CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2020. június 04. csütörtök 01:13  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Június 2020 >
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Marketing
Amikor a szakember neve márkává válik - A Szamos Marcipán esete
2003-05 >>> Marketing

Az emberek mindig szerették, szeretik az édességeket. Ezen a piacon - legyen bármilyen termékről is szó - pontosan lehet tudni, melyik márka milyen minőséget képvisel. Elég, ha csak a legismertebb édességmárkákra, a Nestlé, a Cadbury, a Lindt vagy a Milka nevekre gondolunk, s pontosan tudjuk, melyik mit jelent. Így van ez a sütemények, cukrászati termékek esetén is, hiszen nem véletlen, hogy egyes cukrászok neve jól ismert (pl. Auguszt), másoké kevésbé vagy egyáltalán nem. A Szamos Marcipán Kft. jó érzékkel ismerte fel, hogy a "márkává válás" milyen fontos marketing- és piaci eszköz, s tudatosan választotta ezt az utat.
 
A márkák varázsa
2003-05 >>> Marketing
Dr. Piskóti István

A marketing szakirodalma sokat és szívesen foglalkozik a márkákkal, a márkaépítés szakmai problémáival. Az sem ritka, hogy a marketing lényegét márkamenedzsmentként definiálják, s ezáltal a márkát meghatározó piaci sikertényezőként tüntetik fel. A márkák fontosságának hangsúlyozása mellett ugyanakkor a fogyasztók klasszikus márkaorientáltságának csökkenése is tendenciaként jelentkezik, a termékek közötti csökkenő minőségkülönbségek, a kereskedői márkák előtérbe kerülése, a túlzott márkakiterjesztés és az "akció-orientáltság" növekedése révén...
 
Béren kívüli "adalékanyag"
2003-05 >>> Marketing

Otthoni internet, mint munkavállalói juttatás

Otthoni internet-hozzáféréssel motiválja számos dolgozóját a Shell Hungary Rt. Az üzemanyag és kenőanyag kiskereskedelemmel foglalkozó társaságot a Hewitt Inside felmérése alapján az öt legjobb hazai munkahely közé sorolták. Itt a munkavállalók elégedettségét magas vállalati kultúrát jelentő ösztönző- és béren kívüli juttatási rendszerrel segítik, amelyben új elem a válalti internet-flotta.
 
Marketing a belső munkaerőpiacon
2003-05 >>> Marketing
Dr. László Gyula - Dr. Orosdy Béla

Mi lesz veled, belső PR?

A Public Relations szakértői a diszciplina modern kori fejlődésének 20. század eleji kezdeteitől törekszenek a PR-t önálló diszciplínaként - önálló tudományágként és gyakorlati menedzsment-funkcióként - meghatározni, és küzdenek az ellen, hogy szakterületüket a marketingrendszer részeként definiálják. Ennek alapja nagy valószínűséggel egyrészt az volt, hogy a PR a marketingkommunikáció sajátos világának igen látványos, és ezért igencsak frekventált részét birtokolta (vagy legalábbis önmagáénak tekintette), másrészt az ezzel (tehát a kommunikációval, a kapcsolattartással, üzenetközvetítéssel) kapcsolatos igények a vállalatok és intézmények részéről erőteljesen megnövekedtek. Ez egyaránt érvényessé vált az árupiacra és a hagyományos árupiacon kívüli területekre (pl. a politikai pártok kommunikációjára), illetve a szervezeten kívüli és szervezeten belüli dimenziókra ("külső" és "belső" PR).
 
A meg nem szólított szegmens
2003-04 >>> Marketing
Dr. Törőcsik Mária - Steigervald Krisztián

A magyarországi cigányság elérhetősége marketingeszközökkel

Mi az oka, hogy tízmillió fős országunkban egy jelentős lélekszámú szegmens, a cigányság megszólításával a marketingszakma eddig nem nagyon foglalkozott és foglalkozik? Eddig miért csak a szociológusok vizsgálták a cigányságot, és a marketingesek miért utasították el ennyire élesen a réteg vizsgálatát? Miért féltek attól, hogy megszólítsák a mintegy 7-800 ezer romát?
 
