CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. november 23. csütörtök 22:27  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< November 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Információs technológia
Kifordított IT világ
2005-03 >>> Információs technológia

Átütőerjű gondolatok Nicholas Carr-tól arról, hogyan fog megváltozni az IT világ

Nicholas G. Carr, a Harvard Business Review korábbi főszerkesztője, az információ-technológia világának vezető gondolkodója ismerteti ellentmondásos érvelését az információ-technológia stratégiai jelentőségének hanyatlásáról; azt vizsgálja, hogy a számítógépes telje-sítmény bőséges kínálata hogyan kényszeríti az IT-s szállítókat üzleti tevékenységük átgondolására.
Az író és tanácsadó Nicholas Carr 2003-as sokat vitatott cikke, az "IT Doesn't Matter" (Nem számIT), mely az információ-technológia jelentőségének visszaesését úgy állította be, mint a versenyelőny egy forrását, meglehetősen nagy port kavart az IT-s vezetők és szakértők körében egyaránt. A következő beszélgetésben Carr kifejti, hogy a "mindenütt jelenvalóság" gazdasága hogyan változtatja meg az IT-s szolgáltatók stratégiáit.
 
Excel STOP
2006-03 >>> Információs technológia
Dr. Baracskai Zoltán

Kiszámolta már valaki, hány helyen vették nyilvántartásba születési dátumát? Én hihetetlenül sokszor írtam be valamilyen nyomtatványba, és sosem nekem volt fontos, hanem mindig annak, aki kérdezte. Soha egyetlen nyomtatványkitöltés közben sem volt 2heuréka" élményem. Kivételesen rossz élmény az autó- és a telefonvásárlás nyilvántartása.
 
Az Acer térhódítása
2006-03 >>> Információs technológia

"Nálunk nagyon magas a márkahűség aránya..."

Az Acer Inc. Tajvan legnagyobb számítógép-gyártója, valamint a világranglistán a negyedik legnagyobb PC-gyártó. Az 1976-ban mindössze öt alkalmazottal megalapított vállalkozás mára több mint 42 országban 193 céget muködteto világcéggé vált, és több mint 100 országban vannak disztribútorai. Az Acer Computer magyarországi képviseleti irodáját 1993-ban nyitotta meg Budapesten, melynek hazai vezetője Egri Csaba.
 
Problémák és kivédésük
2002-06 >>> Információs technológia
Kollár László

A nagyobb projektek nehézségeinek, kudarcainak sok oka lehet. A hazai nagyvállalati kör informatikai tartalmú projektjeiből merítve, és elsősorban szállítói szemszögből elemezve öt csoportba soroltuk ezeket, illetve megvizsgáltuk, miként is lehet kezelni a szituációkat.
 
Az adathordozók "ujjlenyomata" - Digitális ujjlenyomat
2002-06 >>> Információs technológia
Dénes Tamás

Jelen dolgozat tárgya a nyomdai úton előállított szöveges dokumentumok (bankjegyek, értékpapírok, igazolványok és egyéb bizalmas szerződések, iratok), illetve digitális adathordozók (mágneses kép- és hanghordozó szalagok, CD-lemezek) biztonsága, különös tekintettel a múlt, a jelen és a jövő biztonsági filozófiájának összevetésére. Bár első olvasásra meghökkentő lehet, hogy ennyire különböző adathordozók biztonsági kérdései hogy kerülnek egyszerre megtárgyalásra, remélem, hogy mire e cikk végére ér a kedves Olvasó, igazolva látja, hogy nem csupán a problémák, hanem a megoldási lehetőségek is hasonlóak.
 
