CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2018. június 24. vasárnap 08:08  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Június 2018 >
Ke Sz Cs Sz Va
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
2001-04


Pályázni [tudni] kell - Az információ és társadalom
Információs technológia
Sík Zoltán

Pályázni [tudni] kell. Meg kell tanulnunk élni ezzel a finanszírozási lehetőséggel is - az EU által biztosított forrásokhoz is jobbára pályázati keretek között férhetünk hozzá. Fontos, hogy a pályázati rendszer jól átlátható, kiszámíthatóan működő, informatív és felhasználóbarát szolgáltatásként épüljön be a vállalkozások és a civil társadalom mindennapjaiba.
 
A szövevényes világháló
Információs technológia
Szappanos Krisztina

A világhírű internetmarketing-szakértő, Daniel Janal Budapesten

"Dan Janal az online kereskedelem egyik guruja" - legalábbis ezt írják róla neves amerikai lapok. Hogy valóban vérbeli szakember, arról nemrég győződhettek meg azok az érdeklődők, akik részt vettek Janal budapesti előadásán, a Perfekt-Power menedzserszeminárium-sorozat 7. rendezvényén. A Stanford és a Berkeleyi Egyetem tanárát az egész napos prezentációja után kérdeztük.
 
Szinkronban a kis- és középvállalatok igényeivel II.
Információs technológia
Szakács Eszter

Ügyfélkapcsolati alkalmazások

1962 óta, mióta Angliából áttelepültem, folyamatosan az Egyesült Államokban élek, de még mindig csak ismerkedem az amerikaiakkal. Ebben a cikkben szeretném elmondani Önöknek néhány megfigyelésemet, különösen arról, hogyan kötnek üzletet.
 
A változásmenedzserek sikerének titkairól
Humán erőforrás
ImageDr. Farkas Ferenc

Amióta 1958-ban, az első szovjet Szputnyik fellövését követő amerikai sokkban a Harvard Business Review megrendezte az első konferenciát, és megjelentette annak tanulmánykötetét a változásmenedzsmentről - sok koncepció látott napvilágot a sikeres változásvezetésről. Bátran mondhatjuk, az elmúlt évtizedekben a változásmenedzsment az üzleti világ ismeretanyagának egyik legfontosabb összetevőjévé vált.
 
Kiválasztás menedzserszemmel
Humán erőforrás
Dara Péter-Szetei Tibor

Kis összeállításunkban segítséget kívánunk nyújtani a munkáltatóknak, s azon vezetőknek, akiknek pozíciójukból eredően alkalmazottat kell kiválasztani, hogy a munkát keresők csapdáit elkerülhessék, képesek legyenek a sorok között olvasni, tudjanak a személyiség mögé látni, valamint érzékelni tudják, hogy mikor próbál a jelölt szándékosan elhallgatni bizonyos információkat, mikor torzít, vagy nagyít az adatokon.
 
Integrált HR és PR
Humán erőforrás
Cselovszkiné Golenya Ágnes

Ma, a XXI. század, a III. évezred küszöbét még épphogy csak átlépve, az állandó és intenzív fejlődések, átalakulások, növekedések, a technikai, informatikai, kommunikációs "csodakütyük" korszakában, hajlamosak vagyunk sok mindent feltételezni a modern cégekről és kommunikációjukról, de azt nem, hogy létezik még ember, létezik még olyan alkalmazott, aki nem megfelelően informált. A nem megfelelő informáltság egyáltalán nem jelenti az alulinformáltságot, bár sok cég és sokszor maguk az alkalmazottaik is erre hivatkoznak a "nehéz időszakokban", és így is érzik. Ám az esetek többségében hamar kiderül, hogy az információ mennyiségével egyáltalán nincs probléma.
 
 
Fejtetőre állított döntések
Stratégia
ImageDr. Pataki Béla

A testületi döntések igen sokszor szavazással dőlnek el a legkülönfélébb típusú üzleti vagy egyéb szervezeteknél. A leggyakrabban használt szavazási és szavazatösszesítési módszerek többsége azonban matematikai, méréselméleti szempontból alapvetően, durván hibás.
 
A benchmarking "gyakorlata" Magyarországon
Stratégia
Bitó János

A benchmarking elméletével a CEO Magazin korábbi számaiban már foglalkoztunk. Most a módszer hazai elterjedtségét, gyakorlatát vizsgáljuk.
 
A "bizalom tolmácsai" - avagy a reputáció építéseA "bizalom tolmácsai" - avagy a reputáció építése
Melléklet
ImageBarát Tamás

A szervezetek és vezetőik minden esetben azt szeretnék elérni, hogy sikeresek legyenek. Ehhez arra van szükség, hogy környezetük ismerje, megértse, támogassa, elfogadja és megbecsülje őket, hogy idegen szóval élve: reputációjuk legyen. Hogyan érhető el a pozitív reputáció? A cikk célja, hogy tanácsokat adjon szervezeti vezetőknek a pozitív reputáció, az ismertség, a megértés, az egyetértés és megbecsülés kivívásához.
 