(Bio)mezőgazdaság - feldolgozóipar Lehetnénk az EU bio-éléskamrája?
2003-04 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Manapság egyre többet hallani arról, hogy a lakosság milyen nagy - és sajnos még növekvő - hányada szenved valamilyen allergiában. Ezek egy része olyan allergia, ill. érzékenység, mely a feldolgozott élelmiszerekben megtalálható különféle adalékanyagok hatására alakul ki, erősödik meg. Egy biztos, egyre többen szeretnének egészségesen táplálkozni, egyre többen keresik, fogyasztják a kevés hozzáadott vegyszert, tartósítószert, adalék- és színezőanyagot tartalmazó, illetve az ún. biotermékeket. Ezek a termékek drágábbak, ám magasabb minőséget - sőt akár egy, a bolygónk védelme iránti életszemléletet, elkötelezettséget is - képviselnek. Mert mit is jelent az, hogy valami biotermék? Szigorúan az ökológiai gazdálkodás (szabályozás: EU 2092/91 sz. rendelet, ill. a 140/1999 és az FVM-KÖM 2/2000 közös miniszteri rendelet) szabályainak megfelelő "termelésű" növényi vagy állati eredetű élelmiszert nevezik bioterméknek, melyet ellenőrzött körülmények között állítanak elő, tehát semmilyen műtrágyát, toxikus anyagot nem tartalmazhatnak.
 
Mitől lesz márka a termék? - avagy egy újszerű márkaépítési megközelítés a gyakorlatból
2003-03 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Ha körülnézünk dolgozószobánkban, vagy a kocsiban ülve kinézünk az ablakon, egyből szembeötlik, hogy milyen sok, általunk is márkának tartott termék vesz körül minket mindennapjainkban: IBM, Intel Inside, Nike, Sony, Coca Cola, Stella Artois, McDonald's, Michelin, Plusssz, Axelero, MOL, Hilton stb. Csak néhány olyan név, amit ha felidézünk magunkban, emlékszünk a logóra, szlogenre, szignálra, színvilágra… és arra, mit is jelent számunkra az a bizonyos márka. Válaszoljunk őszintén! Akkor is megvettük vagy megvetettük volna laptopunkat, ha nem lett volna rajta a "Pentium III/IV" felirat az "intel inside" logóval? Mielőtt azonban választ kapunk arra, mitől lehet sikeres egy márka hosszú távon, vizsgáljuk meg azt a kérdést, hogy érték-e a márka, s ha igen, miért. Az erre adott válasz hozzásegíthet minket ahhoz is, hogy elkötelezettek legyünk a márkafejlesztésben, a márkaértékek megőrzésében.
 
Paprika - fűszerpaprika & chili
2003-02 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

FűSZERPAPRIKA: világszerte a legelterjedtebb, legkedveltebb paprikafaj. Nemesítésében és a különböző fajták előállításában hazánk nagy érdemeket szerzett. Az őrölt, pirosra érett paprika a magyar konyha legfontosabb fűszere. Igen sok változata van a nem csípős édes-nemestől az égetően csípősig. Tapasztalatom szerint külföldön - sajnos - nagyon sok helyen nem igazán ismerik, használják a magyar pirospaprikát, annak ellenére, hogy a pirospaprikát általában tipikusan magyar terméknek tartják. Mi lehet ennek az oka? Legnagyobb problémának azt látom, hogy a magyar paprika s így a fűszerpaprika sem lett márkaként "felépítve". Ez pedig veszélyessé válhat az EU csatlakozásunkat követően.
 
Bor és marketing?
2003-01 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Magyarországon évszázados hagyománya van a szőlőtermesztésnek, borfogyasztásnak. Történelmi borvidékeink vannak, történelmi borokkal. A minőségi, palackozott borok marketingjének azonban már nincsenek ilyen hagyományai. A szerző olyan konkrét ötleteit osztja meg velünk cikkében, amelyekből nem csak a borszakmában profitálhatunk.
 
A reklámozás alkonya, ahogyan ismertük
2003-01 >>> Marketing
Dr. Osman Péter

A szerző Sergio Zyman: The end of advertising as we know it (A reklámozás alkonya, ahogyan ismertük) című, 2002-ben angolul megjelent új könyve kapcsán fejti ki véleményét a reklámról.
 
Szárnyaló szállodák - Marketing a szállodaiparban
2005-03 >>> Marketing
Hirholcz Ákos

Magyarországon a nagy nemzetközi szállodaláncok "hozott anyagból" dolgoznak. Valahol a külföldi központban kidolgozzák a marketingstratégiát, elkészítik a marketingtervet, és azt próbálják alkalmazni a helyi viszonyok között. Ez többnyire sikerül is, de gyakran előforduló hiba a marketingtevékenység merev, előírásszerû alkalmazása, pedig a marketinges felfogás egyik alapvető tulajdonsága a rugalmasság. A lehető leggyorsabban, de mindenesetre a konkurenciánál gyorsabban kell reagálni a piac változásaira.
Ez a gyorsaság és naprakészség hiányzik a nemzetközi szállodaláncok értékesítési tevékenységéből.
 
