CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2019. június 16. vasárnap 08:08  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Június 2019 >
Ke Sz Cs Sz Va
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Stratégia
Kompetencia alapú gondolkodás és vezetés I. rész
2004-03-04 >>> Stratégia
Dr. Bencsik Andrea

A menedzsment egyre bővülő köre ismeri fel a szervezeti kultúra döntően fontos szerepét egy cég sikerességében. A szervezeti kultúra, mely meghatározza a működés számtalan jellemzőjét és paraméterét, versenyelőnyként jelenik meg, tehát azok a szervezetek válhatnak hosszú távon is sikeressé, melyek biztosítani tudják munkatársaiknak az elvárt szintű önállóságot, motiváltságot, és mindezzel párhuzamosan szellemi képességeik, tudásuk mind teljesebb kibontakozását. Az élesedő gazdasági versenyben erre csak a rugalmas, gyorsan reagáló, folyamatosan tanulni tudó, és a tudásukat mind teljesebb mértékben kihasználni képes szervezetek alkalmasak.
 
Az első hitelgarancia-szervezet
2004-03-04 >>> Stratégia

Magyarországon 13 éves az Agrár-Vállalkozói Hitelgarancia Alapítvány

Mintegy tizenhárom évvel ezelőtt megalakult az Agrár-Vállalkozói Hitelgarancia Alapítvány. A szervezet saját tőkéje ma már meghaladja a 12 milliárd forintot, és tizenegy bankkal, nyolc független takarékszövetkezettel, valamint 121 integrált takarékszövetkezettel áll kapcsolatban. Az ide vezető útról az Alapítvány ügyvezető igazgatóját, Dr. Ulrich Anikót kérdezte a CEO. (x)
 
Lányok, anyák, nagyanyák
2004-03-04 >>> Stratégia
Dr. Bőgel György

A holdingok és a vállalatcsoportok működéséről I. rész

Magyarországon a holding szó értelmezésében némi bizonytalanság tapasztalható. Mi is tehát pontosan a holding, és mire jó? Egy vállalatnak jó-e, hogy holdingként vagy egy csoport tagjaként működik? Egy üzletágnak mi a jobb: leányvállalatként egy holdinghoz tartozni, vagy nem önálló jogi személyként, egyszerű nyereségközpontként, divízióként tevékenykedni? Egyáltalán, van-e értelme ezeknek a kérdéseknek?
 
Az örökzöld MbO
2004-03-04 >>> Stratégia
Dr. Farkas Ferenc-Hock Gábor

I. rész

A Management by Objectives elveinek gyakorlati alkalmazása a teljesítménymenedzsment érdekében

Amikor 1954-ben Peter Drucker, a The Practice of Management című könyvében bevezette a ”Management by Objectives” frazeológiát, vele olyan koncepciót alkotott meg, amely az 1960-as és 70-es években a legnépszerűbb menedzsmentgyakorlat volt (lett), elsősorban az USA-ban, de világszerte is. A következő évtizedek aktuális divatirányzatai háttérbe szorították az MbO népszerűségét, de alkalmazási gyakorlata továbbra is létezett, és termékenyítőleg járult hozzá más koncepciók sikeréhez. Hogy csak a legkézenfekvőbb ”rokonságot” említsük: a Kaplan-Norton által kimunkált Balanced Scorecard számos elemében épít az MbO gyakorlatára. A magyarországi gyakorlat MEV (Megegyezéses Eredménycélokkal való Vezetés) néven tekintette sajátjának a 70-es, 80-as évtizedben az MbO rendszerét. Ennek alapján is méltán illethetjük ezt az elméletet és gyakorlatot az örökzöld jelzővel. A tanulmány az MbO elméletének mai alkalmazási gyakorlatával foglalkozik, fontos súlyt helyezve a modern értelmezés teljesítményorientált jellegére.
 
Elkötelezett vezetés
2004-03-04 >>> Stratégia

Interjú Henry Mintzberggel, a vállalati stratégia szakértőjével

Henry Mintzberg világhírű üzleti gondolkodó. Először "A vezetői munka természete" (The Nature of Managerial Work) című könyvével került az érdeklődés középpontjába. Azóta több könyvet is írt, melyeknek tárgya széles skálát ölel fel, a vállalati stratégiától a gyötrelmes nemzetközi utazásokig. Legújabb könyvében, melynek címe: "Vezetőket - nem MBA-hallgatókat", egyik kedvenc témáját, az üzleti tárgyú oktatás aranyfedezetének tartott Master of Business Administration (MBA) fokozat hiányosságait dolgozza fel. Mintzberg professzor többek között arról beszél a CEO olvasóinak, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a hatékony vezetőnek, és hogy egy MBA-hallgató miért nem feltétlenül minősül annak.
 
