CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2019. január 24. csütörtök 15:29  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Január 2019 >
Ke Sz Cs Sz Va
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Stratégia
Tudásmenedzsment - üzleti siker
2001-06 >>> Stratégia
Dr. Gaál Zoltán

Az ezredforduló gazdaságának vitathatatlanul legfontosabb tőkefajtája az emberi tőke. Az emberi tőke, a szakmai hozzáértés fontosságát mutatják az Európában rendszeresen publikálásra kerülő megbecsülési sorrendek, a tudás felezési idejének csökkenése, az egész életen át való tanulás kényszerének megjelenése.
 
A vállalkozás indításának első lépései
2001-06 >>> Stratégia
Dr. Vecsenyi János

Van, aki azért vállalkozik, hogy megvalósítson egy álmot. Van, aki azért, hogy a maga ura lehessen. Van, aki számára a pénz a legfőbb hajtóerő. Végül van, akinek vállalkozását a kényszer szüli. Bármi legyen is az ok, amiért belefogunk egy vállalkozásba, ahhoz, hogy sikeresek legyünk, előbb mindenképpen végig kell gondolnunk néhány dolgot…
 
Pozicionálás - Észlelési és preferencia-térképek
2001-06 >>> Stratégia
Dr. Rekettye Gábor

A termékek és szolgáltatások sikeréhez gyakorta nem elegendő a jó minőség, hiszen ma már rengeteg jó minőségű áruval és szolgáltatással találkozhatunk a piacon. Igen sok múlhat a megfelelő pozicionáláson is.
 
Górcső alatt a "Csipet csapat" avagy kapcsos könyvek management-módra...
2001-06 >>> Stratégia

Gyakran előfordul egy szerző vagy egy kiadó életében, hogy amint elkészül a produktum, s piacra kerül a könyv, máris kiegészíthetné újabb és újabb információkkal, pontosításokkal. Részben ezt hidalják át a kapcsos könyvek kiadói, akik időről időre eljuttatják ügyfelüknek a bővült tudást néhány lap vagy egy CD formájában… Az úgynevezett "kapcsos könyvek" egyik hazai képviselőjével, a Management Kiadó ügyvezető igazgatójával, Boris Péterrel beszélgettünk.
 
Etalon Akusztika - a siker etalonja
2001-06 >>> Stratégia
Dr. Pataki Béla - Dr. Illés Katalin

Ha egy cég sikere nem pusztán a szerencsének (vagy netán tisztességtelen eszközök alkalmazásának) köszönhető, akkor érdemes tanulni belőle. Ez azonban sohasem egyszerű másolást, hanem mindig benchmarkingot, azaz testre szabott, kreatív adaptálást jelent. (A címben "a siker etalonja" csupán szójáték a cég nevével, semmiképpen sem szolgai utánzásra való felszólítás a szerzők részéről!) Cikkünkben az Etalon Akusztika Kft. európai léptékű sikertörténetét boncolgatjuk egy kicsit a menedzsment-szakma klasszikus tanításai szempontjából.
 
Agyon-aggodalmaskodók
2001-06 >>> Stratégia
Brian Tracy

Néhány egyszerű lépés segíthet helyükre tenni a dolgokat
 
Albert Schweitzer munkatársa voltam
2001-06 >>> Stratégia

Exkluzív interjú Brian Tracy-vel

Húszévesen bejárta a világot Amerikától Európán és Ázsián át Afrikáig. Pályája kezdetére így emlékszik: "Szinte semmi pénzem nem volt, mindössze egy-két összeköttetésem, semmi említésre méltó képzettségem, és nem valami fényes jövő állt előttem." Ma az egyéni üzleti képesség és a vezetői hatékonyság egyik legkiemelkedőbb amerikai szaktekintélye. Az irányításról, vezetésről és stratégiai gondolkodásról tartott izgalmas előadásai azonnali és hosszú távú eredményeket hoznak .
A Perfekt-Power Kft. meghívására eddig két ízben járt és tartott előadást Magyarországon.
 
A bolhapiac-gazdaság felemelkedése
2006-01 >>> Stratégia

Interjú Charles Handy-vel, Európa vezető üzleti gondolkodójával

Kevés "üzleti gondolkodó" mondhatja el magáról, hogy "társadalom-filozófus" is egyben. Az ír születésű Charles Handy azonban közéjük tartozik. Nagyhatású írásai a vállalatokat mint közösségeket vizsgálják. Szerinte e közösségek életereje a tudás, az egyik nemrég megjelent könyvének címét adó "új alkimisták" ("The New Alchemists") pedig a közösség varázslói, akik a hagyományos vállalkozások tétlenségét meghaladva, nagyszerű dolgok létrehozására képesek - a "jövő magvainak elültetésére". A professzor most a változó üzleti világról és ennek társadalmi következményeiről, illetve az egyén életére gyakorolt hatásáról beszél a CEO olvasóinak. Handy a mai piaci helyzetre pillantva “elefántokat" és “bolhákat" lát - és mindenhol nagy változásokat.
 
