CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. április 30. vasárnap 02:07  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Április 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
< Május 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Marketing
A bevásárlóközpontok, a hiper- és szupermarketek fenntartható fogyasztást szolgáló tevékenysége és ö
2011-04 >>> Marketing
ImageDr. Opitz Éva - Kovács István:

A bevásárlóközpontok, a hiper- és szupermarketek fenntartható fogyasztást szolgáló tevékenysége és összefüggése a laterális innovációval

Ahhoz, hogy fenntartható fejlődést érjenek el, a vállalatoknak három alaptőkét kell megfelelően kezelniük. Az első a vállalkozások likviditásával kapcsolatos, azaz szükséges, hogy mindig rendelkezésre álljon elegendő cash-flow, amely biztosítja a vállalatok likviditását. További fontos kritérium, hogy a vállalat környezeti szempontokból is fenntartható legyen. Tehát olyan természeti erőforrásokat használjon fel tevékenysége során, melyek felhasználási üteme a környezet természetes reprodukciójának üteme alatt marad, és ezzel nem veszélyezteti a környezetet. Harmadszor pedig figyelnie kell arra, hogy társadalmilag fenntarthatóan működjön, és értékeket teremtsen környezetében. Ez megvalósulhat az egyéni humán tőke növelése révén, valamint a társadalmi célok támogatása által is.

30-37. oldal

 
Márkamenedzsment: hol rontjuk el
2011-04 >>> Marketing
Márkamenedzsment: hol rontjuk el?

Interjú Ian Ellwooddal

A sikeres márkamenedzselés elméletben könnyebb, mint amilyen valójában. A néhány valóban óriás brand, mint például a Nike, a BMW vagy a Disney mind tisztán és céltudatosan építkeznek, következetesek a kivitelezésben a legalsóbb lépcsőfoktól fel egészen a csúcsig, és mindig innovatívak. Ez a kombináció komoly üzleti és márkaértéket teremt e cégek számára. A Nike különösen brandcentrikus; remek példája az úgynevezett Hollow Corporation, azaz „belül üres”, héj jellegű céges felállásnak.
Nincs saját tulajdonú gyártó részlegük, se kereskedelmi hálózatuk, de nagyon is birtokolják az üzleti életben magas hozzáadott értéket jelentő BRANDet, az innovációs képességet, a minőségi design-t és nem utolsósorban a létfontosságú vásárlói franchise rendszert és loyalitást. Ezek a kissé elvontabb értékek tették lehetővé, hogy a Nike az elmúlt három évben több mint 50%-kal túlszárnyalhassa eddigi S&P 100 indexes eredményeit. Iain Ellwood, a New York-i székhelyű Interbrand Inc. főtanácsadója a CEO Magazinnak adott interjújában arról a temérdek buktatóról beszél, amivel a gyanútlan brandmenedzser találkozhat munkája során.

27-29. oldal

 
Intelligens Inverz Innováció 4. rész
2010-03 >>> Marketing
"3 I” (Intelligent Inverse Innovation)

A leaderek szerepe a laterális
innovációk illesztésében
 

4. rész

Előző cikkeinkben több szempontból megvizsgáltuk az intelligens inverz innovációval  elérhető, ügyfélnek nyújtott értéket: a laterális gondolkozásmód és az innováció kapcsolatában az innovációs trendek fejlődését, újszerű megközelítését, a laterális innovációk értékesítésnövelő hatását.
Összefüggésrendszerében vizsgáltuk a ”folyamatkezelt” kreativitás és a laterális innováció fenntartható versenyelőnyt generáló multiplikátor-hatását, valamint a laterális innovátorok személyiségjegyeit. Az individuális megoldások felértékelődését, a laterális innovátorok sikeres eszköztárának alkalmazását a lehető legmagasabb vevőérték biztosítása céljából, a ”3I” keretében elemeztük. Bemutattuk egy laterális innovátor nonprofit szférában is sikeresen alkalmazott módszereit, valamint vázoltuk a laterális gondolkodásmód SWOT-analízisét.
Jelen cikkben a témát összekapcsoljuk a bizalom, a vállalati kultúra, a leader fogalmával, hiszen az ilyen típusú innovációk ösztönzése és a szervezetbe való integrálása az emberi tényezők felülértékelődését igényli, és egyben eredményezi is.