Ugrass magasabbra! - Motiváld csapatodat ösztönző programmal!
2002-05 >>> Információs technológia

Az értékesítési ösztönző program olyan, akár egy kirakós játék. A megfelelő darabokat a megfelelő helyre kell tenned, ellenkező esetben nem áll össze a kép. Célok, pénz, jutalom, előléptetés, átadás - mind fontos darabjai a programnak, és az értékesítési vezetők jelentős kockázatot vállalnak, ha valamelyik részt kihagyják, illetve elkerüli figyelmüket. Az alábbiakból kiderül, hogy melyek az elengedhetetlenül fontos, betartandó részletek, és melyek az elkerülendő csapdák.
 
Internet a gyógyszermarketingben
2002-05 >>> Információs technológia
Palotai Tamás

A páciensek mára már aktív fogyasztókká váltak, beleszólást kérnek egészségük alakításába. Vége azoknak az időknek, amikor a gyógyszer- és egészségügyi ipar kizárólag a kórházakat és az orvosokat tekintette elsődleges célcsoportjának, és minden marketing-tevékenysége csakis feléjük irányult. Tudomásul kell venni, hogy a jövőben a páciens felé is nyitni kell, a marketingtevékenységnek a beteget is figyelembe kell vennie, s erre az internet remek lehetőségeket ad.
 
A sokarcú Outsourcing
2002-05 >>> Információs technológia

Outsourcing - erőforrás-kihelyezés - kiszervezés, ennek a manapság oly divatos megoldásnak még a neve sem egységes, hát még az a kép, amit ki-ki a tartalmáról gondol. A fentiek alapján alkotott értékítéletet, nevezetesen, hogy jó-e, vagy rossz, kell-e ilyen a mi cégünknél, vagy sem, már csak félve hozom szóba. De vállalva az esetleges egyet nem értést, mégis szóba hozom, mert meggyőződésem, hogy van racionális alapja a "divatnak".
 
A sikeres e-business titka
2002-04 >>> Információs technológia
Jim Carroll

Bárki, aki úgy gondolja, hogy technikai válság korszakát éljük, az nem értelmezi elég jól a látható jeleket. Az igaz, hogy a telefon- és számítógépcégeknek sok többlet-felszerelésük van, és a telekommunikációs berendezések elindításakor gyakran összeomlanak a rendszerek, de ez nem feltétlenül jelent recessziót.
 
Interaktív ügyfélszolgálat
2002-04 >>> Információs technológia
Jim Carroll

A fejlődő cégek tisztában vannak azzal, hogy a digitális marketing kétoldalú kommunikációt jelent. Amikor digitális marketingre gondolsz, a színfalak mögé kell látnod. Ez nemcsak azt jelenti, hogy egy menő interaktív kampányt kell kidolgozni, vagy mutatós technológiát használni, hogy felhívjuk a felhasználó figyelmét, hanem azt is, hogy megtanuljuk, hogyan használjuk ki az új, innovatív formáit az ügyfelekkel történő kommunikálásnak, azért, hogy kihangsúlyozzuk termékünket vagy márkánkat. A digitális marketing olyan új lehetőségeket kínál az ügyfélszolgálatban, amire korábban még soha nem volt példa. Mostanában ébredtem rá, hogy csak kevés cég tanulta meg kiaknázni ezt a lehetőséget.
 
A globális e-társadalom és a terrorizmus "szövettana" a kriptográfia mikroszkópján át
2002-04 >>> Információs technológia
Dénes Tamás

Gondolatok 2001. szeptember 11-e első évfordulóján

A szeptember 11-i terrortámadás a XXI. század kezdetének - és remélhetőleg nem az egész századnak - szimbólumává vált. A sajtó, az elektronikus média, az egész világ közvéleménye nap mint nap foglalkozik e szörnyűséggel, azonban valódi elemzés (nem állásfoglalás!), amely az ilyen típusú cselekmények előkészületeihez szükséges titkos kommunikációról a továbbiakra nézve tanulságokkal szolgálhat, eddig nem látott napvilágot. Ezért is érdekes, és napjaink eseményeit figyelembe véve igen aktuális W. Diffie¹ amerikai mérnök-kriptográfus [7] cikke, melyben e kérdéskörrel foglalkozik.
Jelen cikkemben W. Diffie gondolatmenetét és tanulságos következtetéseit foglalom össze, saját idevágó gondolataimmal kiegészítve és a jövőbe vezető tágabb perspektívába, a biztonságos információs társadalom problematikájába helyezve e kérdéskört.
 