Interjú Clayton Christensen-nel a "fenntartott innovációról"
2005-04 >>> Stratégia

Christensen a The Innovator's Dilemma (Az újító dilemmája) című könyv szerzője, amellyel 1997-ben elnyerte az adott évben megjelent legjobb üzleti témájú könyvért járó Global Business Book díjat. Munkájában kimutatja, hogy a "szakadásos innováció", mint a személyi számítógép és az internet, nagyvállalatokat is tönkretehet. Ezek - a piac felső szegmenseiben elért sikereik következtében egy helyben topogó - szervezetek gyakran képtelenek alkalmazkodni a piac alsó régióiban felbukkanó innováció és vetélytársak jelentette kihívásokhoz. Tehát az újító dilemmája, hogy útját a már bevált sikeres pálya mentén folytassa-e, vagy inkább a nagy növekedést célozza meg, amely óhatatlanul is a sikertelenség kockázatát rejti magában. Christensen most a CEO olvasóinak arról beszél, hogyan találhatnak rá a jövőbe vezető útra a vállalatok, ha figyelmüket a piac alsó szegmenseire irányítják.
 
A magyarországi kis- és középvállalkozások növekedési dilemmái
2005-04 >>> Stratégia
Salamonné dr. Huszty Anna

A kis- és középvállalkozások a közelmúltban az érdeklődés középpontjába kerültek. A figyelem elsősorban működésük környezeti feltételrendszerére irányul, a támogatások nagysága, megszerezhetősége, a pályázati rendszer anomáliái kerültek terítékre, az elméleti és gyakorlati szakemberek kevésbé foglalkoznak a vállalkozások falain belüli változásokkal. A szerző következő cikkében a növekedés belső problémáira összpontosít, saját kutatásai, oktatási és tanácsadási tapasztalatai alapján mutatja be, milyen növekedési problémákkal kell megküzdeniük a magyarországi kis- és középvállalkozásoknak és közread néhány megoldási javaslatot is.
 
Egy hosszú élet bölcsessége
2005-04 >>> Stratégia
Interjú Peter Drucker-rel

Életének 96. évében elhunyt a világ egyik legnagyobb vezetéselméleti és társadalomtudósa, Peter Drucker. Gondolkodásmódja számos vállalatvezetőt és non-profit szférában dolgozó szakembert ihletett már meg világszerte, a kis- és nagyvállalatokra gyakorolt hatásáról nem is beszélve. Vállalatvezetők és vezetéselméletet hallgató diákok nemzedékei szemében ő volt a legnagyobb guru, aki a szervezetek sikerével és bukásuk okaival foglalkozott. Peter Drucker életének egyik utolsó - ha nem a legutolsó - interjúját olvashatják a CEO Magazin hasábjain.
 
Elment a "menedzsertudományok atyja", Peter Ferdinand Drucker
2005-04 >>> Stratégia
Dr. Farkas Ferenc méltatása

"Amikor én születtem, ezt a várost Laibach-nak hívták" - hallottam Peter Druckertől jó 10 éve egy konferencián, Szlovénia fővárosában, Ljubljanában. Az Osztrák-Magyar Monarchia szülötte volt, a Frankfurti Egyetemen szerzett jogi végzettséget, Londonban dolgozott, mielőtt 1937-ben a nácizmus elől az USA-ba emigrált, és lett olyan amerikai állampolgárrá, aki soha nem felejtette el európai gyökereit.

Peter Druckerről évek óta azt tanítottuk: a legnagyobb élő menedzsment- guru. Most, halála után ezt már csak múlt időbe téve mondhatjuk: Peter Drucker a menedzsertudományok atyja volt. 35 könyvet írt életében, ebből 15 szól a menedzsmentről, 16 pedig közgazdasági, politikai és társadalmi-kérdésekről. A két végponton markáns művek állnak: az első 1939-ben a "The End of Economic Man", az utolsó 2002-ben a "Managing in the Next Society". Közöttük pedig olyan alapművek, mint a 840 oldalas "The Practice of Management" és az 1991-es (a Park Kiadónál magyarul is megjelent) "The Effective Executive"...
 