Mit tehetünk azért, hogy cégünk jövőre is sikeres legyen?
2006-04 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Tudta Ön, hogy hazánkban a legtöbb cég azért nem versenyképes és megy tönkre, mert óriási hátránya van a marketing területén? Egy nemrég készült felmérés szerint „A magyar cégek jó része kiváló termékeket gyárt, ill. jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani, azonban nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni és a magyar piacon egyre nagyobb számban megjelenő külföldi versenytársakhoz képesti előnyeit kommunikálni.”. Ez sajnos azt mutatja, hogy a cégek sokkal inkább hajlamosak jogi, ill. pénzügyi tanácsadásra költeni azért, hogy költségcsökkentést vagy megtakarítást érjenek el, de nem fektetnek elegendő energiát abba, hogy növekedjenek, hogy bővüljenek, hogy több bevételt érjenek el. Tipikus rövid távú szemlélet! Olyan ez, mint amikor egy család csak azzal foglalkozik, hogy hogyan tudja csökkenteni a gáz, a fűtés, a telefon, az étkezés, stb. kiadásait, de elszalasztja azoknak a lehetőségeknek még az áttekintését is, amik a család bevételeinek növelését tennék lehetővé. Ez pedig legtöbbször azért van, mert sokan nem ismerik a valódi marketinget, félreértelmezik (sokszor sajnos rossz és nem meggyőző tapasztalataik alapján) és valamiféle költséges úri mulatságnak tartják, ami nélkül ugyanúgy tud működni egy cég. Pedig ez nagyon nem így van! A marketing megfelelő és tudatos használata nélkül1 egy cég sem képes hosszabban tartó sikeres működésre. Minden régebb óta sikeres és eredményes vállalkozásnak ez a titka. A marketing a piaci működés és működtetés lényegét jelenti.
 
Tíz év, tíz marketingfeladat
2006-04 >>> Marketing

10 éves a Puchner Kastélyszálló
 
A marketing hatékonyságának tervezése és értékelése (avagy a fogyasztó és a profit házassága)
2006-02 >>> Marketing
Tóth Arnold

A marketingteljesítmény mérése a tudományos szakemberek és vállalatvezetők számára is fontos. Egyetértenek abban, hogy a marketing pénzügyi elszámoltathatóságára van szükség, azonban nem világos, hogy ez mit jelent a gyakorlatban. A marketing-befektetések különböző szituációkban eltérően értelmezhetők. A vállalatok mutatószám-rendszereket képeznek a fejlődés nyomon követésére, analitikus eszközöket a teljesítményokozók megértéséhez, döntéstámogató alkalmazásokat, amelyek az információk felhasználását teszik lehetővé.
 
Hogyan lehetünk sikeresek és eredményesek a multik mellett?
2006-02 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Avagy hogyan alakítsuk át cégünk piaci stratégiáját a multik megjelenésekor?

Biztosan mindenkinek van legalább egy története arról, hogyan ment tönkre egy ismerős bolt, vállalkozás stb. egy multi megjelenésével. Mit tehettek volna, ill. mit lehet tenni, ha egy multi megjelenik környezetünkben? Hogyan reagáljon erre cégünk? Van erre egyáltalán lehetőségünk? Vagy hogyan lehetünk egy multi beszállítói?
 
Egy Oscar-díjas marketing-szakember: Keszténé Kiss Jolán
2002-06 >>> Marketing

A marketingszakma egyik csúcsa, ha valaki megkapja az úgynevezett Marketing "Oscar-díjat". A Los Angelesben tanácskozó nemzetközi testület évről évre számos elismerésre méltó munkát értékel. Eddig két magyar marketingesnek sikerült elnyernie ezt a díjat. Az egyikük Keszténé Kiss Jolán, aki a Rolling Rock sör magyarországi meghonosításával győzött.
 
