CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 24. péntek 00:25  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2007-03
Image

Teamek reneszánsza
Humán erőforrás
A cégek egyre több olyan teendőt végeztetnek team-munkában, amely korábban a bürokrácia dolga volt

Richard Harris a munkahelyi tanulás kérdéseivel foglalkozó, bostoni székhelyű Forum Corporation korábbi vezető munkatársa. Olvasóinknak most a teamek különböző helyzetekben való alkalmazásáról és fejlesztésük kérdéseiről beszél.

Hivatkozás a cikkre:

Teamek reneszánsza. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 4-8. pp
 
Egy tradicionalista innovátor a marketinggondolkodásban
Marketing
Fojtik János

Theodore Levitt (1925-2006)

Theodore Levitt munkásságáról nem véletlenül fogalmaznak felsőfokban. Egy, a korábbi tanulmányaiból összeállított kötet címlapja azt állítja róla, hogy ő "a modern marketing atyja”. Louis Lavelle a BusinessWeek nekrológjában azt írta róla: "a marketing világának szimbolikus figurája … akinek az írásai radikálisan megváltoztatták a marketing művelésének és tanulmányozásának a módját".

Hivatkozás a cikkre:

Fojtik, J. (2007): Egy tradicionalista innovátor a  marketinggondolkodásban, Theodore Levitt (1925-2006). CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 10-14. pp

 
ACER: minőség és design
Információs technológia
Az ACER idén ünnepli fennállásának 31. évét. A tajvani cég a világranglista harmadik legnagyobb PC-gyártója, és az EMEA-régió vezető notebook-gyártója. Mára több mint 42 országban 193 vállalatot működtető világcéggé vált, és több mint 100 országban vannak disztribútorai. Az Acer Computer magyarországi képviseleti irodája 14 éves múltra tekint vissza, vezetője Egri Csaba.

Hivatkozás a cikkre:

Acer: Minőség és desing. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 15-18. pp

 
Egy fontos eszköz a CEO-k kezében
Projektmenedzsment
Budapesten tartotta nemzetközi konferenciáját a Project Management Institute

Ha egy CEO rendelkezik projektmenedzsmentbeli tapasztalatokkal, könnyebben tud helyes döntéseket hozni, hiszen jobban átlátja a kijelölt célokhoz vezető utat" - állítja Gregory Balestrero, a Project Management Institute (PMI) vezetője. A CEO Magazin a budapesti konferencia után beszélgetett a projektmenedzsment gurujával.

Hivatkozás a cikkre:

Egy fontos eszköz a CEO-k kezében. Budapesten tartotta nemzetközi konferenciáját a Project Management Institute
. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 19-20. pp
 
Társadalomtudományok és a mérnökképzés a 21. században
Melléklet
Dr. habil Lükő István

A globalizáció világában többféle hatás éri az embert, a laikust meg a szakértőt egyaránt. Mit tehetnek a társadalomtudományok a mérnökképzés ügyéért, mivel segíthetik ezek a tudományok a szakértelem hasznosulását? Ki a mérnök, és mik a feladatai? Mit tehet ma és holnap a mérnökség, és milyen társadalmi (szervezeti) háttérben él? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a proxemika, a környezet-ergonómia, a környezetszociológia, a technikaszociológia, valamint a technikapedagógia segítségével. Foglalkozunk még a tárgykultúra és az épített környezet, valamint az életérzületek kérdésével. Kitérünk a mérnöki szerepek intézményes és személyi dimenzióira, a szakértői szerep többrétűségére és ezek erkölcsietikai vonatkozásaira.

Hivatkozás a cikkre:

Lükő, I. (2007): Társadalomtudományok és a mérnökképzés a 21. században. CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. Melléklet
 
Kempelen Farkas velünk él
História
Dénes Tamás

A világ első sakkozó- és beszélogépe, avagy a mesterséges intelligencia kezdetei - II. rész

„Kempelen, mint elmés mekhánikus”, avagy az első sakkozógép rejTénye Kempelen Farkas legjelentősebb találmánya a beszélőgép volt, amit süketnémáknak és beszédhibásoknak tervezett, mégsem erről vált igazán híressé, hanem sakkozógépéről, holott azt csak Mária Terézia kérésére készített szellemes játékszernek szánta. Abban az időben ki ne hallott volna Kempelen Farkas híres sakk-automatájáról? Hiszen szinte az egész világon akkora volt a visszhangja, hogy egész irodalma keletkezett, újságcikkek és tanulmányok százai foglalkoztak vele, tíz nyelven írtak róla könyveket.

Hivatkozás a cikkre:

Dénes, T. (2007): Kempelen Farkas velünk él. A világ első sakkozó- és beszélőgépe, avagy a mesterséges intelligencia kezdetei II. rész. CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 21-25. pp
 
Ando Momofuku, a tésztacsináló
História
Kb. tíz évvel ezelőtt egy japán tévémusorban felkérték a nézőket, hogy mondják meg, mit tartanak a 20. század legnagyobb találmányának. Némi derültséget, nagy meglepetést és kisebb bosszúságot okozott, mikor a nézők választása – elsöprAndo Momofuku, a tésztacsináló

Kb. tíz évvel ezelőtt egy japán tévéműsorban felkérték a nézőket, hogy mondják meg, mit tartanak a 20. század legnagyobb találmányának. Némi derültséget, nagy meglepetést és kisebb bosszúságot okozott, mikor a nézők választása – elsöprő többséggel – az instant tésztára esett. Vajon csak tréfa volt, vagy valamilyen reklámfogás? Hol maradt a nukleáris energia, a műhold vagy a televízió? többséggel – az instant tésztára esett. Vajon csak tréfa volt, vagy valamilyen reklámfogás? Hol maradt a nukleáris energia, a műhold vagy a televízió?

