Officina '96 Kiadó
"A középpont ... az ember. ... Belülről indul ki az új teremtés" (Hamvas Béla: Unicornis)
A KÉZ a legemberibb testrészünk. Kezünkkel simogatunk, ültetünk virágot, csemetefácskát, "kézben, karban tartjuk" a nekünk fontos lényeket, tárgyakat, dolgainkat is.
A KÉZ - az AGY - a Személyiség fejlődése egymással kölcsönösen összefüggő. Ezeken múlik, hogy hova jutunk az új évezredben. Ezek hármasságában rejlenek a harmadik évezred technikai újdonságai, a személyiség megújulása, de a tudományokban várható új paradigmaváltás maga is.
A KÉZ az, amellyel első betűnket, gondolatainkat papírra vetettük, a kézírás volt gyermekkorunk egyik csodája, s a világ csodáit megnyitó kapu is egyúttal. |
Bővebben...
|
Park Könyvkiadó, 2000
A természet a túléléshez eszközül feltalálta az alkalmazkodást. Az üzletemberek Üzletemberek a piacon való túléléshez feltalálták a marketinget.
A marketing nálunk a hetvenes évek elején kezdett beszüremkedni a közgondolkodásba. Azóta többé-kevésbé folyamatosan napirenden van - ha másként nem, hát úgy, hogy lényegesen könnyebb valamiről sokat beszélni, mint tenni is valamit a megvalósításáért. Ékes-éktelen példája volt ennek, midőn a hetvenes-nyolcvanas években az értékesítési részlegeket számos helyen egyszerűen átnevezték marketing főosztálynak. Igaz, táblát sokkal könnyebb cserélni, mint szemléletet, hozzáállást - és ez sok helyen érezhetően még mindíg meghatározó tényező.
|
Bővebben...
|
Bagolyvár Könyvkiadó, 2001
"A titok ajtaját nem olyan nehéz kinyitni, mint ahogy azt a tudatlan emberek gondolják. Ellenkezőleg, az a szörnyű, milyen nehéz bezárni." Akutagava Rjunoszuke (1892-1927) japán író
Nos, pontosan erről szól ez a könyv. A titkok elrejtésének, "bezárásának" módszereiről, amely az emberrel talán egyidős vágy és lassan az információs társadalom hétköznapi szükségszerűségévé válik. Célom e könyvvel (és további folytatásával) az, hogy a kedves Olvasót könnyed formában, mégis együttgondolkodással vezessem be abba a misztikusnak tartott világba, amelyről ma még azt gondolja, hogy az csupán a James Bondok, illetve a matematikusok, informatikusok, kriptográfusok kiváltsága. Eme Titok Tan, mint alcíme a Kódtörő ABC (és az előkészületben levő Kódtörő XYZ) is jelzi, igyekszik a titok természetét az alapoktól a mai és a jövőbeli titkosítási lehetőségekig körüljárni, de nem felejtkeztem el arról a kedves érdeklődő Olvasóról sem, aki ennél mélyebben szeretne belelátni ebbe az érdekes világba. Számos ábra, illusztráció, történelmi példa, segédlet és részletes irodalomjegyzék segíti a gyakorlati és elméleti eligazodást a témákban.
|
Bővebben...
|
Cser Kiadó, 2002
A Cser Kiadó új könyvsorozatot indított Fit for Business English címen. A piac erőteljes globalizációjának következtében a jó angoltudás egyre fontosabb a szakmai siker eléréséhez. A Fit for Business English sorozat lehetővé teszi a célirányos felkészülést a modern gazdasági angol különböző tématerületeire. Mivel aki külföldi üzleti partnerekkel tart kapcsolatot, annak helyesen és szakszerűen kell kifejeznie magát.
Az Üzleti levelezés című kötet az üzleti levelezés nyelvére helyezi a hangsúlyt. Bemutatja, hogyan fogalmazzunk meg helyesen üzleti leveleket, kérelmeket, ajánlattételeket, válaszleveleket, felszólításokat, reklamációkat vagy akár pályázatokat angol nyelven.