Ami az M&A tranzakciókból
2004-01 >>> Stratégia
Esenczki Valéria

csak nagyítóval látható...

A cikk arra a kérdésre keresi a választ, hogy egy cég-felvásárlási, illetve -összeolvadási tranzakció sikertelensége a hibás üzleti döntés következménye, vagy az integrációs folyamat irányítása során hozott menedzsment-döntések idézik elő? Vajon ki lehet-e jelenteni, hogy csupán a menedzsment ügyességén múlik, hogy végül egy tranzakció sikeresnek vagy sikertelennek minősül?
 
Termékinnováció a szolgáltatásban
2004-01 >>> Stratégia
Tóth Krisztina - dr. Pataki Béla

A termékinnováció szakirodalmában a szolgáltatással foglalkozó forrásmunkából lényegesen kevesebb található, mint amennyi a fizikai termékek innovációjáról szól. A CEO Magazin "Technológiamenedzsment" cikksorozatának korábbi részeiben bemutatott termékinnovációs és termékfejlesztési folyamatmodellek a fizikai termékek világában alakultak ki. E cikk arra keresi a választ, hogyan adaptálhatók mindezek a szolgáltatásokra. Két vállalat, a Bank of America (szakirodalomból megismert) és az Allianz Hungária Biztosító (személyesen tanulmányozott) gyakorlatából igyekszünk általánosítható következtetéseket levonni.
 
Üzleti hírszerzés sorozat IV. rész
2004-01 >>> Stratégia
O. Gábor László

Üzleti hírszerzés, mint marketinghírszerzés

A CRM feladatokhoz az ügyfélkapcsolat menedzsmentjében alkalmazott marketing intelligence számos lehetőséget kínál, elemzett információkkal támogat, helyzeteket modellez, előre jelez várható folyamatokat, ugyanakkor védelmet is biztosít mind a funkciók, mind a szervezet számára. A versenyképesség így egyrészt a védelem következtében megőrizhető, de az MI elemzéseknek, modellezéseknek és előrejelzéseknek köszönhetően jelentősen növelhető.
 
Az építőipar etikája
2004-02 >>> Stratégia

Balusztrád. A francia eredetû szó jelentése ”bábos korlát, könyökfal”. Éppen tíz évvel ezelőtt, 1994 áprilisában alakult meg Magyarországon ezen a néven egy építőipari cég, melyet ma már a legjobb hazai
generál-kivitelezők között tartanak számon. Győri László, a vállalat alapítója egyebek között arról beszélt, hogyan gyakorolható az építő-iparban is magas szintû üzleti és szakmai etika. (x)
 
Új technológiák bevezetése
2004-02 >>> Stratégia
Dr. Pataki Béla

A technológiaváltás a vállalat számára új tudás alkalmazása azzal a céllal, hogy hasznot hajtsunk a vállalatnak: az új technológia alkalmazásától több nyereség keletkezését reméljük, mint amennyi nélküle lenne. A kifejlesztésbe és a bevezetésbe fektetett ráfordítást valószínûleg megsínyli a rövid távú nyereség, de ha a beruházás várhatóan megtérül, akkor a vállalat hosszú távú céljainak elérése érdekében ezt az áldozatot vállalnunk kell. A technológiaváltás nem lehet öncél, az új technológia nem lehet pusztán a technológiai szakemberek játékszere, amely valójában nem járul hozzá a vállalat versenyképességéhez.
 
ÜZLETI HÍRSZERZÉS V. rész
2004-02 >>> Stratégia
O. Gábor László

Konkurenciakapcsolatok menedzselése üzleti hírszerzés bevonásával

Cikksorozatunk V. részében kiragadott formában az üzleti hírszerzés konkurenciamenedzsment-feladatairól lesz szó, de a gyakorlatban célszerû a komplexitásra törekedni az üzleti hírszerzés stratégiai alkalmazásában.
 
Áttörni a növekedési határt
2004-02 >>> Stratégia

Interjú a vállalati növekedés gurujával, Chris Zookkal

Chris Zook az egymilliárd dolláros forgalmú Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég globális stratégiai tanácsadási üzletágának irányítója. Kutatásainak legfőbb területe: mi az, amitől egyes vállalatok képesek alaptevékenységük határait gyakorlatilag évről évre kiterjeszteni új területekre, többnyire sikeresen. Zook a CEO kérdéseire válaszol...
 