 
Változnak az idők a professzionális szolgáltatóknál
2010-03 >>> Marketing
Változnak az idők a professzionális szolgáltatóknál
Marketingfeladatok és lehetőségek

Interjú David Gumpert-tel

Volt idő, mikor ügyvédnek vagy könyvelőnek lenni az elképzelhető legkényelmesebb és legbiztonságosabb karrierek egyike volt. Az első években keményen kellett dolgozniuk, hogy partnerré váljanak. Aztán olyan pozícióba kerültek, amely busás jövedelmet biztosított számukra munkaviszonyuk hátralevő idejére, a siker összes velejárójával együtt. A cégnél, melyet szolgáltak, tisztelték őket jó kapcsolataik miatt – melyek gyakran évtizedeken át kitartottak. Senki sem vitatta el tőlük tiszteletdíjukat, sőt, ügyfeleik néhány esetben még cégük igazgatótanácsába is beválasztották őket. De sokuknak azok közül, akik még ma is a professzionális szolgáltatások terén mozognak, a dicsőség mára a múlté. Korunk túlságosan viharos a könyvelők, ügyvédek, tanácsadók, architektek, állásközvetítők és egyéb szolgáltatási szakemberek számára, szerte az egész világon. Egy sor tendencia összejátszása folytán egyre kisebb az üzlet, és egyre nagyobb a bizonytalanság. A nagyvállalati méretcsökkentés visszavetette a könyvelő- és tanácsadó cégek, valamint a fejvadászok iránti igényt. Ennek az lett a következménye, hogy egyre több szolgáltatási szakember vonta le azt a jogos következtetést, miszerint több figyelmet kell fordítania a marketingre. Többnyire olyan témákba ugrottak fejest, mint a stratégia- és módszerfejlesztés, de eközben nem szenteltek kellő figyelmet további fontos kérdéseknek a kivitelezés oldalán – mint a pr, kiadványok, szemináriumok és egyéb lehetőségek, melyek a piaci figyelemfelkeltésre szolgálnak.
David Gumpert az USA-ban országosan ismert szerző a profeszszionális szolgáltatások, valamint a vállalkozói lét tárgykörében, aki gyakran ír a Business Week.com és a The Nation oldalain. A The Wall Street Journal és a Harvard Business Review szerkesztője. Egyben nyolc könyv szerzője, illetve társszerzője az üzleti tervezés és a vállalatalapítás különböző témaköreiben. Művei között említjük a How to Really Start Your Own Business (Hogyan indítsunk saját vállalkozást), valamint a Burn Your Business Plan (Égesse el üzleti tervét!) címűeket. Ebben az interjúban a CEO Magazinnal beszélget a marketing-kivitelezés azon problémáiról, amelyekkel minden professzionális szolgáltató cég találkozik. 
 