A Telefonálás című kötet a telefonos kommunikációra készíti fel az olvasót. A könyv párbeszédei bemutatják, hogyan kell angolul telefonon időpontot egyeztetni, felvilágosítást kérni, megkeresésekre válaszolni, feltételekről tárgyalni és reklamációkat felvenni.
|
Bővebben...
|
- Alvin Toffler - Harmadik hullám
- Nicholas Negroponte - Digitális létezés
- Michael Dertouzos - Félkész forradalom
- Rick Levine, Cristopher Locke, Doc Searls, David Weinberger - Cluetrain Manifesto
- Ravi Kalakota, Marcia M. Robinson - E-üzlet
- Jakob Nielsen - Web-design
Kommunikácó-alapú üzlet, digitális létezés, ember-központú számítástechnika, az iparit felváltó információs korszak - a "szemünk előtt" formálódó világ megközelítéséhez és értelmezéséhez kidolgozott kategóriák. Az újságok hír-termése és az információtechnológia mind hétköznapibb csodái mögött ugyanis jóideje létezik egy tartomány, ahol elsősorban töprengeni lehet és kell a jövőt meghatározó mintázatokról. Ennek a gondolkodásnak - amelynek résztvevői társadalomkutatók, gyakorlati szakemberek, teoretikus hajlandóságú médiamunkások - a könyvtermése ezidáig csak nagy-nagy foghíjakkal érkezett meg hozzánk, Yoneji Masuda kivételével nem jelentek meg a "klasszikusok", és a kilencvenes évek második felének izgalmas irodalma is legfeljebb rövid ismertetések formájában vált közkinccsé. Mostanáig.
|
Bővebben...
|
MEDIPEN, 2002
Megjelent Barát Tamásnak a Magyar PR Szövetség örökös tagjának, korábbi ügyvezető alelnökének, új könyve, "A bizalom tolmácsai". A könyv több mint 400 oldalon keresztül a bizalomról, annak megteremetéséről és fenntartásáról, a kommunikáció tudatos megszervezéséről, azaz, a Public Relationsról szól.
A public relations kifejezést egyre többen használják Magyarországon. Ez a kifejezés annyira divatossá vált, mint korábban a marketing. Sokan használják a péer és még többen a piár kifejezést. Egyre-másra találkozni olyan emberekkel, akik névjegyükre ráírják: "public relations menedzser", hiszen az olyan jól hangzik. Azonban többen nem is tudják, hogy mit is jelent e két szó. Nagyon sokan azt hiszik, hogy a public relations, az újságírás valamely ága. Mások úgy vélekednek, hogy a marketing egy része, valami újfajta marketingeszköz. Sokan úgy gondolják, hogy a pr egy csodaszer. Pedig nem csodaszerről van szó, hanem olyan tudatos tevékenységről, amely nélkül egy korszerű szervezet vezetése nem tud meglenni. Ezek után mi lehet az a valami, amit public relations- nek neveznek? A könyv hasábjain a kedves olvasó, megismerkedhet a válasszal. A könyv írójának szándéka az volt, hogy a könyvből alapvetően a public relations elmélete legyen megismerhető de azért essék szó a pr gyakorlatáról is. A public relations a szervezetek kommunikációjának tudatos megszervezése. A pr-t a bizalom kialakítása művészetének, tudományának is szokták nevezni. A pr-szakember ennek a művészetnek és tudománynak a műveloje. Ehhez hozzátehető, hogy a pr-szakember a megértés, a bizalom tolmácsa, a bizalom építője. A könyv tizenkét fejezete bevezeti az olvasót a public relations tevékenység elméletébe, részleteibe, gondolkodás és szemléletmódjába. |
Bővebben...
