CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 25. szombat 05:34  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2001-05


Képekben gondolkodunk
Kommunikáció
Budapesti beszélgetés Em Griffinnel, a kommunikációelméletek két lábon járó lexikonjával

Mondjon egy példát! - szólított fel többször is beszélgetésünk folyamán Em Griffin, a kommunikációelmélet ma élő legnagyobb ismerője. Jóllehet szavakban érintkezünk, az ember képekben gondolkodik - magyarázta. - Igazán megérteni egy kérdést, szituációt, vagy problémát pedig csak akkor tudunk, ha annak egy példáját magunk előtt látjuk. A chicagói professzor napokban magyarul megjelent Bevezetés a kommunikációelmélet című könyvében 32 divatos teóriát ismertet, amelyekből exkluzív összefoglalót adott lapunknak.
 
Csodaszerek a projektvezetésben?...
Stratégia
Dr. Görög Mihály

Fejlődés? Milyen irányba?

A projektvezetésre vonatkozó mesterségbeli tudás megszerzése létfontosságú lehet a szervezetek számára, mivel jelentős mértékben függ tőle egy szervezet változásokhoz való adaptációs készsége. Ez utóbbi pedig a hosszabb távú versenyelőny - sőt adott esetben a megmaradás - egyik záloga. A jelentős idő- és költségtúllépéssel teljesített projekt, ami esetleg nem is minden tekintetben a kívánt projekteredményt hozza létre, a szükséges adaptáció helyett inkább az ellenkező irányba mozdítja a szervezetet.
 
BUDDHA MOSOLYOG
Stratégia
ImageDr. Bőgel György

Az indiai szoftveripar sikereiről

Vajon milyen szerepe lesz az információs iparnak India remélt felemelkedésében? Képes lesz-e magával húzni más szektorokat is, vagy megmarad szigetnek, amit magas fallal kell megvédeni, és ami egyre jobban eltávolodik az őt körülvevő világtól? Ki lehet emelkedni a fejlődő világból az információs technológia kötelébe kapaszkodva? Át lehet ugrani az ipari forradalmat és egyből a modern tudásgazdaságban, annak is az élvonalában landolni? Ha igen, a sikerekben milyen szerepe van az államnak és a piacnak? Lehetőségeket vagy veszélyeket jelent India számára az információs ipar jelenlegi válsága, mit hoznak majd a megindult mélyreható átalakulási folyamatok? Másolható-e az indiai modell? Izgalmas kérdések ezek, megérnek egy kis elmélkedést.
 
Lehet, hogy a magunk számára mi vagyunk a legjobb fejvadászok&?
Stratégia
Interjú a CIB Bank Rt. elnök-vezérigazgatójával

Az 1979 novemberében alapított CIB-et eredetileg hat külföldi bank 11-11, és a Magyar Nemzeti Bank 34 százalékos tulajdonlásával hozták létre; ma az olasz IntesaBci Csoport kizárólagos érdekeltsége. Zdeborsky Györgyöt, a hitelintézetet tizenkettedik esztendeje irányító elnök-vezérigazgatót a kezdettől külföldi többségi tulajdonú bank vezetési módszereiről kérdeztük.
 
A vevővel az interneten is kommunikálni kell...
Információs technológia
Budapesti beszélgetés a kaliforniai egyetem professzorával Michael Levin-nel

A kommunikáció vagy annak hiánya a legígéretesebb internetes vállalkozást is tönkreteheti - véli Michael Levin. A Kaliforniából érkezett professzor szerint a vevő-eladó iterakciós kapcsolatot nem pótolja a számítógépes képernyőn megjelenő választási lehetőség. Az elmúlt években az USA-ban sok minden megváltozott, nem utolsósorban a CEO-vá válás útjai is.
 
E-learning egy magyarországi vállalatnál
Információs technológia
Molnár Anita

A vállalatok növekedésével szinte exponenciálisan nő az oktatási szükséglet, emellett a gyors gazdasági, technológiai változások következtében a dolgozókat szinte azonnal és egyszerre kell bevonni az oktatásba. Ennek a már-már megoldhatatlan feladatnak a megvalósítására egyre többen veszik igénybe a "netszerűen" korszerű e-learning technológiáját.
 
Érdekérvényesítés a szürkezónában - lobbizás Magyarországon II.
Public relations
Dr. Suha György

Hogyan dolgozik a lobbista?