Arculatmenedzsment, mint vállalati erőforrás
2010-03 >>> Marketing

Interjú Wally Olins-szal

Ahogy a vállalatok felépítése egyre komplexebbé, termékeik egyre hasonlóbbá, a szervezetek egymás közötti kapcsolatai pedig egyre szövevényesebbé válnak, a vállalati arculat egyenesen kötelező erőforrás-elemmé lép elő. Ez ad ugyanis választ a „kit“, „mit“, „miért“ és „hova“ kérdésekre a cég működésével összefüggésben. A szervezeteken belül folyamatosan működő más menedzsment-rendszerekhez hasonlóan a vállalati arculatépítés folyamatát is ki kell alakítani, ami lehetővé teszi az ügyfelek oldaláról érkező vállalati percepciók rendszeres felülvizsgálatát és a vállalat jövőképének átalakítását vagy újraértelmezését, ha az feledésbe merült volna, vagy elavulttá vált. Ez pedig hozzájárul a szervezet versenyképességének megőrzéséhez egy olyan világban, melynek elemzése egyre több nehézséget okoz.
Wally Olins a világ egyik vezető szakembere a vállalati arculat és branding terén. 2006-ban megkapta a Reputation Institute életműdíját. Ebben az interjúban a CEO Magazinnal beszélget arról, hogy a cégeknek miért kell az arculatmenedzsmentet potenciális és hatékony vállalati erőforrásnak tekinteni.
 
Intelligens Inverz Innováció 3 I. 
2010-02 >>> Marketing
Dr. Szalai Ibolya   – Czékmann István:
”Intelligens Inverz Innováció” ”3 I. ” (Intelligent Inverse Innovation)
III. rész

Elõzõ cikkünk a kreativitás és a laterális gondolkozás1  kapcsolatát, továbbá a laterális innovátorok jellemzõit mutatta be. A jelen cikk az intelligens inverz innovációt, mint a vállalkozások növekedésének új hajtóerejét mutatja be, a laterális eszköztár3 sikeres alkalmazásával.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, I. – Czékmann, I. (2010): „Intelligens Inverz Innováció” „ 3 I. ” 3. rész. Egy laterális innovátor sikeres eszköztára. CEO Magazin, XI. évfolyam 2. szám. 40-45. pp

 
Intelligens Inverz Innováció 2
2010-01 >>> Marketing

Dr. Szalai Ibolya – Czékmann István:

„Intelligens Inverz Innováció” „ 3 I. ” (Intelligent Inverse Innovation) - II. rész

A kreativitás és a laterális innovátorok kapcsolata


Előző cikkünk a laterális közelítésmód gondolatébresztőjeként szolgált. Röviden bemutattuk ennek a gondolkodásnak a jellemzőit, sajátos kapcsolatrendszerét az innovációval, valamint a vállalat növekedésére gyakorolt hatásait. A jelen cikk tárgya pedig a kreativitás és a laterális gondolkodás kapcsolata, a fenntartható versenyelőnyt generáló multiplikátor-hatás, ami a laterális innovátorok alkotó tevékenységének eredménye.

 
Az ár és az érzékelt érték
2009-04 >>> Marketing

Az ár és az érzékelt érték

 

Mi alakítja a vásárlók által érzékelt értéket?


Interjú
Kent B. Monroe-val

Kent B. Monroe a richmondi University of Illinois és a philadelphiai Drexel University nyugalmazott J.M. Jones marketing professzora. Úttörő kutatásokat végzett az ár infor-mációs értéke terén. Ő a Pricing: Making Profitable Decisions (Árpolitika: Hozzunk nyereséges döntéseket) című könyv szerzője. Nagyvállalati, valamint kormányzati és ENSZ-szintű árpolitikai, marketing-stratégiai és piackutatási tanácsadóként képzési programokat vezetett vállalatok, non-profit szervezetek és egyetemek számára Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiában és Afrikában. Munkásságáért a marketingtudomány-szempontú árelmélet kidolgozása terén 2002-ben megkapta az Amerikai Marketing Szövetség (AMSZ) Marketing Pioneer-díját, 2005-ben pedig az AMSZ kiváló marketingoktatója címet. Ebben az interjúban arról beszél Olvasóinknak, hogy mit gondolnak a vásárlók az ár-ról, mikor egy termék értékének érzékelése kialakul bennük.

