CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:24  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2007-02
Image

A jó vállalati arculat ereje
Public relations
Elinor Selame, a vállalati identitás guruja beszél az arculat mibenlétéről és a cég sikerében játszott szerepéről.

Egy cég arculata és jó híre a vállalat életének minden területét érinti: legyen az részvényárfolyam, munkaerő-felvétel, értékesítés, felvásárlás stb. Elinor Selame az arculat, a brandmenedzsment és a vizuális kommunikációs stratégiák kérdéskörének nemzetközileg elismert szakértője, de író, előadó és tanácsadó is egyben. Most a vállalati arculat fontosságáról, valamint a vállalati célok és sajátos jegyek kialakításában játszott szerepéről beszél a CEO olvasóinak. Vajon mi volt ezekben az iparágakban az üzleti siker és kudarc titka a múlt században, és mi most?
 
A globális változás kommunikációja
Public relations
Galánfi Csaba

A kommunikációs és benne a public relations-szakma történetének legnagyobb kihívása, egyben feladata előtt áll. Hogyan lehet a 6 milliárd ember többségében a másokért érzett felelősség érzését általánossá tenni, gondolkozását, magatartását a kommunikációval megváltoztatni, miközben a már most jeleit mutató globális változás a Föld minden pontját érinti? A tét óriási: az emberiség fennmaradása.
 
Üzletitudás-frissítés - I. rész
Tudásmenedzsment
ImageDr. Baracskai Zoltán

Ahhoz, hogy az életfogytiglani tanulásra ítélt üzletember tanulékony legyen, látnia kellene a tudásgyarapodás határait. Ez paradoxon: hiszen ha látná, akkor átlépné, de akkor megszűnne létezni a dilemma: mit és miként frissíthetünk. Ám pont a határok átlépésétől fél. Tehát új dolgokra nem tanítható. Nem azért választom el a coach munkáját a többi tudásfrissítőtől, mert az nem mosódhat össze, hanem azért, hogy ha valaki összemossa, akkor tudja, hogy összemosta.
 
A Panasonic esze - Konosuke Matsushita
História
Pályája elején Konosuke Matsushita olyan elemes kerékpárlámpát készített, ami kb. 30 órán át égett, sokkal tovább, mint az akkoriban kapható bármely más lámpa. Szkeptikus kiskeres-kedők csak a fejüket rázták, mikor megpróbálta eladni őket. Így aztán Matsushita egy tucat boltban otthagyta lámpáit, bekapcsolta őket, aztán megvárta, míg lemerülnek. Kezdtek befutni a rendelések.
 
A Kodak megalkotója - George Eastman
História
Fiatal korában, miközben éves szabadságát tervezgette, George Eastman úgy döntött, hogy megpróbálkozik a fényképezéssel, amiről akkoriban annyit beszéltek az emberek. Barátai biztosan el lettek volna ragadtatva azoktól a képektől, melyeket a Karib-tenger egyik történelmi városáról – Santo Domingoról – szándékozott készíteni.
 
Kempelen Farkas velünk él I. rész
História
Dénes Tamás

A világ első sakkozó- és beszélőgépe, avagy a mesterséges intelligencia kezdetei

2007. március 24-től május 28-ig a Műcsarnokban volt látható Kempelen Farkas két leghíresebb alkotása, a „beszélőgép” és a „sakkautomata”. A sakkautomata, amely csak „a török”-ként vonult be a történelembe, évszázadokon keresztül foglalkoztatta a tudósokat, művészeket és a laikusokat, mivel titkát senkinek nem sikerült megfejteni.
 
A feketegazdaság, mint az átmeneti időszak externáliája - I. rész
Stratégia
Ormosy Gábor

Magyarországon, az átmeneti időszakban jelentős károkat okozott a feketegazdaság, azonban valódi számokkal, adatokkal ezt senki sem tudja kifejezni. Voltak becslések, melyek arra utaltak, hogy például az olajszőkítés, illetve az illegális olajkereskedelem negatív hatásai elérhették akár a százmilliárd forintot is, de erre vonatkozóan nincsenek sem bizonyítékok, sem releváns és megbízható kutatási eredmények.
 
Európai uniós források a 2007-2013 közötti időszakban - III. rész:
Melléklet
Dr. Kengyel Ákos

A fejlesztési tervek tartalma – a magyar I. és II. NFT

A cikksorozat első két részében áttekintettük a 2007-2013 közötti időszakra elfogadott uniós költségvetés szerkezetét és ehhez kapcsolódóan Magyarország érdekeit, ezután részletesen megvizsgáltuk az uniós regionális fejlesztési forrásokra való jogosultság alapvető feltételeit és a támogatást nyújtó alapok tevékenységi körét. A cikksorozat harmadik, befejező része az uniós források felhasználási keretét jelentő fejlesztési terv tartalmi jellemzőivel foglakozik. Jól ismert, hogy az Európai Unió költségvetéséből származó fejlesztési forrásokra való ”jogosultság” még egyáltalán nem jelenti azt, hogy minden felkészülés nélkül igénybe is lehet venni az előirányzott támogatási összegeket. A felkészülés komoly változtatásokat igényelt, és még igényel is a tagországok korábbi fejlesztéspolitikai rendszerében. Ismerni kell az uniós források felhasználására vonatkozó elveket, a fejlesztési terv és az annak megvalósítását szolgáló operatív programok tartalmi és szerkezetei jellemzőit meghatározó előírásokat. A cikk áttekintést ad a magyar I. Nemzeti Fejlesztési Terv tapasztalatairól és a II. NFT (az Új Magyarország Fejlesztési Terv) tartalmáról is...
 
