CEO logo
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
  • CEO - A gazdasági intelligencia lapja
   
  2017. február 26. vasárnap 08:44  
CEO
Hírek
Konferenciák
CEO Pályázati Iroda
Akciók
Előfizetés, megrendelés
Impresszum
Szerkesztőbizottság
Médiaajánlat
Állásajánlat
Rovataink
CEO - Archivum
CEO - Online
Rendezvényajánló
Recenziók
PR
Tanulmányok
< Február 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
< Március 2017 >
Ke Sz Cs Sz Va
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Hírleveleink
CEO Magazin Hírlevele
Tudományos élet Hírlevele

Szakmai partnereink:


Image
Image
Image
Kutatás
Gondolatok a hazai közbeszerzésről

Dr. Bakonyi József:

Gondolatok a hazai közbeszerzésről

A közbeszerzést ért vállalkozói, állampolgári, sőt politikai támadások, kritikák mi­att valamit alapvetően tisztázni szükséges: nem a közbeszerzés a korrupt, ha­nem a közpénzek felhasználása! A közbeszerzés, mint törvényi keretrendszer nem lehet korrupt, mint ahogy a büntető törvénykönyv sem követ el betöré­seket, rablást vagy gyilkosságot. Ezért tehát alapjaiban hibás az a hazai közfelfogás, mely szerint a közbeszerzés a felelős a korrupcióért Magyarországon!

 
A média hitelessége - Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat

Varga Zsolt:
A média hitelessége

Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat

A média funkciói a tájékoztatás, szórakoztatás, gondolkodásra késztetés. A mostani gazdasági válság idején is fontos kérdés, hogy a néző, a hallgató és az olvasó mennyire tartja hitelesnek azt, amit és/vagy akit olvas, néz, hallgat, azaz a média egyes szereplőit. Kutatásunk segítségével azt szeretnénk megtudni, hogy a média-fogyasztó – olvasó, néző, hallgató – hogyan vélekedik a médiáról a hitelesség szempontjából. A CEO Magazin és az e-benchmark.hu piac- és véleménykutató közös felmérés-sorozatot indított Országos Hitelességi Index (OHI) néven. A felmérés-sorozat alapvetően négy területre terjed ki: üzleti szféra (Business) – média (Media) – kormányzat, önkormányzat, köz- és államigazgatás (Government) – nem kormányzati szervezetek, civil szervezetek (Non-Governmental Organizations).

Az Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat elindításával az volt a célunk, hogy elkészítsük Magyarország szélesebb körű hitelességi felmérését. A felmérés-sorozatba Ön is bekapcsolódhat.

Hivatkozás a cikkre:
Varga Zsolt (2009): A média hitelessége - Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat. CEO Magazin, X. évfolyam 3. szám. 18-21. pp
 
Felkészülés a váratlanra
Felkészülés a váratlanra
Függetlenül attól, hogy mennyire nyugodtak napi működésüket illetõen, külsõ események vagy tragikus incidensek pillanatok alatt válsághelyzetbe sodorhatnak cégeket.

(Interjú Michael Regesterrel)


Válságok gyakran jelentenek fordulópontot a szervezetek életében. Lehetõséget biztosítanak a hozzáértõ hírnevének megalapozására, a szervezet átalakítására és fontos kérdések megoldására. Mivel a legtöbb válság esetében az idõtényezõé a fõszerep, az erõforrások kiosztása pedig rendkívül fontos, a cégvezetõknek stratégiai útmutatásra van szükségük a teendõket illetõen.
Michael Regester nemzetközi szaktekintély, szerzõ és elõadó a kockázat- és válságmenedzselés tárgykörében. Úgy tekintenek rá, mint aki úttörõ munkát végzett számos rendszer- és módszertani, valamint képzési program terén. A cégek pedig fel tudják használni ezeket a válsághelyzetek kommunikációs vonatkozásainak kezeléséhez. Õ a Crisis Management (Válságmenedzselés), az Investor Relations (Befektetõi kapcsolatok), valamint a Risk Issues and Crisis Management (Kockázati tényezõk és válságmenedzselés) című könyv szerzõje. Brit egyetemek rendszeres vendégelõadója a válságmenedzselés tárgykörében, valamint egyik alapítója a Regester Larkin nevű, londoni székhelyű válság- és probléma-menedzselõ tanácsadó cégnek. Most a CEO Magazinban olyan helyzetek átfogó kezelésérõl nyilatkozik, amelyek válságba torkollhatnak, valamint a válságok kezelésérõl, ha azok már bekövetkeztek.