Hivatkozás a cikkre:

Az ár és az érzékelt érték. Interjú Kent B. Monroe-val
. CEO Magazin, 2009. év, X. évfolyam 4. szám. 4-7.pp

 
Arccal a vasút felé
2009-04 >>> Marketing

Dr. Poór József:

Arccal a vasút felé

 

Gondolatfoszlányok a MÁV megújításért

 

Napjainkra a MÁV-ról minden elmondható, csak az nem, hogy pozitív teljesítménye alapján áll a hazai közvélemény figyelmének középpontjában. A következőkben olvasható anyag terjedelme nem teszi lehetővé, hogy a MÁV előtt álló tengernyi feladat minden részletére kiterjedjen. Inkább csak a közelmúltban, főleg a környező országokban, illetve hazai vasúti utazásaink során szerzett tapasztalataink alapján fogalmazunk meg néhány kritikát, és jelölünk ki lehetséges fejlesztési irányokat. Amire a következőkben vállalkozunk, az nem elterjedt a hazai körülmények között. Az 1868-ban átadott Pest-Fülek-Losonc, Északi Vasút néven épített vonallal alapított MÁV inkább példaképként szerepelt, semmint olyan intézményként, amelynek a szlovák, a horvát vagy a román vasutat kellene tanulmányozni. 

Hivatkozás a cikkre:

Poór, J. (2009): Arccal a vasút felé. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 8-11. pp

 
Intelligens Inverz Innováció - I. rész
2009-04 >>> Marketing
Dr. Szalai Ibolya – Czékmann István:
Intelligens Inverz Innováció – ”3 I”
(Intelligent Inverse Innovation)


A laterális gondolkodásmód és az innováció kapcsolata
I. rész

Az innováció újszerű megközelítése nem jelenti a korábbi innováció-elméletek teljes mértékű elvetését. A fogalom kiterjesztése a versenyképesség kreatív megközelítéséből adódik (az innováció innovációja), amelynek segítségével új gondolati térbe helyezhető az egyre nagyobb információval rendelkező fogyasztói igényekhez való folyamatos alkalmazkodás kényszere.  Tanulmányunkban a laterális gondolkodásmód elméleti fejtegetése gondolatébresztőként szolgál, üzleti alkalmazásával pedig a sorozat többi részében foglalkozunk. Cikksorozatunkban a következő kérdésekre keresünk választ: milyen mértékben fejlesztik a laterális innovátorok a vállalatok prosperitását, növekedési potenciálját?  Mennyire spontán vagy tudatos ez a fajta tevékenységük, és ehhez milyen eszközöket használnak fel? Hogyan tudják rendszerbe illeszteni az újszerű gondolkozásmódot, illetve sikerül-e magukat a folyamatokat az innováció medrébe terelni? Befolyásolja-e a potenciális növekedési lehetőséget a laterális innováció alkalmazásának másolhatósága? Az alaphelyzet és a definíció tisztázása után azon állításunkat kívánjuk igazolni, miszerint a kockázatos, bizonytalannak tűnő inverz innovációk sikeres integrálódásuk esetén fenntartható, dinamikus versenyelőnyt generálnak. A sajátos kapcsolat elemzésére megvizsgáljuk a ”piaci rések” felismerésének, létrehozásának, illetve lefedésének jellemzőit. Gyakorlati példákon keresztül ismertetjük a laterális innovátorok ez irányú aktivitását a köz- és magánszektorban.

Hivatkozás a cikkre:

Dr. Szalai, I. - Czékmann, I. (2009): Intelligens Inverz Innováció "3I". (Intelligent Inverse Innovation). A laterális gondolkodásmód és az innováció kapcsolata I. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 12-16. pp

 
Utazás az ügyféllel
2009-04 >>> Marketing
ImageDr. Bőgel György:
Utazás az ügyféllel

Az alábbi írás egy kétnapos vállalati műhelymunka1 módszertanáról ad képet. E módszertan alapja az úgynevezett ”customer journey mapping” – innen származik a címben szereplő ”utazás” szó. Természetesen nem valóságos utazásra gondolunk, hanem arra az útra, amit egy ügyfél a vállalattal való érintkezés során megtesz, illetve eme ”utazás” során szerzett élmények sorozatára. Ilyen ”utazáson” mindenki gyakran részt vesz, elég, ha például bemegy a postára, vagy megrendel valamit egy internetes áruháztól.