Mint minden alkalmazott kommunikációs szakterületnek, a lobbizásnak is sajátos ismeretrendszere, eszköztára van. Ezek elsősorban a klasszikus public relations technikák alapján kialakult munkamódszerek. A lobbista fő munkaeszköze az információ, hiszen munkája során folyamatosan kommunikál, megadott üzeneteket juttat célba és fogad be, azaz tevékeny és aktív szereplője a kommunikációs folyamatoknak.
 
Védekezzünk a kiégés ellen!
Humán erőforrás
ImageDr. Barta Tamás - W. Barna Erika

"Nem elég fellobbanni,
de mindig égni kell"

- olvashatjuk Váczi Mihály Nem elég című versében e magas feszültségű sorokat. A költő szavai felvillantják a mindannyiunk lelkében rejlő vágyat a folytonos ihletettség állapotára, és félelmünket a kiüresedés, kiégettség állapotától. Hosszú távon igazi örömöt és eredményt csak az olyan célok hozhatnak, amelyek betöltik az életünket, amelyekért naponta újból és újból tudunk lelkesedni, amelyek mellett el tudjuk kötelezni magunkat. Igaz ez az alkotó munkában is, a párkapcsolatban is.
 
Tudásgazdaság: együttműködés az egyetemek és a vállalatok között
Humán erőforrás
ImageDr. Kovács Kristóf

Történelmi okokra visszavezethetően Magyarország nyersanyagokban szegény, hiábavaló tehát, ha a nagy volumenű ipari termeléstől várunk gazdasági sikereket. Az egyetlen komoly kitörési lehetőség a tudásintenzív iparágak fejlesztése, amelyekben kevés nyersanyagból sok munkával és még több jó elgondolással, ötlettel nagy értéket állítunk elő
 
Paradigmaváltás a Humán Menedzsment folyamataiban
Humán erőforrás
Dr. Farkas Gáborné

Esettanulmány

A cikk a munkatársak kiválasztásának egy merőben új, a hagyományos interjúnál hatékonyabb módszerét mutatja be
 
Humán tőke, humán kontrolling
Humán erőforrás
Szabó Márta

Az ezredforduló világméretű gazdasági és társadalmi változásai új megvilágításba helyezik az emberi erőforrással való gazdálkodást. A cégek legfontosabb "vagyontárgyává" a szellemi, más szóval intellektuális tőke vált, a versenyképesség megalapozója pedig ma már egyre inkább a munkatársak tudása.
 
A Problémamegoldás, hiányosság megelőzés módszerei V.
Minőség és innováció
ImageProf. DSc. Parányi György

Hibajelenség - A hibakövetkezmény és a hibaforrás feltárása

A Magazin korábbi számaiban bemutatott módszerek a fontosabb hibák és az elsődleges hibaokok felismerésére, a hibaelhárítás rutinból történő megalapozására alkalmas segédeszközök. A tartós megoldást azonban mind a valószínűsíthető, mind a bekövetkezett hibák ismétlődésének megakadályozásához a hibaforrások feltárása és ezek elhárítása tudja csak biztosítani. A cikk ennek két, jellegében és mélységében eltérő, de egyaránt komplex szemléletű módszerét mutatja be.
 
Call center
Marketing
Tóth Éva Mária

 - Huszonnégy órában az ügyfelek szolgálatában -

A call centerek küldetése az, hogy tökéletesítsék a telefonos kommunikációt a szervezetek és ügyfeleik között. Ezt csak akkor képesek megtenni, ha kiváló technikai háttérrel, szakértői gárdával, hiteles és a napi gyakorlatba ültetett cégfilozófiával rendelkeznek.
 
Hová mész környezetvédelem?
Mozaik
Enyedi-Egyed Szilvia - Farkas Endre

A folyamatosan változó környezetvédelmi jogszabályok betartása sok esetben többletkiadáshoz vezethet, azonban a változásokat érdemes más nézőpontból is szemügyre venni, és meglátni bennük az újabb üzleti lehetőségeket.
 
Növekedési stratégiák II. rész
Melléklet
ImageSalamonné dr. Huszty Anna

Továbblépni vagy korán megöregedni?

Cikkünk első részében a vállalatok növekedést célzó környezeti hadműveleteiről írtunk. Rámutattunk arra, hogy minden vezetőnek érdemes odafigyelnie az iparágában működő cégek játszmáira, együttműködési formáira. A második részben sokkal nehezebb feladatot boncolgatunk, mégpedig azt, miképpen lehet a növekedést a vállalat falain belül sikerrel irányítani.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data