|
National Geographic - Geographia Kiadó, 2002
Mióta ember néz az égre, a "csillagok" mindig is izgatták a fantáziáját. A megismerés egyik hőseposza, ahogyan az ókori babiloni csillagvizsgálóktól kezdve és jelenleg éppen az űrbe telepített távcsöveknél és az automata felfedező-űrhajóknál tartva igyekszünk mind többet megtudni világunk egyik szinte felfoghatatlanul hatalmas és összetett rejtélyéről, a világűr hihetetlenül sokféle objektumának fejlődéstörténetéről, rendszertanáról, életéről, haláláról. Hőseposz, hiszen itt a kutatóknak szinte leküzdhetetlen nehézségekkel kell szembeszállniuk a megismerésért: az ismeretek megszerzésében, és szintúgy a feltevések, elméletek ellenőrzésében csak igen korlátozott mértékben tudnak támaszkodni a közvetlen tapasztalatszerzésre, ezért itt talán minden más kutatási területnél nagyobb mértékben kell folyamodniuk a tudományos gondolkodásban, az elemzésekben és következtetésekben rejlő lehetőségek kiaknázásához. Ezenközben sok egyéb mellett megtanulhattuk, hogy valójában világunk és benne minden élőlény a hamvaiból feltámadó főnix legendáját testesítjük meg: világunk és saját testünk építőanyagának igen jelentős része, minden nagyobb rendszámú elem a jelenleg ismert leghatalmasabb természeti katasztrófák tüzében, a szupernóvák kohóiban jött létre.
|
Bővebben...
|
Vince Kiadó, 2001
Veszélyes könyv. Ha belenézünk, megragadja érdeklődésünket, fantáziánkat és csak nagy erőfeszítéssel tudunk elszakadni tőle.
Aki ismeri a Vince Kiadó nagy albumait, annak természetes, hogy ez is gazdagon kínálja a kor ábrázolását, képi világát. A kötetben több mint 800 színes reprodukció, fénykép és grafika segít látni vagy elképzelni, milyen volt a fáraók Egyiptoma. Ezek egyaránt elébünk idézik az ókori Egyiptom mágikus világát, a fáraók építészetben, szobrászatban megörökített üzenetét a hatalmuk nagyságáról és a remélt örökkévalóságról, valamint az akkori élet számos lenyomatát képekben, szobrokban. Csodálatos képek sorakoznak itt, s csak azt sajnáljuk, hogy nem juthatott mindegyiküknek jóval több hely, hogy méginkább kibontakozhassék a szépségük. |
Bővebben...
|
Bagolyvár Könyvkiadó, 1999
Az élővilág a túlélés érdekében kifejlesztette magában az alkalmazkodás képességét. A piaci szereplők ugyanezért a marketinget.
A marketingnek a mai napig nincs egységesen elfogadott definiciója. Lényege abban foglalható össze, hogy az a piaccal való mindenkor optimális összhang folyamatos fenntartására, az ezt szolgáló és egymással kölcsönha-tásban érvényesülő alkalmazkodásra és befolyásolásra támaszkodó gazdálkodás koncepciója, ismeret-, cselekvés-, eszköz- és maga-tartásrendszere. Ennek jegyében az árutermelő egyaránt, bár nem szükségszerűen egyenlő mértékben törekszik arra, hogy a piac igényeihez és feltételeihez illessze a tevékenységét, valamint igyekszik a piacot úgy befolyásolni, hogy annak igényei és az ott megjelenő lehetőségek az ő számára minél kedvezőbb gazdálkodási feltételeket teremtsenek. Mindez egyaránt - bár ismétcsak nem feltétlenül egyenlő mértékben - érvényes a beszerzési és az értékesítési tevékenységekre.
|
Bővebben...
