CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. október 17. kedd 10:49  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Október 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Public Relations
A tudatlan és rászedett menedzser
2011-03 >>> Public Relations

ImageDr. Szeles Péter:

A tudatlan és rászedett menedzser

A legtöbb cégvezető számára a kommunikáció szakterülete valamiféle „szükséges rosszat” jelent. Nem igazán értik és ismerik ezt a szakmát, nem látják a hasznait, de azt tudják, vagy inkább csupán sejtik, hogy azért – modern korunkban – szükség van rá. Egyrészt ezért is fukarkodnak előszeretettel a kommunikációs költségkeretekkel, másrészt pedig ezért is alkalmaznak a kommunikációs feladatok ellátására – rendszerint – hozzá nem értő, ám lelkes vagy csupán csinos munkatársakat (’ha hasznot nem hajt, legalább csinos legyen’).

45.

 
Felkészülés a váratlanra
2010-02 >>> Public Relations
Felkészülés a váratlanra
Függetlenül attól, hogy mennyire nyugodtak napi működésüket illetõen, külsõ események vagy tragikus incidensek pillanatok alatt válsághelyzetbe sodorhatnak cégeket.

(Interjú Michael Regesterrel)


Válságok gyakran jelentenek fordulópontot a szervezetek életében. Lehetõséget biztosítanak a hozzáértõ hírnevének megalapozására, a szervezet átalakítására és fontos kérdések megoldására. Mivel a legtöbb válság esetében az idõtényezõé a fõszerep, az erõforrások kiosztása pedig rendkívül fontos, a cégvezetõknek stratégiai útmutatásra van szükségük a teendõket illetõen.
Michael Regester nemzetközi szaktekintély, szerzõ és elõadó a kockázat- és válságmenedzselés tárgykörében. Úgy tekintenek rá, mint aki úttörõ munkát végzett számos rendszer- és módszertani, valamint képzési program terén. A cégek pedig fel tudják használni ezeket a válsághelyzetek kommunikációs vonatkozásainak kezeléséhez. Õ a Crisis Management (Válságmenedzselés), az Investor Relations (Befektetõi kapcsolatok), valamint a Risk Issues and Crisis Management (Kockázati tényezõk és válságmenedzselés) című könyv szerzõje. Brit egyetemek rendszeres vendégelõadója a válságmenedzselés tárgykörében, valamint egyik alapítója a Regester Larkin nevű, londoni székhelyű válság- és probléma-menedzselõ tanácsadó cégnek. Most a CEO Magazinban olyan helyzetek átfogó kezelésérõl nyilatkozik, amelyek válságba torkollhatnak, valamint a válságok kezelésérõl, ha azok már bekövetkeztek.

Hivatkozás a cikkre:

Felkészülés a váratlanra. CEO Magazin 2010. év, XI. évfolyam 2. szám. 35-39. pp

 
Gondolatok a hazai közbeszerzésről
2010-01 >>> Public Relations

Dr. Bakonyi József:

Gondolatok a hazai közbeszerzésről

A közbeszerzést ért vállalkozói, állampolgári, sőt politikai támadások, kritikák mi­att valamit alapvetően tisztázni szükséges: nem a közbeszerzés a korrupt, ha­nem a közpénzek felhasználása! A közbeszerzés, mint törvényi keretrendszer nem lehet korrupt, mint ahogy a büntető törvénykönyv sem követ el betöré­seket, rablást vagy gyilkosságot. Ezért tehát alapjaiban hibás az a hazai közfelfogás, mely szerint a közbeszerzés a felelős a korrupcióért Magyarországon!

 
Hírnév: mindent egy lapra?
2009-04 >>> Public Relations
Gyulai Rozália–dr. Szeles Péter–Siska Mátyás:
Hírnév: mindent egy lapra?

A hírnevet fenyegető kockázatok menedzselése mindennapi gyakorlatban

Az elmúlt évek során – különösen a világot megrázó gazdasági válság következtében – felértékelődött a kockázatmenedzsment szerepe. Érthető módon óvatosabbá vált a világ. Egyre több szakértő kérdőjelezi meg a jelenlegi kockázatmenedzsment-technikákat, -gyakorlatokat, és egyre többször merül fel: nem elegendő a pénzügyi, gazdasági, biztonsági kockázatok menedzselése. Ha egy szervezet nem foglalkozik a hírnevét fenyegető kockázatok menedzselésével, tulajdonképpen mindent egy lapra tesz fel. Tudott tény, hogy az erős, pozitív hírnévvel rendelkező vállalatok nagyobb bizalmat élveznek az érdekgazdák körében, és ez hosszú távon profitabilitásukat is pozitívan befolyásolja. (A félreértések elkerülése érdekében leszögezendő: a hírnév nem azonos az ismertséggel, a hírességgel! A hírnév ennél több és más, ma már egyértelműen menedzsment- és közgazdasági kategória és fogalom.)