A problémamegoldás, hiányosságmegelőzés módszerei IV.
Minőség és innováció
ImageProf. DSc. Parányi György

A még meg nem valósult hiba felderítése - nemcsak a gyártásban

A hiányosságmegelőzés módszerei egyik csoportjának középpontjában a valószínűsíthető hibák feltárása áll. Az ezúttal bemutatott újszerű módszer elsősorban a szervezési jellegű folyamatok előírásainak és alkalmazásának hibamentességét mozdítja elő. Az eljárás a tevékenység feltételezett vagy tényleges sikertelenségéből indul ki, s az ún. visszagöngyölített okozat-okvizsgálat módszerével tárja fel a végeredményt veszélyeztető hiányosságokat és okozóikat. Ezeket felismerve kiegészíthetők az előírások. Az ismétlődő tevékenységek hibamentes végrehajtását pedig ellenőrző jegyzékek segítik.
 
A PR története 2.
Public relations
Dr. Beke Tamás

A public relations szakma és a propaganda intézményének viszonya, valamint a public relations szakma fejlődésének korszakai

A CEO Magazin 2001/3. (előző) számában a szakmában egyedülálló kezdeményezéssel ismerkedhettünk meg. A public relations szakma fejlődéstörténetéről szóló, megjelenés előtt álló átfogó monográfiáját, amelyből most újabb részleteket ismerhetnek meg az olvasók, több mint egy éves kutatómunka előzte meg. A munka összegző és egyedi jellegét - hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt - az is jól tükrözi, hogy a könyvet magyar és amerikai lektorok, közismert szakemberek véleményezték.
 
Érdekérvényesítés a szürkezónában - lobbizás Magyarországon I.
Public relations
Dr. Suha György

Alkalmazott public relations vagy önálló tudomány?

Kevés annyira homályos közéleti fogalom járja át a magyar tömegkommunikációt napjainkban, mint a lobbizás, lobbista, lobbiérdek. Pedig nincs szó mágikus meggyőzőerőről, vastag borítékokról és titkos találkozókról - a lobbizás ugyanis bevett és elismert kommunikációs forma a világ fejlett országaiban. Az alkalmazott kommunikáció keretei között a public relations ismert, elfogadott és széles körben alkalmazott eszközrendszere, egyre markánsabban önállósodó szakterülete.
 
Árstratégia, árverseny
Marketing
ImageDr. Rekettye Gábor

Árdöntés a vállalatnál elvileg csak két esetben merül fel, (1) akkor, amikor a cég új kínálattal (vagy kínálati elemmel) jelenik meg a piacon, és ennek az új terméknek vagy szolgáltatásnak kell meghatározni az induló árát, illetve (2) akkor, amikor a már piacon lévő kínálatának, illetve a kínálat egyes elemeinek árát kívánja változtatni. A dolog így viszonylag egyszerűnek tűnik, a gyakorlatban azonban e két eset egy sor, a vállalat egyéb területeivel - elsősorban a marketing egyéb részeivel - összefüggő stratégiai megfontolást és komoly döntés-előkészítést igényel.
 
CRM - avagy az ügyfélkapcsolatok menedzsmentje
Marketing
ImageDr. Bőgel György

A Customer Relationship Management (röviden CRM) a vállalati informatikai alkalmazások egyik leggyorsabban fejlődő, legfigyelemreméltóbb eredményeket hozó területe. Az ügyfélkapcsolatok menedzsmentje azonban jóval több az őt támogató programcsomagoknál, és a szoftverek is akkor hatékonyak igazán, ha jól illeszkednek a vállalat teljes ügyfélkezelési stratégiájához és konkrét tevékenységeihez. A téma fontosságát könnyű belátni: egy vállalkozás a bevételeit az ügyfeleitől szerzi, éppen ezért nem mindegy, hogy a velük fenntartott kapcsolatokat hogyan építi és kezeli. A modern információs technológia ezen a téren új távlatokat nyit, és új lehetőségeket teremt.
 
A politikai marketingről
Marketing
Dr. Osman Péter

A politikai marketing rendkívül széles és szerteágazó területéből itt csupán néhány szilánkot kísérelek meg felmutatni, elsősorban ahhoz kapcsolódva, hogy hogyan jelentkezik e téren a költség-haszon-elemzés sajátos szemléletmódja, logikája, és hogyan lehet azt itt felhasználni, azaz hogyan vezethet döntések megalapozására.
 
Táplálkozás - sport- szexualitás
Melléklet
Dr. Bakanek György

A cikkből megtudhatjuk, milyen táplálkozási és életmódbeli szokások, illetve milyen serkentőszerek vannak jó vagy rossz hatással a teljesítőképességünkre - nem csak a szexualitás terén?
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2018 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data