e-aláírás vagy d-aláírás? - II. rész - Különbségek és hasonlóságok
2002-03 >>> Információs technológia
Dénes Tamás

Előző számunkban megismerkedhettünk az elektronikus aláírással, a személyazonosítás egyik korszerű elektronikus eszközével, amely azonban bármennyire pontos, mégis statisztikus algoritmusok alapján működik, így nem árt, ha alkalmazásakor mód van az emberi felügyeletre. Azt mondtuk, hogy ugyanez a bizonytalansági tényező nem áll fenn a digitális aláírás esetében. Lássuk, miért...
 
Nyakkendős bányászok - II. rész
2002-03 >>> Információs technológia
Benedek Zoltán

Szinte minden tevékenység adatokat, azaz informatikai nyomokat hagy maga után. Mi történik ezzel a rengeteg adattal? Kik indulnak el a nyomokon? Mit lehet kezdeni ezzel a beláthatatlan mennyiségű információval? Hogyan lehet az óriási adathegyekben aranyat találni? Erre vállalkoznak az adatbányászok, akik persze nem csákánnyal dolgoznak, hanem bonyolult számítógépes rendszerekkel, a csúcstechnológia kifinomult eszközeivel, és többnyire nyakkendőben.
 
A kapcsolaton múlik a Kapsch
2002-03 >>> Információs technológia
Dr. Kari Kapsch a családi vállalkozás előnyeiről és a digitális világ új kihívásairól

A Kapsch AG. osztrák tulajdonosa, Kari Kapsch a családi vállalkozás előnyei mellett a vevőorintáció hasznát is ecsetelte munkatársunknak. A térségben igen offenzív Kapsch hazánkban az internet-kereskedelembe is be akar "kapscholódni".
 
e-aláírás vagy d-aláírás?
2002-02 >>> Információs technológia
Dénes Tamás

Különbségek és hasonlóságok - I. rész

Elektronikus aláírás, digitális aláírás … Mint azt az alább idézett szövegrész dőlt betűs kiemeléséből is látni fogjuk, a sajtó és más médiák is e két kifejezést sokszor egymás szinonimájaként használják. Jelen dolgozatomban azt szeretném megvilágítani, hogy ez téves gyakorlat, mert a két kifejezés teljesen más tartalmat takar. Fontos e különbségekre rávilágítani azért is, mert a napi gyakorlatban egyre gyakrabban fogunk találkozni ezekkel a fogalmakkal.
 
Nyakkendős bányászok - I. rész
2002-02 >>> Információs technológia
Benedek Zoltán

Szinte minden tevékenység adatokat, azaz informatikai nyomokat hagy maga után. Mi történik ezzel a rengeteg adattal? Kik indulnak el a nyomokon? Mit lehet kezdeni ezzel a beláthatatlan mennyiségű információval? Hogyan lehet az óriási adathegyekben aranyat találni? Erre vállalkoznak az adatbányászok, akik persze nem csákánnyal dolgoznak, hanem bonyolult számítógépes rendszerekkel, a csúcstechnológia kifinomult eszközeivel, és többnyire nyakkendőben.
 
Gyorsabban, de hogyan?
2002-02 >>> Információs technológia
Virágh Miklós

A szélessávú internet jelene és jövője Magyarországon

Ahogy az utóbbi időszakban a kormányzat információs stratégiájáról, a tudásalapú társadalomról egyre többet hallunk, úgy beszélünk egyre többen és többet az ehhez kapcsolódó különböző technológiákról, így az internetről, a különböző internet-elérési módokról is. A következőkben rövid áttekintést szeretnénk nyújtani erről a területről, legfőképpen az egyre terjedő és a ma legkorszerűbb szélessávú internet-elérési technológiák hazai elterjedtségéről. Célunk, hogy bemutassuk a magyar fejlődés ("online-osodás") útját, megvilágítsuk a várható fejlődési irányokat, tendenciákat.
 