VI. Országos Esettanulmány Verseny
2005-03 >>> Stratégia

Idén hatodik alkalommal került megrendezésre az Országos Esettanulmány Verseny a Budapesti Corvinus Egyetemen, tizenkét magyar gazdasági felsőoktatási intézmény csapatának részvételével. A verseny megszervezése az EVK Szakkollégium nyolc tagjának1 , valamint a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézetének2 kezében összpontosult. A szervezőket az a cél vezérelte, hogy Magyarország legszínvonalasabb esettanulmány-versenyének megszervezésével ösztönözzék az esettanulmány-módszertan magyarországi elterjedését, továbbá elősegítsék a hallgatók és az üzleti világ kapcsolatainak szorosabbra fűzését.
 
Dinamikus stratégiaalkotás
2005-03 >>> Stratégia
Dr. Bőgel György

Mi a stratégia? Mindenekelőtt szögezzük le: a stratégiaalkotás praktikus feladat. Van elmélete, lehet hozzá modelleket adni, de a döntő kérdés az, mire lehet ezekkel menni a gyakorlatban. Vajon van-e legjobb minta, legjobb gyakorlat a stratégiai tervezéshez? Fogas kérdés ez, amit óvatosan kell körüljárnunk. Látszólag van, hiszen a stratégiaalkotásról, a stratégiai tervezésről vaskos könyvek születnek. A kép azonban ennél jóval összetettebb, nem árt óvatosnak lennünk.
 
Üzleti hírszerzés a gyakorlatban -"financial warfare" 1.
2005-03 >>> Stratégia
O. Gábor László

ÜZLETI HÍRSZERZÉS VIII. rész

A "financial warfare" már a szóösszetételből adódóan is érdekessé válhat. Hogy lehet a pénzügyi hadviselést értelmezni? Mitől válik néhány pénzügyi lépés, manőver vagy teljes folyamat hadviseléssé? Egyáltalán mi szükség van rá, miért alakulhat ki?
 
Technológiaváltások auditálása - III. rész
2005-03 >>> Stratégia
Dr. Pataki Béla

A technológiaváltások auditálását szolgáló módszerek - korántsem teljességre törekvő - ismertetését zárjuk két olyan eljárás bemutatásával, amelyeket új információtechnológiák bevezetésének vizsgálatára fejlesztettek ki. Kellő adaptálással - legalábbis egy-egy moduljuknak - másfajta technológiák bevezetésekor is hasznukat vehetjük.
 
A változás és a fenntarthatóság dinamizmusa
2005-03 >>> Stratégia

A rendszerekben gondolkodó Peter Senge a szervezeti tanulás szerepéről a környezet fenntarthatóságában

Világszerte nagy sikert aratott Peter M. Senge műve
az elvont rendszerelmélet alkalmazásáról a gazdasági és szervezeti változások megértésében. 1999-ben egyike volt annak a 24 embernek, akik a Journal of Business Strategy szerint a legnagyobb hatást gyakorolták az üzleti stratégia-elméletre az elmúlt 100 évben. 1997-ben a Harvard Business Review úgy említette Az 5. alapelv: A tanuló szervezet kialakításának elmélete és gyakorlata (magyar kiadás: HVG Kiadó, 1998.) című könyvét, mint az elmúlt 75 év egyik legtermékenyítőbb vezetéstudományi szakkönyvét. Senge most azokról a diszciplínákról beszél, amelyek az igazi tanuló szervezet létrehozását segítik, és arról, hogy ezek milyen szerepet játszanak a fenntartható környezetet érintő munkásságában.
 
Mesterséges tőzsde - Az e-korszaki vezető kristálygömbje
2005-02 >>> Stratégia
Ángyán Balázs

A Time magazin 2004. júliusi száma ”A menedzsment vége?” címmel hatásos cikket közöl a mesterséges tőzsdék vállalati alkalmazása előtt álló fényes jövőről. A cikk írója arról vizionál, hogy a jövő vállalatánál nem lesz szükség a menedzsmentre, mert a dolgozók kollektív bölcsessége fogja irányítani a vállalatot. Mégpedig mesterséges tőzsdéken keresztül. A stratégiai döntésekre vonatkozó ”mesterséges részvények” kereskedési árfolyamai megmutatják a jövőt, legalábbis jóval pontosabban jelzik előre jövőbeli események bekövetkezésének valószínűségét, mint amire a menedzsment valaha is képes volt.
 