Hivatkozás a cikkre:

Ando Momofuku, a tésztacsináló. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 25-26. pp
 
A feketegazdaság, mint az átmeneti időszak externáliája II. rész
Stratégia
ImageOrmosy Gábor

Amikor a TC (nemzetközi bűnözés; a szerk) fennmaradásáról, fejlődéséről, azon képességéről beszélünk, hogy milyen módon tud alkalmazkodni, beilleszkedni különbözo társadalmakba, azt kell elsősorban megvizsgálni, mi a létezésének célja, és céljának megvalósításához hogy tudja környezetét kihasználni. Sokan, akik a szervezett bűnözést annak kriminológiai szempontjai szerint elemzik, azt mondják, hogy a szervezett bűnöző csoportok célja a társadalmi rend megbontása, anarchia kialakítása. Ez a megközelítés szűk látókörű, és pontatlan. A szervezett bűnözés elsődleges célja a lehető legnagyobb haszon, profit szerzése a legkisebb kockázattal. Ennek a célnak az elérése érdekében alkalmaz erőszakot, törvénytelen eszközöket is, amennyiben az „szükségessé” válik.

Hivatkozás a cikkre:

Ormosy, G. (2007): A feketegazdaság, mint az átmeneti időszak externáliája II. rész. CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 27-29. pp
 
TECHNOLÓGIAMENEDZSMENT
Stratégia
ImageDr. Pataki Béla

A vállalati technostratégia kialakításának alapelvei és buktatói

Cikksorozatunknak ebben a részében egy nagyvállalat példáján keresztül arra a következtetésre jutunk, hogy a technológia nem a mérnökök belügye, nem operatív részletkérdés, hanem kulcsfontosságú stratégiai tényező!

Hivatkozás a cikkre:

Pataki, B. (2007): A vállalati technostratégia kialakításának alapelvei és buktatói. CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 30-34. pp
 
Országkockázat-elemzés
Stratégia
Ann Pickard az amerikai Foreign Policy Research Institute korábbi közel-keleti olajszakértőjeként és kutatójaként sokéves tapasztalattal rendelkezik az energiaszektorral kapcsolatos országkockázat-elemzés terén a dél-amerikai térségre, a korábbi Szovjetunióra, valamint a Közel-Keletre és Afrikára vonatkozóan. A CEO Magazinnak adott interjújában beszél az országkockázat-elemzésről, ami a nemzetközi stratégia kialakításának szerves része, valamint arról, hogy a vállalatok hogyan csökkenthetik minimális szintre problémáikat, és hogyan javíthatják nyereségmutatóikat egy adott országban várható események elemzése és naprakész előrejelzése birtokában.

Hivatkozás a cikkre:

Országkockázat-elemzés. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 35-38. pp

 
Üzletitudás-frissítés II. rész
Tudásmenedzsment
ImageDr. Baracskai Zoltán

Tudjuk, hogy a ma tanulók nem olyanok, mint nagyszüleik. Az iskolán kívüli tudásfrissítéssel foglalkozó fiataloknak kínálok egy olyan tudáshalmazt, amivel majd ok tudnak mit kezdeni. A 80-as évek végén már három évfolyamon kipróbáltam a transzfunkcionális iskolai tudásgyarapítást. Mint minden mást, kicsit korán kezdtem. Most ismét elválasztott funkciók zavarainak elhárítása helyett transzfunkcionális nóvum alkotását sürgetem.

Hivatkozás a cikkre:

Baracskai, Z. (2007): Üzletitudás-frissítés II. rész. CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 40-43. pp

 
Kint is vannak, bent is vannak
Public relations
Dr. Hajós Dezső

Halvány sziluettből markáns, színes arculat

A PR, a kommunikáció és a reklám szempontjából sajátos helyzetben van a „HONVÉD” Nyugdíjpénztár. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ötéves adatai alapján a hazai pénztári piac élvonalába tartozik, széles körű ismertséggel mégsem dicsekedhet. Ha tagszervezési filozófiáját tekintjük, erre nincs is szüksége, hiszen a fegyveres és rendvédelmi szervezetek viszonylagosan zárt pénztáráról van szó. Az elmúlt évben mégis eljutott arra a pontra, amikor változtatnia kellett marketingpolitikáján – Dr. Hajós Dezső, a pénztár marketingmenedzsere a hasonló helyzetben lévő, „látókör alatti” szervezeteket is biztatja, lépjenek ki a fényre.

Hivatkozás a cikkre:

Kint is vannak, bent is vannak. Halvány sziluettből markáns, színes arculat. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 43-46. pp
 
Dr. Osman Péter könyvismertetői
Könyvismertető
  • Patricia Schultz: 1000 hely, amit látnod kell
  • A művészet története. Barokk művészet;
  • Egyiptomi művészet
  • Francie Jouanin: Provence - Gasztronómai kalauz
  • Sir Patrick Moore: A világegyetem atlasza
  • Varázslatos otthon
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data