2008-03
|
Kommunikáció rovat
Dr. Fábri György PhD
A címben feltett kérdésre a válasz normatív, ugyanis, amire szükség van mindkét oldal felől nézve, az a médiaképes tudós és a tudásképes média. Hogyan juthatunk el eddig az állapotig – ehhez kínálnak támpontokat előadásom tézisei.
Hivatkozás a cikkre:
Fábri, Gy. (2008): Kell-e a médiának a tudós, a tudás? CEO Magazin, IX. évfolyam 3. szám. 34-36. pp |
2006-01
|
Dr. Pataki Béla
Bő másfél évtizede igyekszem hozzájárulni a magyar menedzsment-szakszókincs kialakításához, de az utóbbi időben elbizonytalanodtam: vajon nem szélmalmot rohamozunk-e, amikor mindent magyarítani próbálunk? |
2000-03
|
Varga Zsolt, a Perfekt-Power menedzserképző ügyvezetője néhány hasznos ötletet ad a másik nemmel történő tárgyalásokhoz. |
2000-01
|
Szemkontrol alkalmazása a prezentáción |
2000-01
|
Hogyan létesítsünk kapcsolatot a vevővel? |
2000-03
|
Exkluzív beszélgetés Allan Pease-szel
Allan Pease, a világszerte ismert metakommunikációs szakértő a közelmúltban új oldaláról mutatkozott be a magyar közönségnek. Mr. Testbeszéd nemrég megjelent könyvében és tavaszi előadásán is arra a kérdésre kereste a választ, hogy "Miért nem képesek többfelé figyelni a férfiak és miért nem tudnak eligazodni a térképen a nők?" A férfiak és a nők közötti kommunikációs különbségek ismerete tárgyalásaink során is rendkívül hasznos lehet. |
2003-02
|
Dr. Vincze László
William Ury elvkövető nyerek-nyersz, és Roger Dawson nyerő tárgyalási módszerét hasonlítom össze. Mindkét szakember rámutat a másik módszer gyenge pontjára, ám felhozott példáikban a bírált módszert gyenge felhasználó kezében mutatják be! Bírálatuk így is igaz, de nem meggyőző. Álláspontjukat módszereik teljesítőképessége alapján támasztom alá. |
2003-02
|
"Gyakorlat teszi a Mestert" - Román Sándor és az ExperiDance
A magyar tánchagyományok ápolása, népszerűsítése nemcsak szép, de igen nehéz feladat is. A már számos díjjal elismert Román Sándor ezt a célt tűzte ki maga elé, s miközben körbetáncolta a világot, tapasztalt társulatvezetővé vált. Tennivalója azonban még bőven akad, hiszen a hét éves tervének lassan a végére ér. A világhírű táncművész épp egy budapesti előadása előtt nyilatkozott a CEO-nak. |
2003-01
|
Hogyan teheted lendületessé és hatékonnyá előadásodat a régi módszerek és az új technológia kombinációjával?
Egy jó bemutató során az ügynök a régi módszereket és az új technológiát felváltva alkalmazza. A hallgatóság figyelmét, mindegy, hogy egyetlen emberről vagy egy hatalmas tömegről van szó, nem elég felkelteni, mindvégig fenn is kell tudni tartani! A kérdés csak az, hogy hogyan... |
2001-05
|
Budapesti beszélgetés Em Griffinnel, a kommunikációelméletek két lábon járó lexikonjával
Mondjon egy példát! - szólított fel többször is beszélgetésünk folyamán Em Griffin, a kommunikációelmélet ma élő legnagyobb ismerője. Jóllehet szavakban érintkezünk, az ember képekben gondolkodik - magyarázta. - Igazán megérteni egy kérdést, szituációt, vagy problémát pedig csak akkor tudunk, ha annak egy példáját magunk előtt látjuk. A chicagói professzor napokban magyarul megjelent Bevezetés a kommunikációelmélet című könyvében 32 divatos teóriát ismertet, amelyekből exkluzív összefoglalót adott lapunknak. |
2001-03
|
Roger Dawson
Útmutató külföldiek számára
1962 óta, mióta Angliából áttelepültem, folyamatosan az Egyesült Államokban élek, de még mindig csak ismerkedem az amerikaiakkal. Ebben a cikkben szeretném elmondani Önöknek néhány megfigyelésemet, különösen arról, hogyan kötnek üzletet. |
2001-03
|
Décsi Ágnes
Beszélgetés Körmendi Tamással, a Tetra Pak Hungária Rt. vezérigazgatójával
Harminchét éves, dán születésű. Ennek ellenére jól beszél magyarul - ami nem véletlen. A Tetra Pak munkatársaként "belakta" szinte egész Európát: dolgozott Svédországban, szülőhazájában, Svájcban és Bulgáriában. Körmendi Tamás most harmadik éve Magyarországon él, a Tetra Pak Hungária Rt. vezérigazgatója |
2001-03
|
Roger Dawsont a magyarországi vezetők a Perfekt-Power menedzserszeminárium-sorozat keretében tartott előadásából ismerhetik. Magyar nyelven is megjelent két könyve, a Dönteni tudni kell és a Nyerő tárgyalási taktikák. Cikkünkben Varga Zsolt, a Perfekt-Power menedzserképző ügyvezető igazgatója kérdéseire válaszol. |
|