Tudás, pénz, hatalom avagy: Miért nem szerette Rózsa Sándor a vasutat? II. rész
2005-02 >>> Stratégia
Dr. Bőgel György

A tudás illékony hatalmi bázis. A tudás a használattól valóban nem kopik, de nagyon gyorsan avul, különösen manapság. Birtokosa csak akkor remélhet tartósan erős alkupozíciót, ha lépést tud tartani a fejlődéssel. Ami ma különleges, hosszú évek alatt összeszedett tudásnak számít, abból holnap közönséges egyetemi tananyag lesz, amit százak bifláznak minden évben.
 
Tudás, pénz, hatalom, avagy miért nem szerette Rózsa Sándor a vasutat?
2005-01 >>> Stratégia
Dr. Bőgel György

I. rész

A tudás hatalom. Akinek hatalma van, sok pénzt keres. Tudás, hatalom és pénz ezért kéz a kézben járnak, összetartoznak, szeretik egymást. Egyszerű állítás ez, kár, hogy nem mindig igaz.
 
Közös jövőteremtés
2005-01 >>> Stratégia

Interjú a vállalati stratégia világhírű szakértőjével, C. K. Prahalad professzorral

C. K. Prahalad a University of Michigan Harvey C. Fruehauf professzora a vállalatvezetés (Business Administration) tudományában, továbbá vállalati stratégiát és nemzetközi gazdasági kapcsolatokat oktat ugyanezen az egyetemen, ezenkívül független tanácsadóként is tevékenykedik. Neve leginkább a stratégia terén szintén szakértőnek számító munkatársával, Gary Hamellel folytatott közös munkája révén vált ismertté. Együtt írták a ”The Core Competence of the Corporation” (”A vállalat alapvető képessége”) című cikket, amely a Harvard Business Review-ban valaha is megjelent cikkek közül egyike volt azoknak, amelyeket a legnagyobb elismeréssel fogadtak.
 
Topmenedzsment csapatmunkában
2006-04 >>> Stratégia

Harold Resnick arról beszél, hogy napjaink globális versenykörnyezete miért azokat a vállalatokat jutalmazza, melyeknél a felső szintű menedzserek a csapatalapú topmenedzsment filozófiáját alkalmazzák.

Harold S. Resnick a szervezetfejlesztés és a képzés területén eltöltött harminc év során nemzetközi elismertségre tett szert, mint a szervezet-átalakítás és vezetésfejlesztés kiemelkedő szaktekintélye és innovátora. Több száz magáncégnél és állami szektorba tartozó vállalatnál folytatott tanácsadói tevékenységet Észak- és Dél-Amerikában, Európában valamint a Közel-Keleten.
1980-ban megalapította a Work Systems Associates céget, amely a vezetés- és szervezetfejlesztés terén nyújt tanácsadást, továbbá saját rendszereket és módszereket fejlesztett ki, melyeket a szervezetek saját vezetési képességeik kifejlesztésére, a csapatmunkával kapcsolatos kérdések megoldására, minőségi rendszerek létrehozására, valamint a vállalati átalakítások végrehajtására használhatnak fel. 1996-ban megalapított szoftvercége, a Generation 21 Learning Systems korszakalkotó internetes képzési és tudásmenedzsment-rendszereket fejlesztett ki, melyekre olyan élvonalbeli szervezeteknek esett a választása, mint a NASA űrrepülőgép-programja, a Dell Computers vagy a Verizon.

Harold Resnick mindig is különös figyelmet szentelt az alkalmazottak bevonására épülő folyamatfejlesztés és az önirányító munkacsoportok kialakításának olyan cégeknél, mint az ABB, a Volvo, a General Motors, a Shell Oil és a Philips Electronics. Most arról kérdezzük, hogy napjaink globális versenykörnyezete miért azokat a vállalatokat jutalmazza, melyeknél a felső szintű menedzserek a csapatalapú topmenedzsment filozófiáját alkalmazzák.
 