A dotcom vállalatok csak másnaposak
2002-02 >>> Információs technológia
Az internet sem a kereskedelemben, sem a kommunikációban nem lesz egyedülálló – véli Jim Carroll

Az elektronikus kereskedelem olyan, mint a tinédzser-szex: senki sem tudja, mi az, de azt gondolja, remek; valamennyien azt hisszük, hogy rajtunk kívül mindenki csinálja; de aki ezzel dicsekszik, az hazudik; nincs egyetlen módszer, kísérletezni kell; mindenki azt reméli, jó lesz, ha majd elkezdi. Ezzel a meghökkentő, de találó hasonlattal kezdte bevezetőjét Jim Carroll e-commerce-tanácsadó, több nagysikerű könyv szerzője, Észak-Amerika legolvasottabb szakértője, akit a Perfekt-Power menedzserképző által szervezett budapesti fellépése után kérdeztünk a világháló jövőjéről és üzleti lehetőségeiről.
 
Információ: sikertényező és kockázat
2002-01 >>> Információs technológia
Gasparetz András

A szervezeteknél felhalmozódó információk és adatkapcsolati lehetőségek mennyiségének emelkedése szükségszerűen növeli a cégek információvagyonával összefüggő fenyegetettségét is. Ennek a kockázatnak a vezetőség által történő kezeléséhez ad konkrét segítséget a BS 7799-es szabvány.
 
Behálózva ... ?
2002-01 >>> Információs technológia
Vasné dr. Egri Magdolna

Az internet szükséges, de nem elégséges eszköz a fejlett gazdasághoz vezető úton. Nem mindegy a hálózati csatlakozás időzítése és mikéntje, mivel a szervezetek információs és kommunikációs rendszere átértékelődik, megváltoznak a kapcsolati platformok. Az ilyen óriási jelentőségű - a teljes működési mechanizmust átható - döntés meghozatalához megfelelő színvonalú, átgondolt és körültekintő döntés-előkészítés szükséges. Ehhez kíván néhány gondolattal hozzájárulni e cikk.
 
ACER: minőség és design
2007-03 >>> Információs technológia
Az ACER idén ünnepli fennállásának 31. évét. A tajvani cég a világranglista harmadik legnagyobb PC-gyártója, és az EMEA-régió vezető notebook-gyártója. Mára több mint 42 országban 193 vállalatot működtető világcéggé vált, és több mint 100 országban vannak disztribútorai. Az Acer Computer magyarországi képviseleti irodája 14 éves múltra tekint vissza, vezetője Egri Csaba.

Hivatkozás a cikkre:

Acer: Minőség és desing. CEO Magazin 2007. év, VIII. évfolyam 3. szám. 15-18. pp

 
E-learning egy magyarországi vállalatnál
2001-05 >>> Információs technológia
Molnár Anita

A vállalatok növekedésével szinte exponenciálisan nő az oktatási szükséglet, emellett a gyors gazdasági, technológiai változások következtében a dolgozókat szinte azonnal és egyszerre kell bevonni az oktatásba. Ennek a már-már megoldhatatlan feladatnak a megvalósítására egyre többen veszik igénybe a "netszerűen" korszerű e-learning technológiáját.
 
A vevővel az interneten is kommunikálni kell...
2001-05 >>> Információs technológia
Budapesti beszélgetés a kaliforniai egyetem professzorával Michael Levin-nel

A kommunikáció vagy annak hiánya a legígéretesebb internetes vállalkozást is tönkreteheti - véli Michael Levin. A Kaliforniából érkezett professzor szerint a vevő-eladó iterakciós kapcsolatot nem pótolja a számítógépes képernyőn megjelenő választási lehetőség. Az elmúlt években az USA-ban sok minden megváltozott, nem utolsósorban a CEO-vá válás útjai is.
 