A női vezetés kérdései - Eleanor Haller-Jorden interjú
Humán erőforrás
A Catalyst szervezet egy olyan világ megteremtésén fáradozik, ahol semmi sem korlátozza a nők képességeinek, energiáinak szabad kibontakozását

Eleanor Haller-Jorden a zürichi bázisú Catalyst Europe AG ügyvezető igazgatójaként a szervezet európai tagságáért és partnerségeiért felelős, ezenkívül hozzá tartozik a meglévő európai Catalyst-tagok globális diverzitási igényeinek kezelése. A New York-i székhelyű Catalyst kutató és tanácsadó szervezet vállalatokkal, illetve szakmák képviselőivel dolgozik együtt teljes környezetek kiépítésén és a dolgozó nők lehetőségeinek szélesítésén. A Catalyst független, nonprofit szervezet. A nők karrierfejlesztésének minden szempontjára kiterjedő kutatásokat folytat, és globális, internetes stratégiai tanácsadási szolgáltatást is nyújt. Az USA-ban folyamatosan az első helyre sorolják a női vezetőkkel foglalkozó nonprofit szervezetek között. Haller-Jorden asszony most arról beszél a CEO Magazinnak, hogyan törekszik a Catalyst egy olyan világ megteremtésére, amely minden nőt támogat és bátorít saját karriercéljainak elérésében, továbbá ahol semmi sem korlátozza a nők képességeinek, energiáinak szabad kibontakozását.
 
Kialakulóban egy új toborzási rendszer
Humán erőforrás
Új tendenciát figyelhetünk meg az egyetemi és főiskolai hallgatók elhelyezkedésekor, hiszen az utóbbi években szinte minden nevesebb cég igyekezett nyitni a felsőoktatásban tanuló diákok felé, és különféle programokkal felhívni a figyelmüket. Ezen programok nagy része tanulmányi verseny vagy valamiféle szimulációs verseny formájában öltött testet. Nemrég hirdette meg például az Ernst&Young az adóversenyét, a P&G az esszéíró versenyét, a MOL az üzleti szimulációs játékát, az ING a vezetőképző programját stb. Azoknak a tehetséges fiataloknak, akik ezeken a versenyeken sikeresen szerepelnek, nagyon gyakran állást is felkínálnak a cégek.
 
Nemzeti szervezeti kultúrák - Mi és a többiek III. rész
Humán erőforrás
Herneczki Katalin

A cikksorozat első két része a GLOBE nemzetközi kutatási projekt felmérése alapján tekintette át azokat a jellemzőket (9 attribútum), amelyek egy ország kultúráját meghatározzák. Bemutatta, hogy a felmérésben részt vevő 61 ország között Magyarország milyen helyen áll jelenleg. Összehasonlításképp áttekintette azt is, hogy egy-egy paraméter mely országokat jellemzi legerőteljesebben, illetve legkevésbé.
 
Hogyan alkalmazzuk a minőségmenedzsment módszereit projektek esetén?
Projektmenedzsment
Nagy Jenő Bence – Dr. Sebestyén Zoltán – Dr. Szabó Gábor Csaba

A projektek minőségmenedzsmentje alatt a minőségmenedzsment általánosan és széles körben használt eszköztárát értjük – ahogyan ezt számos projektmenedzsment-szakirodalom teszi (Kerzner, 2003) –, attól függetlenül, hogy ezek mennyire alkalmasak a projektek minőségmenedzsmentjére, mennyire illeszkednek a projektek tömegtermeléstől alapvetően különböző jellemzőihez. Feltételezhető-e az, hogy a projektek minőségmenedzsment szempontjából különböznek a termeléstől? A szerzők határozott véleménye az, hogy eddig ez a kérdés nem kapott megfelelő hangsúlyt, a projekteknek ugyanis a minőségmenedzsment szempontjából is megvannak a sajátosságai.
 
Szegmentálás az autópiacon
Marketing
Bujtor László

Manapság az átlagos autóvásárlónak eligazodni a huszonöt, Európában meghatározó járműgyár több száz típusának több ezer variációja között csaknem lehetetlen vállalkozás. A gyárak mégis elég egyszerű és könnyen áttekinthető rendezőelvek szerint építik fel és sorolják termék-szegmentumokba a gépkocsijaikat. Írásunkkal a járműipari termék-szegmentáció hátterébe pillantunk be, remélve, hogy az olvasó számára érdekes és új információkat adunk, fellebbentve a fátylat a jármuűpari szegmentáció elveiről, múltjáról, fejlődéséről és a kutatás új irányairól.
 
Pálinkó Éva- Szabó Márta Vállalati pénzügyek
Könyvismertető
Vállalati Pénzügyek
Typotex Kiadó, Budapest, 2006
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Az ezerarcú Németország
  • Katedrálisok és bazilikák
  • Spanyolország + Toszkána és Umbria
  • Az ókori Görögország templomai
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data