Ki áll az élen - hadvezér vagy menedzser?
2006-04 >>> Stratégia
Bujtor László

2. rész: Vezető bárhová születhet - mégsem terem minden bokorban

Aki a manapság oly népszerű, úgynevezett „Csináld magad” marketingkönyvek alapján kíván vezetővé válni, annak erre nincs esélye. Az amerikaiak félreértik a katonai és üzleti tevékenység (értsd gondolkodás és vezetés) között kétségtelenül meglévő párhuzamokat és hasonlóságokat. A megoldást nem az jelenti, hogy a katonai stratégiai műveket szolgai módon lefordítjuk a marketing nyelvére. Miért tanítják mégis valamennyi menedzserkurzuson a katonai gondolkodókat és tanításaikat? Többek között erre a kérdésre is megpróbálunk választ adni.
 
Egy új üzleti stratégia körvonalai
2006-04 >>> Stratégia

John Seely Brown a fenntartható előny kiépítéséhez szükséges képességekről és tehetségekről

John Seely Brown a minden eddiginél erősebb világpiaci verseny kapcsán beszél arról, hogy a vállalatoknak milyen képességekre és tehetségekre van szükségük a fenntartható előny kiépítéséhez.

John Seely Brown, aki jelenleg az amerikai Dél-Kaliforniai Egyetem (University of Southern Caifornia) vendégelőadója, két évtizeden keresztül volt a Xerox Részvénytársaság vezető tudósa, illetve a cég kaliforniai, Palo Altoban található kutatóbázisának (PARC) irányítója. A PARC vezetőjeként Brown a vállalati kutatás szerepét olyan területekre is kiterjesztette, mint a szervezeti tanulás, a tudásmenedzsment, a komplex adaptív rendszerek és a nano-technológia. Személyes érdeklődési körébe tartozik többek között a radikális innováció menedzselése, a digitális kultúra, illetve a szervezeti tanulás területe. Számos cég, köztük az Amazon and Corning igazgatói tanácsának tagja, emellett 2004-ben beiktatták az Industry Hall of Fame tagjainak sorába.

A Paul Duguiddal közösen írt The Social Life of Information (Az információ társas élete; HBS Press) című, elismert könyve 2000-ben látott napvilágot. A közelmúltban pedig John Hagellel társszerzőként írta a The Only Sustainable Edge (Az egyetlen fenntartható előny; HBS Press ) című könyvet, amelyben amellett érvel, hogy a növekedési lehetőségek eltolódásával a vállalatok, iparágak és a világgazdaság peremterületeire a hagyományos stratégiák már kevésbé eredményesek.

A félig tudós, félig stratéga Brown nézetei egyedülállóak; elgondolásainak sajátossága a technológiák alkalmazási keretét adó emberi kontextus tág értelmezése, illetve az egészséges szkepticizmus azt illetően, hogy a változás valóban minden esetben fejlődést jelent-e. Brown most a felgyorsított képességépítésről, mint a versenyelőny egy új forrásáról beszél, ami véleménye szerint a menedzsereket a meglévő erőforrásokra való rövidlátó koncentrálás helyett a stratégiai gondolkodás és a vállalati lét alapjainak újragondolására késztetheti.
 
Ki áll az élen - hadvezér vagy menedzser?
2006-03 >>> Stratégia
Bujtor László

Miért éppen a tábornokok?

1. rész

A multinacionális cégek határokon átnyúló, globális piacokon folyó küzdelmeit egyre gyakrabban hasonlítják háborúkhoz, a cégvezetoket pedig harctéri parancsnokokhoz. Elsosorban az amerikai marketingirodalomban terjed ez a megközelítés, és az amerikai üzleti terminológia vesz át egyre több katonai fogalmat. A marketing-hadviselés immár bevett és hazánkban is jól ismert fogalom, ám a hadmuvészet és az üzletelés összevetésének egy sajátos aspektusa mindmáig kimaradt a vizsgálódások látóterébol. Ez az aspektus pedig a cégvezetok és hadvezérek személyiségének, képességeinek és kvalitásainak összevetése annak érdekében, hogy lássuk, találunk-e közös metszetet köztük? Van-e bármiféle hasonlóság vagy akár azonosság a gyoztes tábornok és a sikeres cégvezeto személyiségprofiljában? Tanulhat-e, és ha igen, akkor mit, egy mai cégvezeto a több ezer éves hadvezéri mesterség tapasztalataiból? Meríthet-e egy mai vezeto azoknak a kiemelkedo hadvezéreknek az életútjából, akik a történelem során maradandót alkottak?
 