A kreativitás globalizmusa
2002-06 >>> Marketing

A reklámot szeretni kell - vallja Marcio Moreira

A hirdetésekben érdemes egy határozottabb hangot megütni - tanácsolja a McCann-Erickson alelnöke. A világ legnagyobb reklámügynökségének kreatív igazgatója a múlt hónapban járt hazánkban, és adott interjút lapunknak. Ebben kifejti: nem könnyű ma, a konzervativizmus és tartózkodás korában új cikkek vásárlására bírni a fogyasztót. Ehhez kell a kreativitás, amely - szerinte - nem egy exkluzív klub sajátja. Moreira úr, több nemzetközi reklámkampány szellemi atyja figyelmeztet: a nézők nagyon nem szeretik, ha a hirdetés nem az ő életükről szól. Ugyanakkor ráirányítja a figyelmet a humorra és a zenére, amely a világot összeköti.
 
Marketing példatár I. - ahogyan nem szabad
2002-05 >>> Marketing
Dr. Osman Péter

Konkrét gyakorlati példa a marketing területéről - okvetlenül megszívlelendő, amenynyiben örökre el akarjuk veszíteni ügyfeleinket.
 
A tartós versenyelőny titka avagy marketingstratégia más szemmel
2002-05 >>> Marketing
Mányai Csaba - Ványai Adrienn

Vajon miért vall csúfos kudarcot az a taktika a Stella esetében, amely nagyszerűen bevált a Borsodinál? Vagy miért hozott sikert játszóterek kialakítása a McDonaldsnak, és ugyanakkor miért nem ért el vele eredményt a Burger King? A válaszokért a színfalak mögé kell tekintenünk.
 
Trendkutatás a fogyasztói magatartás változásainak értelmezéséhez, előrejelzéséhez
2002-05 >>> Marketing
Dr. Törőcsik Mária

A gyakorlati szakemberek mindig a jövő kihívásaira kíváncsiak, a múltbeli adatok elemzése is olyan értelemben bír számukra fontossággal, hogy mi a távlatokra vonatkozó tanulság belőlük. Ezt a jövőre irányultságot, a jövőre való felkészülést, a fogyasztói magatartás változásait követve vagy éppen annak elébe menve hozott gazdasági döntéseket segíti a trendkutatás.
 
Ugrass magasabbra!
2002-04 >>> Marketing
Motiváld csapatodat ösztönző programmal!

Az értékesítési ösztönző program olyan, akár egy kirakós játék. A megfelelő darabokat a megfelelő helyre kell tenned, ellenkező esetben nem áll össze a kép. Célok, pénz, jutalom, előléptetés, átadás - mind fontos darabjai a programnak, és az értékesítési vezetők jelentős kockázatot vállalnak, ha valamelyik részt kihagyják, illetve elkerüli figyelmüket. Az alábbiakból kiderül, hogy melyek az elengedhetetlenül fontos, betartandó részletek, és melyek az elkerülendő csapdák.
 
Hasznos jó tanácsok a tengerészgyalogságtól
2002-04 >>> Marketing

Értékesítési igazgató vagy. Az értékesítési csapat vezetője! Így van, egy hadban álló erő vezetője, és az a küldetésed, hogy árajánlatot tegyél, megkösd az üzletet, és emeld a profitot.
Az első sorban vagy. Te vagy a vezető. De hol szerezted a vezetői kiképzést? Ha valaha a tengerészgyalogságnál szolgáltál, akkor elmondhatod: "Ez az a hely, ahol a vezetői kiképzést tanultam. Ez az a hely, ahol megtanultam, hogyan kell a katonákat harcba vinni."
 
Az Acél-lady - Minden, ami acél... - látogatóban az ITALINOX-nál
2002-04 >>> Marketing
Interjú Schréder Tünde ügyvezető igazgatóval

Van egy telephely a város szélén, ahol a hengerelt tekercsektől a zártszelvényekig minden megtalálható. A különböző acéltermékekkel foglalkozó cég élén egy fiatal hölgy áll, aki hat éve sikerrel veszi fel a kesztyűt a versenytársakkal.
Schréder Tündét, az ITALINOX Hungary Kft. ügyvezetőjét pestlőrinci telephelyén látogatta meg a CEO.
 
Jön az euró (Magyarországra is)!
2002-03 >>> Marketing
Olach Zoltán

Európa a világ gazdaságtörténetének valaha volt legnagyobb tranzakcióján dolgozik. - III. rész

Cikksorozatunk korábbi részeiben, a CEO Magazin 2001/6. és 2002/1. számaiban volt már szó az euróra való áttéréssel kapcsolatos kommunikáció szükségességéről, és a jó kommunikáció image-javító hatásáról (a cég rugalmasságának, innovativitásának sugallása, vevői-partneri kapcsolatok ápolása). Nem hanyagolhatók el azonban azok a kommunikációs és arculati lehetőségek és hatások sem, amelyek a kettős árazás időszaka alatt adódnak.
 