Hivatkozás a cikkre:

Bőgel, Gy. (2009): Utazás az ügyféllel. CEO Magazin, X. évfolyam 4. szám. 17-22. pp

 
Jön az euró (Magyarországra is)!
2001-06 >>> Marketing
Dr. Olach Zoltán

Európa a világ gazdaságtörténetének valaha volt legnagyobb tranzakcióján dolgozik.

I. rész

Bármennyire is távolinak tűnik az időpont sokunk számára, akik türelmetlenül hajtanánk az időt előre, annyit ma már tudni lehet, hogy valószínűleg az Isten sem menti meg Magyarországot (hála neki!) az Unióhoz való csatlakozástól. Ezt a reményeink szerint már nem távoli időpontot nem sokkal követi majd a csatlakozás az Eurolandhez, az Euro-zónához, tehát a valutáris unióhoz is
 
Törökország
2006-01 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Törökország népessége – saját hivatalos adataik alapján – közel 72 millió. Ez azt is jelenti, hogy Oroszország és Németország után a harmadik legnépesebb európai országnak számít (1. sz. táblázat). Ha mindezt kiegészítjük azzal, hogy évente több mint 1,4 millió csecsemő születik, akkor nyilvánvaló az a kiemelkedő, hosszú távú piaci lehetőség, ami az ország nagyságából, népesség- ill. gazdasági növekedéséből adódik.
 
Szegmentáció-kutatás
2004-01 >>> Marketing
Szűcs Krisztián

A szegmentáció köztudottan stratégiai eleme a marketingmunkának. Mielőtt a vállalat bármiféle aktivitást tervez, célszerű, ha a piacon lévő fogyasztókat, azok homogén csoportjait megismeri. Ha vannak ilyenek. Azonos preferenciákkal bíró fogyasztók persze mindig vannak, csak éppen nem mindegy, hogy mennyien. És az sem, hogy milyen más jellemzőkkel bírnak? Az adott termék mellett mit és hol vásárolnak? Mennyit és mennyiért? És persze honnan tudnak a termékről? Ha a fenti kérdésekre tudjuk a választ, akkor nyugodt szívvel fejleszthetünk terméket, csomagolást, tervezhetünk bármilyen marketingaktivitást. De ez vélhetően csak az elméletben teljesül. Ha nem minden kérdésre adódik válasz, az a gyakorlatban még elfogadható, bár ekkor már jelentős hibaforrásokkal kell számolnunk.
 
Marketing a közbeszerzésben
2004-01 >>> Marketing
Olach Zoltán

A közbeszerzés az áruk és szolgáltatások forgalmának leginkább szabályozott, jogilag erőteljesen körülbástyázott technikája. A marketing viszont az áruk és szolgáltatások szabad kereskedelmét elősegítő eszközök és módszerek alkalmazásának művészete. Joggal merül fel a kérdés, mi köze lehet a marketingnek a közbeszerzésekhez, illetve hogyan alkalmazhatók a marketing piaci módszerei egy rendkívül erősen szabályozott környezetben.
 
A marketing professzora - Dr. Rekettye Gábor, az értékszerető szakember
2004-01 >>> Marketing

Értékesítők, reklámosok, marketingesek. E három szakmai ágazat gyakran szinonimaként szerepel a köztudatban. Dr. Rekettye Gábor szerint azonban nem szabad összekeverni a fogalmakat. A ”soft-közgazdaságtudomány” akadémiai doktora jól ismeri a marketinget mind elméletben, mind a gyakorlatban. Az MTA elismerése által pedig nem csupán dicsőséget szerzett önmagának, de talán a szakma kedvezőbb megítélését is előmozdította.
 