Hivatkozás a cikkre:

Gyulai, R. - Szeles, P. - Siska, M. (2009): Hírnév: mindent egy lapra? CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 31-34. pp

 
A média hatása az egyéni arculat építésére
2009-04 >>> Public Relations
ImageDr.Barta Tamás:
A média hatása az egyéni arculat építésére


A II. világháború utáni ifjúság arculatának kialakításában, társadalmi elfogadtatásában, önálló imázsának megteremtésében a család, a kortársak, az iskola, az olvasmányok és némiképp a rádió egy-két műsora volt meghatározó. A hírek, információk valódisága a gyermek számára igaznak tűnt, és a modellhez való hasonlatosság a filmek, a regények pozitív hőseire korlátozódott. A világban való eligazodás lényegében leszűkült egy zárt gazdaságon belüli, manipulatív rendszer felfogásához igazodó és azzal azonosulni, mi több, iránta lelkesedni képes ifjúság gondolkodásának mindig megfelelő ”irányban” tartására.

Hivatkozás a cikkre:

Barta, T. (2009): A média hatása az egyéni arculatépítésre. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 36-38. pp

 
A rossz hír kommunikációja a public relations szakember szemével
2001-06 >>> Public relations
Dr. Szeles Péter

A "rossz hír" egy sajátos jelensége életünknek, figyelmet érdemel. Mindenekelőtt a "rossz hír" fogalmát kell meghatároznunk, hiszen, mint majd látható, többféle megközelítése és értelmezése is elképzelhető. A "rossz hír" meghatározásának kulcskérdése: kinek rossz ez a hír? Az adott hír minősítése, a hozzá kapcsolódó negatív tartalmak és értékelések mindig valamilyen ember(csoport) érdekviszonyai szerint alakulnak ki, illetve formálódnak. Ami az egyik embernek "jó", az a másik embernek "rossz" lehet, és fordítva.¹ Relatív kategóriával van tehát dolgunk, s ez a vonása meghatározza szakmai értékeléseit is.
 
Jelcin tanácsadója voltam
2000-03 >>> Public relations
Interjú Szergej Belenkovval
 
A PR helyzete és feladatai a rendszerváltó országokban
2000-03 >>> Public relations

Kerekasztal-beszélgetés a CERP vezetõivel: Thomas Achelis, Barát Tamás, Szergej Belenkov
 
Trombitaleckék a Public Relations-ról
2000-02 >>> Public relations

A bizalom hangjai- Barát Tamás tanulmánya az interneten
 
Érdekérvényesítés a szürkezónában - lobbizás Magyarországon II.
2001-05 >>> Public relations
Dr. Suha György

Hogyan dolgozik a lobbista?

Mint minden alkalmazott kommunikációs szakterületnek, a lobbizásnak is sajátos ismeretrendszere, eszköztára van. Ezek elsősorban a klasszikus public relations technikák alapján kialakult munkamódszerek. A lobbista fő munkaeszköze az információ, hiszen munkája során folyamatosan kommunikál, megadott üzeneteket juttat célba és fogad be, azaz tevékeny és aktív szereplője a kommunikációs folyamatoknak.
 
Érdekérvényesítés a szürkezónában - lobbizás Magyarországon I.
2001-04 >>> Public relations
Dr. Suha György

Alkalmazott public relations vagy önálló tudomány?

Kevés annyira homályos közéleti fogalom járja át a magyar tömegkommunikációt napjainkban, mint a lobbizás, lobbista, lobbiérdek. Pedig nincs szó mágikus meggyőzőerőről, vastag borítékokról és titkos találkozókról - a lobbizás ugyanis bevett és elismert kommunikációs forma a világ fejlett országaiban. Az alkalmazott kommunikáció keretei között a public relations ismert, elfogadott és széles körben alkalmazott eszközrendszere, egyre markánsabban önállósodó szakterülete.
 
A PR története 2.
2001-04 >>> Public relations
Dr. Beke Tamás

A public relations szakma és a propaganda intézményének viszonya, valamint a public relations szakma fejlődésének korszakai

A CEO Magazin 2001/3. (előző) számában a szakmában egyedülálló kezdeményezéssel ismerkedhettünk meg. A public relations szakma fejlődéstörténetéről szóló, megjelenés előtt álló átfogó monográfiáját, amelyből most újabb részleteket ismerhetnek meg az olvasók, több mint egy éves kutatómunka előzte meg. A munka összegző és egyedi jellegét - hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt - az is jól tükrözi, hogy a könyvet magyar és amerikai lektorok, közismert szakemberek véleményezték.
 
A PR története
2001-03 >>> Public relations
Dr. Beke Tamás

Nem csupán a public relations (tág és leszűkített) értelmezése és meghatározása (makro- és mikrogazdaságbeli felfogása) mutat változatos képet, de fejlődéstörténete és kialakulása is érdekesen alakult. Sokan talán nem is gondolják, hogy a "public relations" fogalmának elterjedése mintegy 200 évvel előzte meg a marketing szó megjelenését.
 
HA MÁR EGYSZER SIKERES....
2001-01 >>> Public relations
ImageDr. Szeles Péter

Interjú Donkó Józseffel, a Bramac Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával

Magyarország egyik legsikeresebb vállalatának reklámszlogenje ma már szinte közismert szólásként él az emberek körében: Ha már egyszer építkezik... Bramac! A cég neve mára az egész országban fogalommá vált, és szinte egyet jelent a legjobb minőségû tetőfedő cseréppel. A piacvezető vállalkozás első emberét, Donkó Józsefet mutatjuk be rovatunkban.
 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data