Szinkronban a kis- és középvállalatok igényeivel II.
2001-04 >>> Információs technológia
Szakács Eszter

Ügyfélkapcsolati alkalmazások

1962 óta, mióta Angliából áttelepültem, folyamatosan az Egyesült Államokban élek, de még mindig csak ismerkedem az amerikaiakkal. Ebben a cikkben szeretném elmondani Önöknek néhány megfigyelésemet, különösen arról, hogyan kötnek üzletet.
 
A szövevényes világháló
2001-04 >>> Információs technológia
Szappanos Krisztina

A világhírű internetmarketing-szakértő, Daniel Janal Budapesten

"Dan Janal az online kereskedelem egyik guruja" - legalábbis ezt írják róla neves amerikai lapok. Hogy valóban vérbeli szakember, arról nemrég győződhettek meg azok az érdeklődők, akik részt vettek Janal budapesti előadásán, a Perfekt-Power menedzserszeminárium-sorozat 7. rendezvényén. A Stanford és a Berkeleyi Egyetem tanárát az egész napos prezentációja után kérdeztük.
 
Pályázni [tudni] kell - Az információ és társadalom
2001-04 >>> Információs technológia
Sík Zoltán

Pályázni [tudni] kell. Meg kell tanulnunk élni ezzel a finanszírozási lehetőséggel is - az EU által biztosított forrásokhoz is jobbára pályázati keretek között férhetünk hozzá. Fontos, hogy a pályázati rendszer jól átlátható, kiszámíthatóan működő, informatív és felhasználóbarát szolgáltatásként épüljön be a vállalkozások és a civil társadalom mindennapjaiba.
 
Szinkronban a kis- és középvállalatok igényeivel
2001-03 >>> Információs technológia
Szakács Eszter

A magyar kis- és közepes vállalatok is ugyanolyan problémákkal küzdenek, mint nyugati társaik. Az alábbiakban szeretnénk bemutatni néhány olyan problémát - a megoldással együtt -, ami gátolhatja vállalkozásunk növekedését. Ha gondos tervezéssel sikerül megkerülni ezeket a problémákat, semmi nem állhat a nyereséges növekedés útjába!
 
Az internet fejlődési lehetőségei
2001-03 >>> Információs technológia
Csoknya Tímea

Pár éve, ha az internet szót hallottuk, általában az alábbi szavak kísértében jelent meg: forradalom, robbanás, paradigmaváltás, profit stb. Napjainkra az internet világmegváltoztató hatásába és az elektromos üzlet forradalmába vetett túlzó és indokolatlan illúziók szertefoszlani látszanak, helyüket az internet józan, a valódi lehetőségeket figyelembe vevő üzleti felhasználása veszi át.
 
Szoftvervásárlás előtt (IV. rész)
2001-03 >>> Információs technológia
Hornyák Judit

Értjük, amit olvasunk?

Előző cikkeink könnyebbé tették az eligazodást a hirdetések özönében - már ami az általános ügyviteli, a bérszámfejtő-, valamint a humánerőforrás-gazdálkodási programokat illeti. Maradt azonban még egy fontos rész, a beléptetés és a munkaidő-nyilvántartás területe, melynek dokumentálását törvény írja elő a vállalatok számára.
 
Hatokos portál - Tudásgyarapodás diploma nélkül
2001-03 >>> Információs technológia
ImageBaracskai Zoltán

A mai rohanó világban illúzió lenne elvárni, hogy a gyakorló vezetők ellenőrizni tudják a publikált adatok, üzletelési szabályok, tapasztalatok aktualitását. Ebben segíthet nekik a cégegyetem (corporate university)
 
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>

Találatok 31 - 60 / 63
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data