A kvalitatív piackutatás jellemzői - a pszichodráma I. rész
2004-01 >>> Marketing
Dr. Törőcsik Mária-Dr. Buda László

Távol álljon tőlünk, hogy szembeállítsuk a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszert. Sokkal inkább az a célunk, hogy a jelenleg elterjedt gyakorlatot - a kvalitatív módszer kiegészíti, segíti a kvantitatív módszerrel végzett kutatást - megkérdőjelezzük, és egymás mellé állítsuk a módszereket.
 
Marketing-mesterkurzus
2004-01 >>> Marketing

Interjú Philip Kotlerrel, a világ vezető marketing-szakértőjével

"A jó vállalat kielégíti az igényeket; a nagyon jó vállalat piacokat teremt" állítja Philip Kotler, a világ elsőszámú marketing-szakértője. Kotler a Northwestern University keretén belül működő J. L. Kellogg Graduate School of Management S.C. Johnson and Son professzora.

Kotler hírneve - mely szerint ő a világ egyik legkiválóbb marketing-szakértője - döntően klasszikus értékű marketing-könyvén alapul, melynek címe: Marketing menedzsment: elemzés, tervezés, végrehajtás és ellenőrzés. A marketing világában elfoglalt helye azonban sokkal fontosabb ennél.

A Marketing menedzsment kiadása óta Kotler saját szakterületének egyik leginnovatívabb gondolkodója maradt. Marketing-elméletét egy sor különböző szakterületre is alkalmazta, köztük nonprofit-szervezetekre (például múzeumokra, előadóművészetekre, kórházakra, felsőoktatási intézményekre, stb.), társadalmi folyamatokra, földrajzi egységekre (városokra, régiókra, országokra), valamint híres emberekre. Egy sor fogalmat is alkotott. Ilyen például a "szociális marketing," a "mega-marketing," vagy a "demarketing,", amelyek azóta az alapvető marketing-fogalomtár nélkülözhetetlen részévé váltak.

Hetvenes éveiben járva Kotler változatlanul termékeny írónak számít, akinek több mint 40 könyv fűződik a nevéhez. Ebből három a múlt évben jelent meg, köztük a Globális biomárkák marketingje: Hogyan adjuk el a biotechnológiát? (Marketing Global Biobrands: Taking Biotechnology to Market) című könyv. Ezenfelül több mint 100 cikket írt vezető folyóiratok - például a Harvard Business Review, a Journal of Marketing és a Management Science felkérésére.

A CEO Magazinnak adott interjújában Kotler elmondja, hogyan lehetne a marketing számára előkelőbb helyet biztosítani a vállalatvezetés napirendjében, mi a szociális felelősség szerepe a marketingben, továbbá kifejti véleményét más, témába vágó marketing-kérdésekről is.
 
A kvalitatív piackutatás jellemzői - a pszichodráma II. rész
2004-02 >>> Marketing
Dr. Törőcsik Mária - Dr. Buda László

A fogyasztók mélyebb érzéseinek, motivációinak feltárásakor a hagyományos módszerek használata nehézségekbe ütközik: az emberek nincsenek tisztában saját magukkal, vagy nem képesek szavakkal kifejezni magukat, esetleg nem akarnak őszintén megnyilatkozni. A pszichodráma módszerei alkalmasak arra, hogy e nehézségeket a vizsgált fogyasztói csoport tagjai könynyebben legyőzzék.
 
Számít-e a divat az üzleti életben?
2004-02 >>> Marketing

Mi a divat? A divat szó alatt az öltözködést értjük. Az emberi ruházkodás történelmi fejlődése elválaszthatatlan a divattól. Ezért általában azonosnak is tartják a kettőt. Az öltözködés divatja a társadalomban mindig komolyan vett tényező, hogy a gazdasági jelentőségéről ne is beszéljünk. A divat változásaiban mindig ott rejtőzik a szépségideál - a kerek formákkal rendelkező rubensi ideáltól a ma kedvelt karcsú, magas alkatig. A divat változásaiban a kor történelme meghatározó szerepet játszott.
 
