder
História
Mikor Estée Lauder gazdag lett és híres, a riporterek kérdezősködni kezdtek a múltjával kapcsolatban. ő akkor azt válaszolta, hogy Európában született, arisztokrata családban, apja az egyik legősibb európai dinasztia, a Habsburgok szövetségese volt. Még akkor is, amikor az Egyesült Államokba érkezett, sétabotot és kesztyűt hordott. Valóban? Igen, válaszolta Estée, miközben a szeme se rebbent.
 
Önmenedzselés - a Janus-arcú művészet IV. rész
Humán erőforrás
Pintér Zsolt

Önmenedzselés személyesen – kapcsolatépítés az új állás megszerzésének leghatékonyabb módja

A személyes kapcsolatok építése, majd folyamatos ápolása, a "mutasd magad!", "légy a kirakatban!" jelszavak követése az egyik legfontosabb sikertényező. Persze, ha valaki alapvetően tehetségtelen, vagy nem produkál, senki sem teheti sikeressé. Ám az érvényesüléshez elsősorban másokon keresztül vezet az út. Hiszen a pápa sem önmagát választja...
 
Vállalati szövetségek a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment
Bencsik Andrea – Perjés Zoltán

Az embereknek, mint egyéneknek, valamint a vállalatoknak is szükségük van a legújabb ismeretek megszerzésére és hatékony felhasználására. Ennek következtében fontos a folyamatos tanulás és a megszerzett tudás valamennyi formájának átadása. Ezt a lehetőséget biztosítja annak az összefogásnak a kiaknázása, mely a kis és középvállalkozások számára nyújt többfajta szervezeti lehetőséget az együttműködésre.
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Magyarország 100 csodája
  • A világ építészeti csodái
  • A világ klasszikus vasútvonalai
  • A világ nagy folyói
  • Cseng Ho
 
Változásmenedzsment, de hogyan?
Melléklet
ImageDr. Farkas Ferenc - Barabás Zoltán - Hadinger Britta

Érvényesek-e még a Kotter-modell tanításai?

Az Európai Unió 2007-2013 közötti költségvetéséről a tagállamok között folytatott viták 2005. decemberében lezárásra kerültek, megszületett a tagországok közötti kompromisszum. A végső keretek az Európai Parlamenttel való megállapodás eredményeként 2006 áprilisában alakultak ki. Mindezek értelmében 2007. januártól elindulhat az új 7 éves költségvetési időszak. A cikksorozat az új költségvetés kiadási szerkezetéről és kiemelten a kohéziós politika területén elfogadott változásokról kíván képet adni.
 
Európai uniós források a 2007-2013 közötti időszakban - II. rész
Melléklet
Dr. Kengyel Ákos

A regionális fejlesztési támogatások

Az Európai Unió 2007-2013 közötti költségvetéséről a tagállamok között folytatott viták 2005. decemberében lezárásra kerültek, megszületett a tagországok közötti kompromisszum. A végső keretek az Európai Parlamenttel való megállapodás eredményeként 2006 áprilisában alakultak ki. Mindezek értelmében 2007. januártól elindulhat az új 7 éves költségvetési időszak. A cikksorozat az új költségvetés kiadási szerkezetéről és kiemelten a kohéziós politika területén elfogadott változásokról kíván képet adni.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data