|
Z-Press Kiadó, 2002
Helmut Hornstein feltárja a tőzsde és a pszichológia összefüggéseit és világossá teszi, hogy ezzel a tudással az ember hogyan állja meg a helyét a tőzsdén. Megmutatja, - miért fosztanak meg sok befektetőt az érzelmei a nyereségtől - hogyan függ az általános árfolyam alakulása a tőzsdézők pszichéjétől - hogyan használják ki a bankok vágyainkat, miért tévednek olyan könnyen az alapkezelő menedzserek és az elemzők - és megismerteti velünk a tőzsdézés öt legfontosabb törvényét Ezzel a tudással, még krízisidőkben is jó tőzsdei eredmények érhetőek el. Ezen kívül a szerző számos tippet ad a tőzsde hétköznapjaira és bemutatja a befektetőknek az alapvető tőzsdei stratégiákat. A könyv zárófejezetében egy tesztet kínál, amellyel a befektetők felkészülhetnek egy komoly befektetési döntéshez. Helmut Hornstein, egy befektető - profi, aki a legjártasabb a tőzsde fel-le ingadozásaiban. Az új könyvében megmutatja, hogyan lehet a tőzsde parkettjén, hosszú távon is biztosan nyereségre szert tenni. Felnyitja a szemünket a pszichocsapdák veszélyeire, amelyekbe a befektetők és a részvényesek beleesnek, és elmondja, hogyan lehet ezeket elkerülni. Egy könyv, azon befektetők számára, akik befektetéseik tervezésénél meg akarják őrizni hidegvérüket. |
Bővebben...
|
Egészség, betegség és öröm a szervezetek életében
HVG Kiadó, 2003
A legtöbb ember azért dolgozik szervezetekben, hogy biztosítsa a megélhetését - az öröm kérdése a munkahelyüket illetően nemigen merül fel. Még kevésbé jellemző, hogy a vezetők azt mérlegelnék, vajon embereik találnak-e örömöt a munkavégzés során.
Ez a könyv viszont azt állítja, hogy a valóban erős szervezetekben az emberek munkájukban örömüket lelik, ami arra inspirálja őket, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák. Ahhoz viszont, hogy egy szervezet örömtelivé válhasson, egészségesnek kell lennie - az emberi szervezethez hasonlóan. Az egészséges szervezet képes a felmerülő problémákat megoldani, mielőtt még akuttá válnának, a körülményeknek nem áldozata, hanem aktív alakítója, a környezetével állandó kiegyensúlyozott kapcsolatban van, növekszik és fejlődik |
Bővebben...
|
Könyv az ügyfél elégedettség elméletéről és gyakorlatáról!
Argumentum Kft., 2005
A címben megfogalmazott kérdést gyakran felteszik a cégvezetők, tulajdonosok önmaguknak, de - valljuk be - sokan, sokszor nem teszik fel. Holott a mai piaci helyzetben ez kérdés a talpon maradás, az üzleti siker egyik kulcsa. Aki erre a kérdésre megalapozottan felelhet "igennel", örülhet, és nyugodtabban tervezheti vállalkozása jövőjét. A szerző - akinek cége több éve foglalkozik ezzel a témával - most arra szánta el magát, hogy ezen évek alatt összegyűlt tapasztalatait közreadja.
|
Bővebben...
|
eMentor Media Hungary Kft., 2007
Nem megmagyarázni kell a mondanivalónkat egymásnak, hanem képeket felidéznünk egymásban Baracskai Zoltán Profi coach című könyvének bemutatása
Egy tanítványt nem érhet nagyobb megtiszteltetés, mint ha a mestere művét mutathatja be. Vagy még-is? Mi van, ha a mestermű többek között, a mester intellektuális önéletrajza? Több okból is hálás do-log egy mesterművet bemutatni. Egyrészt tényleg szívből ajánljuk, nem kell azon spekulálni, hogy hogyan csűrjük-csavarjuk elfogadhatóra a mondanivalónkat. Másrészt újraolvassuk a könyvet, sokad-szor, ezúttal más szempontból. És megint sokat tanulhatunk belőle.
|
Bővebben...
|
|