Átrendeződés a Hewlett-Packardnál
2000-03 >>> Marketing
Pesti István vezérigazgató receptje a "sales" megújítására A Hewlett-Packard Magyarország fél év alatt 60 százalékkal növelte forgalmát. 1999 óta vezérigazgatója a cégnek Pesti István, akit arról kérdeztünk, mi a módszere.
 
Gondban a vevő
2000-02 >>> Marketing
Miként vegyük észre az elhallgatott információt?
 
Az odafigyelés művészete
2000-02 >>> Marketing
Vegyük észre, mit akar igazából a vevő!
 
Ügynökök! Ki a terepre!
2000-01 >>> Marketing
Belépés az elektronikus kereskedelembe E-business lépésről lépésre
 
Új szemléletek a XXI. század marketingjében - a CEO exkluzív interjúja Philip Kotlerrel
2000-01 >>> Marketing

Birtokolni a vevőt - ez minden cég vágya manapság, s ezt a számítógépek táplálta adatbázisok egyre inkább lehetővé is teszik - véli Philip Kotler, a Marketing menedzsment címû könyv és több tucat, tananyagként használt alapmû szerzője, aki szerint az elektronizáció nem csak az értékesítés technológiájában fog változást hozni, de a marketingnek is számolni kell az igények egyéniesedésével. A szabadon áramló információk ugyanakkor nem csak a potenciális vevőkről, de a konkurensekről is szólnak. Kotler szerint a vállalatok Magyarországon is legyenek profitérdekeltségûek, de ne sérthessék meg a társadalom érdekeit.
 
Hidak - a profit és nonprofit területek együttmvködésének újabb módja
2003-06 >>> Marketing
Dr. Fazekas Ildikó

Cause marketing - nemes ügyhöz kötött marketing - a jövő útja?

Míg korábban a marketingkommunikáció - ATL és BTL1- egyes elemei önállósodásának és fejlődésének lehettünk részesei, úgy tvnik, hogy ma az egyes területek szinergiájából adódó új lehetőségek, módszerek előtt áll fényes jövő. E területek közül most az ún. cause marketing sajátosságait vizsgáljuk meg.
 
Termékminőség és érzékelt márkaminőség
2003-06 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Hogyan befolyásolja a márkakép a termék minőségi érzékelését

Egy 1996-ban, Angliában készült tanulmány szerint a Stella Artois volt a klasszikus példája annak, hogyan befolyásolja a márka erőssége, image-e magáról a termékről alkotott véleményt és az ún. érzékelt márkaminőséget. A Stella Artois, mint Angliában a legmagasabb minőségi értéket képviselő piacvezető lager sör rendszeresen hátul végzett a vakteszteken, főleg a keservsége miatt. Amikor azonban a Stella Artois-t, mint márkát értékelték, minősítették a fogyasztók, szinte minden egyes minőségi és image-mutatónál határozottan megelőzte jó nevv versenytársait. Miből adódott ez a különbség?
 
Miért nehéz a márkaépítés?
2003-05 >>> Marketing
Keszténé Kiss Jolán

Sok cégnél nagyon nagy erőfeszítéseket tesznek azért, hogy termékükből erős márka váljék. Akinek ez már sikerült, az tudja, hogy milyen nehéz a márkaépítés! Sőt, még azt is tudják, hogy milyen nagy szakértelmet, következetességet, törődést és… befektetést igényel, hogy a már ismert márkájuk meg is tartsa piaci pozícióját. Vannak azonban, akik megpróbálják, de nem, vagy csak részben sikerül. Érdemes végigmenni azokon a tényezőkön, melyek - a szakmai tudáson túl - leginkább megnehezítik egy márka felépítését. Kezdjük a legelőször szembeötlő külső tényezőkkel...
 
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>

Találatok 1 - 30 / 69
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 6 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data