Milyen korba ért vállalata?
2000-03 >>> Stratégia
Molnár Ágnes - dr. Kirilly András:
 
Sikerreceptek helyett... I. rész
2000-03 >>> Stratégia
dr. Pataki Béla

Annak ellenére, hogy a nyolcvanas évek sikerkönyvéről, Peters & Waterman: A siker nyomában című művéről bebizonyosodott, hogy a benne szereplő következtetések önkényesek és megalapozatlanok, még mindig sokan keresnek sikerrecepteket cégük felvirágoztatására. Receptek nincsenek, de a benchmarking segítségével közelebb jutunk a célhoz.

A cikk az alábbiak szakirodalom felhasználásával készült:

   1. Camp, R. (1989/a): Benchmarking: the Search for Best Practices That Lead to Superior Performance (Quality Progress, Vol. 22, No. 1...5, January, pp. 61-68, February, pp. 70-75, March, pp. 76-82, April, pp. 62-69, May, pp. 66-68)
   2. Camp, R. (1989/b): Benchmarking (ASQC Quality Press, Milwaukee, Wisconsin)
   3. Camp, R. (1998): Üzleti folyamat benchmarking (Műszaki Könyvkiadó, Budapest)
   4. Carroll, D. T. (1983): A Disappointing Search for Excellence (Harvard Business Review, Vol. 61, No. 6, November-December, pp. 78-88)
   5. Peters, T. J. (1987): Thriving on Chaos (Alfred A. Knopf Inc., New York; Random House of Canada Ltd., Toronto)
   6. Peters, T. J. (1988): Facing Up to the Need for a Management Revolution (California Management Review, Vol. XXX, No. 2, Winter, pp. 7-38)
   7. Peters, T. J. - Waterman, R. H. (1982, 1986): In Search of Excellence (Harper & Row, New York, 1982) - magyarul: A siker nyomában (Kossuth - KJK, Budapest, 1986)
   8. Peters, T. J. - Waterman, R. H. - Nathan, J. - Tyler, S. (1985): In Search of Excellence (video recording, Nathan & Tyler Productions, Waltham, Massachusetts)
   9. Who's Excellent Now? (1984, Business Week, No. 2867, November 5, pp. 76-88)

 
Mindent tudni akarunk a távközlésben
2000-03 >>> Stratégia
Polányi Sándor vezérigazgató a Vivendi második hőskorszakáról

A Vivendi növekedésre ítéltetett - véli Polányi Sándor vezérigazgató. A világ második legnagyobb kommunikációs holdingjának magyarországi vállalata minden távközlési technikában otthon akar lenni, hogy 2002-ben már egyenrangú versenytársa legyen a Matávnak.
 
Outsourcingra fel!
2000-02 >>> Stratégia
Erõforrás-kihelyezés
 
Szemléletváltás
2000-02 >>> Stratégia
Itthon is Az internetes oktatás helyzete hazánkban
 
BÉKÁK ÉS HERCEGEK
2000-03 >>> Stratégia
dr. Bőgel György

Tanmese az információs vállalatok fejlődési esély
A mesebeli királykisasszonynak könnyű dolga volt: a kút mellett, amibe egy óvatlan pillanatban az aranygolyót beejtette, csak egyetlen béka jelent meg, így egyértelmű volt, hogy azt kell bevinni a palotába, vele kell foglalkozni, és végül neki kell adni azt a bizonyos csókot, amitől szép herceggé változik, akivel aztán boldogan élnek, amíg meg nem halnak. De mit tegyen az, aki rengeteg békát lát maga körül, és ráadásul mindegyik gondoskodást és csókot kér? Nem valószínű, hogy valamennyi fején ott van az egyelőre láthatatlan korona.
 
A nap mindenkire süt
2000-02 >>> Stratégia

Demján Sándor vall vezetési stílusáról és a csapatépítésről

Sok esetben már a célok megválasztásakor eldől, siker vagy kudarc vár az út végén - véli a TriGránit Rt. igazgatótanácsának elnöke. A szunnyadó energiák és tehetségek kihasználásával, vagy azok helyes útra terelésével hatalmas teremtő erők szabadíthatók fel - mondta el Demján Sándor, aki ezért nem is szereti a konkurenciaharc kifejezést. A vezetőkről így vall: egy bizonyos szint felett nincs különbség az üzleti életet befolyásoló, az azt alakító személyek tárgyalá-si stílusa között.
 