Alternatív jövőképek előrejelzése
2006-03 >>> Stratégia

Paul Saffo, a jövőkutatás guruja beszél azokról az újabb tendenciákról és ellentmondásokról, amelyek valószínűleg hatással lesznek a globális üzleti környezetre

Paul Saffo a kaliforniai Szilícium-völgyben muködo Jövokutatási Intézet igazgatója. A szervezetet a RAND Corporation korábbi kutatócsoportja hozta létre 1968-ban, a Ford Alapítvány támogatásával. Az Intézet nonprofit kutatócsoportként muködik, és vállalatoknak, kormányhivataloknak nyújt segítséget a jövojüket érinto minél jobb döntések meghozatalához. Saffo urat - aki diplo-máit a Harvard College-on, valamint a Cambridge és Stanford Egyetemen szerezte - a világ vezeto jövokutatói és technológiai elorejelzoi között tartják számon. Esszéi olyan rangos folyóiratokban jelennek meg, mint a Fortune Magazine, a Harvard Business Review, a Los Angeles Times, a Newsweek, a New York Times és a Wired Magazine. A Világgazdasági Fórum 1997-ben ”A jövo 100 globális vezetoje” közé választotta. Emellett o az Economist magazin Innovációs Díjkiosztó Bizottságának alelnöke, valamint a Samsung Tudományos Tanácsadó Testületének elnöke. A CEO Magazinnal folytatott, több témát is érinto beszélgetése során azokról az újabb tendenciákról és ellentmondásokról beszél, amelyek hatással vannak a globális üzleti környezetre.
 
A legeslegjobbak
2006-03 >>> Stratégia

interjú Jerry I. Porras a Stanford Egyetem Üzleti Főiskolájának nyugalmazott professzorával

A Built to Last (Építkezés hosszú távra) című könyv társszerzőjét a világ egyik legjelentősebb, vállalati jövőképpel foglalkozó gurujaként tartják számon. Itt az időtálló vállalkozások alapvető értékeiről és eszméiről beszél, elemzi, ahogyan ezek a cégek alkalmazkodnak a változásokhoz, illetve előmozdítják azokat maguk is.
Jerry I. Porras a Stanford Egyetem Üzleti Főiskolájának nyugalmazott professzora. Nyugdíjba vonulása előtt a szervezeti viselkedés és változás oktatásával foglalkozott. Porras tizenhat éven keresztül igazgatta az egyetem vezetőképző változásmenedzsment-programját. Jim Collins szerzőtársával közösen jelentették meg Built to Last (Építkezés hosszú távra) című nemzetközi sikerkönyvüket, amelyből - huszonhat nyelvre lefordítva - több mint egymillió példány kelt el, ezzel túlszárnyalva az elmúlt évtized során napvilágot látott összes többi üzleti tárgyú könyvet. Munkájukban az általuk jövőbe nézőnek (visionary) nevezett vállalatok élettörténetét tanulmányozzák, az ilyen szervezetek legfontosabb jellemzőit keresve. Porras idejének nagy részét utazással tölti: világszerte tart előadásokat az üzleti élet szereplőinek, illetve többek között olyan vállalatok tanácsadója, mint a United Airlines, a Hewlett-Packard, a Deutsche Bank, a Ford és a Procter & Gamble. Most a kitartó és jövőbenéző vállalkozások alapvető értékeiről és eszméiről beszél a CEO olvasóinak.
 
Az Invitel nagy dobása
2006-02 >>> Stratégia

Interjú Zsembery György marketingvezérigazgató-helyettessel

Az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. 2006 májusában megvásárolta az Euroweb Internetszolgáltató és az Euroweb Romania vállalatokat. Magyarország második legnagyobb vezetékes szolgáltatója mintegy 30 millió dollárt fizetett a leányvállalatokért. Ez a tranzakció további lehetőséget biztosít az Invitel számára ahhoz, hogy országosan erősíteni tudja versenypozícióját. A részletekről Zsembery György marketingvezérigazgató-helyettes beszélt a CEO-nak.
 
Üzleti hírszerzés a gyakorlatban
2006-02 >>> Stratégia
O. Gábor László

 Avagy mi történik a porondon?