Hivatkozás a cikkre:

Felkészülés a váratlanra. CEO Magazin 2010. év, XI. évfolyam 2. szám. 35-39. pp

 
A munkaerő-felvétel gyakorlata Magyarországon
A munkaerő-felvétel gyakorlata Magyarországon 2010

Érdekességek egy 2010. évi kutatás tapasztalataiból

Milyen forrásokat vesznek igénybe a munkaadók leendő dolgozóik felkutatásához? Miért éppen ezeket? Mik az elvárásaik a jelöltekkel szemben? Mi a véleményük a beküldött önéletrajzokról? Milyen szempontok alapján döntenek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ az e-benchmark.hu piackutató 2010. évi, munkaerő-felvétellel kapcsolatos kutatásában.
 
A lifelong learning és a női munkavállalás
ImageSzalai Piroska:

A lifelong learning és a női munkavállalás

Napjainkra – úgy észleljük – konszenzus kezd kialakulni a szakértők, kutatók, a munkaadók és a szakpolitikai irányítók között abban, hogy a válságból való kilábalás kapcsán a legfontosabb feladat a foglalkoztatás növelése.
 
Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben - 1. rész
Szalai Piroska – Dr. Barta Tamás:

Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben - 1. rész

Napjainkban a világon viharos gyorsasággal megjelenő gazdasági és pénzügyi válság elementáris erővel sürgeti a gazdaság korszerûsítését. Ebben a folyamatban megnő az emberi tőke fontossága. A válságokat csak olyan cégek tudják kezelni és kihasználni, amelyek képesek a problémás helyzeteket megoldani, és döntéseikben öszszehangolni a racionalitást és a csapatépítő, bizalmat sugalló, teljesítményt produkáló tényezőket. Mindebben a nagy tudású, jól informált, a vezetésbe bevont, hatalommal és felelősséggel felruházott munkatársak játsszák a döntő szerepet. Jelen cikk szerzői a Humánpolitikai Szemle 2008. évi őszi konferenciáján elhangzott előadásaik alapján teszik közzé gondolataikat és fejtik ki véleményüket, hogy a felnőttképzés keretében mit is jelentenek a kemény és puha tényezők a vezetői döntésekben.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, P. – Barta, T. (2009): Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben 1. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 1. szám. 38-42. pp


 
Érték-e az egész életen át tartó tanulás?
Kutatás

Barát Tamás – Varga Zsolt: Érték-e az egész életen át tartó tanulás?


A LifeLong Learning Magyarország Alapítvány , együttműködve a CEO Magazin nal és a www.fibraco.hu -val, a Szervezeti Kommunikáció Hírportáljával, közös felmérést készített az egész életen keresztül történő tanulás témakörében. A kutatás lezárult, és az eredményekről szóló beszámoló bemutatására a Tudástőke Konferencián, valamint az Általános Vállalkozási Főiskola által a Magyar Tudomány Ünnepe tiszteletére szervezett tudományos konferencián került sor. Cikkünk a kutatási beszámoló rövidített változata

Hivatkozás a cikkre:

Barát, T. - Varga, Zs. (2008): Érték-e az egész életen keresztül tartó tanulás? CEO Magazin, IX. évfolyam 4. szám. 42-43. pp


 
Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben 2. rész
ImageSzalai Piroska – Dr. Barta Tamás:

Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben
2. rész

Napjainkban a világon viharos gyorsasággal megjelenő gazdasági és pénzügyi válság elementáris erővel sürgeti a gazdaság korszerûsítését. Ebben a folyamatban megnő az emberi tőke fontossága. A válságokat csak olyan cégek tudják kezelni és kihasználni, amelyek képesek a problémás helyzeteket megoldani, és döntéseikben öszszehangolni a racionalitást és a csapatépítő, bizalmat sugalló, teljesítményt produkáló tényezőket. Mindebben a nagy tudású, jól informált, a vezetésbe bevont, hatalommal és felelősséggel felruházott munkatársak játsszák a döntő szerepet. Jelen cikk szerzői a Humánpolitikai Szemle 2008. évi őszi konferenciáján elhangzott előadásaik alapján teszik közzé gondolataikat és fejtik ki véleményüket, hogy a felnőttképzés keretében mit is jelentenek a kemény és puha tényezők a vezetői döntésekben.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, P. - Barta, T.  (2009): Racionalitás és bizalom a felnőttképzésben 2. rész. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 28-30. pp

 
Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában
Szalai Piroska:
Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában

A LifeLong Learning Magyarország Alapítvány 2009-ben komplex kutatást végzett a fenti címmel. A projekt során közel 400 kérdőívet dolgoztak fel, 3 konferenciát tartottak, és 9 hazai nagyvállalat vezetőivel készítettek interjút a szakképzési hozzájárulás felhasználásának gyakorlatáról, lehetőségeiről. A kutatás eredményeit és az interjúkat egy projektzáró-kiadvány tartalmazza. A könyvben olvashatók a nagyvállalatok tapasztalatai és kritikai észrevételei is, amelyek a szakképzési hozzájárulás felhasználhatóságának korlátairól, a szabályozás és főleg az adminisztráció bonyolultságáról, indokolatlanságáról szólnak.
Cikkünkben az interjúk során megfogalmazott gondolatokból válogattunk a CEO Olvasói számára.

Hivatkozás a cikkre:

Szalai, P. (2009): Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 31-39. pp

 
A köz- és nonprofit szféra hitelessége
Varga Zsolt:
Országos Hitelességi Index
A köz- és nonprofit szféra hitelessége -  Felmérés-sorozat

A CEO Magazin és az e-benchmark.hu piackutató közös felmérés-sorozatot indított, hogy megismerjük, mennyire hitelesek az ország köz- és nonprofit szférájának szereplői az állampolgárok szemében. A felmérés-sorozat négy területre terjed ki: üzleti szféra (Business) – média (Media) – kormányzat, önkormányzat, köz- és államigazgatás (Government) – nem kormányzati szervezetek, civil szervezetek (Non-Governmental Organizations).
Cikkünk a köz- és non-profit szféra hitelességéről készített felmérés alapján íródott.

Az Országos Hitelességi Index felmérés-sorozat kérdőívei elérhetők a www.hitelesseg.hu oldalon.

Hivatkozás a cikkre:

Varga, Zs. (2009): Országos Hitelességi Index – a köz- és non-profit szféra hitelessége. Felmérés-sorozat. CEO Magazin, X. évfolyam 2. szám. 40-44. pp

 
Rss FeedReader
 
News Titles
Feed Sources
Fetch/Save Feed
Your Saved Feeds
http://www.kormany.hu/rss/hu/hirek
http://www.kormany.hu/rss/hu/dok
http://www.kormany.hu/rss/hu/videok
http://www.nfu.hu/rssfeed.php?type=kozlemenyek
http://www.lifelonglearning.hu/lllma_feed.xml
http://www.tpf.hu/rss.php
You need to login first!
Jelenleg 3 vendég olvas minket
Kutatások, felmérések

Népszerű cikkek

Hirdetések

FeltűNŐsiker program csak hölgyeknek

Image
 

 
 
Image
Tudástőke Konferenciák


     
 
© 2017 CEO - A gazdasági intelligencia magazinja
 

Piac- és HR kutatások

www.e-benchmark.hu a CEO Magazin kiemelt támogatója.
A CEO magazin szerkesztőségének számítógépeit a CEO vírus vírusirtó védi.
G-Data