A vállalatnak össztársadalmi célokat kell követnie
2000-02 >>> Stratégia

Interjú Horváth Pállal, a PanTel Rt. vezérigazgatójával

A PanTel két évvel ezelőtti megjelenése óta már több újdonsággal lepte meg a hazai piacot. A cég elsősorban azon célból alakult, hogy a MÁV-nyomvonalak mentén korszerű optikai országos gerinchálózatot építsen ki és azon üzleti távközlési szolgáltatásokat nyújtson Magyarország vezető gazdasági intézményeinek, állami szervezeteinek. Merre kívánnak tovább fejlődni? - kérdeztük Horváth Pál vezérigazgatótól.
 
A továbbképzés a legnagyobb üzlet
2000-02 >>> Stratégia
 - Véli Peter Drucker

Az Internet az oktatásban fogja a legnagyobb üzleti sikereket hozni - jövendöli Peter Drucker, a menedzsertudományok atyja. Az idős professzor rámutatott: az oktatás ma már más szerepet játszik, mint tette azt a múlt században. Az állandó képzés alapja nem csupán a szakmai fejlődésből, de abból az igényből is fakad, hogy az emberek szeretik látni, miként helyezkedik el tevékenységük a nagy egészben. A világháló pedig a legalkalmasabb, hogy a legtávolabbi kis faluba is elvigye a legnagyobb professzorok tanítását.
 
IT, avagy a toffleri világkép
2000-01 >>> Stratégia
Dr. Szeles Péter

Háttérbe kerülnek a fegyverek és a pénz is, mint a hatalom gyakorlásának korszakonként jellemző és domináns eszközei, és átadják helyüket az újnak, amely mind dinamikusabban terjedve dominánssá válik az egész emberiség életében. Ez az új pedig a tudás alapú hatalom, amelynek eszköze az információ. Ma már az emberiség legnagyobb problémáját nem az információ előállítása, nem az információ tárolása képezi, hanem az információ feldolgozása állít szinte mindin-kább megoldhatatlan feladat elé valamennyiünket - véli Dr. Szeles Péter, a kommunikációelmélet, a marketingkommunikáció és a Public Relations kutatója.
 
Tigrisek, dínók, gazellák, hangyák - Stratégiák a vállalkozások dzsungelében
2000-01 >>> Stratégia
Dr. Vecsenyi János

A törzsfejlődés alapján gazellából a legritkább esetben lesz tigris. Máshogy van ez viszont a gazdasági életben, ahol egyik fajta vállalkozás - természetesen a megfelelő erőfeszítések következményeként - sebesen fejlődő cégből hamar lehet nem csak gyors, de erős, ragadozó nagyvállalat is. Vecsenyi János, a Budapesti Közgazdaság-tudományi és Államigazgatási Egyetem c. egyetemi docense az állatvilágból vett példán mutatja be az egyes vállalattípusokat, és azok mozgását a "dzsungelben".
 
Verseny a versenyképességért
2000-01 >>> Stratégia
Dr. Gaál Zoltán

Az egyre erősödő globalizáció, az Európai Unióhoz való csatlakozás, valamint a történelmi elmaradottság leküzdése, átugrása egyaránt kulcskérdéssé teszi a magyar gazdaság versenyképességének folyamatos növelését az elkövetkező években.

Az ezredforduló gazdaságának vitathatatlanul legfontosabb tőkefajtája az emberi tőke. A vállalkozások stratégiáját formálók nem az üzleti egységek versenyképességét tekintik ma már elsődleges stratégiai kérdésnek, hanem a vállalkozások által uralt képességek portfoliója az igazi stratégiai elem.

A legkézenfekvőbb lehetőség a versenyképesség változtatása / növelése szempontjából a meglévő tudás intenzifikálása. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a képzés autonóm beruházási célterületnek tekinthető.

A tudás felértékelődése, a képességpotenciálokban való gondolkodás a társadalmi értékrendek változása és az etikai tisztulás irányába vezet - ad reményének hangot Dr. Gaál Zoltán, a Veszprémi Egyetem rektora.
 
Egy vállalat újratervezésének alapjai II. rész
2003-06 >>> Stratégia
Dr. Bojtor László

Miután a tanulmány első részében [5] azonosítottuk és értékeltük a vállalati technológiákat, ebben a részben megvizsgáljuk és azonosítjuk a Vállalatban rejlő üzleti lehetőségeket. A vizsgálat során a magkompetencia-térkép ([5], 2. ábra) alapján elemezzük a technológiai ágak szükséges üzleti kompetenciáit, majd a benchmarking módszere segítségével összehasonlítjuk a Vállalat üzleti jellemzőit az iparág vezető vállalataiéval. Végül a porteri iparági versenystratégiák [2] alkalmazásával meghatározzuk a vállalati technológiák sikeres üzleti versenystratégiáját.
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 Következő > Utolsó >>

Találatok 31 - 60 / 176
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 12 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2019 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data