A cikksorozat eddig megjelent témái bemutattak az üzleti hírszerzésből néhány momentumot és annak gyakorlati jelentőségét, funkcióját, formáját. Szó esett módszerekről, alkalmazhatóságról. Nehéz azonban úgy megismertetni ezt a tevékenységet, hogy ne dolgozzunk fel konkrét cselekményeket, eseteket és folyamatokat. Ennek legfőbb akadálya, hogy a megbízók általában titokban kívánják tartani adataikat és a megbízás jellegét. Ezért egy adott megbízás és partnerhez köthető üzleti hírszerzési cselekmény helyett egy „eseménytípus” feldolgozásával, értékelésével igyekszem gyakorlati oldaláról jobban megvilágítani az üzleti hírszerzés offenzív és defenzív oldalát egyaránt.
 
A globális korrupció leküzdése
2006-02 >>> Stratégia
A Transparency International vezérigazgatója, David Nussbaum arról beszél, hogyan nőtte ki magát ez a szervezet egyetlen ember ötletéből

David Nussbaum 2002 óta áll a Transparency International (TI) élén. A berlini székhelyű TI a világ vezető korrupcióellenes szervezete, nemzeti tagozatai 90 országban vannak jelen. Célja a szervezett korrupció minden megjelenési formájának felszámolása a magán- és közszféra bevonásával alakított szövetségek segítségével. Mostani megbízatását megelőzően David Nussbaum a nemzetközi segély- és fejlesztési szervezet, az Oxfam pénzügyi, információs és tervezési igazgatójaként, illetve egyik helyettes vezérigazgatójaként tevékenykedett. David Nussbaum a TI 12 éves növekedéséről, a szervezet küldetéséről, tevékenységéről, eredményeiről, illetve jövőbeni kilátásairól beszél a CEO Magazinnak.
 
Üzleti hírszerzés IX. rész
2006-02 >>> Stratégia
O. Gábor László

Üzleti hírszerzés a gyakorlatban - „financial warfare” 2.

Az előző részben1 jobbára a „financial warfare” offenzív irányról beszéltem. Most megvizsgáljuk a másik, defenzív oldalt is. Valójában ez az a terület, ahol igazi szerep jut az üzleti hírszerzésnek, ahol törvényes eszközökkel a rendeltetésének megfelelően defenzív információszerzés, elemzés, a sebezhetőségek és fenyegetések folyamatos értékelése, a gazdálkodás biztonságának fenntartása a cél. Így nyilván, amikor „financial warfare” alakul ki a piacon, és az üzleti hírszerzés érintettségét kell vizsgálni, ez az a terület, ahol általában a legális eszközök kerülnek alkalmazásra, és így szerepe is könnyebben értelmezhető.
 
Vezetők veszélyes utakon
2006-02 >>> Stratégia

Sydney Finkelstein részletesen rávilágít a vezetői sikertelenség okaira

Sydney Finkelstein a menedzsmenttudományok Steven Roth professzora a Dartmouth College Tuck School of Business intézetében, egyben az intézet kiemelt Tuck Executive Programjának igazgatója. O a Why Smart Executives Fail (Miért sikertelenek az okos vezetők) című, széles körben elismert könyv szerzője. Prof. Finkelstein a Tuck Intézetben végzett munkáján kívül számos nagyvállalat - így az American Express, a BASF, a Boeing és a General Electric - tanácsadója. A CEO Magazinnal folytatott alábbi beszélgetése során a professzor feltárja a vállalati kudarcok legfőbb okait, és teljesen új szemszögből mutatja be, milyen hibák sodorhatnak egy vállalatot az összeomlás szélére.
 
Ipari kémelhárítás I. rész
2002-06 >>> Stratégia
O. Gábor László

A piaci versenyben a szereplők lehetőségeikhez, képességeikhez mérten, eltérő módon igyekeznek fenntartani, javítani pozícióikat, fejlődni, növekedni, eredményesen működni. A döntéshozók keresik a megfelelő eszközt, mindent megtesznek a hatékonyság fokozása, a források maximális kihasználtsága, a költségek csökkentése érdekében. Egyes vezetők sajnos illegális eszközöket, unfair üzleti fogásokat is alkalmaznak. Különösen a tudásigényes ágazatokban, a vegyipar, gyógyszeripar, high-tech, valamint a bankok, és biztosítók körében fordul elő jelentős számban törvénytelen, etikátlan üzleti magatartás. Ennek legjellemzőbb formája az ipari kémkedés, amit az egyik legveszélyesebb külső piaci fenyegetésként értékel az üzleti hírszerzés.
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 Következő > Utolsó >>

Találatok 91 - 120 / 176
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 8 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2019 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data