Az ügyfélkapcsolatok - az üzleti élet nagy tartalékai
2002-02 >>> Marketing
Bohnné Keleti Katalin

A XX. század vége, a XXI. század eleje alapvetően megváltoztatta az üzleti, piaci viszonyokat. Így nem hagyta érintetlenül a cégek és ügyfeleik kapcsolatát sem. Úgy is fogalmazhatnánk: sikerült végre az ügyfeleket, törzsvevőket arra a helyre állítani, amely megilleti őket, de érdemtelenül sokáig nem foglalhatták el. Mi is történt?
 
A győztesek kiválóan szolgáltatnak
2002-01 >>> Marketing
Dr. Gyöngyösi Zoltán

Ki ne szeretne győztes lenni? Még az is győzni akar, aki nem vallja be, vagy adottságai szerények a versenyben. Egy vállalkozás minimálisan kielégítő megoldást akar elérni a piacon: kielégítő jövedelmet az alkalmazottaknak, kielégítő piaci pozíciót, kielégítő fejlődési lehetőségeket a pozíciók jövőbeli megtarthatósága érdekében. Mindezekért azonban versenyben kell maradni, és napról-napra meg kell nyerni a vevőt, az együttműködő partnert, a munkatársat.
 
Jön az euró (Magyarországra is)!
2002-01 >>> Marketing
ImageDr. Olach Zoltán

Európa a világ gazdaságtörténetének valaha volt legnagyobb tranzakcióján dolgozik - II. rész

Cikkünk második részében elsősorban azt vizsgáljuk, hogyan hat az Unióhoz való csatlakozás és az euró bevezetése a hazai vállalatokra.
 
5 + 1 leggyakrabban eloforduló marketingköltési hiba
2007-01 >>> Marketing
ImageKeszténé Kiss Jolán

Képzeljük el magunkat egy szép golfpályán. Rendelkezésre áll minden: ütők, labdák, felszerelések, versenytárs, kisegítők. Ha profik vagyunk, és eredményesek akarunk lenni, akkor több mindenre kell egyszerre figyelnünk: hol a cél, milyen a pálya, milyen az idő. Ezek alapján kell kiválasztani a felszerelést, az ütéserőt, a labda ívét és hosszát stb. Egyébként nehéz a célt elérni. De a kedvező hír az, hogy ha valaki jó akar lenni, akkor mindez megtanulható. Mert a golflabdát is lehet vaktában lövöldözni, nem a megfelelő eszközöket használni, csak éppen nem érdemes. Persze, ha a cél csak annyi, hogy jó levegőn legyünk, az más. Akkor az eredményesség nem fontos.
 
Szegmentálás az autópiacon
2007-02 >>> Marketing
Bujtor László

Manapság az átlagos autóvásárlónak eligazodni a huszonöt, Európában meghatározó járműgyár több száz típusának több ezer variációja között csaknem lehetetlen vállalkozás. A gyárak mégis elég egyszerű és könnyen áttekinthető rendezőelvek szerint építik fel és sorolják termék-szegmentumokba a gépkocsijaikat. Írásunkkal a járműipari termék-szegmentáció hátterébe pillantunk be, remélve, hogy az olvasó számára érdekes és új információkat adunk, fellebbentve a fátylat a jármuűpari szegmentáció elveiről, múltjáról, fejlődéséről és a kutatás új irányairól.
 
Egy tradicionalista innovátor a marketinggondolkodásban
2007-03 >>> Marketing
Fojtik János

Theodore Levitt (1925-2006)

Theodore Levitt munkásságáról nem véletlenül fogalmaznak felsőfokban. Egy, a korábbi tanulmányaiból összeállított kötet címlapja azt állítja róla, hogy ő "a modern marketing atyja”. Louis Lavelle a BusinessWeek nekrológjában azt írta róla: "a marketing világának szimbolikus figurája … akinek az írásai radikálisan megváltoztatták a marketing művelésének és tanulmányozásának a módját".

Hivatkozás a cikkre:

Fojtik, J. (2007): Egy tradicionalista innovátor a  marketinggondolkodásban, Theodore Levitt (1925-2006). CEO Magazin, VIII. évfolyam 3. szám. 10-14. pp

 
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>

Találatok 31 - 60 / 69
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2020 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data